Здравейте колеги, колата е г4 1.6 АКЛ 98г.
Когато беше студено и колата стоеше на скорост, трудно излизаше първа и понеже не знаех в какво състояние е маслото, реших да го сменя, като междувременно, нямах никакъв проблем с която и да е от другите скорости.
Купих масло от Порше, оригинално , 2л. Когато се източваше старото имаше някакъв оттенък като брокат, но ми се стори допустимо количеството на стружки. Маслото не беше черно, мисля му нямаше нищо. В Порше казаха, че кутията събирата 1.6 , но ние сипахме докато протече и събра около 1.8-1.9.
И тук идва странна ситуация. Скоростите влизат супер, но много трудно излизат. Преди си ги вадех с два пръста, меко, а сега трябва да хвана лоста с цяла ръка и със сила да изклювам предавката. Съединителя е на не повече от 3-4к километра, но мисля няма как да е от него , понеже преди да сменим маслото нямаше никакви проблеми с изключването.
Моля, дайте съвети и идеи. Ей така от нищото, такава беля :( Притеснявам се да не я изрина. Кутията по книжка е сменяна в Германия на 180000км, а колата сега е на 255000.
Мерси предварително.
Проблем със скоростите на Голф 4 след смяна на маслото
- pedalchobaba
- Мнения: 1430
- Регистриран на: Вто 01 юли 2008 14:30
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Проблем със скоростите на Голф 4 след смяна на маслото
1. Реглаж на лостовата система.
2. Провери тампоните на двигателя и скоростите.
2. Провери тампоните на двигателя и скоростите.
-
- Мнения: 318
- Регистриран на: Вто 27 сеп 2011 9:55
- Автомобил: VW Golf 4
- Двигател: AKL 98
- Местоположение: Sofia / Dobrich
Re: Проблем със скоростите на Голф 4 след смяна на маслото
pedalchobaba написа:1. Реглаж на лостовата система.
2. Провери тампоните на двигателя и скоростите.
Тампоните са здрави. Гледани са. Относно реглажа, не виждам как смяната на маслото му е повлияла след като нищо друго не е правено.
Други идеи ? Да не би тези стружки и налепи, които са изтелки, да са "отворили" някакви дефекти по зъбните колела, трупани с времето ?
Re: Проблем със скоростите на Голф 4 след смяна на маслото
Колега, подобен проблем са разисквали и колегите от Ауди форума, в тази тема:
http://www.google.bg/url?q=http://audib ... EEl-9jJZhA
http://www.google.bg/url?q=http://audib ... EEl-9jJZhA
-
- Мнения: 318
- Регистриран на: Вто 27 сеп 2011 9:55
- Автомобил: VW Golf 4
- Двигател: AKL 98
- Местоположение: Sofia / Dobrich
Re: Проблем със скоростите на Голф 4 след смяна на маслото
batVenci написа:Колега, подобен проблем са разисквали и колегите от Ауди форума, в тази тема:
http://www.google.bg/url?q=http://audib ... EEl-9jJZhA
Много благодаря, колега. И аз подозирах конкретно маслото при все, че нищо друго не сме пипали, но чак такъв боклук от Порше да продават просто не е реално. Нека тази тема да остане като УДИВИТЕЛЕН за всички, които мисля да имат вземане даване с тях.
Сега ще си взема масло от колегата ACE и се надявам нещата да се оправят, като ще споделя резултатите пак тук.
-
- Мнения: 840
- Регистриран на: Вто 14 авг 2012 22:48
- Автомобил: Golf IV
- Двигател: AKL 2000
- Местоположение: Plovdiv
Re: Проблем със скоростите на Голф 4 след смяна на маслото
Колега, аз взех масло от шоурума на Шкода в Пловдив G 052 .... Само задна се изключва трудно. Смених съединителя, но пак някога се изключва труно, когато колата не е на равно място.
-
- Мнения: 26
- Регистриран на: Пет 22 юни 2012 21:09
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: българия
Re: Проблем със скоростите на Голф 4 след смяна на маслото
Не съм сменял само съм доливал около половин литър.Утре ще видя точно какво съм долял GL4+ или GL5.Искам да попитам някой правил ли е проба за пресичане на студено и на горещо на маслото което сте източили от скоростната кутия с това което сте наляли ? Особено ме интересува за маслото от което не сте били доволни .
