Golf MK4 Патрон за запалване

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
YKS
Мнения: 16
Регистриран на: Сря 11 мар 2009 22:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Golf MK4 Патрон за запалване

Мнениеот YKS » Нед 09 сеп 2012 18:37


Здравейте колеги, знам че има секция Купува, но тук повече хора ще видят темата. Счупи ми се частта от снимките и след известна борба успях да я сваля. Въпроса е знае ли някой от кой магазин може да се купи и ориентировъчна цена, за да спестя време от обикаляне.

IMAGE_233.jpg

IMAGE_234.jpg

IMAGE_235.jpg




Потребителски аватар
Sashko_Trg
Мнения: 2756
Регистриран на: Вто 10 мар 2009 18:38
Автомобил: Audi A4 Avant
Двигател: 2 0 TDI
Местоположение: Търговище

Re: Патрон за запалване Голф 4

Мнениеот Sashko_Trg » Пон 10 сеп 2012 18:31


Така и така си пуснал тема в този раздел, няма да е лошо да обясниш как става свалянето на механизма, защото не съм чул някой да се оплаква от такъв проблем и ако реши някой да види за какво става дума.


Потребителски аватар
IvailoOo
Мнения: 2086
Регистриран на: Пет 26 мар 2010 22:29
Автомобил: Audi A4 B7 Avant
Двигател: 2.0TDI 8v 140 BPW
Местоположение: Балчик

Re: Патрон за запалване Голф 4

Мнениеот IvailoOo » Пон 10 сеп 2012 20:25


Саше ти не си чул,ама ти гарантирам че са доста,а смяната си е кофти тръпка. Има и една тънкост...има няколко вида и рядко се намират здрави


Потребителски аватар
aliyatin.com
Мнения: 538
Регистриран на: Сря 06 апр 2011 8:54
Автомобил: HONDA CR-V
Двигател: 2008
Местоположение: popovo

Re: Патрон за запалване Голф 4

Мнениеот aliyatin.com » Пон 10 сеп 2012 20:47


Нова 80лв-беше преди около 2години!При мен също се беше счупило от същото място.Добре че бях близо до вкъщи.За сваляне е малко трудно.Първо капаците около волана.Болтовете с които е хванат патрона са специални-които при заводското стягане им пада главата и остават като нит.Развиват се със секач и чук :horror: Имобилайзера също малко трудно се откача от тази средната част.С една игла се мушка в един отвор и излиза стоманена тел която придържа двете части.Третата част клемореда излиза сравнително лесно!


Потребителски аватар
Sashko_Trg
Мнения: 2756
Регистриран на: Вто 10 мар 2009 18:38
Автомобил: Audi A4 Avant
Двигател: 2 0 TDI
Местоположение: Търговище

Re: Патрон за запалване Голф 4

Мнениеот Sashko_Trg » Вто 11 сеп 2012 13:56


Ясно разбрах, това не е работа за мен, а за майстор и дай боже да не ми се случва!

П.П Е добре тогава щом тея нитове се късат при разглобяването после как се захваща като сглобяваш обратно, някакви винтове ли се завиват на тяхното място?


red.devilll
Мнения: 1385
Регистриран на: Чет 23 сеп 2010 21:48
Автомобил:
Двигател:

Re: Патрон за запалване Голф 4

Мнениеот red.devilll » Вто 11 сеп 2012 15:33


Sashko_Trg написа:Ясно разбрах, това не е работа за мен, а за майстор и дай боже да не ми се случва!

П.П Е добре тогава щом тея нитове се късат при разглобяването после как се захваща като сглобяваш обратно, някакви винтове ли се завиват на тяхното място?

Нитовате не се късат.Това са специални болтове на ,които им се късат главите при стягане.Като се развият се монтират нормални болтове и всичко е ок.


Потребителски аватар
Sashko_Trg
Мнения: 2756
Регистриран на: Вто 10 мар 2009 18:38
Автомобил: Audi A4 Avant
Двигател: 2 0 TDI
Местоположение: Търговище

Re: Патрон за запалване Голф 4

Мнениеот Sashko_Trg » Вто 11 сеп 2012 20:17


Днеска се сетих нещо друго аз, как става тая схема с ключове пък?


red.devilll
Мнения: 1385
Регистриран на: Чет 23 сеп 2010 21:48
Автомобил:
Двигател:

Re: Патрон за запалване Голф 4

Мнениеот red.devilll » Чет 13 сеп 2012 8:45


Sashko_Trg написа:Днеска се сетих нещо друго аз, как става тая схема с ключове пък?

