Добър ден колеги дълго време, търсех решение на проблема, но все без успех явно, затова се обръщам към вас.
Колата е Golf 4 1.8T AGU мотор, 1999 година.
Проблема е следният имам нестабилни обороти на първа скорост БЕЗ ГАЗ. Примерно включвам колата на първа и с бавно отпускане на съединителя я оставам да се движи сама без газ, оборотите играят(малко) и цялата кола притриса от това. Само да докосна и натисна с 1мм газта и се оправя.
Проблема го забелязах и ако спускам баир, освобождавам колата от скорост и тоя оборотомер пак си играе. Включвам колата на скорост оборотомера не играе ВЪОБЩЕ. Искам да подчертая, че говорим за сериозен наклон надолу или по магистралата, когато се освободи от скорост.
Колата не ми губи обороти и мощност когато натискам педала на газта и има стабилни обороти при натиснат педал на газта. Това което направих за да се опитам да отстраня проблема е: смених свещите, смених дебитомера, почистих дросела и смених мястото на конусният спортен филтър. Дебитомера преди ми биеше грешка на VAGCOM и затова го смених, но все пак проблема си остана. Ефекта от всичко е нула. Също искам да кажа, че колата си я гледам редовно на VAG-COM, като нещо изпише го правя, няма нито една грешка по мотора вече.
Сетих се нещо да допълня, като запаля колата студена и държи 1100 оборота, включвам първа без газ и нищо не придърпва, а си върви. Обаче като паднат на 880, с две думи на загряла кола, и се почва.
В задачата се пита какво е решението на проблема .
Ето моите съмнения, ако може нека някой учен каже на прав път ли съм с тях :
- като взех колата, имах едно малко маркуче дето изпускаше въздух и затова ми играеха съвсем леко оборотите на празен ход, възможно ли е отново някъде да се губи някой вакум и да трябва да си играя на детектив, за да го намеря ?
- доста се чудих, но дали да не би да ми прави мизерии бензиновият филтър ?
- колата е чипната попринцип, и ми вкараха мухата в главата, че ако са пипани горивните карти на колата, е възможно от там да идва проблема ? Говорих обаче с Brezel и според него е малко вероятно.
Golf 4 1.8T нестабилни обороти ?
- niki1_j
- Мнения: 671
- Регистриран на: Нед 12 юли 2009 21:22
- Автомобил: Golf MK IV
- Двигател: ASZ
- Местоположение: Sliven
- Контакти:
Re: Golf 4 1.8T нестабилни обороти ?
Здрасти колега,
Може да направиш няколко неща:
1. Обучение на дросела.
2. Сложи си оригиналния филтър само за пробата.
3. Провери всички вауумчета (напълно е възможно)
Лично според мен или ще е дросела, или спортния филтър. Това с картата и чипа е слабо вероятно, особенно ако Брезел я е правил.
Може да направиш няколко неща:
1. Обучение на дросела.
2. Сложи си оригиналния филтър само за пробата.
3. Провери всички вауумчета (напълно е възможно)
Лично според мен или ще е дросела, или спортния филтър. Това с картата и чипа е слабо вероятно, особенно ако Брезел я е правил.
- golf4_GTI
- Мнения: 68
- Регистриран на: Пет 27 май 2011 18:43
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Раднево
Re: Golf 4 1.8T нестабилни обороти ?
Здр колега и аз го имам същия проблем и немога да разбера от какво е и мога да ти кажа да отпишеш чипа и спортния филтър като вариант защото аз нямам
- feniksgod
- Мнения: 751
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 19:33
- Автомобил: VW Golf 4
- Двигател: AGU 1999
- Местоположение: София
Re: Golf 4 1.8T нестабилни обороти ?
Добре явно проблема не е само мой.
Случайно да питам, че ми подметнаха за някакво стъпково моторче ?
Каква работа извършва то, и наистина ли може да прави проблем ?
P.S Възможно е да е дросела според мен, но защо пък не ми излиза грешка от него през VAG-COM-а, е въпроса ?
Един нов дросел струва доста пари и за съжаление, не мога ей така да хвърля една камара пари на сляпо, с вероятност проблема да не е от него.
Случайно да питам, че ми подметнаха за някакво стъпково моторче ?
Каква работа извършва то, и наистина ли може да прави проблем ?
P.S Възможно е да е дросела според мен, но защо пък не ми излиза грешка от него през VAG-COM-а, е въпроса ?
Един нов дросел струва доста пари и за съжаление, не мога ей така да хвърля една камара пари на сляпо, с вероятност проблема да не е от него.
