Проблем със скоростите на Голф 4 след смяна на маслото
- feniksgod
- Мнения: 751
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 19:33
- Автомобил: VW Golf 4
- Двигател: AGU 1999
- Местоположение: София
Re: Проблем със скоростите на Голф 4 след смяна на маслото
Нещо съм изгубил нишката.
Първо задните светлини ти светват, заради стоп машинката под педала на спирачката. Няма нищо общо със скоростите, поне така мисля (нека някой ме поправи ако греша).
Обясни за този датчик по подробно, защото както ти писах на ЛС и аз имам проблем, ама за съжаление никой не помага с мнение. Къде се намира най-вече ???
Първо задните светлини ти светват, заради стоп машинката под педала на спирачката. Няма нищо общо със скоростите, поне така мисля (нека някой ме поправи ако греша).
Обясни за този датчик по подробно, защото както ти писах на ЛС и аз имам проблем, ама за съжаление никой не помага с мнение. Къде се намира най-вече ???
-
- Мнения: 166
- Регистриран на: Сря 04 юли 2012 11:31
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: Проблем със скоростите на Голф 4 след смяна на маслото
feniksgod написа:Нещо съм изгубил нишката.
Първо задните светлини ти светват, заради стоп машинката под педала на спирачката. Няма нищо общо със скоростите, поне така мисля (нека някой ме поправи ако греша).
Обясни за този датчик по подробно, защото както ти писах на ЛС и аз имам проблем, ама за съжаление никой не помага с мнение. Къде се намира най-вече ???
колега стоповете се включват от стоп-машинката която е под спирачния педал.Колегата е сменил датчика,който пъска светлините при движение на заден ход.Но и аз не можах да разбера каква точно роля има въпросния датчик със самото превключване на скоростите.
-
- Мнения: 840
- Регистриран на: Вто 14 авг 2012 22:48
- Автомобил: Golf IV
- Двигател: AKL 2000
- Местоположение: Plovdiv
Re: Проблем със скоростите на Голф 4 след смяна на маслото
Най-важното е, че колегата си е решил проблема. Датчика се навива в средата на скоростната кутия, много ясно, че ако е менте и има по-голяма дължина ще пречи. Колегата си споделя опита, а вие как така, как онака. Разглобете си кутиите и си дайте отговор на въпросите.
- pedalchobaba
- Мнения: 1430
- Регистриран на: Вто 01 юли 2008 14:30
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Проблем със скоростите на Голф 4 след смяна на маслото
Batmit, а ти разглобявал ли си такава кутия?
Щото проблема на колегата не е от датчика, но както и да е.
Щото проблема на колегата не е от датчика, но както и да е.
-
- Мнения: 840
- Регистриран на: Вто 14 авг 2012 22:48
- Автомобил: Golf IV
- Двигател: AKL 2000
- Местоположение: Plovdiv
Re: Проблем със скоростите на Голф 4 след смяна на маслото
pedalchobaba написа:Batmit, а ти разглобявал ли си такава кутия?
Щото проблема на колегата не е от датчика, но както и да е.
Предлагам ти да не пълним темата със спорове. Важното е, както писах по-горе, че проблема е решен.
- pedalchobaba
- Мнения: 1430
- Регистриран на: Вто 01 юли 2008 14:30
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Проблем със скоростите на Голф 4 след смяна на маслото
Ние не спорим, ами просто се опитваме да изчистим темата от неверните неща написани в нея. Представи си, че след година някой със същия проблем я отвори и ще си каже - сменям датчика за светлините на задната и проблема е отстранен, щото той играе ролята на синхронизатор и т.н.
-
- Мнения: 318
- Регистриран на: Вто 27 сеп 2011 9:55
- Автомобил: VW Golf 4
- Двигател: AKL 98
- Местоположение: Sofia / Dobrich
Re: Проблем със скоростите на Голф 4 след смяна на маслото
pedalchobaba написа:Предварително моля да бъда извинен за глупавия въпрос, но искам да попитам това:al3xbg написа:... датчик за включване на задните, който играе ролята и на синхронизатор ...
Ти ли го измисли или някой ти го каза?
Не съм го измислил аз. Провери. Коректната дума е фиксатор, затова се извинявам. В бързината съм сбъркал.
-
- Мнения: 26
- Регистриран на: Пет 22 юни 2012 21:09
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: българия
Re: Проблем със скоростите на Голф 4 след смяна на маслото
Колега, бях останал с впечатлението че всички скорости излизат трудно но явно съм бил в грешка и се е отнасяло само за задна ?
От друга страна казваш че ,
Та съвсем се обърках!
al3xbg написа:И тук идва странна ситуация. Скоростите влизат супер, но много трудно излизат. Преди си ги вадех с два пръста, меко, а сега трябва да хвана лоста с цяла ръка и със сила да изклювам предавката. Съединителя е на не повече от 3-4к километра, но мисля няма как да е от него , понеже преди да сменим маслото нямаше никакви проблеми с изключването.
