Здравейте.
Имам лек теч на масло от гарнитурата на капака клапаните. Не губи масло от там, просто цапа двигателя и ме дразни. Та мислих си да притегна само болтовете или да премина направо към смяна на гарнитурата? Както, казах теча не е голям...
Ако ще се сменя цялата гарнитура, какви пари долу-горе излиза?
Става дума за Голф 3, 1.4, AEX.
Golf MK3 Гарнитура на капака на клапаните—смяна или затягане
- vaskoto1
- майстор Падна ли ми!
- Мнения: 11995
- Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
- Автомобил: Passat B35i
- Двигател: AGG
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Гарнитура на капака на клапаните—смяна или затягане-Голф 3..
пари-в магазина знаят.
не притягай! тия се късат лесно!
смяна!
не притягай! тия се късат лесно!
смяна!
- ivanovkbg
- Мнения: 850
- Регистриран на: Вто 27 мар 2012 12:43
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: BKP 2007 4Motion
- Местоположение: София
Re: Гарнитура на капака на клапаните—смяна или затягане-Голф 3..
vaskoto1 написа:пари-в магазина знаят.
не притягай! тия се късат лесно!
смяна!
А гарнитура каква?
И болтовете сменят ли се?
- cheatereye
- Мнения: 428
- Регистриран на: Пон 30 яну 2012 16:33
- Автомобил: VW Golf III 1.6
- Двигател: AEA 1995
- Местоположение: Бургас
Re: Гарнитура на капака на клапаните—смяна или затягане-Голф 3..
Болтовете не се сменят, стига да не са достатъчно износени. Гарнитурата гумена Когато затваряш не пренатягай болтовете зверски да не пукнеш капака
- ivanovkbg
- Мнения: 850
- Регистриран на: Вто 27 мар 2012 12:43
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: BKP 2007 4Motion
- Местоположение: София
Re: Гарнитура на капака на клапаните—смяна или затягане-Голф 3..
cheatereye написа:Болтовете не се сменят, стига да не са достатъчно износени. Гарнитурата гумена Когато затваряш не пренатягай болтовете зверски да не пукнеш капака
Аз ще я сменям чак като се постопли времето, че сега голям студ...
Та да питам. Мисля да я сменям с един приятел, но се опасявам да не прецакаме нещо. Разполагам с динометричен ключ, ще свалим капака, ще изчистим всичко добре, ще сложим новата гарнитура и ще сложим капака.
Болтовете доколкото знам се завиват от средата към краищата с 10Nm, нали?
Дали ще се справим? Авера уж е сменял гарнитурите на 2-ката и на Фиата си и проблеми няма...
- cheatereye
- Мнения: 428
- Регистриран на: Пон 30 яну 2012 16:33
- Автомобил: VW Golf III 1.6
- Двигател: AEA 1995
- Местоположение: Бургас
Re: Гарнитура на капака на клапаните—смяна или затягане-Голф 3..
В момента с каква гарнитура ти е? Коркова или гумена ?
Затяга се от средният болт, после двата външни. Принципно се затяга първо на 5 Nm всички, и след това се минава още веднъж на 10 Nm. Ще се справите
Затяга се от средният болт, после двата външни. Принципно се затяга първо на 5 Nm всички, и след това се минава още веднъж на 10 Nm. Ще се справите
- ivanovkbg
- Мнения: 850
- Регистриран на: Вто 27 мар 2012 12:43
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: BKP 2007 4Motion
- Местоположение: София
Re: Гарнитура на капака на клапаните—смяна или затягане-Голф 3..
cheatereye написа:В момента с каква гарнитура ти е? Коркова или гумена ?
Затяга се от средният болт, после двата външни. Принципно се затяга първо на 5 Nm всички, и след това се минава още веднъж на 10 Nm. Ще се справите
Не мога да ти кажа каква е гарнитурата, но мисля, че е гумена.
Ся тая седмица ще заминавам за Варна и като се върна към края на Февруари ще я сменя.