-
- Мнения: 318
- Регистриран на: Вто 27 сеп 2011 9:55
- Автомобил: VW Golf 4
- Двигател: AKL 98
- Местоположение: Sofia / Dobrich
Re: Проблем със скоростите на Голф 4 след смяна на маслото
don_s_cecy написа:Не съм сменял само съм доливал около половин литър.Утре ще видя точно какво съм долял GL4+ или GL5.Искам да попитам някой правил ли е проба за пресичане на студено и на горещо на маслото което сте източили от скоростната кутия с това което сте наляли ? Особено ме интересува за маслото от което не сте били доволни .
Аз сменях цялото и немога да ти помогна в случая. Мисля, че е на студена кола е по-добре да се долее, но не би трябвало да има проблем, макар и да не е препоръчително. А и маслата трябва да са с много различни качества, за да стане боза. Предполагам си сложил същото, като това вътре в кутията и не би трябвало да има проблем.
-
- Мнения: 26
- Регистриран на: Пет 22 юни 2012 21:09
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: българия
Re: Проблем със скоростите на Голф 4 след смяна на маслото
колега , позволявам си да пиша втори път в твоята тема понеже мисля че е важна а явно не съм бил " на този урок" .Аз съм с поло 98-ма но помолих и провериха в аутодата и излезе че и за твоя голф и за моето поло в аутодата е дадено 75W90 синтетика. понеже моята е от Италия да си призная нямам уважително мнение за техническите навици на талянците та в този дух въобще не се доверих какво има в скоростната кутия и го приех за " студио Х". Та изтеглих със спринцовка около 20 кубика от скоростната кутия и го сипах в бехерова чаша, към него добавих пак толкова от това http://www.senax.bg/eshop/product/131/n ... 0-1-l.html и го разбърках на студено. не се пресече. Нагрях този коктейл до 115 градуса целзий и пак разбърках и пак не се пресече. След тази проба съм долял между 600 и 700 грама в скоростната кутия. не съм усетил промяна в превключване на скоростите.Пиша в темата защото тук http://www.senax.bg/eshop/product/132/m ... 0-1-l.html виждам едни спецификации за подобни на които говори друг колега 501.50 и G50 и направо не знам защото и то е 75W90 синтетика но е GL4+ (GL4/GL5)! Отгоре на всичкото със означение GL4 се оказва че има и минерално масло за скоростни кутии!!! В интерес на истината от снимката с която започваш темата вярно има фолскваген и ауди но никъде по шишето не пише синтетика , минерално или друго. Дай моля малко информация за това което сега си сложил API ,SAE.При цялото това море остава ние от обмяна на опит да се ориентираме какво къде да слагаме.
-
- Мнения: 318
- Регистриран на: Вто 27 сеп 2011 9:55
- Автомобил: VW Golf 4
- Двигател: AKL 98
- Местоположение: Sofia / Dobrich
Re: Проблем със скоростите на Голф 4 след смяна на маслото
don_s_cecy написа: В интерес на истината от снимката с която започваш темата вярно има фолскваген и ауди но никъде по шишето не пише синтетика , минерално или друго. Дай моля малко информация за това което сега си сложил API ,SAE.При цялото това море остава ние от обмяна на опит да се ориентираме какво къде да слагаме.
Правилно колега, не съм споменавал какво е, защото никой не знае. Всеки вдига ръце. В Порше казаха цитирам "Не знаем какво е , просто идва от Германия" и аз .... "паднах", но предположих, че те знаят по-добре от мен и го взех. Резултатът е описан по-горе. Тези дни не карам колата заради това. Утре ще си поръчам Castrol Syntrans Tranxaxle 79W90 GL4+ от колегата от форума и ще го сменя при първа възможност на майсторите ми. Тогава ше споделя резултат.
Добре , че колегата по-горе линкна тема към ауди форума, където се оказа , че друг колега е изнамерил, че въпросното масло в сивата туба било GL5 и когато загрее, започват да запират скоростите, което е и проблема при мен. Не искам да си представя лятото, сигурно няма да мога да включа/изключа изобщо. Слава богу няма да го изтрая до тогава, а още няколко дни. Лошото е, че се набутах с едни пари , заради тези малоумници от Порше.
Поздрави.
- feniksgod
- Мнения: 751
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 19:33
- Автомобил: VW Golf 4
- Двигател: AGU 1999
- Местоположение: София
Re: Проблем със скоростите на Голф 4 след смяна на маслото
Проблема ще ти остане. Смени след това маслото с Motul направо като си тръгнал.
