Здравейте колеги, преди няколко дни се появи проблем със заден десен сп. апарат, почна да задържа зверски, до толкова, че когато колата тръгва кляка отзад в дясно и като я пуснеш по инерция се усеща, как колата почва да спира. Апарата задържа без значение дали си дърпал ръчната. Вчера го дадох за ремонт и днес го монтирах, но още при обезвъздушаването усетих, че пак задържа, толкова, че на ръка диска се върти трудно. Върнах се с апарата в сервиза и там го закачиха и му пуснаха сп. течност, буталото излезна при отпускане се върна до толкова, че ако е на колата диска би трябвало да се върти свободно.
Върнах се при колата да го монтирам пак, но същия проблем буталото излиза, но не се прибира като пуснеш спирачката
От какво може да е това задържане, дали е от нещо друго по колата или не са си свършили както трябва работата в сервиза
П.П. В същия сервиз ми правиха и другия апарат преди 2 години и не съм имал проблеми с него
Golf MK2 Задържа заден спирачен апарат след ремонт - Решено
- chiki-riki
- Мнения: 748
- Регистриран на: Сря 09 мар 2011 21:35
- Автомобил: Golf 2
- Двигател: 1.8
- Местоположение: Пловдив
Golf MK2 Задържа заден спирачен апарат след ремонт - Решено
Последна промяна от chiki-riki на Чет 06 мар 2014 19:11, променено общо 1 път.
- vaskoto1
- майстор Падна ли ми!
- Мнения: 11995
- Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
- Автомобил: Passat B35i
- Двигател: AGG
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Задържа заден спирачен апарат след ремонт
маркучи, кантар...
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19560
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Sharan 7M
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: Задържа заден спирачен апарат след ремонт
Силно износени водачи на супортите. До толкова износени, че чак заклинват.
Аз преди време си бях взел още един комплект, скоро ги дадох за рециклиране, но още не съм ги монтирал, за да дам отзиви.
Аз преди време си бях взел още един комплект, скоро ги дадох за рециклиране, но още не съм ги монтирал, за да дам отзиви.
- niks76
- VW експерт
- Мнения: 5312
- Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Париж
Re: Задържа заден спирачен апарат след ремонт
по скоро спирачен маркуч ,отколкото водач на супорта
кантара е за двете задни колела и отпада
кантара е за двете задни колела и отпада
- chiki-riki
- Мнения: 748
- Регистриран на: Сря 09 мар 2011 21:35
- Автомобил: Golf 2
- Двигател: 1.8
- Местоположение: Пловдив
Re: Задържа заден спирачен апарат след ремонт
Маркуча до колкото знам е само този преди апарата, кантара видях, че блокирал в някакво средно положение нито е отворен нито затворен, мисля да го разкарам, понеже и теч имаше от него, но все си казвах, че е по добре с него (карал съм без и не ми хареса как спира колата). Сега колата е с по-големи спирачки отпред и със спортно окачване. Не знам колко е вярно, но във форума някъде срещнах, че със спортно окачване работата на кантара се обезмисля, но дали е така ...
За водачите ми казаха, че ако е от тях, като разхлабя някой от тях или и двата, апарата трябва да отпусне диска. Пробрах и не става.
Отпуска единствено като го напуна леко с отвертката
А от кантара възмонжно ли е да блокира само едното колело, не знам точно на какъв принцип е отвътре
За водачите ми казаха, че ако е от тях, като разхлабя някой от тях или и двата, апарата трябва да отпусне диска. Пробрах и не става.
Отпуска единствено като го напуна леко с отвертката
А от кантара възмонжно ли е да блокира само едното колело, не знам точно на какъв принцип е отвътре
- niks76
- VW експерт
- Мнения: 5312
- Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Париж
Re: Задържа заден спирачен апарат след ремонт
кантара важи за задницата без значение за ляво или дясно колело
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Задържа заден спирачен апарат след ремонт
Кантара не е редно да отпада от възможните причини, защото всъщност той е с два независими кръга - отделен за ляво и за дясно колело, като няма връзка между двата освен ако колата не е с АБС Тевес МК-2 (автора не е споменал има ли АБС,няма ли ). Съответно ако няма АБС и единия кръг на кантара е заминал, действа като клапан за течността и само едното задно колело ще има проблем, без това да се отразява на работата на другото. Това дали е от кантара или маркуч, лесно се проверява. Слагаш апарата на колата, обезвъздушаваш и после натискаш няколко пъти педала. Като задържи апарата при отпуснат педал, развиваш пробката на апарата. Ако цръцне и отпусне - апарата е останал под налягане и причината е в трасето на течността. Повтаряш опита пак, само че като задържи, развиваш следващото звено - примерно тръбата преди маркуча. Ако тогава не отпусне, ясно - маркуча. Ако отпусне, продължаваш напред по трасето към кантара. Така ще стигнеш до истината. Ако още първоначално при развиването на пробката не отпусне, причината е в самия апарат или съответно водачи, стегнати накладки към супорта (трябва да имат минимална хлабина, за да отпускат като пуснеш педала) и т.н.
