Здравейте колеги,
Моторчетата на клапата за циркулация на въздуха вътре в купето и тази за избора на посока на духане (нагоре - надолу) издават странен звук. Това се случва без значение дали е пуснат или спрян климатика дори само на контакт без да е запалена колата пак го има.
След като разглобих клапата и видимо нищо механично и нямаше и направих едно клипче...
https://www.dropbox.com/s/1zb9d6dz5d57nyt/2013-03-09%2014.53.38.mp4
Същия звук издава и другото моторче на другата клапа.
Някаква идея къде е проблема и как да се отстрани?
Golf MK5 моторчета за клапите на парното
-
- Мнения: 21
- Регистриран на: Сря 29 авг 2012 18:53
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София, Стара Загора
-
- Мнения: 856
- Регистриран на: Пет 15 окт 2010 6:14
- Автомобил: BORA 1.6 16V
- Двигател: AUS 2000
- Местоположение: Razgrad
Re: Golf 5, 1.9 TDI, моторчета за клапите на парното
Оф,и аз съм с климатроник А то всичко,що е електроника в един момент .Гледах няколко пъти клипа и заключението ми е следното:
1.Моторчето е ОК и се опитва да направи нещо,но клапата(механичната предавка до нея)заяжда.Пробвай да я раздвижиш ръчно.
2.До моторчето достига под 12В. и не му стига вътък да си свърши работата.Премери с мултицет.
Успех и
1.Моторчето е ОК и се опитва да направи нещо,но клапата(механичната предавка до нея)заяжда.Пробвай да я раздвижиш ръчно.
2.До моторчето достига под 12В. и не му стига вътък да си свърши работата.Премери с мултицет.
Успех и
-
- Мнения: 21
- Регистриран на: Сря 29 авг 2012 18:53
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София, Стара Загора
Re: Golf 5, 1.9 TDI, моторчета за клапите на парното
Ами според мен проблема не е в механичната част, а в електрониката. С мултицет ту пуска 12в ту спира, то и затова моторчето се опитва да тръгне и спира.
Въртят ми се два варианта:
1. Моторчето отива до крайна позиция и тогава защитата трябва да го изключи, но явно не го прави и продължава да се опитва да го завърти.
2. Когато си е отворило/затворило (свършило си е работата) продължава да тече пулсиращ ток.
По интересното е че това го правят и останалите моторчета по въздухопроводите...
Въртят ми се два варианта:
1. Моторчето отива до крайна позиция и тогава защитата трябва да го изключи, но явно не го прави и продължава да се опитва да го завърти.
2. Когато си е отворило/затворило (свършило си е работата) продължава да тече пулсиращ ток.
По интересното е че това го правят и останалите моторчета по въздухопроводите...
-
- Мнения: 856
- Регистриран на: Пет 15 окт 2010 6:14
- Автомобил: BORA 1.6 16V
- Двигател: AUS 2000
- Местоположение: Razgrad
Re: Golf 5, 1.9 TDI, моторчета за клапите на парното
Извинения.Явно преди съм пропуснал да прочета втория(но много важен) ред.Едва ли всички моторчета са се прецакали едновременно.А и след като климатроника е спрян не би трябвало да им се подава никакъв сигнал(ток).Някъде във форума беше обяснено как да си пуснем самодиагностика на климатроника и бяха изброени възможните грешки.Защо не опиташ,може пък и да си каже болката.
Re: Golf 5, моторчета за клапите на парното
Колега установи ли точно проблема и евентуално да споделиш как го отстрани? При мен тези моторчета също са мн шумни и се проявава главно когато дадеш на контакт, и като включиш назадна за около 5-10 сек.
-
- Мнения: 21
- Регистриран на: Сря 29 авг 2012 18:53
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София, Стара Загора
Re: Golf 5, моторчета за клапите на парното
ами напоследък не съм се занимавал, че времето отсъства. Мисля че проблема си е електрически и нямам представа какво може да се направи.
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Golf 5, моторчета за клапите на парното
Никакъв проблем няма да са умрели всичките и то идентично...случвало ми се е на Пасат В6 :) На диагностиката какво казва,пише ли ги като грешка? Обикновено има следния проблем - износва се потенциометъра,който реално дава информация на контролера къде се намира моторчето (от 0 до 255 са стойностите).Съответно то стига до края,ама контролера не вижда това и продължава да го ръчка да се мести още,ама то не може чисто механично...тогава записва грешка за мотора. Принципно напрежението там е импулсно (минава през електронно управление) и нищо не можеш да премериш с уред. Трябва да видиш дали контролера следи моторчетата коректно и какви стойности им задава. Също така дали и какви грешки дава. Също така виж дали контролера е за тази кола (ако си си я купил с този проблем особено).Имах случай на Октавия 2 (същия климатроник) 2007-ма година,да са сложили контролер от такава ама 2005-та година (по номерата хванах разминаването) и правеше същия проблем само че само с рециркулацията (даваше грешка за мотора,понеже имаше разлика в пиновете и съответно не следеше до къде се е завъртял мотора). Може и контролера да си е изгорял (предвид,че всичките правят едно и също).Това също ще го видиш на диагностиката.
