Въпрос за термостат.Mk4 1.6 16V

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
the_red_camel
Мнения: 696
Регистриран на: Съб 17 юли 2010 14:04
Автомобил: Skoda Roomster 1.6 16V 105hp
Двигател: BTS
Местоположение: Plovdiv

Re: Въпрос за термостат.Mk4 16 16V

Мнениеот the_red_camel » Вто 15 яну 2013 17:00


Колега аз точно преди нова година смених и беше същия термостат от Косер за 22.90 и след като го смена чак на другия ден едвам едвам отвори което е супер. стрелката лепи 90 и не мърда първия път когато отвори на място я форсирах и перките се включиха. това е от мен :!:




petardan
Мнения: 11
Регистриран на: Нед 26 юни 2011 17:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Испания

Re: Въпрос за термостат.Mk4 16 16V

Мнениеот petardan » Вто 15 яну 2013 18:22


И аз имам подобен проблем с изстиването на двигателя когато карам на магистрала.Градско няма никакъв проблем, загравя бързо, перката се включва и изключва, и си държи 90 градуса без проблем.Обаче когато излезна на магистралата температурата пада до 80градуса и това е , ни повече ни по-малко.Не знам дали е нормално това за моя модел:Голф3, Абу, 1,6 бензин, 75 коня.И това няма значение дали е зима или лято.Термостата го смених миналото лято, защото си мислех че не работи добре, колата загравяше на големи нагорнища на 3-та.Живея в южна Испания, кадето зимата емпературите не падат под 0 никога, а лятото обикновено е около 35-40 на обяд.Един испански механик ми каза че можело да го махна термостата, понеже тука не е толкова студено и колата пак ще си загравя бързо, но не съм го послушал.
Който има идея моля да сподели.


mitakanachev
Мнения: 55
Регистриран на: Пет 30 сеп 2011 10:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас-Пловдив

Re: Въпрос за термостат.Mk4 16 16V

Мнениеот mitakanachev » Сря 16 яну 2013 13:39


the_red_camel написа:Колега аз точно преди нова година смених и беше същия термостат от Косер за 22.90 и след като го смена чак на другия ден едвам едвам отвори което е супер. стрелката лепи 90 и не мърда първия път когато отвори на място я форсирах и перките се включиха. това е от мен :!:

3др. колега твоят голф със климатик ли е или със климатроник е...


Потребителски аватар
maerto
Мнения: 530
Регистриран на: Съб 16 окт 2010 15:51
Автомобил: VW Golf 4 2001
Двигател: 1.6 16V AUS
Местоположение: sofia/silistra

Re: Въпрос за термостат.Mk4 16 16V

Мнениеот maerto » Сря 16 яну 2013 13:50


Колеги днес сложих нoвия термостат WAHLER 22.50лв.Засега всичко е наред отваря и затваря когато си трябва :banana Но искам да ви покажа стария BEHR който го ползвах точно 5 часа!!!Като отворих капачето да го вадя направо изхвъкна :bishop Бях го взел от Ауто+ в Младост -3(не ходете там!!!)Върнах с 300 зора този БЕЕР,продавача ми се държеше гаменски и неадекватно.Каза че аз съм счупил пласмасовата коруба и затова така се е получило,но все пак ми върна парите като споменах ,че си знам правата и знам какво да правя :deal Вече никога няма да пазарувам от Ауто+.Но важното за мен е че се реши моя проблем :beer


mitakanachev
Мнения: 55
Регистриран на: Пет 30 сеп 2011 10:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас-Пловдив

Re: Въпрос за термостат.Mk4 16 16V

Мнениеот mitakanachev » Сря 16 яну 2013 14:01


maerto написа:Колеги днес сложих нoвия термостат WAHLER 22.50лв.Засега всичко е наред отваря и затваря когато си трябва :banana Но искам да ви покажа стария BEHR който го ползвах точно 5 часа!!!Като отворих капачето да го вадя направо изхвъкна :bishop Бях го взел от Ауто+ в Младост -3(не ходете там!!!)Върнах с 300 зора този БЕЕР,продавача ми се държеше гаменски и неадекватно.Каза че аз съм счупил пласмасовата коруба и затова така се е получило,но все пак ми върна парите като споменах ,че си знам правата и знам какво да правя :deal Вече никога няма да пазарувам от Ауто+.Но важното за мен е че се реши моя проблем :beer

и на колко градуса вече ти отваря а колега


Потребителски аватар
maerto
Мнения: 530
Регистриран на: Съб 16 окт 2010 15:51
Автомобил: VW Golf 4 2001
Двигател: 1.6 16V AUS
Местоположение: sofia/silistra

Re: Въпрос за термостат.Mk4 16 16V

Мнениеот maerto » Сря 16 яну 2013 14:04


Отваря точно стреклата да стигне 90гр.значи на 87 си отваря,както си пише.


mitakanachev
Мнения: 55
Регистриран на: Пет 30 сеп 2011 10:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас-Пловдив

Re: Въпрос за термостат.Mk4 16 16V

Мнениеот mitakanachev » Сря 16 яну 2013 14:21


maerto написа:Отваря точно стреклата да стигне 90гр.значи на 87 си отваря,както си пише.