- niki1_j
- Мнения: 671
- Регистриран на: Нед 12 юли 2009 21:22
- Автомобил: Golf MK IV
- Двигател: ASZ
- Местоположение: Sliven
- Контакти:
Re: Golf 4 1.8T нестабилни обороти ?
Дросела играе роля на стъпков мотор. Никаква смяна на дросел няма да правиш. Той ако има сериозни отклонения както сам казваш, ще има грешка.
Също можеш да почистиш темапературния датчик в смукателния колектор. Ако е зацапан, може да имаш такива ядове.
Също можеш да почистиш темапературния датчик в смукателния колектор. Ако е зацапан, може да имаш такива ядове.
- feniksgod
- Мнения: 751
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 19:33
- Автомобил: VW Golf 4
- Двигател: AGU 1999
- Местоположение: София
Re: Golf 4 1.8T нестабилни обороти ?
Къде точно на смукателният колектор се намира тоя датчик, може ли да покажеш с някаква картинка ?
EDIT:
Да не би да е това ?
EDIT:
Да не би да е това ?
- refresh4o
- !!!ИЗМАМНИК!!!
- Мнения: 762
- Регистриран на: Съб 09 апр 2011 20:59
- Автомобил: VW POLO B5188PP
- Двигател: AEX 1996
- Местоположение: Варна
Re: Golf 4 1.8T нестабилни обороти ?
изчисти си дросела като за начало хубаво с парцали и някакви кореселини и виж дали не ти прави той проблеми. Датчикът е разположен в дебитомера и измерва температурата на въздуха преди входа на
всмукателния колектор.
П.П. Да той е
всмукателния колектор.
П.П. Да той е
- feniksgod
- Мнения: 751
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 19:33
- Автомобил: VW Golf 4
- Двигател: AGU 1999
- Местоположение: София
Re: Golf 4 1.8T нестабилни обороти ?
Нещо или аз се бъркам или не знам
Това на снимката е дросела. Дебитомера е горе при филтъра, след него е турбото, а след турбото е дросела, правилно ли разсъждавам ?
Това на снимката е дросела. Дебитомера е горе при филтъра, след него е турбото, а след турбото е дросела, правилно ли разсъждавам ?
Re: Golf 4 1.8T нестабилни обороти ?
Същия проблем. Направо се побърквам. Колеги предлагам да се съберем няколко човека с този проблем и да ангажираме някой майстор-съфорумник (срещу заплащане , разбира се) При мен обаче проблема е , че оборите се вдигат до към 1500 когато е загряла колата , но притрисането се случва на всяка скорост ... а проблемът ми е , че не разбирам от коли , а имам мерак сам да си го оправя или да гледам как някой го прави , но пък не познавам човек , който може да ми помогне. Общо взето съм в тежко положение колеги ... но с интерес ще следя темата
- golf4_GTI
- Мнения: 68
- Регистриран на: Пет 27 май 2011 18:43
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Раднево
Re: Golf 4 1.8T нестабилни обороти ?
feniksgod написа:Къде точно на смукателният колектор се намира тоя датчик, може ли да покажеш с някаква картинка ?
EDIT:
Да не би да е това ?
да колега точно това което си оградил е темп датчика
- niki1_j
- Мнения: 671
- Регистриран на: Нед 12 юли 2009 21:22
- Автомобил: Golf MK IV
- Двигател: ASZ
- Местоположение: Sliven
- Контакти:
Re: Golf 4 1.8T нестабилни обороти ?
В първият пост колегата е написал какво точно е направил и за това дросела го изключваме (освен ако пак не се зацапал + задължително адаптация). Инъче датчика е този, който е ограден на снимката. Почти сигурно ще е омацан от парите на картерните газове. Пропоръчвам чистене с спрей за дебитомери.
Пиши за резултата.
Пиши за резултата.
- buller
- Мнения: 2166
- Регистриран на: Пет 14 апр 2006 11:33
- Автомобил: VW Passat B5_5 Exclusive
- Двигател: 1_8T AWT
- Местоположение: София
Re: Golf 4 1.8T нестабилни обороти ?
Колегите правилно са посочили маркучлетата - някъде изпуска по малко...
Или е въпросният датчик.
Иди при човек като Никси и Ваското, за да ти е мирна главата
Или е въпросният датчик.
Иди при човек като Никси и Ваското, за да ти е мирна главата
Re: Golf 4 1.8T нестабилни обороти ?
Колега провери си маркучите за картерните газове. Аз имах същия проблем. Колата имаше нестабилни обороти, също така се чуваше едно съскане. От тук предположих, че може да е някое маркуче. Преди няколко дни смених това маркуче и всичко се оправи. От картерните газове тези маркучета се разяждат и пробиват. От там колата не може да си дозира прецизно горивото и се получавт тези нестабилни обороти.
