Golf MK2 1.8 RV Термостата не отваря?
Re: Термостата не отваря? MK2 1.8 RV
Ами пак ще ги сваря тези термостати да видя на каква температура отварят. Ще се мъча някак да премеря и температурата на двигателя, че термо датчика за таблото и той е нов и знае ли го човек? И ако и тези 2 неща са ОК май ще сменям водна помпа която при моят двигател е на доста забутано място
- Iezekil
- Мнения: 6170
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: RP 94
- Местоположение: Шумен
Re: Термостата не отваря? MK2 1.8 RV
След като циркулира водата/малко маркуче,загрят радиатор/,не мога да я набедя помпата лично аз.Колегата ktamenе дал много ценна информация,която поражда следния въпрос.След като без термостат се върти водата само в малкия кръг,как ще обясним липсата на парно?
- javor_bg
- Мнения: 722
- Регистриран на: Вто 25 сеп 2007 19:59
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Термостата не отваря? MK2 1.8 RV
Според мене трябва да се отхвърлят няколко неща като съмнения. Понеже каза, че парното ти е много слабо съм чувал(много малко вероятно) за превъртаща в оста си турбина на водната помпа. Също да се види в какво състояние са лопатките на водната помпа.
Това, че надува маркучи ако е само като позагрее повече е нормално. Ако маркучите се надуват и без колата да е загряла повече не е нормално.
А перката колко време върти на първа степен ? Повече ли от 10 секунди ? Трябва да се провери и втората степен на перката дали включва при закъсяване принудително на клемите на датчика.
Капачката на антифриза сменяна ли е ?
Това, че надува маркучи ако е само като позагрее повече е нормално. Ако маркучите се надуват и без колата да е загряла повече не е нормално.
А перката колко време върти на първа степен ? Повече ли от 10 секунди ? Трябва да се провери и втората степен на перката дали включва при закъсяване принудително на клемите на датчика.
Капачката на антифриза сменяна ли е ?
- ktamen
- Мнения: 6119
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Термостата не отваря? MK2 1.8 RV
Iezekil написа:След като циркулира водата/малко маркуче,загрят радиатор/,не мога да я набедя помпата лично аз.Колегата ktamenе дал много ценна информация,която поражда следния въпрос.След като без термостат се върти водата само в малкия кръг,как ще обясним липсата на парно?
Водата се върти и в двата кръга, или по точно в трите кръга, ако смятаме и парното къде колко вода е божа работа, но като си представя как е оформено пространството около термостата ми се струва, че ако го няма през парното ще минава най-малко вода. Въпреки това предполагам, че липсата на парно се дължи на фалшиво радиаторче.
На моя голф2 1,6 кръговете са:
1Водна помпа - блок - глава - радиатор - водна помпа
2Водна помпа - блок - глава - S-образен маркуч ф25 - водна помпа
3Водна помпа - блок -глава - радиаторче - "много крива тръбичка" - водна помпа
Ако смятаме и разширителния съд значи има още един кръг.
Re: Термостата не отваря? MK2 1.8 RV
Парното беше доста слабо през зимата и си беше с термостата. В момента има парно но незнам дали да го отдам на топлото време или на липсата на термостат?
Перката на съм я засичал но върти някъде 10-30 секунди....
Вентилатора го пробвах есента върти и двете скорости, но не включва втора скорост винаги когато прегрее. Въпросът е антифриза ли не циркулира или сензора/вентилатора включват на втора когато си искат?
Капачката на антифриза не съм я сменял, на нея пък какво може да и се счупи?
Иначе преди години и аз съм виждал изядена лопатка на водната помпа на един познат, хем е там, хем върти, пък циркулацията едвам-едвам, но пък неговата помпа течеше а моята не ?
Перката на съм я засичал но върти някъде 10-30 секунди....
Вентилатора го пробвах есента върти и двете скорости, но не включва втора скорост винаги когато прегрее. Въпросът е антифриза ли не циркулира или сензора/вентилатора включват на втора когато си искат?
Капачката на антифриза не съм я сменял, на нея пък какво може да и се счупи?
Иначе преди години и аз съм виждал изядена лопатка на водната помпа на един познат, хем е там, хем върти, пък циркулацията едвам-едвам, но пък неговата помпа течеше а моята не ?
