Golf MK3 1.9TDI Ремонт(профилактика)на скоростен лост с жилa

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
MrJackson
Мнения: 34
Регистриран на: Съб 06 фев 2010 18:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Re: Ремонт (профилактика) на скоростен лост

Мнениеот MrJackson » Съб 27 окт 2012 23:59


Като махах ламарините им се бяха поразширили дупките където се хващат и ми хрумна тази идея за закрепване mhihi
72.jpg
С капачки за буркани като шайби под винтовете. Прави им се малка дупка и като се набият законтрят и държат достатъчно, винта е за всеки случаи и за по- добре да държи
73.jpg
Друга идея е ако имате Body 930 да намажете на места по ръбовете на ламарините и то като изсъхне не мърда, защото залепва и става здраво. Но не трябва навсякъде да се маже по ламарините, защото конденза от климатика като изтича капе отпред по ламарината и се стича назад по нея и се окапва някъде към средата където се снаждат. Виждал съм го затова да отбележа и тази подробност. Остават горе пластмасите по обратен ред и сте готови :applause:

Ето аз с какво успях да свърша работата
74.jpg
75.jpg

Последна промяна от MrJackson на Пет 07 ное 2014 23:17, променено общо 2 пъти.




Потребителски аватар
MrJackson
Мнения: 34
Регистриран на: Съб 06 фев 2010 18:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Re: Ремонт (профилактика) на скоростен лост

Мнениеот MrJackson » Нед 28 окт 2012 0:37


Резултата надмина очакванията ми, бях много приятно изненадан, скоростите станаха като нови. Хъркането от първа и задна изчезна и лоста стои хубаво стегнат и не се лабуца наляво надясно. Отне ми доста време, но аз така обичам да правя нещата бавно и с голямо внимание към всеки детайл. Всичкото това удоволствие като цена ми струва
kasov bon.jpg
Трябва да се отбележи обаче, че не всичко от купеното беше необходимо и може да спестите някои неща. Ето 2те най- важни снимки които трябва да имате преди да започнете всичко
shema sk lost.jpg
faktura sk lost.jpg
От схемата може да пропуснете 4,5(ако пружината ви не е като моята) и 14. Ако няма да сменяте дунапрените значи 19 и 21 също може да пропуснете. Ще приложа линк към снимките в голям размер за улеснение ако не се вижда. Надявам се съм достатъчно изчерпателен и ще съм полезен на още хора love.vwclub :drive

Искам също да отбележа, че всички снимки са мои дори и тези с фактурата и схемата, даже съм ги преработил за улеснение. Тук са големите снимки:
https://picasaweb.google.com/1073696342 ... 2eyfgYGONw
тук има снимки на всичко още неразопаковано с номерата по тях
https://picasaweb.google.com/1073696342 ... bz40OiuiQE


Потребителски аватар
vucata
Мнения: 3610
Регистриран на: Пон 28 сеп 2009 8:38
Автомобил: Ford Mondeo MK2
Двигател: 1.8TD 2000
Местоположение: Bulgaria- Sofia
Контакти:

Re: Ремонт (профилактика) на скоростен лост с жила

Мнениеот vucata » Нед 28 окт 2012 0:54


Награда заслужаваш ! Браво изключително полезно ! :beer heavy metal zork


Потребителски аватар
ZeroCool
Мнения: 1840
Регистриран на: Сря 26 апр 2006 23:23
Автомобил: ImamDa
Двигател: sVatreshnoGorene
Местоположение: Горна Оряховица
Контакти:

Re: Ремонт (профилактика) на скоростен лост с жила

Мнениеот ZeroCool » Нед 28 окт 2012 1:32


:bowdown :bowdown :bowdown :bowdown :bowdown :bowdown :bowdown :bowdown :bowdown :

3 страници снимки и обяснения.....браво!!!!


magnum6671
Мнения: 3
Регистриран на: Вто 18 мар 2008 7:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: голф 3 1.9 тди Ремонт(профилактика) на скоростен лост с жилa

Мнениеот magnum6671 » Нед 06 яну 2013 16:59


Темата е много полезна, с годините пластмасите се износват и се налага подмяна.Попаднах на подобна тема -http://forums.kilometermagazine.com/showthread.php?2857147-DIY-Revamping-Shifter....-New-Bushings....-Shorter-Throw , според нея смяната на износените пластмаси може да става от купето, без трудоемкото разглобяване на генерацията.Ако става по този начин ще се улесни доста ремонта на скоростния лост с жила.


