Дехидрататора консуматив ли е и сменя ли се профилактично ?
- bugster
- Мнения: 572
- Регистриран на: Сря 05 сеп 2007 19:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Дехидрататора консуматив ли е и сменя ли се профилактично ?
Някой да знае как стои хавата с дехидрататора на климатик/климатроник ?
Не знам и при двата типа ли се води така, но поне при климатроника има дехидрататор.
Въпроса ми е сменя ли се на определен период от време или се ползва докато не сдаде багажа.
В конкретния случай питам за Голф 4, но предполагам същото важи и за останалите модели ??
Не знам и при двата типа ли се води така, но поне при климатроника има дехидрататор.
Въпроса ми е сменя ли се на определен период от време или се ползва докато не сдаде багажа.
В конкретния случай питам за Голф 4, но предполагам същото важи и за останалите модели ??
- dj_beat_boxer
- Мнения: 216
- Регистриран на: Нед 28 фев 2010 17:15
- Автомобил: GOLF MK4 2.3 V5
- Двигател: AGZ
- Местоположение: ihtiman
Re: Дехидрататора консуматив ли е и сменя ли се профилактично ?
да и мен ме интересува, и аз съм с климатроник но на мк3
- ZvEr4O_MaN
- Мнения: 270
- Регистриран на: Съб 05 апр 2008 19:39
- Автомобил: Vw Passat B6 CR 2009
- Двигател: CBAB
- Местоположение: Русе
Re: Дехидрататора консуматив ли е и сменя ли се профилактично ?
Това е консуматив който се сменя на 2-3 години максимум.За голф4 е околло 50-60 лв по валео.Проверявах за моята кола,а те са сходни.
-
- Мнения: 3443
- Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.
Re: Дехидрататора консуматив ли е и сменя ли се профилактично ?
На всички хладилни агрегати(климатици,хладилници...) има такъв филтър.И при всички случаи на разхерметизация,особено ако е седял в това състояние по-дълго време-се подменя.Автомобилният климат е с компресор тип "полухерметик"-има известен компромис с уплътнителният елемент на вала на компресора,даже някъде пишат за някакъв малък допустим процент пропуск на фреон ....това означава,че щом изпуска може да се стигне до момент когато навлиза и въздух в системата,а той с влагата си задръства филтъра.Непременно се сменя при дефектирал(задрал) компресор.Друга причина за смяната му е ,ако се установи(с манометри)-недопустимо "високо" налягане(H.P.)-при изправни други системи(работещ правилно вентилатор и чист радиатор,правилно количество фреон).
Проблема е че на колите елемента е по-скъп и без станция за изсмукване на фреона,същият отлита в космоса,пък и майсторите по климатици така си "връзват" гащите,че си и пълнят някои отвори по тях с финикийски знаци.
Признак за задръстен филтър-дехидратор(установява се с "пипане")-същият "мръзне",а трябва да е топъл при работа,или пък на входа му е топло -а към изхода се усеща захлаждане.Този признак означава "дроселиране" във филтъра и той става "дюза" за изпарение-т.е. изпарението не става на входа на вътрешното тяло,а директно след филтъра,резултат-намален капацитет на климата,висока температура на духалките(нормално оттам излиза "вятър" с температура 2-5 градуса,като влезе в режим)
Самият елемент,ако се купува-само нов!Трябва да е херметично затворен,дори вакуумиран!Един ден престой отворен-честито!
Проблема е че на колите елемента е по-скъп и без станция за изсмукване на фреона,същият отлита в космоса,пък и майсторите по климатици така си "връзват" гащите,че си и пълнят някои отвори по тях с финикийски знаци.
Признак за задръстен филтър-дехидратор(установява се с "пипане")-същият "мръзне",а трябва да е топъл при работа,или пък на входа му е топло -а към изхода се усеща захлаждане.Този признак означава "дроселиране" във филтъра и той става "дюза" за изпарение-т.е. изпарението не става на входа на вътрешното тяло,а директно след филтъра,резултат-намален капацитет на климата,висока температура на духалките(нормално оттам излиза "вятър" с температура 2-5 градуса,като влезе в режим)
Самият елемент,ако се купува-само нов!Трябва да е херметично затворен,дори вакуумиран!Един ден престой отворен-честито!
- Cern Swiss
- Мнения: 397
- Регистриран на: Пон 15 ное 2010 18:39
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Дехидрататора консуматив ли е и сменя ли се профилактично ?
Това е вид филтър, който улавя влагата в системата и разни боклуци от нея.