От друга страна казваш че ,
al3xbg написа:Да споделя, че проблемът е отстранен и сега скоростите влизат с "мисъл".
Та съвсем се обърках!
-
- Мнения: 318
- Регистриран на: Вто 27 сеп 2011 9:55
- Автомобил: VW Golf 4
- Двигател: AKL 98
- Местоположение: Sofia / Dobrich
Re: Проблем със скоростите на Голф 4 след смяна на маслото
Да, в началото беше само задна, но в продължение на седмица с влошаване работата на датчика се отрази на всички.
- pedalchobaba
- Мнения: 1430
- Регистриран на: Вто 01 юли 2008 14:30
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Проблем със скоростите на Голф 4 след смяна на маслото
Датчика за включването на светлините на задна скорост е един прост контактор (да/не), който се задейства чрез натискане. Работи само, когато системата от вилки е в положение "задна". Контактната му повърхност е полусферична и през цялото време се маже с масло.
Мястото му е от горната страна на скоростната кутия (където съм го белязал на втората снимка), а самото зъбно колело на задната е там някъде отдолу, под първичния и вторичния вал (вижда се на третата, като там първичния вал е изваден).
Лично на мен ми е трудно да си обясня как този датчик играе функцията на фиксатор и как би повлиял на включването или изключването на другите скрости, след като тогава той изобщо не работи. Единствената повреда, която може да се случи е да пробие маслообиращия му пръстен, да се напълни с масло и да откаже да подава контакт към светлините.
Мястото му е от горната страна на скоростната кутия (където съм го белязал на втората снимка), а самото зъбно колело на задната е там някъде отдолу, под първичния и вторичния вал (вижда се на третата, като там първичния вал е изваден).
Лично на мен ми е трудно да си обясня как този датчик играе функцията на фиксатор и как би повлиял на включването или изключването на другите скрости, след като тогава той изобщо не работи. Единствената повреда, която може да се случи е да пробие маслообиращия му пръстен, да се напълни с масло и да откаже да подава контакт към светлините.
-
- Мнения: 318
- Регистриран на: Вто 27 сеп 2011 9:55
- Автомобил: VW Golf 4
- Двигател: AKL 98
- Местоположение: Sofia / Dobrich
Re: Проблем със скоростите на Голф 4 след смяна на маслото
Не споря колега, просто съм споделил какво се случи. Като най-проста проба може да свалиш датчика и да видиш как омеква лоста ...
-
- Мнения: 26
- Регистриран на: Пет 22 юни 2012 21:09
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: българия
Re: Проблем със скоростите на Голф 4 след смяна на маслото
Бих искал да те попитам колега pedalchobaba какво масло слагаш ти на скоростната кутия и имаш ли лични наблюдения на тези масла на vw които са споменати в темата?
- pedalchobaba
- Мнения: 1430
- Регистриран на: Вто 01 юли 2008 14:30
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Проблем със скоростите на Голф 4 след смяна на маслото
Знам, че за това мнение ще ме налазят много хора, които разбират, но на моята скоростна кутия съм сменял само веднъж масло и това беше когато я профилактирах и набих болтове вместо нитовете на диференциала. Тогава гледах само да е 75W/90 пълна синтетика. Не помня марката, а и според мен тя не е важна, щото така или иначе всичките масла се правят на едно място. Завода в Турция откъдето ги докарват нашите вносители произвежда това, за което има опаковка. Тази седмица може да е една марка, другата седмица друга, но казана от който ги наливат е един и същ. И не си мислете, че официалните вносители купуват от другаде. Въпрос на етикети и бутилки.
Същото се отнася и за двигателните масла.
Същото се отнася и за двигателните масла.
-
- Мнения: 26
- Регистриран на: Пет 22 юни 2012 21:09
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: българия
Re: Проблем със скоростите на Голф 4 след смяна на маслото
pedalchobaba написа: Въпрос на етикети и бутилки.
Благодаря за отговора колега , не точно но на 90% споделям мнението ти и на прехвалени ягоди съм се научил да не вярвам.
- beboyan
- Мнения: 303
- Регистриран на: Сря 11 апр 2012 8:16
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Проблем със скоростите на Голф 4 след смяна на маслото
Зравейте колеги, моля дайте съвет какво масло е подходящо за скоростна кутия MQ250 6 степенна ръчна и на какъв интервал да се сменя. Някъде бях мернал цитиран интервал 80к км. Колата е пасат 1.4 tsi 150кс 2017, код на двигателя CZEA с изключване на два от цилиндрите (ACT), код на ск.кутия G0K. Благодаря
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 243 госта