- javor_bg
- Мнения: 722
- Регистриран на: Вто 25 сеп 2007 19:59
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Термостата не отваря? MK2 1.8 RV
Ще споделя малко горчив опит с друга марка автомобил. Колата в града позагряваше малко повече и надуваше маркучи и харчеше много малко антифриз. Оказа се много малка язва на главата и с нея си карах още 3 години. Сигурно тук не е това проблема, но все пак да споделя.
От капачката може да надува, ако не й работи клапана.
От капачката може да надува, ако не й работи клапана.
Re: Термостата не отваря? MK2 1.8 RV
javor_bg написа:От капачката може да надува, ако не й работи клапана.
Това как се проверява?
Интересното е че преди 2 години като сменях радиатора и парното пак така прегряваше, но след 1-2 седмици се оправи?Тогава реших че е имало въздух в системата, но сега...?
-
- Мнения: 181
- Регистриран на: Нед 13 яну 2013 17:48
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Шумен
Re: Термостата не отваря? MK2 1.8 RV
Капачката се проверява с тройник с манометър сложен на маркучето от "топлия"маркуч на радиатора към разширителя,при загрял двигател 1.2 1.5 бара.Дано не повтарям някой но въпросното маркуче като го извадиш и бутнеш в отвора на капачката прави ли плътна струя при работещ двигател?
Провери онази крива тръба от парното към водната помпа,запушват се.Това би обяснило слабото парно,а се влошава и самообезвъздушаването.
На топлия маркуч на парното има ли нещо?Понякога слагат там алуминиев цилиндър с термостат,да пуска парното чак като стигне 60гр. ,ако има махни го,еко простотия е.
Провери онази крива тръба от парното към водната помпа,запушват се.Това би обяснило слабото парно,а се влошава и самообезвъздушаването.
На топлия маркуч на парното има ли нещо?Понякога слагат там алуминиев цилиндър с термостат,да пуска парното чак като стигне 60гр. ,ако има махни го,еко простотия е.
- Iezekil
- Мнения: 6170
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: RP 94
- Местоположение: Шумен
Re: Термостата не отваря? MK2 1.8 RV
Така,сега да попитам/че нещо не виждам/как е изрзаено прегряваето?В смисъл колата ясно,че показва греене,въпроса е дали хвърля водата?Ако системно доливаш антифриз,ако колата вдига градуси бързо има и друг вариант-смуче въздух.Много щателно провери за наличие на мехурчета в разширитела.Имам такъв случай,беше се цепнало маркучето за подгрев на колекторите и докато го изловя се видях в чудо.
Навръзвайки нещата-сменял си радиатори/защо?/,скоро си имал теч...,системно загряване...допускам и този вариант.Само че връзката при теб ще е гарнитурата на главата.Разбира се,това не го казвам като диагноза,а като догадка,понеже не са много подробни описанията на проблема.Иначе погледнато въпросния въздух обяснява много неща/някои ако ги има изобщо/:
-надуване
-загуба на антифриз
-липса на парно и лошо охлаждане вследствие въздушна възглавница
При тези случаи задълително се губи антифриз от капачката.Ако е гарнитурата-проверява се разширителния съд с газ анализатор или специален реактив.
Ако обаче е някоя пробойна по съединенията-само яко слухтене на угасен загрял двигател.
Друга проба е да споделиш,какво се чува при отвиване на капачката на казанчето при студен,неработещ мотор-всмукване или изпускане на въздух.
Навръзвайки нещата-сменял си радиатори/защо?/,скоро си имал теч...,системно загряване...допускам и този вариант.Само че връзката при теб ще е гарнитурата на главата.Разбира се,това не го казвам като диагноза,а като догадка,понеже не са много подробни описанията на проблема.Иначе погледнато въпросния въздух обяснява много неща/някои ако ги има изобщо/:
-надуване
-загуба на антифриз
-липса на парно и лошо охлаждане вследствие въздушна възглавница
При тези случаи задълително се губи антифриз от капачката.Ако е гарнитурата-проверява се разширителния съд с газ анализатор или специален реактив.
Ако обаче е някоя пробойна по съединенията-само яко слухтене на угасен загрял двигател.
Друга проба е да споделиш,какво се чува при отвиване на капачката на казанчето при студен,неработещ мотор-всмукване или изпускане на въздух.
- javor_bg
- Мнения: 722
- Регистриран на: Вто 25 сеп 2007 19:59
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Термостата не отваря? MK2 1.8 RV
Още нещо се сетих да питам. Цвета на електродите на свещите какъв като ги отвиеш ? Сутрин рано има ли мокри свещи ? Има ли разход на антифриз ? Сутрин пак преди да запалиш провери дали има някакво останало налягане на маркучите.
