Въпрос за гърне и катализатор на АЕК

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
nuri_3556
Мнения: 790
Регистриран на: Сря 14 юли 2010 15:43
Автомобил: Golf 3+golf 4
Двигател: AEK 1995+AGU 250+
Местоположение: Устина
Контакти:

Въпрос за гърне и катализатор на АЕК

Мнениеот nuri_3556 » Пет 03 авг 2012 18:34


На мойта кола е изтърбушен катализатора и искам да го разкарам от там щото не харесвам звука на колата,но проблема е къде да сложа ламбд сондата?А другото е че искам да остана само с права тръба и крайно стоково гърне за да изкарам по плътен звук а не ревящ.Дайте съвет моля :bowdown




Потребителски аватар
mania
Мнения: 1749
Регистриран на: Съб 27 яну 2007 11:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Въпрос за гърне и катализатор на АЕК

Мнениеот mania » Пет 03 авг 2012 19:13


Айде пак рейсър... Ше ти бумне главата :screwy Иначе начинът принципно е да се махне катализаторът и на негово място да се сложи резонаторно гърне или тръба напарво. В твоя случай ясно - тръба. Ма няма смисъл, с нормалните гърнета си звучи доста, а кат ги махнеш ще разсвирваш Халармите от 50 метра :mrgreen:
Решението си твое де ;) Но кат помня на един приятел пежо 306, 1.6 мотор само с измисления ремус как ревеше, горещо не ти го препоръчвам.


Bioside
Мнения: 597
Регистриран на: Чет 01 окт 2009 16:31
Автомобил:
Двигател:

Re: Въпрос за гърне и катализатор на АЕК

Мнениеот Bioside » Пет 03 авг 2012 21:12


При това положение може и без нея.Така и така като минаваш,хората ще си мислят че караш VR6,кво ти коства да му плащаш и разхода mhihi :beer


Потребителски аватар
dushanov
Мнения: 855
Регистриран на: Съб 19 сеп 2009 12:33
Автомобил: Seat Toledo 2
Двигател: AGN
Местоположение: Стара Загора

Re: Въпрос за гърне и катализатор на АЕК

Мнениеот dushanov » Съб 04 авг 2012 0:42


Колега, аз на моя АЕК преди 3г му свърших тази работа. Разликата е там, че аз искам колата ми да е максимално тиха или поне заводски тиха. Просто не съм фен на "обърнете се да видите кой съм". Всеки си е различен де. И така след като ми махнаха катализатора, на негово място сложиха майсторите резонантно гърне. На него пробиха дупка и ме пратиха до железарията да си купя 1 голяма гайка (не помня точно размера), завариха я за дупката, после навиха ламбдата и всичко по местата. Колата е тиха и аз съм доволен. Само, че при едни определени обороти някъде 3200-3300 се получава един резонантен звук, който мн. ме дразни. Не че е кой знае колко силен ама аз съм си свикнал и искам тихо. И не мога да карам със 120км/ч ами трябва да е повече или по-малко. :) Мисля, че с тръба няма да го има този шум, но докато не се пробва... дано съм помогнал! :beer


Потребителски аватар
nuri_3556
Мнения: 790
Регистриран на: Сря 14 юли 2010 15:43
Автомобил: Golf 3+golf 4
Двигател: AEK 1995+AGU 250+
Местоположение: Устина
Контакти:

Re: Въпрос за гърне и катализатор на АЕК

Мнениеот nuri_3556 » Съб 04 авг 2012 4:50


Разбирам ви колеги,но просто искам малко плътен звук и място за ламбда сондата.Ако реве много колата ще сложа още резонаторни гърнета


Bioside
Мнения: 597
Регистриран на: Чет 01 окт 2009 16:31
Автомобил:
Двигател:

Re: Въпрос за гърне и катализатор на АЕК

Мнениеот Bioside » Съб 04 авг 2012 11:57


И аз карам АЕК и като колегата искам да е максимално тих.Щом като искаш звук махни средното гърне и си сложи Ремус за крайно.Резонатора е задължителен за правилната работа на сондата.Точно там не трябва да пипаш.В повечето случаи се препоръчва да се изтърбуши частично катализатора и така да се остави.Той е най здравото гърне на колата и резонатора дето ще го вземеш едва ли ще изкара 3-4 години.Гадния звук,дрънченето от катализатора може да изчезне като я освободиш назад.


Колега,dushanov дрънченето се получава от калпаво резонаторно гърне.Спестили са няколко вътрешни заварки.Моето е на М Комплект и нямам тези проблеми.Не са ме карали и гайка да им търся.Момчетата са дистрибутури на тази фирма и си имаха изработени на струг готови такива,че чак и ъгъла на сондата пасваше.


Потребителски аватар
overapac
Мнения: 712
Регистриран на: Сря 03 дек 2008 23:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България

Re: Въпрос за гърне и катализатор на АЕК

Мнениеот overapac » Сря 08 авг 2012 9:14


...............Резонатора е задължителен за правилната работа на сондата..,да бе убеди ме ,я го обясни това - да не би сондите вече да мерят и звука?!?!?!


Потребителски аватар
bobocamaro
R.I.P
Мнения: 7510
Регистриран на: Вто 01 юли 2008 16:21
Автомобил: Golf 3 GTI
Двигател: 2E
Местоположение: София

Re: Въпрос за гърне и катализатор на АЕК

Мнениеот bobocamaro » Сря 08 авг 2012 9:44


Айде малко да почетеш за exhaust systems theory, back pressure и т.н. Почни от Exhaust Pulse
Exhaust gas does not come out of the engine in one continuous stream. Since exhaust valves open and close, exhaust gas will flow, then stop, and then flow again as the exhaust valve opens.

Защо се наричат "резонаторни" тея гърнета, защо тая сонда стои там, а не тука, какво и как мери и т.н.
И какво се случва на атмосферската кола, с изскубани сметнати кюнци, променено сечение на тръби и целия комин тунек.
Edit:
nuri_3556 написа: ...къде да сложа ламбд сондата?..

където е била. Защо?...поста на radotom
viewtopic.php?f=5&t=306472
Успех, колега. :beer

Последна промяна от bobocamaro на Сря 08 авг 2012 15:07, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
overapac
Мнения: 712
Регистриран на: Сря 03 дек 2008 23:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България

Re: Въпрос за гърне и катализатор на АЕК

Мнениеот overapac » Сря 08 авг 2012 14:27


изправната сонда ще работи еднакво добре и пред катализатора и на резонаторното и на правата тръба,пък ти си ги чети и обяснявай както си искаш-тя си мери само отработените газове......



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 64 госта