:roll: за коя схема с ключовете става въпрос?


Потребителски аватар
Sashko_Trg
Мнения: 2756
Регистриран на: Вто 10 мар 2009 18:38
Автомобил: Audi A4 Avant
Двигател: 2 0 TDI
Местоположение: Търговище

Re: Патрон за запалване Голф 4

Мнениеот Sashko_Trg » Чет 13 сеп 2012 12:47


Имах предвид, че като смениш патрона и съответно трябва да се правят и нови ключове, после убочения на имобилайзери и т.н.


Потребителски аватар
aliyatin.com
Мнения: 538
Регистриран на: Сря 06 апр 2011 8:54
Автомобил: HONDA CR-V
Двигател: 2008
Местоположение: popovo

Re: Патрон за запалване Голф 4

Мнениеот aliyatin.com » Чет 13 сеп 2012 16:34


Sashko_Trg написа:Имах предвид, че като смениш патрона и съответно трябва да се правят и нови ключове, после убочения на имобилайзери и т.н.

Колега тази средната част е механична и се сменя само тя когато е счупено езичето!


Потребителски аватар
Sashko_Trg
Мнения: 2756
Регистриран на: Вто 10 мар 2009 18:38
Автомобил: Audi A4 Avant
Двигател: 2 0 TDI
Местоположение: Търговище

Re: Патрон за запалване Голф 4

Мнениеот Sashko_Trg » Чет 13 сеп 2012 16:44


Аха ясно, значи там където за зъбците за ключа те не се сменят, айде стига толкова.


YKS
Мнения: 16
Регистриран на: Сря 11 мар 2009 22:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Патрон за запалване Голф 4

Мнениеот YKS » Пет 14 сеп 2012 15:53


Така, да понапиша и аз малко по темата, понеже си реших проблема, макар и с повече средства и най-вече нерви от необходимото. И така - ако ви се случи да се качите в колата да завъртите на контакт и да чуете едно тихо "цък" и да усетите как се чупи въпросната част вътре в патрона, най-краткият, безболезнен, но и най-скъп вариант е да извикате автоключар. По-дългият, нервният, но и евтин вариант е да разглобите всичко и да си го направите сами (изобщо не го препоръчвам ако не знаете какво правите). Аз направих микс между двата варианта и ми излезе хем скъпо, хем с много нерви и време, но затова пиша и решението, за да не повтаряте моите грешки :)
Започваме разглобяването със сваляне на еърбега на волана. Преди това обаче откачаме минусовата клема на акумулатора, за да няма инциденти. Във форума има чудесно обяснение как става и отнема не повече от минута дори да го правите за първи път. viewtopic.php?f=5&t=176108&start=0 След като се махне еърбега продължаваме със сваляне на волана както е описано в тази тема - http://forums.vwvortex.com/showthread.php?2541684. За свалянето му е необходим накрайник (дванадесетограм) М12. Аз го купих за 3 лв, но не във всички железарии го има. След като е свален волана, продължаваме с тази тема http://forums.vwvortex.com/showthread.p ... k-Cylinder , в която е описано свалянето на патрона. Възможна е подмяната на счупената част и без да сваляте цялата метална конзола, но е по-неудобно (не че свалянето на конзолата е удобно, но както и да е :D ). Ако все пак искате да я свалите, с мини флекс (дремел) или ножовка за метал правите прорези през болта (както е показано в темата) и после с длето(секач) и чук започвате да ги развъртате. След като сте свалили с кламер патрона в който влиза ключа (не е особено лесно) идва най-важната част. Вътре в самата конзола няма много части, но добре запомнете в какъв ред ги изваждате, за да може после да я сглобите. Има пластмасова зегерка, която държи всички части. Въпросната метална част, която се чупи я има в няколко варианта и е важно да я сравните с новата част и да съвпадат точно и най-вече дължината на палчето, което се чупи. Аз не го направих и след като сглобих всичко, палчето се оказа късо и не стигаше до клемата и не успяваше да я завърти и съответно - няма запалване. Това го разбрах в последствие, когато извиках автоключар, който ми обясни, че имало "защити" (силно се съмнявам. Нека някой каже ако знае със сигурност) и не било толкова лесно да се направят нещата. После разбира се ми продаде работеща конзола с правилната дължина на палчето и всичко вече е наред. Разбира се грешката си е моя и си платих като поп за нея :) Така че не бързайте, ако трябва си записвайте или снимайте кое как сте разглобили и ще спестите пари за ключар и за част, която не ви върши работа :)
Надявам се да съм бил полезен. :)