- feniksgod
- Мнения: 751
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 19:33
- Автомобил: VW Golf 4
- Двигател: AGU 1999
- Местоположение: София
Re: Golf 4 1.8T нестабилни обороти ?
След дълго мълчание, имам развитие по темата.
Днес махнах отново дросела обаче ИЗЦЯЛО. Първият път само маркуча махнах към него, и чистих от външната страна. Този път като го махнах изцяло от вътрешната страна беше ........ съкращавам мъките и ще кажа, че го лъснах така да се огледаш в него , препарата който ползвах е за почистване на дебитомери.
Освен дебитомера почистих и датчика за тези картерни газове, за който говорихме по-нагоре в темата или иначе казано датчика ограден на снимката по-горе. Искам само да кажа, че него само го пръсках обилно със спрейчето и чаках сама да се махна чернилката. Направих това, защото датчика представляваше две жички като на едната имаше едно малко балонче и ме беше страх да не счупя нещо.
След това си адаптирах дросела през VAGCOM, тази стъпка колеги е задължителна, ако като мен сте откачили всички кабели от дросела.
За мотор като AGU с жило на газта. Стана по следният начин.
(направих превода от Ross-Tech - http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/throttlebody.html)
След всичко това направено. Колата ми вече НЕ придриса ВЪОБЩЕ. Даже може да се движи не само на първа без газ, НО и на ВТОРА БЕЗ ГАЗ .
Имам само няколко въпроса към колегите с точно този мотор 1.8T AGU. Какви обороти ви държат колите на първа без газ и по инерция, ако можете да погледнете ще съм ви много благодарен.
На първа без газ колата ми държи 980-1020 оборота.
По инерция 1200 оборота.
На студена кола пали и държи 1120 оборота точно. След не много време минава на по-ниски и така докато не падне до 1000. Прави по поетапно падането на оборотите.
На топла кола пали с 1120 оборота и падат в рамките на няколко секунди до 900.
По инерция ми се виждат доста оборотите и затова питам ?
Все пак ако може да ми кажете за всички стойности дали са нормални, ще съм много благодарен.
Мерси предварително на всички.
Днес махнах отново дросела обаче ИЗЦЯЛО. Първият път само маркуча махнах към него, и чистих от външната страна. Този път като го махнах изцяло от вътрешната страна беше ........ съкращавам мъките и ще кажа, че го лъснах така да се огледаш в него , препарата който ползвах е за почистване на дебитомери.
Освен дебитомера почистих и датчика за тези картерни газове, за който говорихме по-нагоре в темата или иначе казано датчика ограден на снимката по-горе. Искам само да кажа, че него само го пръсках обилно със спрейчето и чаках сама да се махна чернилката. Направих това, защото датчика представляваше две жички като на едната имаше едно малко балонче и ме беше страх да не счупя нещо.
След това си адаптирах дросела през VAGCOM, тази стъпка колеги е задължителна, ако като мен сте откачили всички кабели от дросела.
За мотор като AGU с жило на газта. Стана по следният начин.
[Select]
[01 - Engine]
[Measuring Blocks - 08]
Group 098
[Go!]
[Switch to basic settings]
Когато направите това ще видите, че най-горният десен показател пише ADP RUN. Адаптацията ще започне веднага когато смените на basic settings. Ще се чуе шум от промяната на дросела за няколко секунди само и след това ще спре. Останете в Basic Settings за около 30 секунди.
След това:
[Switch to Meas. Blocks] и сте готови.
(направих превода от Ross-Tech - http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/throttlebody.html)
След всичко това направено. Колата ми вече НЕ придриса ВЪОБЩЕ. Даже може да се движи не само на първа без газ, НО и на ВТОРА БЕЗ ГАЗ .
Имам само няколко въпроса към колегите с точно този мотор 1.8T AGU. Какви обороти ви държат колите на първа без газ и по инерция, ако можете да погледнете ще съм ви много благодарен.
На първа без газ колата ми държи 980-1020 оборота.
По инерция 1200 оборота.
На студена кола пали и държи 1120 оборота точно. След не много време минава на по-ниски и така докато не падне до 1000. Прави по поетапно падането на оборотите.
На топла кола пали с 1120 оборота и падат в рамките на няколко секунди до 900.
По инерция ми се виждат доста оборотите и затова питам ?
Все пак ако може да ми кажете за всички стойности дали са нормални, ще съм много благодарен.
Мерси предварително на всички.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 64 госта