има ли някъде фреон R12 да си заредя климатика на МК2
има ли някъде фреон R12 да си заредя климатика на МК2
От София съм и искам да си напълня климатика на Голф 2ка с фреон. За по-евтино с стария фреон. С новия R134А ми обясниха, че трябвало да се разглоби всичко да се промие, да се смени маслото .... и щяло да е скъпо.
- Andonov
- Мнения: 3925
- Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Ямбол
- Контакти:
Re: има ли някъде фреон R12 да си заредя климатика на МК2
Един познат на 124-та му заредиха системата с по-новия фреон и няколко години няма проблем.
трябват само щуцери(преходници) за зареждането, за да се закачи машината за фреон.
трябват само щуцери(преходници) за зареждането, за да се закачи машината за фреон.
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: има ли някъде фреон R12 да си заредя климатика на МК2
За по-евтино?
Стария фреон не се произвежда и е забранен за употреба от 20 години (07.1992-ра с точност с един международен протокол). В момента той се разпространява само нелегално и е забранен за употреба и количествата такъв са доста ограничени. Цената му е с 1.5 до 2-3 пъти по-висока от на новия,понеже е само нелегален. В момента начина му на намиране е, като се източва от стари хладилни инсталации на риболовни кораби, хладилни станции на заводи и т.н. Съответно понеже и техника няма за него (всичките машини и т.н. работят с новия от 92-ра насам и не се произвеждат нови), той нито се пречиства, нито се дехидрира, нито нищо - директно както е източен от системата, така се набутва в бутилките, от там вече така попада и в твоята кола...съответно ти е ясно какво се случва със системата ти като я заредиш с влага, механични боклуци и други мизерии... като теглиш чертата няма да ти излезе никак по-евтино да смениш после дехидратор и блокирал компресор.
За минаване на новия фреон не е точно така, както го е описал колегата - зарежда се по-малко количество, освен щуцерите, защото новия работи на по-различни налягания от стария и при еднакво количество, системата ще се претоварва. Само че има и проблеми - ако системата е за стария фреон, студеното при новия фреон, никога няма да е като със стария.Също така новия фреон е агресивен към маркучи и уплътнения на система за стария и започва да пропуска от тук от там...лошото е,че няма вече и части за компресорите,които се монтират на VW за стария фреон (Sanden SD709, SD 508 и още 2-3) и ако се разтече компресора от някъде - този климатик е обречен.
Иначе - дерзай - питай насам-натам по мои колеги,някой ако има нещо останало...ама цената едва ли ще е по-ниска от на 134-ката, защото е много кът тоя фреон,а всеки мой колега знае,че система,която си е за него, си работи най-добре само с него ;)
Стария фреон не се произвежда и е забранен за употреба от 20 години (07.1992-ра с точност с един международен протокол). В момента той се разпространява само нелегално и е забранен за употреба и количествата такъв са доста ограничени. Цената му е с 1.5 до 2-3 пъти по-висока от на новия,понеже е само нелегален. В момента начина му на намиране е, като се източва от стари хладилни инсталации на риболовни кораби, хладилни станции на заводи и т.н. Съответно понеже и техника няма за него (всичките машини и т.н. работят с новия от 92-ра насам и не се произвеждат нови), той нито се пречиства, нито се дехидрира, нито нищо - директно както е източен от системата, така се набутва в бутилките, от там вече така попада и в твоята кола...съответно ти е ясно какво се случва със системата ти като я заредиш с влага, механични боклуци и други мизерии... като теглиш чертата няма да ти излезе никак по-евтино да смениш после дехидратор и блокирал компресор.
За минаване на новия фреон не е точно така, както го е описал колегата - зарежда се по-малко количество, освен щуцерите, защото новия работи на по-различни налягания от стария и при еднакво количество, системата ще се претоварва. Само че има и проблеми - ако системата е за стария фреон, студеното при новия фреон, никога няма да е като със стария.Също така новия фреон е агресивен към маркучи и уплътнения на система за стария и започва да пропуска от тук от там...лошото е,че няма вече и части за компресорите,които се монтират на VW за стария фреон (Sanden SD709, SD 508 и още 2-3) и ако се разтече компресора от някъде - този климатик е обречен.