Докладвай какви грешки дава и дали си си купил колата с този проблем или се е появил по-късно :)
Докладвай какви грешки дава и дали си си купил колата с този проблем или се е появил по-късно :)
- Andonov
- Мнения: 3925
- Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Ямбол
- Контакти:
Re: Golf 5, моторчета за клапите на парното
Грешки не набива, поне при мен, но характерното движение на клапа/и/ го има при определени случай, не винаги.
Адаптацията си а прави коректно.
Адаптацията си а прави коректно.
-
- Мнения: 21
- Регистриран на: Сря 29 авг 2012 18:53
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София, Стара Загора
Re: Golf 5, моторчета за клапите на парното
zfa159 - много благодаря за компетентната намеса :)
Грешки за това не дава при сканиране, но не съм се ровил да гледам конкретните стойности на контролера.
Автомобила дойде в моите ръце с този проблем и няма да се учудя ако наистина е сменян този контролер. Как може да го проверя това? Като за начало това комфорт модула, който се намира до клапата за циркулацията ли е?
Другото което ме интересува къде във ВЦДС-а може да проверя позицията на моторчето?
Грешки за това не дава при сканиране, но не съм се ровил да гледам конкретните стойности на контролера.
Автомобила дойде в моите ръце с този проблем и няма да се учудя ако наистина е сменян този контролер. Как може да го проверя това? Като за начало това комфорт модула, който се намира до клапата за циркулацията ли е?
Другото което ме интересува къде във ВЦДС-а може да проверя позицията на моторчето?
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Golf 5, моторчета за клапите на парното
По ред за въпросите :
-конролера на климатроника си е платката,на която са копчетата и двата дисплея.На нея трябва да има номер отдолу на една лепенка.Кажи с какъв номер си,както и дай точна година на колата (или рама ама нея по-добре я пусни на ЛС ) и ще видим дали е какъвто трябва.
Щом колата е доша при теб с този проблем - лошо...на какво ли не съм се нагледал вече
За данните - пускаш ваг-а и отиваш в Auto Hvac .После в measuring blocks и там вече като цъкаш из каналите (дето пише group), то ще ти показва за кой мотор гледаш в момента и каква стойност има в дадения момент.
-конролера на климатроника си е платката,на която са копчетата и двата дисплея.На нея трябва да има номер отдолу на една лепенка.Кажи с какъв номер си,както и дай точна година на колата (или рама ама нея по-добре я пусни на ЛС ) и ще видим дали е какъвто трябва.
Щом колата е доша при теб с този проблем - лошо...на какво ли не съм се нагледал вече
За данните - пускаш ваг-а и отиваш в Auto Hvac .После в measuring blocks и там вече като цъкаш из каналите (дето пише group), то ще ти показва за кой мотор гледаш в момента и каква стойност има в дадения момент.
Re: Golf 5, моторчета за клапите на парното
На мен също ми издава този звук клапите, ти в твоя случай какво направи ???
- gogo369
- Мнения: 42
- Регистриран на: Вто 08 мар 2011 9:45
- Автомобил: golf 5 1.9tdi bkc
- Двигател: 1.9tdi bkc
- Местоположение: Асеновград
Re: Golf 5, моторчета за клапите на парното
добър ден колеги , и аз имам сащия проблем и до колкото знам това си им е фабричен дефект до 2006 г. мися .Моите тракат по сащия начин смених ги няколко месеца бяха добре ,но наскоро пак почнаха.
-
- Мнения: 21
- Регистриран на: Сря 29 авг 2012 18:53
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София, Стара Загора
Re: Golf 5, моторчета за клапите на парното
ами за сега - нищо.
Успях да се свържа със завода производител на самите потенциометри, но ми отговориха, че произвеждат такива само по поръчка на огромно количество, налични нямат.
Да сменя всички мотори с такива от някоя морга, според мен не е вариант. Най-вероятно и те ще са в същото състояние. Не съм проверявал каква им е цената чисто нови, но едва ли ще са евтини.
Все още търся решение :(
Успях да се свържа със завода производител на самите потенциометри, но ми отговориха, че произвеждат такива само по поръчка на огромно количество, налични нямат.
Да сменя всички мотори с такива от някоя морга, според мен не е вариант. Най-вероятно и те ще са в същото състояние. Не съм проверявал каква им е цената чисто нови, но едва ли ще са евтини.
Все още търся решение :(
- dobcho7992
- Мнения: 45
- Регистриран на: Вто 05 окт 2010 11:02
- Автомобил: Golf 7 TSI
- Двигател: CMBA 2014
- Местоположение: varna
Re: Golf 5, моторчета за клапите на парното
Ново струва около 205лв. за климатроник DENSO.
Re: Golf 5, моторчета за клапите на парното
колеги...има ли друго по-икономично решение или само смяна с оригинални?
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot], ognqn и 274 госта