Потребителски аватар
aliyatin.com
Мнения: 538
Регистриран на: Сря 06 апр 2011 8:54
Автомобил: HONDA CR-V
Двигател: 2008
Местоположение: popovo

Re: Патрон за запалване Голф 4

Мнениеот aliyatin.com » Пет 14 сеп 2012 16:15


YKS написа:Така, да понапиша и аз малко по темата, понеже си реших проблема, макар и с повече средства и най-вече нерви от необходимото. И така - ако ви се случи да се качите в колата да завъртите на контакт и да чуете едно тихо "цък" и да усетите как се чупи въпросната част вътре в патрона, най-краткият, безболезнен, но и най-скъп вариант е да извикате автоключар. По-дългият, нервният, но и евтин вариант е да разглобите всичко и да си го направите сами (изобщо не го препоръчвам ако не знаете какво правите). Аз направих микс между двата варианта и ми излезе хем скъпо, хем с много нерви и време, но затова пиша и решението, за да не повтаряте моите грешки :)
Започваме разглобяването със сваляне на еърбега на волана. Преди това обаче откачаме минусовата клема на акумулатора, за да няма инциденти. Във форума има чудесно обяснение как става и отнема не повече от минута дори да го правите за първи път. viewtopic.php?f=5&t=176108&start=0 След като се махне еърбега продължаваме със сваляне на волана както е описано в тази тема - http://forums.vwvortex.com/showthread.php?2541684. За свалянето му е необходим накрайник (дванадесетограм) М12. Аз го купих за 3 лв, но не във всички железарии го има. След като е свален волана, продължаваме с тази тема http://forums.vwvortex.com/showthread.p ... k-Cylinder , в която е описано свалянето на патрона. Възможна е подмяната на счупената част и без да сваляте цялата метална конзола, но е по-неудобно (не че свалянето на конзолата е удобно, но както и да е :D ). Ако все пак искате да я свалите, с мини флекс (дремел) или ножовка за метал правите прорези през болта (както е показано в темата) и после с длето(секач) и чук започвате да ги развъртате. След като сте свалили с кламер патрона в който влиза ключа (не е особено лесно) идва най-важната част. Вътре в самата конзола няма много части, но добре запомнете в какъв ред ги изваждате, за да може после да я сглобите. Има пластмасова зегерка, която държи всички части. Въпросната метална част, която се чупи я има в няколко варианта и е важно да я сравните с новата част и да съвпадат точно и най-вече дължината на палчето, което се чупи. Аз не го направих и след като сглобих всичко, палчето се оказа късо и не стигаше до клемата и не успяваше да я завърти и съответно - няма запалване. Това го разбрах в последствие, когато извиках автоключар, който ми обясни, че имало "защити" (силно се съмнявам. Нека някой каже ако знае със сигурност) и не било толкова лесно да се направят нещата. После разбира се ми продаде работеща конзола с правилната дължина на палчето и всичко вече е наред. Разбира се грешката си е моя и си платих като поп за нея :) Така че не бързайте, ако трябва си записвайте или снимайте кое как сте разглобили и ще спестите пари за ключар и за част, която не ви върши работа :)
Надявам се да съм бил полезен. :)

Колега аз моя го сменях без да махам волана!Само пласт масите около него се свалят.Но по-лесно е когато го няма.


Favorite777
Мнения: 32
Регистриран на: Сря 25 юни 2014 17:41
Автомобил: VW Golf
Двигател: ASV 2002
Местоположение: Плевен

Re: Патрон за запалване Голф 4

Мнениеот Favorite777 » Съб 21 фев 2015 22:23


Да изтупам праха на темата че и мен ме застигна този кошмар. :banghead
За счупения палец става на въпрос.
Ето клипче как се разглобява самия патронник: https://www.youtube.com/watch?v=nykkay9TuIw
Някои може ли да ми каже от къде да си закупя тази част, че в нета никъде не намирам.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 63 госта