Чукане на повдигач(и) Голф 4 1.4 16v AKQ
-
- Мнения: 264
- Регистриран на: Нед 13 юли 2008 23:09
- Автомобил: Passat B5 AFN Synhro
- Двигател:
- Местоположение: Видин
Чукане на повдигач(и) Голф 4 1.4 16v AKQ
Здравейте колеги,от както застудя започнаха да ми тропа повдигач(ите),като дам газ до 3000/3500 оборота спират да чукат,като върна газта пак започват независимо дали е студена или загряла.Маслото е наливно 10/40.При смяна има ли как да се разбере кои повдигачи чукат,че малко е скъпичко да ги смена всичките,поне за сега или може и да се размина със смяна на масло,някакво по качествено като Кастрол или нещо подобно.
- maerto
- Мнения: 530
- Регистриран на: Съб 16 окт 2010 15:51
- Автомобил: VW Golf 4 2001
- Двигател: 1.6 16V AUS
- Местоположение: sofia/silistra
Re: Чукане на повдигач(и) Голф 4 1.4 16v AKQ
ceko84 написа:Здравейте колеги,от както застудя започнаха да ми тропа повдигач(ите),като дам газ до 3000/3500 оборота спират да чукат,като върна газта пак започват независимо дали е студена или загряла.Маслото е наливно 10/40.При смяна има ли как да се разбере кои повдигачи чукат,че малко е скъпичко да ги смена всичките,поне за сега или може и да се размина със смяна на масло,някакво по качествено като Кастрол или нещо подобно.
Не се занимавай с наливни масла,колата си иска сертифицирани от VW.
Аз примерно вече втори път слагам Likquy Moly 10w40 с Молибден,и спряха да чукат повдигачите
-
- Мнения: 264
- Регистриран на: Нед 13 юли 2008 23:09
- Автомобил: Passat B5 AFN Synhro
- Двигател:
- Местоположение: Видин
Re: Чукане на повдигач(и) Голф 4 1.4 16v AKQ
maerto написа:ceko84 написа:Здравейте колеги,от както застудя започнаха да ми тропа повдигач(ите),като дам газ до 3000/3500 оборота спират да чукат,като върна газта пак започват независимо дали е студена или загряла.Маслото е наливно 10/40.При смяна има ли как да се разбере кои повдигачи чукат,че малко е скъпичко да ги смена всичките,поне за сега или може и да се размина със смяна на масло,някакво по качествено като Кастрол или нещо подобно.
Не се занимавай с наливни масла,колата си иска сертифицирани от VW.
Аз примерно вече втори път слагам Likquy Moly 10w40 с Молибден,и спряха да чукат повдигачите
A дали са чукали като при мен или само при палене.Ще взема да сложа и аз такова.
- maerto
- Мнения: 530
- Регистриран на: Съб 16 окт 2010 15:51
- Автомобил: VW Golf 4 2001
- Двигател: 1.6 16V AUS
- Местоположение: sofia/silistra
Re: Чукане на повдигач(и) Голф 4 1.4 16v AKQ
Потракваха си,не силно,но се чуваха първите минути.И хем карах с Castrol(толкова е било Кастрол сигурно),след смяната с Лики Моли осезамо утихна
Re: Чукане на повдигач(и) Голф 4 1.4 16v AKQ
И при мен чука 2-ри повдигач от както съм я купил (2 години). По принцип няма какво да и стане на колата. Слагах добавка в мотора Bardahl, но не помогна. Сега съм с Castrol Magnatech 10w40, има леко подобрение, но бъди сигурен че за да спре напълно чукането си иска смяна на повдигача.Ако не те дразни толкова си карай така
-
- Мнения: 264
- Регистриран на: Нед 13 юли 2008 23:09
- Автомобил: Passat B5 AFN Synhro
- Двигател:
- Местоположение: Видин
Re: Чукане на повдигач(и) Голф 4 1.4 16v AKQ
Доста ме дразни,а има ли начин да рабера кой повдигач чука мамицата му.stills написа:И при мен чука 2-ри повдигач от както съм я купил (2 години). По принцип няма какво да и стане на колата. Слагах добавка в мотора Bardahl, но не помогна. Сега съм с Castrol Magnatech 10w40, има леко подобрение, но бъди сигурен че за да спре напълно чукането си иска смяна на повдигача.Ако не те дразни толкова си карай така
- tehniiik
- Мнения: 96
- Регистриран на: Пет 16 яну 2009 18:16
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Смолян
Re: Чукане на повдигач(и) Голф 4 1.4 16v AKQ
Повдигачите най сигурно се проверяват като отвориш капака на разпределителните валове.
За целта предварително подгряваш двигателя разглобяваш и проверяваш един по един повдигачите.Завърташ коляновия вал така , че гърбицата на разпределителния вал на проверявания повдигач да дойде най отгоре.После с нещо дървено за да не надереш повдигача го натискаш надолу и ако се отвори разстояние между повдигача и гърбицата повече от 0,1мм значи подлежи на смяна.Мери се с луфтметър.По принцип усетиш ли ,че потъва значи е за смяна.