Сами си преценете дали се сменя този филтър. Аз си го сменям редовно (на 2-3г. - при дозареждане на системата), освен това не е скъп - 35-40лв.
Сами си преценете дали се сменя този филтър. Аз си го сменям редовно (на 2-3г. - при дозареждане на системата), освен това не е скъп - 35-40лв.
- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3009
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: Дехидрататора консуматив ли е и сменя ли се профилактично ?
emo-gar написа:Признак за задръстен филтър-дехидратор(установява се с "пипане")-същият "мръзне",а трябва да е топъл при работа,или пък на входа му е топло -а към изхода се усеща захлаждане.Този признак означава "дроселиране" във филтъра и той става "дюза" за изпарение-т.е. изпарението не става на входа на вътрешното тяло,а директно след филтъра,резултат-намален капацитет на климата,висока температура на духалките(нормално оттам излиза "вятър" с температура 2-5 градуса,като влезе в режим)
Самият елемент,ако се купува-само нов!Трябва да е херметично затворен,дори вакуумиран!Един ден престой отворен-честито!
филтър дехидратора на коли с ТРВ(терморедуцир вентил) е в частта на високо налягане(след кондензатора или по-просто казано след климатичния радиатор) и винаги е топъл до горещ. Голф е с ТРВ. Да, прави дроселиране, има разлика на входа и изхода на ФД, измервал съм разлика до 5 бара м/у стар и нов дехидратор. Това означава че компресора работи на много по-високо налягане, дърпа повече мощност от мотора, съответно и качва разхода, хаби му се ресурса и не духа толкова студено в купето
Ако системата е била без никакъв проблем- без теч, без разхерметизиране(макар че кратък ремонт не е проблем, още повече че свободните отвори се затапват веднага), без механичен проблем с компресора... смяна на 4-5 години е нормална като консуматив.
филтър дехидратора обира не само твърдите частици, но и влагата в системата
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Дехидрататора консуматив ли е и сменя ли се профилактично ?
Да,така е,дехидратора събира влагата в системата.При кола с ТРВ (Пасат В3,В4,В6,Голф 2,3,4,5,всичките Поло и Шаран),без значение дали е с климатик или климатроник,има деихдратор.Принципно дехидратора е огромен филтър спрямо системата и теоретично трябва да се сменя на примерно 10 години,ако няма проблеми със системата.Когато в системата има фреон и тя работи,дехидратора се амортизира много малко,защото влага вътре почти няма,а и не навлиза нова,както и механичните боклуци са ужасно малко на фона на цедките на дехидратора. Когато системата е напълно празна т.е. има отвор към околната среда (дупка,пропускаща гумичка и т.н.),системата дърпа влага от околната среда и дехидратора се износва по-бързо.Принципно ако в системата има дори малко фреон,налягането вътре в системата е по-високо от околната среда и на всички ви е ясно на къде ще тече - от по-високото налягане към по-ниското т.е. докато не свърши фреона,влага няма да влезе.
Гумите по системата са много,не само на компресора - маркучи,снадки между детайлите,осевия уплътнител на компресора,гарнитурите на компресора и т.н.,заради което загуба от сорта на 30-40,дори 50% от фреона за една година,може да се приеме за горе-долу нормална (херметизацията на системата не е добра и няма и как да е добра),но докато вътре има някакво налягане и дори малко фреон,влага не влиза от околната среда.
Хубаво е да се сменя дехидратора на дадено време,аз лично го сменям само ако има проблем,защото на повечето системи (по-старите),резбите не се развиват успешно и за една профилактична смяна,може да стане мазало... При Голф 4 дехидратора често загнива по ръбчетата,където ляга О-пръстена и започва теч на фреон и масло (кофти сплав на дехидратора).Тогав се налага да се сменя дехидратора така или иначе,което е и една не лоша профилактика.
Вътре има силика гел в един парцал и малко пластмаса и цедка.Силика гела обира влагата,като се раздува и в даден момент се запушва съответно,парцала и цедката обират механичните боклучета.
Когато компресора е блокирал,тогав задължително се сменя дехидратора,защото всичките боклуци от компресора отиват в дехидратора и дори да не е запушен в дадения момент,може да се запуши в много скоро време или да е нарушена цялостта на цедката или парцала със силика гел-а (някоя стружка влита под налягане и разкъсва цедката).
При Пасат В6 от първото производство,дехидратора не е особено качествен и редовно самата цедка се къса,защото е некачествено пресована към пластмасовата част на корпуса и топченца силика гел задръстват цялата работа и става уникално мазало.
