Golf MK4 1.6 AKL Дросел клапа

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
q_vw
Мнения: 11
Регистриран на: Нед 11 ное 2012 3:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Varna

Golf MK4 1.6 AKL Дросел клапа

Мнениеот q_vw » Нед 11 ное 2012 4:15


Здравейте, пиша по темата, защото четох доста от подобни теми ,но не успях да набавя достатъчно инфо за моя проблем. Става дума за Голф 1.6 AKL -мотора. Голямо колебание в оборотите 1000- 1700 на праз. ход, и това след: почистван и обучена дросел клапа , подмяна на маркучи, където е имало нужда естествено , смяна на свещи и кабели. Като резултат двудневно подобрение и отново колебание на оборотите , а при пълен покой на колата ( на светофар например ) оборотите стигат до 1000об, но не винаги , може и да си ги люлее м/у 1000 и колкото си иска. На диагностика излиза проблем с входящия въздух, но не изкарва точно до елемент- стъпков мотор. Ходих да се интересувам за евентуално рециклиране на дросел клапата, къй като на повечето ви е известно , че стъпковия мотор и дросел клапата са едно цяло при този мотор или поне при мен е така, и цените са сериозни за нов. Та въпроса ми е тези от вас който са се сблъсквали с този досаден проблем как са се справили и ако са вземали дросел клапа втора рака , какъв е ефекта и като цяло има ли смисъл, защото наистина нов дросел е цифра за една 12 -13 годишна кола.
Благодаря предварително :)




Потребителски аватар
vanky
Мнения: 43
Регистриран на: Съб 01 ное 2008 13:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: Дросел клапа Голф 4 1.6 AKL

Мнениеот vanky » Нед 11 ное 2012 8:38


Провери първо гофрираната тръба м/у дебитомера и дроселовата клапа- за спуквания и цепнатини.Дори и най безобидната цепнатина след дебитомера прави адски чакмаци-знам го от опит.Ако всичко това е наред направи и друга проба изключи буксата на дебитомера направи някоя друга обиколка и прецени дали има някаква разлика -ако ли няма проблема ти е от там,ако колата забива муцуната и няма никаква мощност значи дебитомера е ок.Интересува ме има ли газово,или дали са правени някакви манипулации върху входящите колектори,но дори и да не са препоръчвам ти сменяй гумички на колекторите .Повечето проблеми на тези двигатели идват от там!!!
:beer http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=5&t=116228&start=30


batmit
Мнения: 840
Регистриран на: Вто 14 авг 2012 22:48
Автомобил: Golf IV
Двигател: AKL 2000
Местоположение: Plovdiv

Re: Дросел клапа Голф 4 1.6 AKL

Мнениеот batmit » Нед 11 ное 2012 8:53


Колега, аз имах подобен проблем оказа се, че едно от маручетата за вакуума се беше извадило. Има едни Г - образни с пластмасови тръбички в тях, на 12-13 годишна кола може да са се разширили. Моите ги смених всичките с маркуч за обратна нафта 3,2 мм вътрешен диаметър, качествен е 7-8 лв метъра. Такареших този проблем. Огледай добре дали не смуче въздух от други места. Има маркуче преди дросела, нещо като байпас, погледни и него, то е 4мм вътр. диаметър. Ако си свалял всмукателните колектори (а те се свалят при смяна на свещите) проблема може да е от О-пръстените, моите бяха напукани - новите са около 15 лв и 2 часа занимавка. Успех!


q_vw
Мнения: 11
Регистриран на: Нед 11 ное 2012 3:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Varna

Re: Дросел клапа Голф 4 1.6 AKL

Мнениеот q_vw » Нед 11 ное 2012 21:09


Здравейте , отново както написа колегата по-горе колата забива муцуната, прави го независимо на коя скорост си, щом леко отпуска газта на скорост,а и когато си иска го прави, днес може да не го прави утре може да ми скъса нервите цял ден :) . Също така когато на свободна ск. люлее оборотите и дам на първа или втора и отпусна педала на газта колата започва да се увлича по люлеенето на оборотите и се тресе цялата. Колектор -Входния не съм го махал кабелите съм ги сменял без да го маха много зор но се получи. Така че там не съм ги бутал. Просто няма как да кажа никаква последователност или аз не виждам подобна , прави го и като е студена и като е загряла. Гофрирания маркуч съм го оглеждал , но наистина може и да има някоя малка пукнатина , маркуча за картерните газове е малко съмнителен , беше скъсан , но съм го оправил уж от там не дърпа въздух, също така , вакума който влиза в мотора и так маркуча е сменян , в действителност беше цепнат и самата кола тресеше на място , но след като го смених всичко с тресенето се оправи , остана това голямо колебание в оборотите , което много досадно, и истината е че не ми се дават такива пари за нов дросел но виждам че на там вървят нещата :) :) :)