За целта предварително подгряваш двигателя разглобяваш и проверяваш един по един повдигачите.Завърташ коляновия вал така , че гърбицата на разпределителния вал на проверявания повдигач да дойде най отгоре.После с нещо дървено за да не надереш повдигача го натискаш надолу и ако се отвори разстояние между повдигача и гърбицата повече от 0,1мм значи подлежи на смяна.Мери се с луфтметър.По принцип усетиш ли ,че потъва значи е за смяна.
Re: Чукане на повдигач(и) Голф 4 1.4 16v AKQ
Бабешкия начин (който обаче е изпробван и работи) е: Взимаш едни лекарски слушалки, слагаш ги на ушите и преслушваш и четирите цилиндъра докато работи колата. Съвсем отчетливо се чува на кой цилиндър е тракането.
- Radelen
- Мнения: 2
- Регистриран на: Сря 09 апр 2014 23:05
- Автомобил: VW Golf 4
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Чукане на повдигач(и) Голф 4 1.4 16v AKQ
Имам Golf IV, 1.4 16V, мотор AKQ (мнооого смешно!)
И при мен чукат. Знам, че няма какво да му стане на мотора, но ме дразни. Така е откакто съм я купил.
Бях скептично настроен относно използването на добавки и за съжаление се оказах прав. Опитах с Hydraulic Lifter Care на Pro-Tec - ефект никакъв, дори ми се струва, че стана по-зле - може би си внушавам?!
Тъй като вече на няколко пъти попадам на добри отзиви за Liqui Moly с молибден съм решил при следеаща смяна на маслото да го пробвам, дано резултата да е по-добър. Ако е така, ще споделя непременнно.
Поздрави на всички и нали си знаете: DAS AUTO!
И при мен чукат. Знам, че няма какво да му стане на мотора, но ме дразни. Така е откакто съм я купил.
Бях скептично настроен относно използването на добавки и за съжаление се оказах прав. Опитах с Hydraulic Lifter Care на Pro-Tec - ефект никакъв, дори ми се струва, че стана по-зле - може би си внушавам?!
Тъй като вече на няколко пъти попадам на добри отзиви за Liqui Moly с молибден съм решил при следеаща смяна на маслото да го пробвам, дано резултата да е по-добър. Ако е така, ще споделя непременнно.
Поздрави на всички и нали си знаете: DAS AUTO!
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19555
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Sharan 7M
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: Чукане на повдигач(и) Голф 4 1.4 16v AKQ
Radelen написа:... попадам на добри отзиви за Liqui Moly с молибден съм решил при следеаща смяна на маслото да го пробвам, дано резултата да е по-добър...
Да ти кажа от сега, че резултата няма да е по-добър.
Молибденовия бисулфит се отлага по 'износените' места на двигателя и запълва образувалите се малки пролуки.
Аз за малки пролуки се сещам само в каналите за сегментите - м/у сегмента и буталото. И се сещам как, като запуши малката пролука, сегмента ще запече
Ти ако искаш - пробвай!
Тъкмо като отвориш мотора, за да почистиш каналите и да смениш сегментите, ще смениш и повдигачите на клапаните...
... така, че, май, като се замисля, наистина помага!
Ама аз лично бих сменил само повдигачите и бих карал с хубаво масло
- silent
- Мнения: 2618
- Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Чукане на повдигач(и) Голф 4 1.4 16v AKQ
еее ти яко го нахрани това масло....вярно че ползите от молибдена са доста противоречиви....едни казват че е вредно да има молибден в маслото други че е полезно....аз не съм карал с подобно масло но много мои познати са карали и продължават да карат без да им запекът сегментите...а аз не съм карал само защото е извън ценовия ми клас за масла скъпо ми е....карал съм с какви ли не евтини и скъпи масла и разлика не съм усетил..така че сега карам само с евтини
-
- Мнения: 1
- Регистриран на: Съб 13 сеп 2014 23:57
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Чукане на повдигач(и) Голф 4 1.4 16v AKQ
Когато трябва да смениш маслото и да видиш как щте се отрази на мотора дали щте спре да чука а иначе трябва да ги свалиш ако не се оправи с маслото и да видиш кои повдигачи са по меки които са по меки те чукат.Колата спира да ти чука след 3500 оборота заштото вдига налягането и ги втвърдява.
-
- Мнения: 128
- Регистриран на: Нед 29 яну 2012 9:35
- Автомобил: golf 3 GL
- Двигател: aam 1.8
- Местоположение: г делчев
Re: Чукане на повдигач(и) Голф 4 1.4 16v AKQ
а аз си мислех, че "твърдите" чукат, защото им е затегнало и блокирало буталцето! на "меките" налягането на маслото поема удара на гърбицата и оттам вече има значение гъстотата на маслото! на твърдия за какво му е налягане на масло и защо ще му правят клапан и пълнят с масло?! тропат блокирали, или износени, които не могат да поддържат налягане и изпускат!
- ivostefanov
- Мнения: 2464
- Регистриран на: Нед 04 окт 2009 10:34
- Автомобил: Audi A4
- Двигател:
- Местоположение: София
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: HukuTyY, Ивайло Димов и 200 госта