Golf MK4 1.6 AKL Дросел клапа

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
batmit
Мнения: 840
Регистриран на: Вто 14 авг 2012 22:48
Автомобил: Golf IV
Двигател: AKL 2000
Местоположение: Plovdiv

Re: Дросел клапа Голф 4 1.6 AKL

Мнениеот batmit » Нед 18 ное 2012 1:06


Колега, при мен излизаше 00533 и 00537. От някъде влиза неотчетен въздух, след смяна на о-пръстените моята се оправи, при теб незная. Провери вакуумите някой да не е разхлабен. За десетина месец от както я карам се убедих, че входящия въздух прави проблемите с оборотите и където можах смених всички мъркучи. Дано да се оправиш скоро.




q_vw
Мнения: 11
Регистриран на: Нед 11 ное 2012 3:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Varna

Re: Дросел клапа Голф 4 1.6 AKL

Мнениеот q_vw » Нед 18 ное 2012 6:42


Около вход-колектор и там където се намират о-пръстените, а и на двете места по колектора кадето има гумички и съм пръскал с течност при запален двигател и уж не дърпа въздух или поне не мога да разбера и затова се отказах да ги разбутвам. Но само тях и ламбда не съм сменял още, така че :) :) :) :)


q_vw
Мнения: 11
Регистриран на: Нед 11 ное 2012 3:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Varna

Re: Дросел клапа Голф 4 1.6 AKL

Мнениеот q_vw » Нед 18 ное 2012 6:42


Около вход-колектор и там където се намират о-пръстените, а и на двете места по колектора кадето има гумички и съм пръскал с течност при запален двигател и уж не дърпа въздух или поне не мога да разбера и затова се отказах да ги разбутвам. Но само тях и ламбда не съм сменял още, така че :) :) :) :)


Потребителски аватар
vanky
Мнения: 43
Регистриран на: Съб 01 ное 2008 13:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: Дросел клапа Голф 4 1.6 AKL

Мнениеот vanky » Нед 18 ное 2012 7:57


Колега смени ги и всичко ще стане ок,колкото повече го отлагаш ще сменяш ненужни неща.
Поздрави


q_vw
Мнения: 11
Регистриран на: Нед 11 ное 2012 3:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Varna

Re: Дросел клапа Голф 4 1.6 AKL

Мнениеот q_vw » Нед 25 ное 2012 7:42


Здравейте, леко продължение на темата, след извършените по горе описаните подмени и профилактики на колата, смених и о- пръстените ( има подобрение, но това отклонение си остана, може би има малко по- малки отклонения вече, но го има 1000- 1300 -1400 обр/м. ).Оказа се че трябва да открия точно същия като моя дросел, без каквато и да е разлика в номера, тъй като аз пропуснах да спомена, но колата ми е с автопилот, и след още ровене по сайтове и др. форуми се оказа че има значение. Намерих работеща дроселова клапа на 100% с малка разлика в буксата (съответно и с една цифра разлика в номера), която я преодолях с помощта на еладжия, който си разбира от работата, имаше малка разлика, но се справихме , качихме дросела но колата запали доста трудно , не колебаеше оборотите , но ги държеше малко по ниски от 900 ,около 800, 750. Та въпроса ми е в действителност въпросния автопилот оказва ли влияние(взаимодейства ли с дросела, а то има голяма логика да е така) или тези неща не са чак до там верни?


mincho_pz
Мнения: 2
Регистриран на: Вто 19 юни 2012 15:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Pazardjik

Re: Дросел клапа Голф 4 1.6 AKL

Мнениеот mincho_pz » Съб 30 ное 2013 19:37


Здравейте колеги, имам 1.6 AKL мотора с газов инжекцион Tartarini. На диагностиката ми изкарва тези грешки:
00525-Oxygen (Lambda) Sensor (G39)
28-10 - Short to Plus - Intermittent
00537-Shareware Version. To Decode all DTCs
19-10 - Please Register/Active - Intermittent
При ускоряване колата придърпва и забива муцуната, но не всеки път. Майсторът ми каза, че е от дебитомера. След почистване на дебитомера колата върви по-добре, но пак има забиването и чат пат след подаване на газ на празен ход оборотите се разколебават и гасне. Ако някои знае значението на грешките и защо се получава това забиване, моля да сподели.


goro_89
Мнения: 15
Регистриран на: Съб 05 юли 2014 18:28
Автомобил:
Двигател:

Re: Дросел клапа Голф 4 1.6 AKL

Мнениеот goro_89 » Съб 05 юли 2014 22:26


колеги преди да сменяте дросела Обезателно смяна на температурен датчик./4 крак на трабата на малкия кръг на антифриза/ .Не го хваща диагностиката.
Цената му е 10лв и се сменя с голи ръце за 1 мин.Той управлява дросела чрез екуто.Но имам опитт само за АКЛ мотора


Потребителски аватар
ivanoid
Мнения: 14
Регистриран на: Сря 02 дек 2009 23:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Дросел клапа Голф 4 1.6 AKL

Мнениеот ivanoid » Пет 25 юли 2014 13:25


vanky написа:Провери първо гофрираната тръба м/у дебитомера и дроселовата клапа- за спуквания и цепнатини.Дори и най безобидната цепнатина след дебитомера прави адски чакмаци-знам го от опит.Ако всичко това е наред направи и друга проба изключи буксата на дебитомера направи някоя друга обиколка и прецени дали има някаква разлика -ако ли няма проблема ти е от там,ако колата забива муцуната и няма никаква мощност значи дебитомера е ок.Интересува ме има ли газово,или дали са правени някакви манипулации върху входящите колектори,но дори и да не са препоръчвам ти сменяй гумички на колекторите .Повечето проблеми на тези двигатели идват от там!!!
:beer http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=5&t=116228&start=30