G 070 726 A2 - Сравни и виж да не са те метнали. Това е маслото за теб
Имам проблем с влизането на първа скорост. Смених си с маслото с това, което ти писах по-горе. Проблема ми остана, но за разлика от преди, вместо на всеки 5 пъти сега е на всеки 30 пъти, всички скорости почнаха да влизат доста по мазно, просто само ши**ната първа не знам какво и е
EDIT: Сега видях снимката. Дето си качил . Сериозно ако от VW са ти дали това отиди и им дръж сметка. Защото по каталог това масло не е за твоята кола .
Ето аз какво си взех за моята кола през дилър на VW и съм супер доволен.
EDIT2:
Жълт ли беше тоя брокат ако е жълт, значи някой синхронизатор здраво е тръгнал.
Колега аз моите скорости няколко пъти заради проблема с първа тръгвах на полових скорост и се чуха ужасни звуци , след като ми го направи няколко пъти това смених маслото. Маслото ми беше почерняло, но доста рядко все още, никакви стружки и "брокат" нямаше.
Принципно на теория съм чувал, че ако има стружки малко не е проблем, но все пак ако при теб е било жълт прах е проблем.
G 070 726 A2 - Сравни и виж да не са те метнали. Това е маслото за теб
Имам проблем с влизането на първа скорост. Смених си с маслото с това, което ти писах по-горе. Проблема ми остана, но за разлика от преди, вместо на всеки 5 пъти сега е на всеки 30 пъти, всички скорости почнаха да влизат доста по мазно, просто само ши**ната първа не знам какво и е
EDIT: Сега видях снимката. Дето си качил . Сериозно ако от VW са ти дали това отиди и им дръж сметка. Защото по каталог това масло не е за твоята кола .
Ето аз какво си взех за моята кола през дилър на VW и съм супер доволен.
EDIT2:
........Когато се източваше старото имаше някакъв оттенък като брокат,.........
Жълт ли беше тоя брокат ако е жълт, значи някой синхронизатор здраво е тръгнал.
Колега аз моите скорости няколко пъти заради проблема с първа тръгвах на полових скорост и се чуха ужасни звуци , след като ми го направи няколко пъти това смених маслото. Маслото ми беше почерняло, но доста рядко все още, никакви стружки и "брокат" нямаше.
Принципно на теория съм чувал, че ако има стружки малко не е проблем, но все пак ако при теб е било жълт прах е проблем.
Re: Проблем със скоростите на Голф 4 след смяна на маслото
Тази тема за пореден път доказа, че заводското масло на механичните скорости на Фолксваген е единствено Castrol TAF-X 75W90, или новата разработка на същото - Castrol Syntrans transaxle 75W90. Това масло е пълна синтетика и явно на практика трудно има заместители. Миналата зима и аз експериментирах със синтетики на други реномирани производители, но когато сложих посоченото по-горе масло от колегата ACE от Пловдив, нещата си дойдоха на мястото. По темата вече е говорено много и според мен експерименти с въпросното масло са излишни. Все пак някой ако открие алтернатива, нека сподели във форума...
-
- Мнения: 318
- Регистриран на: Вто 27 сеп 2011 9:55
- Автомобил: VW Golf 4
- Двигател: AKL 98
- Местоположение: Sofia / Dobrich
Re: Проблем със скоростите на Голф 4 след смяна на маслото
@feniksgod , колега, не са ме метнали, просто въпросното "масло" в сива туба има различни ревизии. Преди време беше G 050 726 A2, после моето G 060 ... , a сега явно най-новата пумия е G 070 .... Просто аз повече с този боклук няма да се занимавам и слагам Кастрола.
Относно източеното. Как според теб ще замине синхронизатор ей така, отведнъж. Докато закарах колата за източване на маслото и нямаше абсолютно нищо. След като сложихме тази пумия горе, станаха мизериите.
И още нещо, а дяй да го видим този каталог, където видя, че g060 не е за моята кола, че явно никой друг не е попадал на него.
@batVenci , много си прав, просто ми е чудно как може в официално представителство да продават подобна пумия със знанието на Фолксваген.