- chiki-riki
- Мнения: 748
- Регистриран на: Сря 09 мар 2011 21:35
- Автомобил: Golf 2
- Двигател: 1.8
- Местоположение: Пловдив
Re: Задържа заден спирачен апарат след ремонт
zfa159 написа:...
без АБС е колата. Утре ще пробваме така както каза, дано намерим по бързо проблема, понеже днес доста нерви и време загубих от обикаляне
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Задържа заден спирачен апарат след ремонт
Щом няма АБС, може наистина да береш ядове с кантара, понеже в двукръгов. Действай по схемата, която ти предложих и ще разбереш какво се случва и къде точно се дънят нещата.
Успех!
Успех!
- chiki-riki
- Мнения: 748
- Регистриран на: Сря 09 мар 2011 21:35
- Автомобил: Golf 2
- Двигател: 1.8
- Местоположение: Пловдив
Re: Задържа заден спирачен апарат след ремонт
днес след работа изолирах апарата да не спира колелото, за момента ще карам така може би до другия уикенд понеже всеки ден работя до 5-6, а след това става тъмно и студено и не е работа да се занимавам сам. До тогава ще търся ключ за маркучите, понеже не мога да развия маркуча от тръбичката преди апарата
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Задържа заден спирачен апарат след ремонт
Продават се едни специално за спирачни тръби - вземи си такъв за да не я окръглиш. Ако не стане и с него - клещи чираци са ти спасението. Може да имаш ядове и с маркуча между моста и купето отзад (него го бях забравил, че съществува като маркуч) :)
- chiki-riki
- Мнения: 748
- Регистриран на: Сря 09 мар 2011 21:35
- Автомобил: Golf 2
- Двигател: 1.8
- Местоположение: Пловдив
Re: Задържа заден спирачен апарат след ремонт
Такъв ключ ще търся и аз, пробвахме с тръбен ключ одеве, но не става .. много яко е спекла резбата.
Маркуча м/д моста и купето даже не знаех, че съществува, хем аз си сменях задния мост (забравил съм за него явно)
Маркуча м/д моста и купето даже не знаех, че съществува, хем аз си сменях задния мост (забравил съм за него явно)
- chiki-riki
- Мнения: 748
- Регистриран на: Сря 09 мар 2011 21:35
- Автомобил: Golf 2
- Двигател: 1.8
- Местоположение: Пловдив
Re: Задържа заден спирачен апарат след ремонт
Проблема със задържането на апарата е решен
Успяхме да развием маркуча от тръбичката преди апарата, но се оказа, че маркуча е добре проспука и в двете посоки като се надуе с уста. Затегнахме го пак, натиснахме спирачката, за да задържи апарата и отпуснахме щуцера за обезвъздушаване и апарата отпусна веднага. След като не е от маркуча преди апарата, продължихме напред към следващия маркуч, учудващо той се разви доста по лесно, надухме и него с уста. В едната посока пропускаше лесно, но в другата се изискваше малко по голямо усилие, за да "духнеш" през него, казахме си ето го проблема и газ до магазина за маркуч и нова спирачна тръбичка(понеже старата и бяхме прецакали главата на гайката). Слагаме, обезвъздушаваме .. и .. греда пак задържа задържа, така както преди и неможеш да завъртиш диска на ръка. Седнахме да умуваме 3 човека който г/д си имаме представа от устройство на автомобила от къде може да идва проблема . Развихме тръбичката на заднен десен апарат от помпата, за да проверим дали не е от нея проблема - и от нея не е. Остана само кантара като го погледнахме по внимателно видяхме, че пружината има свободен ход и въощбе не играе никаква роля така както стоеше. Натиснахме спирачката, апарата задържа и на ръка бутнахме "рамото" на кантара и УРАА, апарата отпусна. Заради свободния ход на пружината и кантара не е освобождавал, десния апарат, интересно защо при левия няма проблем, явно апарата и маркуча са оказвали влияние. От планката където се регулира кантара обрахме свободния ход на пружината като преместихме болта в крайно долно положение и нещата си дойдоха на място
Явно е трябвало да се регулира кантара след като съм сложил спортното окачване
Сега като се сетих свободния ход на пружината го има от много време, но не бях има проблем със задържане на апаратите
Успяхме да развием маркуча от тръбичката преди апарата, но се оказа, че маркуча е добре проспука и в двете посоки като се надуе с уста. Затегнахме го пак, натиснахме спирачката, за да задържи апарата и отпуснахме щуцера за обезвъздушаване и апарата отпусна веднага. След като не е от маркуча преди апарата, продължихме напред към следващия маркуч, учудващо той се разви доста по лесно, надухме и него с уста. В едната посока пропускаше лесно, но в другата се изискваше малко по голямо усилие, за да "духнеш" през него, казахме си ето го проблема и газ до магазина за маркуч и нова спирачна тръбичка(понеже старата и бяхме прецакали главата на гайката). Слагаме, обезвъздушаваме .. и .. греда пак задържа задържа, така както преди и неможеш да завъртиш диска на ръка. Седнахме да умуваме 3 човека който г/д си имаме представа от устройство на автомобила от къде може да идва проблема . Развихме тръбичката на заднен десен апарат от помпата, за да проверим дали не е от нея проблема - и от нея не е. Остана само кантара като го погледнахме по внимателно видяхме, че пружината има свободен ход и въощбе не играе никаква роля така както стоеше. Натиснахме спирачката, апарата задържа и на ръка бутнахме "рамото" на кантара и УРАА, апарата отпусна. Заради свободния ход на пружината и кантара не е освобождавал, десния апарат, интересно защо при левия няма проблем, явно апарата и маркуча са оказвали влияние. От планката където се регулира кантара обрахме свободния ход на пружината като преместихме болта в крайно долно положение и нещата си дойдоха на място
Явно е трябвало да се регулира кантара след като съм сложил спортното окачване
Сега като се сетих свободния ход на пружината го има от много време, но не бях има проблем със задържане на апаратите
- vaskoto1
- майстор Падна ли ми!