Принципно според мен,ако няма проблем с дехидратора,няма смисъл да се сменя,моят си бачка 20 години и исках да го сменя,ама не можа да се развие и като знам какво приключение е да го развия,реших да си карам така,докато си замине.С редовна профилактика на системата и недопускане на влага вътре (да си има фреон),практически може да изкара страшно дълго време без да си промени характеристиките.
Дехидратора не се познава по високото налягне,защото на повечето системи при VW,то се мери след него.При тях се познава по нетипично ниско за системата показание на високото налягане,както и доста по-ниско ниско налягане (т.е. компресора засмуква повече,от колкото постъпва към системата). Само при някои Поло и някои Шаран-и,се мери високото преди дехидратора.
Принципът с напипването е правилен,ако климатика е работил поне 10 минути,защото дехидратора е алуминиев и ако тъкмо е пуснат,фреона влиза горещ вътре и излиза по-хладък (корпуса отнема топлината на фреона) и реално двете тръби са различно топли.
Гумите по системата са много,не само на компресора - маркучи,снадки между детайлите,осевия уплътнител на компресора,гарнитурите на компресора и т.н.,заради което загуба от сорта на 30-40,дори 50% от фреона за една година,може да се приеме за горе-долу нормална (херметизацията на системата не е добра и няма и как да е добра),но докато вътре има някакво налягане и дори малко фреон,влага не влиза от околната среда.
Хубаво е да се сменя дехидратора на дадено време,аз лично го сменям само ако има проблем,защото на повечето системи (по-старите),резбите не се развиват успешно и за една профилактична смяна,може да стане мазало... При Голф 4 дехидратора често загнива по ръбчетата,където ляга О-пръстена и започва теч на фреон и масло (кофти сплав на дехидратора).Тогав се налага да се сменя дехидратора така или иначе,което е и една не лоша профилактика.
Вътре има силика гел в един парцал и малко пластмаса и цедка.Силика гела обира влагата,като се раздува и в даден момент се запушва съответно,парцала и цедката обират механичните боклучета.
Когато компресора е блокирал,тогав задължително се сменя дехидратора,защото всичките боклуци от компресора отиват в дехидратора и дори да не е запушен в дадения момент,може да се запуши в много скоро време или да е нарушена цялостта на цедката или парцала със силика гел-а (някоя стружка влита под налягане и разкъсва цедката).
При Пасат В6 от първото производство,дехидратора не е особено качествен и редовно самата цедка се къса,защото е некачествено пресована към пластмасовата част на корпуса и топченца силика гел задръстват цялата работа и става уникално мазало.
Принципно според мен,ако няма проблем с дехидратора,няма смисъл да се сменя,моят си бачка 20 години и исках да го сменя,ама не можа да се развие и като знам какво приключение е да го развия,реших да си карам така,докато си замине.С редовна профилактика на системата и недопускане на влага вътре (да си има фреон),практически може да изкара страшно дълго време без да си промени характеристиките.
Дехидратора не се познава по високото налягне,защото на повечето системи при VW,то се мери след него.При тях се познава по нетипично ниско за системата показание на високото налягане,както и доста по-ниско ниско налягане (т.е. компресора засмуква повече,от колкото постъпва към системата). Само при някои Поло и някои Шаран-и,се мери високото преди дехидратора.
Принципът с напипването е правилен,ако климатика е работил поне 10 минути,защото дехидратора е алуминиев и ако тъкмо е пуснат,фреона влиза горещ вътре и излиза по-хладък (корпуса отнема топлината на фреона) и реално двете тръби са различно топли.
- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3009
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: Дехидрататора консуматив ли е и сменя ли се профилактично ?
zfa159 написа:Дехидратора не се познава по високото налягне,защото на повечето системи при VW,то се мери след него.При тях се познава по нетипично ниско за системата показание на високото налягане,както и доста по-ниско ниско налягане (т.е. компресора засмуква повече,от колкото постъпва към системата). Само при някои Поло и някои Шаран-и,се мери високото преди дехидратора
5 бара разлика във високото съм отчел на една и съша кола, при еднакви условия със стар и нов ФД. Разбира се че колата фв и при нея сервизните вентили са разположени непосредствено до компресора.
Примерът е достатчно показателен за това до какво води ФД който си е за смяна. Системата пак ще работи, но драстично и пада КПД-то
А от снощи установих че номера при хладилниците с нагряване на самия ФД (за да се изпари влагата и маслото от ФД) при колите не действа поне при тия капсолованите. Иначе има коли дето съм сигурен позволяват побългаряване- разглобяване, промиване на филтъра и подсушаване на силикагела, като примерно пежо406 хди, но това е друга тема...