Последна промяна от Pichaga на Нед 11 ное 2012 22:34, променено общо 1 път.
Причина: използвай бутона "промени"


mnogo.pozdravi
Мнения: 16
Регистриран на: Пон 06 фев 2012 3:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: N/A

Re: Дросел клапа Голф 4 1.6 AKL

Мнениеот mnogo.pozdravi » Вто 13 ное 2012 9:47


Аз също имах проблеми с оборотите , но доста по-малки колебания. Смених оплътненията на всмукателния колектор при Ники и Мишо в Герман и нямам проблеми от тогава.


q_vw
Мнения: 11
Регистриран на: Нед 11 ное 2012 3:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Varna

Re: Дросел клапа Голф 4 1.6 AKL

Мнениеот q_vw » Сря 14 ное 2012 1:25


Пропуснах да кажа че колата няма газово и никога не е карана на газ.
Ами най вероятно ще пробвам преди да взема нов дросел да сменя и аз тези о-пръстени на вход. колектора. И др. искам да попитам, колеги. От др. четени теми по този въпрос разбрах че някой са опитвали като последен вариант да отворят дросел клапата там където се намира стъпковият мотор ( отстрани с черната капачка ) и да почистят с контактен спрей потенциометърът, както и плъзгачите , да ги раздвижа малко, та мисълта ми е дали наистина е възможно :banghead: :D и ако да, до колко е сложно и дали е необходимо това да се прави в сервиз, освен после обучаването на дросела де то това е др. въпрос. :) Също така ако някой е сменял дросела и го е взел на старо от блъснат автомобили или морга без значение, каква е приблизително цената на подобна час.


Потребителски аватар
niki1_j
Мнения: 671
Регистриран на: Нед 12 юли 2009 21:22
Автомобил: Golf MK IV
Двигател: ASZ
Местоположение: Sliven
Контакти:

Re: Дросел клапа Голф 4 1.6 AKL

Мнениеот niki1_j » Сря 14 ное 2012 7:42


Отварянето на управлението на дросела не е нищо сложно. Отвори и разгледай, ако има нещо видимо сподели. Може и снимки да качиш ще помогнем с каквото можем. Идеята с почистването не е лоша, но според мен най-добре е да ползваш нещо на спиртна основа като спрей за почистване на дебитомери.

Инъче мисля, че за около 100 лв. може да се намери, всичко си зависи от това на каво ще попаднеш. Ако сменяш дорсел, уговори се за опция да го върнеш при евнтуален проблем.


Христо Стайков
Мнения: 224
Регистриран на: Пет 05 ное 2010 16:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: казанлък

Re: Дросел клапа Голф 4 1.6 AKL

Мнениеот Христо Стайков » Сря 14 ное 2012 15:58


Здравей колега,карам същия мотор,имах същия проблем и се оказа развалена ланда сонда.След смяната и всичко се оправи,а в обясненията ти май не прочетох да казваш нещо за твоята.


batmit
Мнения: 840
Регистриран на: Вто 14 авг 2012 22:48
Автомобил: Golf IV
Двигател: AKL 2000
Местоположение: Plovdiv

Re: Дросел клапа Голф 4 1.6 AKL

Мнениеот batmit » Сря 14 ное 2012 19:35


Колега, моят е също 1.6 АКЛ. Както споменах по-напред, възможно е от О-пръстените на всм. колектори, ако е слагана газ, но като се сменят свещите пак се свалят тези колектори. Обикновенно карам с едни свещи 30000. Ако искаш извади свещта на 4-ти цил., че най лесно се вади и я виж как е. Кото са изхабени, средния електрод от кръгъл става триъгълен, респективно разстоянието между електродите трябва да е 0.9-1мм. Ако сваляш дросела, дибитомера и всм. колектори може да смениш и гарнитурата на капака на клапаните ако пропуска. Казвам ти всичко това от опит, аз ги правих всичките процедури по отделно и сега ме е яд че трябва да свалям всичко за да сменя гарнитурата на капака. Маслото олива отзад, изпарява се от изп. колектори и почти не капи отдолу. За дросела, отваря се лесно, като развиеш всички болчета и пръскаш със спрей за ел. контакти докато спре да пуска чернилка - това за ек. контактите, а клапата пръскаш и търкаш с парцалче досато лъсне. Дебитомера пръскаш докато светне. Всичко със спрей за ел. контакти. Аз така го направих и съм доволен. След сваляне дросела се адаптира. Успех!


q_vw
Мнения: 11
Регистриран на: Нед 11 ное 2012 3:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Varna

Re: Дросел клапа Голф 4 1.6 AKL

Мнениеот q_vw » Чет 15 ное 2012 9:41


Здравейте,1-во благодаря за съдействието и съветите, ще направя препоръчаните от вас манипулации при първа възможност, дори мисля да направя една снимка на самия дросел ( там където се намира въпросния потенциометър ) за да сме полезни и на други който се сблъскват с този досаден проблем. А в предните ми коментари пропуснах да спомена че на колата все пак е махан вход- колектора, защото бях издухал гарнитура и сещате се сами какво пада от мотора в подобен случаи . :wink: Въпреки че проблема датира от преди това и не съм се сетил за тези о-пръстени тогава да ги подменя, но нищо сега пак ще се разглобява :banghead: :) .