- Daniel Kuntov
- Мнения: 820
- Регистриран на: Пон 05 мар 2012 18:29
- Автомобил: VW Golf 3
- Двигател: GTI 2.0 8V AGG
Re: Гарнитура на капака на клапаните—смяна или затягане-Голф 3..
Гарнитурата е евтина.Сменяй я.
- cheatereye
- Мнения: 428
- Регистриран на: Пон 30 яну 2012 16:33
- Автомобил: VW Golf III 1.6
- Двигател: AEA 1995
- Местоположение: Бургас
Re: Гарнитура на капака на клапаните—смяна или затягане-Голф 3..
Ще цитирам един колега, вземи под внимание неговият пост
zfa159 написа:Когато искате да сложите гумена, се сменят шпилките с такива за гумена гарнитура (номер по Elring - 457.200 - гарнитура + шпилки,води си се заместител на оригиналния стар номер за коркова ).Ако все пак искате да не сменяте шпилките,тогава се вадят металните пръстенчета на г-рата внимателно,за да не се скъса и се монтира така,но тогава иска мазане със силикон.
Принципно на тези,които са заводски с гумена г-ра (1.8 моно след 93-та) са 2 размера и трябва да се вади конкретно по номера на двигателя,защото имат разлика от сорта на 1-2мм в дебелината при извивката за разпределителния вал.
- vaskoto1
- майстор Падна ли ми!
- Мнения: 11995
- Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
- Автомобил: Passat B35i
- Двигател: AGG
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Гарнитура на капака на клапаните—смяна или затягане-Голф 3..
cheatereye, не е зле като цитираш да внимаваш поне какво цитираш... това няма нищо общо с тая кола.
- cheatereye
- Мнения: 428
- Регистриран на: Пон 30 яну 2012 16:33
- Автомобил: VW Golf III 1.6
- Двигател: AEA 1995
- Местоположение: Бургас
Re: Гарнитура на капака на клапаните—смяна или затягане-Голф 3..
vaskoto1 написа:cheatereye, не е зле като цитираш да внимаваш поне какво цитираш... това няма нищо общо с тая кола.
Извинявам се Може да ми изтриеш излишните постове.
- refresh4o
- !!!ИЗМАМНИК!!!
- Мнения: 762
- Регистриран на: Съб 09 апр 2011 20:59
- Автомобил: VW POLO B5188PP
- Двигател: AEX 1996
- Местоположение: Варна
Re: Гарнитура на капака на клапаните—смяна или затягане-Голф 3..
не стягай, аз така скъсах болт! купи си коркова, аз гумена си взех и пак течеше и все още тече...
- Skruji
- Мнения: 1147
- Регистриран на: Пет 11 май 2007 16:40
- Автомобил: Golf 6 Variant
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Гарнитура на капака на клапаните—смяна или затягане-Голф 3..
refresh4o написа:не стягай, аз така скъсах болт! купи си коркова, аз гумена си взех и пак течеше и все още тече...
Корковата тече още повече, за този вид капаци като на AEX с 3 болта, най-добре е гумена, оребрена, с канали. Може да я мазнеш с малко силикон на Виктор Рейнц.
- ivanovkbg
- Мнения: 850
- Регистриран на: Вто 27 мар 2012 12:43
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: BKP 2007 4Motion
- Местоположение: София
Re: Гарнитура на капака на клапаните—смяна или затягане-Голф 3..
Skruji написа:refresh4o написа:не стягай, аз така скъсах болт! купи си коркова, аз гумена си взех и пак течеше и все още тече...
Корковата тече още повече, за този вид капаци като на AEX с 3 болта, най-добре е гумена, оребрена, с канали. Може да я мазнеш с малко силикон на Виктор Рейнц.
Аха. И последно-болтовете сменят ли се или не?
- Skruji
- Мнения: 1147
- Регистриран на: Пет 11 май 2007 16:40
- Автомобил: Golf 6 Variant
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Гарнитура на капака на клапаните—смяна или затягане-Голф 3..
Провери им резбата, ако всичко е наред, няма основание да ги сменяш. Има едни гумени О пръчстени под шайбата на ботла, провери и тях дали външно са наред, в смисъл да не скъсани, напукани и т.н.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: plamen7667 и 236 госта