И аз така си реших проблема. Побългарихме тази тръбичка, понеже беше скъпа на времето и вече над 4 години няма проблем.


bmwww
Мнения: 909
Регистриран на: Сря 05 сеп 2012 10:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Враца

Re: Golf MK4 1.6 AKL Дросел клапа

Мнениеот bmwww » Пон 04 авг 2014 18:13


Колко требва да се отваря дросела при подаване на газ ? Моя почти не мърда ! Имам едно менене на обороти 10-15 мин в минута което много ме дразни и сега свалях маркуча за въздуха и гледам дросела почти не мърда при подаване на газ ! На пример при мен го нема това


Потребителски аватар
plamski3
Мнения: 870
Регистриран на: Пон 24 окт 2011 20:01
Автомобил: VW Golf 4
Двигател: AKL
Местоположение: Sofia

Re: Golf MK4 1.6 AKL Дросел клапа

Мнениеот plamski3 » Пон 04 авг 2014 23:46


Здравей,

Имам дросел клапа от типа с автопилота, която все още не съм монтирал на моята кола. (чакам да намеря ЕКУ с автопилот BJ, че това което имам - G не става за моя голф). Ако имаш път към София може да се заиграем и да ги разменим, за да разбереш дали е от нея или не.

Поздрави!


bmwww
Мнения: 909
Регистриран на: Сря 05 сеп 2012 10:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Враца

Re: Golf MK4 1.6 AKL Дросел клапа

Мнениеот bmwww » Вто 05 авг 2014 7:39


Нормално ли е след каране като изгася колата да ми показва тези стойности http://prikachi.com/images.php?images/337/7517337f.jpg Също така на 2ра и 3та с натиснат до долу педал МАП сензора ми показва пак 969.00mbar .


Потребителски аватар
hitman0013
Мнения: 1865
Регистриран на: Пон 11 май 2009 11:22
Автомобил: GOLF 4
Двигател:

Re: Дросел клапа Голф 4 1.6 AKL

Мнениеот hitman0013 » Вто 05 авг 2014 17:39


batmit написа:Колега, аз имах подобен проблем оказа се, че едно от маручетата за вакуума се беше извадило. Има едни Г - образни с пластмасови тръбички в тях, на 12-13 годишна кола може да са се разширили. Моите ги смених всичките с маркуч за обратна нафта 3,2 мм вътрешен диаметър, качествен е 7-8 лв метъра. Такареших този проблем. Огледай добре дали не смуче въздух от други места. Има маркуче преди дросела, нещо като байпас, погледни и него, то е 4мм вътр. диаметър. Ако си свалял всмукателните колектори (а те се свалят при смяна на свещите) проблема може да е от О-пръстените, моите бяха напукани - новите са около 15 лв и 2 часа занимавка. Успех!

Ако искаш да си чукнем една среща да ти смена свещите без да свалям колекторите и да ми оставиш колата за подарък. И без това много се мъчиш като сменяш свещите, за какво ти е!
Колкото до температурният датчик-малко вероятно е да е той защото колата не се форсира сама на 3000-4000 оборота и ако я загасиш после 20 минути няма палене.
Иначе тая тръбичка към картерните газове може да я махнете като чистите дросела, просто трябва да си намерите мек гофриран маркуч който да извиете надолу да виси около скоростната кутия, че разстоянието между тръбичката на картерните и гофрираната тръба за въздуха е малко. Няма смисъл да се плеска дросела заради екологията-само дето ми хрумна че тия пари дето влизат в дросела май малко обогатяват сместа за сметка на гнилоча дето оставят.
Един от лошите варианти е да са се износили пистите на дросела. Ти покара ли 200тина километра да видиш дали няма да се самообучи. Дросел се чисти, после сглобява и се дава 5 мин ключа на контакт, после се пали и ако не ти харесва резултата с оборотите се откача акумулатора за някакво време(кой колкото иска 15мин, 2 часа) и след това караш 200-300км за самообучаване.


bmwww
Мнения: 909
Регистриран на: Сря 05 сеп 2012 10:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Враца

Re: Golf MK4 1.6 AKL Дросел клапа

Мнениеот bmwww » Вто 05 авг 2014 18:10


Аз съм много прост или по скоро мързелив ... 2 години ми играят оборотите и се вкарах във филми ,че е ламбда,о-пръстени,вакуми,свещи,кабели,бобини,катализатор и какво ли още не ама сега най-накрая се реших та адаптирах дросела и оборотите не мърдат вече ! :biggrin Преди мърдаха 608-640-672 ,а сега вече не . Притеснява ми само ,че имам Missfire на 3-ти цилиндър само ! Не ми го дава като грешка ами го гледам на ВАГ-КОМ ,че само там ми се появяват около 10-15 детонации ,а в движение ги немам ! Странна работа !


goro_89
Мнения: 15
Регистриран на: Съб 05 юли 2014 18:28
Автомобил:
Двигател:

Re: Golf MK4 1.6 AKL Дросел клапа

Мнениеот goro_89 » Сря 10 юни 2015 21:52


ако оборотите забиват на по високи от 1300 и остават така обезателно темпратурен датчик 8лв и се сменя за една минута с голи ръце ,същото важи за вс автомобили с този мотор ауди и сеат в аутодата го пише аз съм го пробвал


Потребителски аватар
hitman0013
Мнения: 1865
Регистриран на: Пон 11 май 2009 11:22
Автомобил: GOLF 4
Двигател:

Re: Golf MK4 1.6 AKL Дросел клапа

Мнениеот hitman0013 » Нед 14 юни 2015 8:09


Така е, но само при условие, че преди това не си чистил дросела!



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 92 госта