Джета 1.6 бензин/газ Mk2 87 г. без климатик
Здравейте приятели,съфорумници
Поради лош антифриз,разреден на -60 ужкем,колата ми замръзва и прегрява няколко пъти.Реших да го сменя целия.Източих,сипах 6 литра на - 72 концентрат.Запалих,мачках маркучите, докато не пусна перката и много балончета въздух излезе.Но от тогава,парното духа много слабо топло,а тръбите,отиващи към него,са много горещи при загрят двигател.Възможно ли е все пак да има въздух в радиаторчето?
В други теми бях чел за гъбчестите елементи и прегради и клапи,но това се случи веднага след смяната на антифриза и предполагам че е свързано с това .
Весела Нова Година
Поздрави
Мартин
След смяна на антифриз,парното е много слабо
-
- Мнения: 19
- Регистриран на: Нед 16 мар 2008 19:24
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Роман
Re: След смяна на антифриз,парното е много слабо
Ако антифриза е с много голяма гъстота,също е възможно да няма добър топлообмен през радиаторчето.Ходи някъде,където имат рефрактометър да ти измерят на колко градуса ти замръзва антифриза,добре е да е около -30. Ако е на по-ниски градуси антифриза няма добър топлообмен и съответно парното намалява,поради тази причина не се кара само с концентрат а задължително се разрежда или се използва такъв готов за употреба.
-
- Мнения: 92
- Регистриран на: Пет 19 фев 2010 22:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Pernik
- Контакти:
Re: След смяна на антифриз,парното е много слабо
danko_f4 написа:Ако антифриза е с много голяма гъстота,също е възможно да няма добър топлообмен през радиаторчето.Ходи някъде,където имат рефрактометър да ти измерят на колко градуса ти замръзва антифриза,добре е да е около -30. Ако е на по-ниски градуси антифриза няма добър топлообмен и съответно парното намалява,поради тази причина не се кара само с концентрат а задължително се разрежда или се използва такъв готов за употреба.
С такъв,готов за употреба ми замръзна двигателя и го прегрях,аз не за нещо друго го смених.Не ми се ще много да сипвам вода в него.Възможно ли е успоредното свързване на изпарителя,да е докарало до въздушна възглавница?
Ще го замеря и ако замръзва на - 72 ще източа един литър и ще добавя дестилирана вода .
Поздрави
Мартин
- stefan4o
- Мнения: 19163
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: След смяна на антифриз,парното е много слабо
Със сигурност имаш въздух в системата и затова така е станало с парното. Преди това нямаше проблем, нали така?
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: След смяна на антифриз,парното е много слабо
Обезвъздуши, като разкачиш единия маркуч на радиаторчето.
- ktamen
- Мнения: 6166
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: След смяна на антифриз,парното е много слабо
dikanski написа:В други теми бях чел за гъбчестите елементи и прегради и клапи,но това се случи веднага след смяната на антифриза и предполагам че е свързано с това .
Весела Нова Година
Поздрави
Мартин
А пък аз предполагам, че дупките по клапите са зейнали и трябва да ги облепиш за да имаш парно.
Купувай си читав антифриз от читав магазин и го разреждай достатъчно с вода. По-лошия топлообмен на чистия антифриз също влияе на силата на парното, но не чак толкова много.
-
- Мнения: 92
- Регистриран на: Пет 19 фев 2010 22:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Pernik
- Контакти:
Re: След смяна на антифриз,парното е много слабо
stefan4o написа:Със сигурност имаш въздух в системата и затова така е станало с парното. Преди това нямаше проблем, нали така?
Проблема се яви веднага след смяната,да.Някакъв друг начин за обезвъздушаване освен мачкането на маркучи?
Като разхлабя маруча след парното,няма ли да изтече антифриз?
Утре ще го разуча пак и ще опитвам,приятен празник на всички вас и семействата ви
- stefan4o
- Мнения: 19163
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: След смяна на антифриз,парното е много слабо
Аз лично предпочитам да не пипам снадки и маркучи на 20+ годишна кола. Правя следното. Отварям капачката на казанчето паля колата и чакам докато загрее да пусне перката. Така 2 или 3 пъти на място. После я затварям, правя едно кръгче около 5 километра каране, спирам, отварям капачката пак и пак така 2-3 пъти да пусне перката и това е. Дали е станало се разбира по течността, която излиза от малкото маркучле - ако е без мехури... успял си.
- znainainai
- Мнения: 5287
- Регистриран на: Пон 04 дек 2006 21:24
- Автомобил: Golf4
- Двигател: MK 4 98 AHF
- Местоположение: Русе
Re: След смяна на антифриз,парното е много слабо
Развиваш разширителя вдигаш го нагоре колкото позволяват маркучите стискаш горният маркуч НА РАДИАТОРА и даваш газ мотора да се развърти до около 3500 оборота за около 30 секунди на ОТВОРИЛ термостат. Ще ти трябват ръкавици за да можеш да държиш маркуча. Въздухът иска не иска ще излезе. Преди това се обеди че има някаква циркулация във малкият кръг т.е. през тънкото маркуче към разширителя върви охладителна течност. Тези всички операции няма как да ги извършиш ще ти трябва помощник.