това е добре


mitko_
Мнения: 35
Регистриран на: Сря 21 май 2008 11:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Въпрос за термостат.Mk4 16 16V

Мнениеот mitko_ » Сря 16 яну 2013 17:08


Отиваш във Фолксваген и си взимаш оригинален.


Потребителски аватар
maerto
Мнения: 530
Регистриран на: Съб 16 окт 2010 15:51
Автомобил: VW Golf 4 2001
Двигател: 1.6 16V AUS
Местоположение: sofia/silistra

Re: Въпрос за термостат.Mk4 16 16V

Мнениеот maerto » Сря 16 яну 2013 17:18


mitko_ написа:Отиваш във Фолксваген и си взимаш оригинален.






Няма да се налага,защото този си бачка добре.Днс цял ден бръмчах малко и извънградско твърдо 90 градуса си държи :да:


batmit
Мнения: 840
Регистриран на: Вто 14 авг 2012 22:48
Автомобил: Golf IV
Двигател: AKL 2000
Местоположение: Plovdiv

Re: Въпрос за термостат.Mk4 16 16V

Мнениеот batmit » Сря 16 яну 2013 19:09


Колеги, аз съм с Behr на ауди б4 и голф 4 от Ауто+ в Пловдив, единият на 30 000 другия на 10 000 засега без проблем. Интересното е, че тези дето ги свалих бяха едно към едно с новите и означенията им бяха едни и същи, щамповани на самия термостат.
В отговор на колегата, че на магистрала му пада температурата - термостата е за смяна, и при мен беше така преди да го сменя. Малкия кръг е отворен, големия загрява до 90 гр. и перките регулират да стои на 90гр, като се излезе на магистрала радатора се обдухва и температурата охл. течност пада в цялата систама. На аудито при -20 и 120км/ч падаше до 70гр. Като смени термостата всичко се оправи. Дано съм бил полезен.


Потребителски аватар
maerto
Мнения: 530
Регистриран на: Съб 16 окт 2010 15:51
Автомобил: VW Golf 4 2001
Двигател: 1.6 16V AUS
Местоположение: sofia/silistra

Re: Въпрос за термостат.Mk4 16 16V

Мнениеот maerto » Сря 16 яну 2013 22:11


Колеги,да не отварям нова тема ще си пиша пак в тая:)Явно след смяната на термостата не съм обезвъздушил като хората.Като пусна парното на обороти духа хладно,като вдигна около 2000 оборота затопля веднага.Дали има още въздух в системата и как най-ефективно се обезвъздушава система?Играх си 20 мин да обезвъздушавам ама 0.4 литра нещо не можах да ги долея обратно:)


Потребителски аватар
the_red_camel
Мнения: 696
Регистриран на: Съб 17 юли 2010 14:04
Автомобил: Skoda Roomster 1.6 16V 105hp
Двигател: BTS
Местоположение: Plovdiv

Re: Въпрос за термостат.Mk4 1.6 16V

Мнениеот the_red_camel » Чет 17 яну 2013 17:02


направи няколко чарчета посля я вкарай в гаража и на място за загрее да отвори термостата форисирай за да се включат перкита и така.. поне аз така направих и сега всичко си е перфектно :!:


Потребителски аватар
maerto
Мнения: 530
Регистриран на: Съб 16 окт 2010 15:51
Автомобил: VW Golf 4 2001
Двигател: 1.6 16V AUS
Местоположение: sofia/silistra

Re: Въпрос за термостат.Mk4 1.6 16V

Мнениеот maerto » Чет 17 яну 2013 17:19


the_red_camel написа:направи няколко чарчета посля я вкарай в гаража и на място за загрее да отвори термостата форисирай за да се включат перкита и така.. поне аз така направих и сега всичко си е перфектно :!:




Това на отвоена капачка на казанчето ,нали?


Петър Христов
Мнения: 181
Регистриран на: Нед 13 яну 2013 17:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен

Re: Въпрос за термостат.Mk4 1.6 16V

Мнениеот Петър Христов » Чет 17 яну 2013 21:13


При отворена капачка няма да дочакаш перките,те тръгват към 95 градуса в радиатора което значи 105 110 градуса в двигателя- по точно около ризите,по уреда в купето не бива да минават 100 .Та мисълта ми е че като я няма капачката в системата няма да има налягане и ще заври преди да тръгнат перките.Повечето термостати имат малка дупчица която позволява обезвъздушаване при затворен термостат,ако няма чакаш да се отвори но в никакъв случай не чакай перките :D


Потребителски аватар
LiRiX
Мнения: 523
Регистриран на: Пет 02 май 2008 21:10
Автомобил: SEAT LEON
Двигател: AUS 2001
Местоположение: Търговище

Re: Въпрос за термостат.Mk4 1.6 16V

Мнениеот LiRiX » Чет 17 яну 2013 21:35


Тези които се съмняват, че са им ментета термостатите, да ги пробват на котлона в една желязна купичка докато заври.
Ако се отваря значи си работи и проблема може да е другаде.
Аз така се подведох от термостата, а се оказа, че са ми свършили четките на перката. Други се оплакват, че са им се скапвали модулите за управление на степените за перките.

Моя скоро ми се налага да го свалям. оригинален си е VW (12 годишен) и след като стигне 90 градуса, не пада както и да се кара, по надолнища, нагорнища все 90 цепи :да:



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 43 госта