Потребителски аватар
MrJackson
Мнения: 34
Регистриран на: Съб 06 фев 2010 18:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Re: голф 3 1.9 тди Ремонт(профилактика) на скоростен лост с жилa

Мнениеот MrJackson » Нед 13 яну 2013 7:58


Ами щом има тема и в друг форум явно става. Аз просто не знаех как и затова го направих по най- сложния начин. Нали затова са форумите човек да гледа и да се учи от патилите :012:


Потребителски аватар
todoroff_89
Мнения: 35
Регистриран на: Пет 03 сеп 2010 8:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Varna

Re: голф 3 1.9 тди Ремонт(профилактика) на скоростен лост с

Мнениеот todoroff_89 » Сря 14 май 2014 22:01


Браво и мерси колега много полезна информация. :beer


Потребителски аватар
MrJackson
Мнения: 34
Регистриран на: Съб 06 фев 2010 18:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Re: голф 3 1.9 тди Ремонт(профилактика) на скоростен лост с

Мнениеот MrJackson » Нед 05 окт 2014 23:05


:arrow

Последна промяна от MrJackson на Сря 10 май 2017 15:37, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
Dare_16V_9A
Мнения: 702
Регистриран на: Пон 23 фев 2009 0:56
Автомобил: VW Golf MK2
Двигател: AFN1996 1991
Местоположение: Pernik

Re: голф 3 1.9 тди Ремонт(профилактика) на скоростен лост с

Мнениеот Dare_16V_9A » Вто 12 апр 2016 7:11


:th_up Евала доста полезно!


N1C3
Мнения: 19
Регистриран на: Чет 11 фев 2016 10:20
Автомобил: GOLF MK3 GTI
Двигател: ABF

Re: Golf MK3 1.9TDI Ремонт(профилактика)на скоростен лост с жилa

Мнениеот N1C3 » Пон 17 юли 2017 10:11


Само да попитам, процедурата същата ли е при Голф 3 АБФ 150 к.с. / дали частите са съвместими?. Хареса ми начина на работа и детайлното описание и реших аз също да се оттърва от мъките на хлопащия лост и минавеното през втора за да влезне първа.
Благодаря предварително. :th_up


Потребителски аватар
Energy52
Мнения: 18
Регистриран на: Чет 08 окт 2009 20:41
Автомобил: Golf 4
Двигател: ALH

Re: Golf MK3 1.9TDI Ремонт(профилактика)на скоростен лост с жилa

Мнениеот Energy52 » Съб 09 юни 2018 23:51


Здравейте!
Правих същата процедура и ще споделя малко опит.
Кръстачката на лоста с номер 357 711 055C не се предлага и се заменя от същия номер с D накрая. Двете части обаче, както и авторът на темата е писал се различават във височина и ако решите да я сменяте иска сериозно преправяне. При смяната препоръчвам да действате внимателно с двата шплента, които фиксират жилата за лостовете, защото при ваденето хвърчат яко. Предлагат се от VW, ето номер ако се изгубят: N905 301 01. При мен смяната на втулките даде подобрение, но не бях напълно доволен, затова огледах механизма в купето и при скоростната кутия и стигнах до извода, че луфт има и в двата края на жилата. За постигане на възможно най-малък луфт можете да смените втулките на жилата. Много добър вариант са втулките на дизел гийк, които горещо препоръчвам (https://www.dieselgeek.com/collections/ ... d-mk4-cars). Вече съм си взимал от другия модел и са много прецизно изработени и от твърд материал. Има и метални от други производители.
Ако не ви се занимава с поръчка от САЩ можете да сложите някаква шайба, която да обере луфта. В лоста при мен имаше лек луфт и шайба с дебелина 1мм го обра много добре (прилагам снимка)
Прикачени файлове
IMG_20180609_1212611.jpg
IMG_20180609_1212611.jpg (46.81 KиБ) Видяна 1716 пъти


Потребителски аватар
alexx
Мнения: 1295
Регистриран на: Пон 11 апр 2005 22:26
Автомобил: SantaFe
Двигател:
Местоположение: София

Re: Golf MK3 1.9TDI Ремонт(профилактика)на скоростен лост с жилa

Мнениеот alexx » Нед 10 юни 2018 12:44


Много полезна тема! Мога да допълня за моделите с жила и синхро . Там има и кардан за сваляне и ползването на канал или крик задължително.


Потребителски аватар
Energy52
Мнения: 18
Регистриран на: Чет 08 окт 2009 20:41
Автомобил: Golf 4
Двигател: ALH

Re: Golf MK3 1.9TDI Ремонт(профилактика)на скоростен лост с жилa

Мнениеот Energy52 » Нед 16 сеп 2018 12:22


Здравейте!
Бих искал да споделя още малко информация за тези, които се захващат профилактика на лостовия механизъм.
Проверих кръстачката с номер 357 711 055D и е напълно несъвместима с моята кола по шаси, така че нищо чудно, че иска преправяне. :)
Тъй като не бях напълно доволен от постигнатия ефект след като смених втулките, смених и тези на жилата с тези на дизелгийк (от линка по-горе). Получи се по-точна смяна, но пак не постигнах стегнато и право движение в лоста. Реших да си поръчам този плъзгач на дизелгийк, понеже моят се оказа счупен от едната страна. Доста прецизно е изработен и пасва много плътно. Подмених и щангата с номер 1J0 711 256, на която се закачва едното жило и превключването се подобри чувствително. В заключение: подмених всяко нещо, в което открих луфт и работата с лоста се стана доста по-лесна и директна.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 89 госта