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Дехидрататора консуматив ли е и сменя ли се профилактично ?
То за дехидратор,който струва 40-50лв,не си заслужава да го миеш и чистиш,иначе хората ги греят,промиват,пекат в печки,какво ли не,ама пропускат,че вътре е пластмасов и може да се разтопи и да стане голямо мазало
- bigmiro
- Мнения: 115
- Регистриран на: Сря 27 окт 2010 18:33
- Автомобил: VW Passat B6
- Двигател: CBAB
- Местоположение: Свищов
Re: Дехидрататора консуматив ли е и сменя ли се профилактичн
За дехидраторите ясно, силика гел, платмаса, парцал и т.н. За акумулаторите на системите на пасат б5, б5.5 и други с такива елементи, какво им е устройството и има ли смисъл да се подменят. Само кух цилиндър ли е с вход-изход или има още нещо? Благодаря за отговора предварително!
- snaiperisto
- Мнения: 99
- Регистриран на: Пет 06 юли 2007 20:30
- Автомобил: Skoda Fabia 1.2 12V-METAN
- Двигател: 6Y2 2006
- Местоположение: София
Re: Дехидрататора консуматив ли е и сменя ли се профилактично ?
Здрасти!
Карам Октавия 2 1. 6 MPI с компресор Денсо!
Купих колата в края на миналата година с неработещ климатик и вчера го зареждахме на любителски начала с приятел, който има машина! Заредихме по-малко от необходините 550гр, да речем около 400 и включихме климатика! Веднага вдигна 30 бара налягане! Имам VCDS и там го гледам в движение, от 25 до 30 бара държи и съответно работи/неработи!
Кондензатора/радиатора е чист и снощи пак го мих, дехидратора е съмнителен, но нямам шестограм за да го развия и незнам кой номер е?
Освен съмнителният дехидратор, друга причина за 30 бара налягане може ли да има?
Карам Октавия 2 1. 6 MPI с компресор Денсо!
Купих колата в края на миналата година с неработещ климатик и вчера го зареждахме на любителски начала с приятел, който има машина! Заредихме по-малко от необходините 550гр, да речем около 400 и включихме климатика! Веднага вдигна 30 бара налягане! Имам VCDS и там го гледам в движение, от 25 до 30 бара държи и съответно работи/неработи!
Кондензатора/радиатора е чист и снощи пак го мих, дехидратора е съмнителен, но нямам шестограм за да го развия и незнам кой номер е?
Освен съмнителният дехидратор, друга причина за 30 бара налягане може ли да има?
- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3009
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: Дехидрататора консуматив ли е и сменя ли се профилактично ?
перките ти работят ли?
- snaiperisto
- Мнения: 99
- Регистриран на: Пет 06 юли 2007 20:30
- Автомобил: Skoda Fabia 1.2 12V-METAN
- Двигател: 6Y2 2006
- Местоположение: София
Re: Дехидрататора консуматив ли е и сменя ли се профилактично ?
Да, работят!
Опитвах се да развия тази 'тапа' на дехидратора и да го сменя, но не успях, замаза се!
Въпросът към специалистите е, могат ли да го развият, за да го сменя?
Опитвах се да развия тази 'тапа' на дехидратора и да го сменя, но не успях, замаза се!
Въпросът към специалистите е, могат ли да го развият, за да го сменя?
- Ник никишето
- Мнения: 750
- Регистриран на: Чет 23 фев 2012 22:28
- Автомобил: Golf G60
- Двигател: Pg 1990
- Местоположение: СОФИЯ
Re: Дехидрататора консуматив ли е и сменя ли се профилактично ?
Моя опит с този пит тапи е греене разпобиване оправяне на резба и губене на доста време а един нов кондензер на термотек е 110кинта с новия тип тапи и не протичат
- snaiperisto
- Мнения: 99
- Регистриран на: Пет 06 юли 2007 20:30
- Автомобил: Skoda Fabia 1.2 12V-METAN
- Двигател: 6Y2 2006
- Местоположение: София
Re: Дехидрататора консуматив ли е и сменя ли се профилактично ?
Ник никишето написа:Моя опит с този пит тапи е греене разпобиване оправяне на резба и губене на доста време а един нов кондензер на термотек е 110кинта с новия тип тапи и не протичат
Нямам проблем да купя нов дехидратор, стига да развия този!
Греене казваш?
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 78 госта