Иначе - дерзай - питай насам-натам по мои колеги,някой ако има нещо останало...ама цената едва ли ще е по-ниска от на 134-ката, защото е много кът тоя фреон,а всеки мой колега знае,че система,която си е за него, си работи най-добре само с него ;)
- illy1977
- Мнения: 129
- Регистриран на: Сря 04 мар 2009 17:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София- Своге
Re: има ли някъде фреон R12 да си заредя климатика на МК2
Ретрофита е неизбежен. И аз като взех втория Пасат през 2010г. бе с фреон 12 и с кеф се сетих, че имах две баки в мазето- производство 1992г. Да ама не...бях го дал на един приятел, който се занимава с автоклиматици и разбира се същия го беше оползотворил. Свалих компресора, смених челното уплътнение, което бе заминало, смених му всички о пръстени и уплътнения, след което смених доколкото можах и опръстените на системата. Не съм сменял дехидратора. Промих системата със свален компресор със спирт. Сложих някъде към 140 грл. ново синтитично масло и след това го заредих май към 1000 гр. фреон 134А. Това бе през май 2011г. От тогава до момента системата буквално "Мърка" и няма никакви проблеми. Пропуснах да кажа, че съм с климатроник на трактора. Е излизат ми две грешки при самодиагностиката, но те са си детски болести на кола на 21 години.
- juve
- Мнения: 2255
- Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
- Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
- Двигател: AAZ - ALH
- Местоположение: Пловдив
Re: има ли някъде фреон R12 да си заредя климатика на МК2
В момента начина му на намиране е, като се източва от стари хладилни инсталации на риболовни кораби, хладилни станции на заводи и т.н.
оффтопик: то , когато е така, с мед да го намажеш...ама в повечето случаи "новият R12" е смес от 22 и какви ли не чудесии... Имах една Хамериканска машина за полеви анализ, с псевдохладилна инсталацийка и анализатор, събрана колкото дипломатическо куфарче... всеки път казваше "НЕ Е R12!! " , и това беше преди много време, а сега... няма начин според мен да има свестен...тъжното е, че ако не е екологията R12 е прекрасен фреон
- Cypariss
- Мнения: 225
- Регистриран на: Нед 26 апр 2009 22:30
- Автомобил: VW GOLF II
- Двигател: GU
- Местоположение: Варна
Re: има ли някъде фреон R12 да си заредя климатика на МК2
от Варна съм, реших да си правя климатика на голф 2та, оказаха се игличките на вентилите по-точно, гумичките бяха изпечени и от там ми изпускаше фреона и също така терморегулиращия вентил(смесител) беше заминал, няма го в магазините струва около 100 лева, намерих 2ра употреба, сложих го и всичко заработи, работата беше от мен източването, натоварването на налягане и на вакуум и пълненето беше от майстора и ми струваше 60 лева, стария фреон, колата работи цяло лято, при което края на лятото я натисках повечко с оборотите и взе че протече климатика от няколко места, което си е моя грешка, това лято ще отида да прегледам системата и да видим за течовете и най-вероятно отново ще платя за фреон 60 лева. Климатика ми не беше работил години и майстора ми каза, че работи супер на 5 градуса и работи по-добре от на новите коли, той самият не можа да повярва колко хубаво работи. Това е от мен за информация, ако имате някакви въпроси за климатика може да се обърнете към мен, разглобявал съм почти всичко и знам за какво става на въпрос, моята 2ка си има фабричен климатик.
-
- Мнения: 2102
- Регистриран на: Чет 29 ное 2012 15:32
- Автомобил: VW Passat
- Двигател: AVF
- Местоположение: София
Re: има ли някъде фреон R12 да си заредя климатика на МК2
Как върви към днешна дата килограм фреон R12 някой дали знае
- Cypariss
- Мнения: 225
- Регистриран на: Нед 26 апр 2009 22:30
- Автомобил: VW GOLF II
- Двигател: GU
- Местоположение: Варна
Re: има ли някъде фреон R12 да си заредя климатика на МК2
нз но вече няма R12 в сервизите, защото ги почнаха с проверки яката, вече можеш само да намериш от хората дето правят климатици в движение и работят само за себе си, най-добре чисти системата, слагай ново масло за R134 и минавай на R134 вече съм така.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: bigold, Google [Bot] и 76 госта