Re: Термостата не отваря? MK2 1.8 RV
Принципно тече от маркучето за обезвъздушаване, но последният път (преди 10тина дни) когато реших да го пробвам дали пуска повече като ускориш двигателя ми се разбазика дистрибутора и колата спря тотално. Ще го пробвам утре.
На топлият маркуч на парното няма нищо.
От както му оправих теча (около сензорите за температурата сълзеше) антифриз не се губи.
За прегряването съдя най-вече по стрелката на таблото, сензора е на 9-10 месеца и се надявам че показва точно? За всеки случай ще взема да премеря с термо двойка температурата на корпуса на двигателя и маркучите.
Иначе с джетата изминавам около 10-тина км до работа, не смея да тръгна с нея на по-дълъг път.....
Радиатора и парното ги сменях че бяха протекли.
Като отвориш капачката на разширителя на студено се чува засмукване.
Свещите са черни, май сместа е богата, но сега като регулирах дистрибутора се надявам да се оправи.
Понякога свещите са леко мокри, но антифриза си е там?
На топлият маркуч на парното няма нищо.
От както му оправих теча (около сензорите за температурата сълзеше) антифриз не се губи.
За прегряването съдя най-вече по стрелката на таблото, сензора е на 9-10 месеца и се надявам че показва точно? За всеки случай ще взема да премеря с термо двойка температурата на корпуса на двигателя и маркучите.
Иначе с джетата изминавам около 10-тина км до работа, не смея да тръгна с нея на по-дълъг път.....
Радиатора и парното ги сменях че бяха протекли.
Като отвориш капачката на разширителя на студено се чува засмукване.
Свещите са черни, май сместа е богата, но сега като регулирах дистрибутора се надявам да се оправи.
Понякога свещите са леко мокри, но антифриза си е там?
Re: Термостата не отваря? MK2 1.8 RV
Петър Христов написа:Капачката се проверява с тройник с манометър сложен на маркучето от "топлия"маркуч на радиатора към разширителя,при загрял двигател 1.2 1.5 бара.Дано не повтарям някой но въпросното маркуче като го извадиш и бутнеш в отвора на капачката прави ли плътна струя при работещ двигател?
Проверих маркучето към разширителя, на свободни обороти тече слабо, като форсираш двигателя почва да тече доста по-силно.
Премерих и налягането между малкото маркуче и разшерителя с уреда от долната снимка.
Показва между 4 и 6 паунда (Lb.) приблизително 0.3 - 0.4 КГ (като върти вентилатора е на 4 като спре се качва до 6)
Според конверторите в гугъл това е 0.4 бара?
1.5 бара ли е правилното налягане, Уреда ли не мери точно, изчисленията ли са ми грешни, или нещо с колата не е наред?
- stefan4o
- Мнения: 19114
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Термостата не отваря? MK2 1.8 RV
Налягането при загрял автомобил трябва да е от порядъка на 1.2 бара. Ако при теб действително са само 0.4 значи се касае за проблем.
- javor_bg
- Мнения: 722
- Регистриран на: Вто 25 сеп 2007 19:59
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Термостата не отваря? MK2 1.8 RV
Съветвам те да премериш налягането още 1-2 пъти. Незнам как си го премерил налягането. Той манометъра бая време трябва да поседи и трябва и да държи налягане. Пипни маркучите след като видиш стойността на налягането и виж дали не са по-меки от преди
Случайно палене на три цилиндъра да е имало или да се е чувало "шуртене" на охладителна течност при първоначално палене и даване на газ ?
Колата има ли газова уредба ? Понякога може да надува от мембраните на изпарителя!
Случайно палене на три цилиндъра да е имало или да се е чувало "шуртене" на охладителна течност при първоначално палене и даване на газ ?
Колата има ли газова уредба ? Понякога може да надува от мембраните на изпарителя!
Re: Термостата не отваря? MK2 1.8 RV
OK, ще го премеря пак.
Иначе манометъра го вързах с тройник и стоя там докато не изтина двигателя.
Колата няма газова, кара се на бензин.
Не съм чул шуртене, но и не съм слушал за такова
Какво озанчава да запали на 3 цилиндъра?
Иначе манометъра го вързах с тройник и стоя там докато не изтина двигателя.
Колата няма газова, кара се на бензин.
Не съм чул шуртене, но и не съм слушал за такова
Какво озанчава да запали на 3 цилиндъра?
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 52 госта