Последна промяна от znainainai на Пон 31 дек 2012 22:24, променено общо 1 път.
-
- Мнения: 92
- Регистриран на: Пет 19 фев 2010 22:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Pernik
- Контакти:
Re: След смяна на антифриз,парното е много слабо
znainainai написа:Развиваш разширителя вдигаш го нагоре колкото позволяват маркучите стискаш горният маркуч и даваш газ мотора да се развърти до около 3500 оборота за около 30 секунди на ОТВОРИЛ термостат. Ще ти трябват ръкавици за да можеш да държиш маркуча. Въздухът иска не иска ще излезе. Преди това се обеди че има някаква циркулация във малкият кръг т.е. през тънкото маркуче към разширителя върви охладителна течност. Тези всички операции няма как да ги извършиш ще ти трябва помощник.
Сега като си помисля,през тънкото маркуче някога пръскаше сулно течност в иразширителя,а сега само сълзи лекичко.Колата не прегрява и не съм го взел в предвид.Може ли то да е запушено и има ли връзка това с парното?
- vovo6808
- Мнения: 344
- Регистриран на: Съб 15 яну 2011 21:11
- Автомобил: VW GOLF MK3
- Двигател: ABS 1992
- Местоположение: РУСЕ
Re: След смяна на антифриз,парното е много слабо
Ами през това маркуче се обезвъздушава системата.Виж да не е запушено то или отвора на троиника където влиза маркучето.
-
- Мнения: 1456
- Регистриран на: Съб 13 яну 2007 7:47
- Автомобил: virgine blue B3
- Двигател:
- Местоположение: ruse
Re: След смяна на антифриз,парното е много слабо
muns61 написа:Обезвъздуши, като разкачиш единия маркуч на радиаторчето.
Най- лесния и бърз вариант , последния месец на тия студове какво ли не теглих точно от това .
Честита Нова Година
-
- Мнения: 92
- Регистриран на: Пет 19 фев 2010 22:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Pernik
- Контакти:
Re: След смяна на антифриз,парното е много слабо
За много години Колеги
Направих всички процедури по обезвъздушаването и се оказа че няма възглавница.Всичко е точно,но след като пусна парното на 3-та секунда,започва да духа много по студено.За мое най-голямо съжаление,предполагам,че ми е запушено радиаторчето.Има ли начин да се промие с някакъв химикал,без да се сваля?Всички знаем каква трудност е смяната,а и ментетата радиатори за парно
Направих всички процедури по обезвъздушаването и се оказа че няма възглавница.Всичко е точно,но след като пусна парното на 3-та секунда,започва да духа много по студено.За мое най-голямо съжаление,предполагам,че ми е запушено радиаторчето.Има ли начин да се промие с някакъв химикал,без да се сваля?Всички знаем каква трудност е смяната,а и ментетата радиатори за парно
- stefan4o
- Мнения: 19163
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: След смяна на антифриз,парното е много слабо
dikanski написа:Има ли начин да се промие с някакъв химикал,без да се сваля?Всички знаем каква трудност е смяната,а и ментетата радиатори за парно
Не бих те съветвал първо с химикал, а по-скоро с топла вода. Че с химикала пък може да отвориш някоя пробойна, която се е позапушила с времето. Според мен пробвай първо с вода - ако няма ефект, чак тогава сипвай химия и се кръсти да не текне после. Така или иначе няма да има какво да загубиш
-
- Мнения: 92
- Регистриран на: Пет 19 фев 2010 22:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Pernik
- Контакти:
Re: След смяна на антифриз,парното е много слабо
stefan4o написа:dikanski написа:Има ли начин да се промие с някакъв химикал,без да се сваля?Всички знаем каква трудност е смяната,а и ментетата радиатори за парно
Не бих те съветвал първо с химикал, а по-скоро с топла вода. Че с химикала пък може да отвориш някоя пробойна, която се е позапушила с времето. Според мен пробвай първо с вода - ако няма ефект, чак тогава сипвай химия и се кръсти да не текне после. Така или иначе няма да има какво да загубиш
В други форуми четох за промиване с оцетна киселина.Тя е концентрирана и е около 84 %.Но мисля,че много колеги правят грешката да промиват на запален двигател и прецакването на помпата е неминуемо,след като завъртиш гадостите в системата.Мисля утре да източа антифриза и да промия със струя вода само радиаторчето.Най-добре е да затопли времето,а ))
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 64 госта