- Мнения: 11995
- Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
- Автомобил: Passat B35i
- Двигател: AGG
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Задържа заден спирачен апарат след ремонт - Решено
не искам да ти пукам балончето, но не си решил проблема-само си го замазал...
свободния ход на пружината е за да се компенсира "потъването" на окачването, щом я свалиш от крика
затова досега не си имал проблеми, а си имал ход.
сега както си го направил-практически нямаш кантар-отворен е докрай. можеш изобщо да го заместиш с тръбички-все същото е.
очаквай продължение на тоя проблем.
апарата да се разглоби и да се рециклира.
кантара да се смени или да се шунтира изобщо с тръбички-както прецениш.
маркучите да се сменят-не да се надуват с уста, по най лешперския начин...
колко налягане мислиш че можеш да направиш с уста? м? ще ти кажа-мааааксимум... 0.02 бара. пробвано е.
колко мислиш, че прави спирачната помпа? м? опитай с към 10...
и въздух ли надува помпата?
ти с течност ли си пълниш устата като го надуваш тоя маркуч?
аман от дивотии!
надували с уста...
свободния ход на пружината е за да се компенсира "потъването" на окачването, щом я свалиш от крика
затова досега не си имал проблеми, а си имал ход.
сега както си го направил-практически нямаш кантар-отворен е докрай. можеш изобщо да го заместиш с тръбички-все същото е.
очаквай продължение на тоя проблем.
апарата да се разглоби и да се рециклира.
кантара да се смени или да се шунтира изобщо с тръбички-както прецениш.
маркучите да се сменят-не да се надуват с уста, по най лешперския начин...
колко налягане мислиш че можеш да направиш с уста? м? ще ти кажа-мааааксимум... 0.02 бара. пробвано е.
колко мислиш, че прави спирачната помпа? м? опитай с към 10...
и въздух ли надува помпата?
ти с течност ли си пълниш устата като го надуваш тоя маркуч?
аман от дивотии!
надували с уста...
- chiki-riki
- Мнения: 748
- Регистриран на: Сря 09 мар 2011 21:35
- Автомобил: Golf 2
- Двигател: 1.8
- Местоположение: Пловдив
Re: Задържа заден спирачен апарат след ремонт - Решено
свободния ход на пружината беше от порядъка на 1см при кола стъпила и 4те си гуми на равно. Как иначе трябва да е кантара при положение, че колата не е със заводското окачване ?
Апарата е рециклиран, маркуча, който е м/д моста и купето е сменен, другия който е на апарата щом с уста минава свободно въздуха (както казваш ти на 0,2бара), дали при 10 или колкото е на помпата ще има проблем ?
Не претендирам, че разбирам повече от теб, но след като направихме спирачките пробвах как спира на мокро, блокират само предните колела. Карал съм без кантар на стария мост с барабаните и при рязко натискане блокират евновременно 4-те колела, след това сложих моста с дисковете и също го вързахме без кантара, карах така няма и 1 ден и върнахме кантара. При рязко спиране първо блокираха задните колела на сух асфалт
Апарата е рециклиран, маркуча, който е м/д моста и купето е сменен, другия който е на апарата щом с уста минава свободно въздуха (както казваш ти на 0,2бара), дали при 10 или колкото е на помпата ще има проблем ?
Не претендирам, че разбирам повече от теб, но след като направихме спирачките пробвах как спира на мокро, блокират само предните колела. Карал съм без кантар на стария мост с барабаните и при рязко натискане блокират евновременно 4-те колела, след това сложих моста с дисковете и също го вързахме без кантара, карах така няма и 1 ден и върнахме кантара. При рязко спиране първо блокираха задните колела на сух асфалт
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 368 госта