Потребителски аватар
Terranova
Мнения: 69
Регистриран на: Вто 12 окт 2010 23:59
Автомобил: VW Golf VI
Двигател: CHGA 2009
Местоположение: Сливен

Re: Дросел клапа Голф 4 1.6 AKL

Мнениеот Terranova » Чет 15 ное 2012 18:12


Здравей колега, прочетох ти темата и проблема и реших и аз да се включа с евентуално решение. Карам същия голф с абсолютно същия мотор ... преди време имах подобен проблем, но колебанието в оборотите беше фрапиращо .. от 1000 до към 4000-4500 ... ходих къде ли не и питах доста хора всеки ми казваше дросел и стъпков мотор, дори в оторизиран сервиз на VW тук в Сливен ми обявиха цена от сорта на 800-850 лв. за нов и смяната му .. естествено видя ми се много! След това бях писал тук във форума и един колега ме светна за алтернативно решение .. смяна на температурен датчик .. този който се намира на тройника от дясно на главата. След смяната на този датчик всичко си дойде на мястото и оборотите заспаха на 900 на ПХ. Надявам се да съм ти бил полезен .. успех и дано намериш решение на проблема си! Поздрави!!!


q_vw
Мнения: 11
Регистриран на: Нед 11 ное 2012 3:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Varna

Re: Дросел клапа Голф 4 1.6 AKL

Мнениеот q_vw » Съб 17 ное 2012 20:34


Здравейте, отново както се казва нещата зациклиха зверски, както най мразя scare :wink: Днес сутринта стартирах с два нови ( втора употреба разбира се дросел клапи )съответно първата не беше със същата букса,но беше от 1.6 AKL ( моята букса е с шеина,а тази беше със щипки и не пасна), а втората беше от 1.8 Bora ( няма на 100% същата, една цифра разлика и буксата е др. или има видима разлика) въпреки, че тази от Borata беше абсолютно същата на външен вид и номерата съвпадаха без една буква (накрая G) :) :) :) , може би имаше една идея разлика в диаметъра, но както и да е , не успях да намеря дросел клапа едно към едно с моята. И въпреки всичко тази от Borata я качих, изчистих, адаптирах и отново така 1000- 1200 - 1400 об./м
НО разликата от моята на VAg-com показва в графата за напрежение на дросел клапата при натиск на педала на газта + еди си колко процента примерно +25% , докато моята показва този показател винаги -%-та. Независимо от натиска на педала на газта беше -15%, -35% и т. н. ( тук с тези неща вече не съм до там на ясно , така че ако някой е по-запознат да каже така ли трябва да е или не, предварително се извинявам за малко не скопосаното обяснение :) )Моят майстор каза че стойностите на този показател при натиск на педала на газта да отчита на VAGA положителни проценти ( +15% - + 25% примерно )т.е. отвора на клапата.
Естествено излиза като грешка темп. датчик , смених го , ( въпреки че май си работеше моя ), смених и гофрирания маркуч от филтъра-към дросела , беше скъсан там където са картерните газове(обща болка предполагам), и резултата беше точно никакъв. Отново не може да регулира оборотите и това е. Затова върнах моя дросел и за сега колата е така, докато не намеря др. решение.


q_vw
Мнения: 11
Регистриран на: Нед 11 ное 2012 3:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Varna

Re: Дросел клапа Голф 4 1.6 AKL

Мнениеот q_vw » Съб 17 ное 2012 23:24


Номера на дроселовата клапа която ми е необходима е 06А 133066 . Ако някой има такава и е сигурен или мисли, че е читава да пише , ще съм много благодарен :) :) :)


q_vw
Мнения: 11
Регистриран на: Нед 11 ное 2012 3:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Varna

Re: Дросел клапа Голф 4 1.6 AKL

Мнениеот q_vw » Нед 18 ное 2012 0:44


Номера на грешката която ми излиза е ( 00533 ) регулатор празен ход. Но както казах по рано излизаше и ламбда и темп. датчик, който вече е сменен. А доколкото виждам и разбирам , а и майстора така каза че ламбдата си работи. След изчистване на грешките и повторно подаване на газ остава само тази въпросната грешка.


q_vw
Мнения: 11
Регистриран на: Нед 11 ное 2012 3:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Varna

Re: Дросел клапа Голф 4 1.6 AKL

Мнениеот q_vw » Нед 18 ное 2012 0:44


Номера на грешката която ми излиза е ( 00533 ) регулатор празен ход. Но както казах по рано излизаше и ламбда и темп. датчик, който вече е сменен. А доколкото виждам и разбирам , а и майстора така каза че ламбдата си работи. След изчистване на грешките и повторно подаване на газ остава само тази въпросната грешка.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: tonchev и 65 госта