Edit: Сега се обадих в порше да им вдигна скандал. Мениджър продажби като кон с капак ми твърди ,че програмата им "казва" , че това било маслото за скоростите. Казвам му, че не е възможно толкова трагично представяне на това масло и че има някаква грешка, като проблема не е само при мен. Неможе да ми каже нито спецификации, нито нищо. Това "казвала програмата". Големи лаици.
И още нещо да попитам, колко масло би трябвало да събира кутията по ваши наблюдения ? "програмата" в порше казва 1.6-1.-7, аутодата казва 1.9-2.0л , като ние наляхме до към 1.9 или по-точно докато протече.
Ето да покажа и това, което източих. Без да претендирам за познания ми изглежда не зле.
Относно източеното. Как според теб ще замине синхронизатор ей така, отведнъж. Докато закарах колата за източване на маслото и нямаше абсолютно нищо. След като сложихме тази пумия горе, станаха мизериите.
И още нещо, а дяй да го видим този каталог, където видя, че g060 не е за моята кола, че явно никой друг не е попадал на него.
@batVenci , много си прав, просто ми е чудно как може в официално представителство да продават подобна пумия със знанието на Фолксваген.
Edit: Сега се обадих в порше да им вдигна скандал. Мениджър продажби като кон с капак ми твърди ,че програмата им "казва" , че това било маслото за скоростите. Казвам му, че не е възможно толкова трагично представяне на това масло и че има някаква грешка, като проблема не е само при мен. Неможе да ми каже нито спецификации, нито нищо. Това "казвала програмата". Големи лаици.
И още нещо да попитам, колко масло би трябвало да събира кутията по ваши наблюдения ? "програмата" в порше казва 1.6-1.-7, аутодата казва 1.9-2.0л , като ние наляхме до към 1.9 или по-точно докато протече.
Ето да покажа и това, което източих. Без да претендирам за познания ми изглежда не зле.
Re: Проблем със скоростите на Голф 4 след смяна на маслото
Като правих скоростите и на моя 1,6 АКЛ след това му сипах 1,9л, както си го пише в аутодатата, вече съм малко над 6000км и проблеми няма.
Аз заложих на това масло - Motul Gear 300 75W-90 - състезателна естерна синтетика - в най големите студове тая зима, май имаше до към -15 градуса, скоростите си влизат без проблем, доста по леко от преди ремонта на кутията
Аз заложих на това масло - Motul Gear 300 75W-90 - състезателна естерна синтетика - в най големите студове тая зима, май имаше до към -15 градуса, скоростите си влизат без проблем, доста по леко от преди ремонта на кутията
- feniksgod
- Мнения: 751
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 19:33
- Автомобил: VW Golf 4
- Двигател: AGU 1999
- Местоположение: София
Re: Проблем със скоростите на Голф 4 след смяна на маслото
Така е ако имаш пари тоя Motul, най-много го хвалят. Аз като сменях моето нямах много пари. Обаче и взех оригиналон от дилър на VW. ДА това дето сипвах беше като олио, не някакво тъмно, НО съм доволен влизат по-добре предавките.
Ето цитат от audi форума:
За това казвам, че тея от порше нещо са те метнали колега, не мисля че е помия, не съм единственият с това масло във форума и сме доволни . Иначе ето от тази фирма взима неща, включително и въпросното масло и съм доволен:
viewtopic.php?f=45&t=359279
Иначе съм с две ръце ЗА, да го смениш. Вземи Motul-а примерно и сподели наистина дали ще се оправи проблема ? Ще следя с интерес
Ето цитат от audi форума:
След като го смених, се зачетох в теми, руските сайтове посочват това масло - G 060 726 А2, става въпрос за ръководства, такъв източник на инфо. След това прочитам инфо, че маслото за тез кутий 02К/DUU,DUW,DLP, все от лош тип :steinigung:/ е било от завода G 050 726 A2, което е било заменено от горепосоченото с разлика в означението - 060, след това имало ревизия и е излязъл модел масло G 070 726 A2, и инфото за тези масла е доста
За това казвам, че тея от порше нещо са те метнали колега, не мисля че е помия, не съм единственият с това масло във форума и сме доволни . Иначе ето от тази фирма взима неща, включително и въпросното масло и съм доволен:
viewtopic.php?f=45&t=359279
Иначе съм с две ръце ЗА, да го смениш. Вземи Motul-а примерно и сподели наистина дали ще се оправи проблема ? Ще следя с интерес
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 220 госта