Проблем със скоростите на Голф 4 след смяна на маслото

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
feniksgod
Мнения: 751
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 19:33
Автомобил: VW Golf 4
Двигател: AGU 1999
Местоположение: София

Re: Проблем със скоростите на Голф 4 след смяна на маслото

Мнениеот feniksgod » Вто 26 мар 2013 1:26


H2O написа:Автора на темата!Темата ти е за начинаещи.Затова ти пиша в нея!Щото си начинаещ в тази наука,наречено автомобил!Забъркал си една голяма каша и когато реши да я опиташ се изгаряш.И като гледам продължаваш да я бъркаш,доокато загори...

Значи първо колега, човека е отишъл в порше изток питал ги е за масло на неговият Golf, като си е дал VIN-а за да сверят онези хорица които работят там какво трябва да дадат.
Те са му дали това масло и той го е сложил, по твоите думи значи нашият колега е виновен така ли ? :eek
Второ колега това масло дето е източил колегата ми се вижда абсолютно нормално за масло на скоростите, което си е отлежало хубаво. Той човека не го налива това масло а го МАХА.
С абсолютно добри чувства го казвам всичкото това не искам да се заяждам. Нека не пишем неща дето няма смисъл да пишем в темата. Това което си написал по-горе с нищо не помага на колегата.




al3xbg
Мнения: 318
Регистриран на: Вто 27 сеп 2011 9:55
Автомобил: VW Golf 4
Двигател: AKL 98
Местоположение: Sofia / Dobrich

Re: Проблем със скоростите на Голф 4 след смяна на маслото

Мнениеот al3xbg » Вто 26 мар 2013 7:16


H2O написа:Автора на темата!Темата ти е за начинаещи.Затова ти пиша в нея!Щото си начинаещ в тази наука,наречено автомобил!Забъркал си една голяма каша и когато реши да я опиташ се изгаряш.И като гледам продължаваш да я бъркаш,доокато загори...

Аз мислех пък, че форума помага на начинаещите да напреднат. Като не искаш да помагаш, недей, но и не пълни темата с ненужни констатации след като проблема е налице. Поздрави. Живот и здраве ще споделя днес утре дали е решен.


Потребителски аватар
H2O
Мнения: 1160
Регистриран на: Нед 15 апр 2007 20:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Field of Dreams

Re: Проблем със скоростите на Голф 4 след смяна на маслото

Мнениеот H2O » Вто 26 мар 2013 20:08


feniksgod той така или иначе вече е прецакан от всякъде.Аз не помагам на него,а на някой друг който би я свършил като него!А,до колкото виждам,че той от помощ не се нуждае.
ПП Автора,първо питай после прави.Когато пускаш теми,ще ги изчиташ до край.И ще се съобразяваш,че тоя който ти е отговорил си е отделил от скапаното време за темата ти!!!Надявам се,че ти става ясно,идеята на форуми като този?


don_s_cecy
Мнения: 26
Регистриран на: Пет 22 юни 2012 21:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: българия

Re: Проблем със скоростите на Голф 4 след смяна на маслото

Мнениеот don_s_cecy » Вто 26 мар 2013 20:40


al3xbg написа:Когато беше студено и колата стоеше на скорост, трудно излизаше първа и понеже не знаех в какво състояние е маслото, реших да го сменя, като междувременно, нямах никакъв проблем с която и да е от другите скорости.

Колегата ясно е описал обезпокоителен симптом в резултат на което е предприел мерки! Аз считам това за единствено грамотния и уважаващ чуждия ум(на създателите на машината) подход.Така че колегата Н2О е в грешка.Той е и в друга грешка, дали се сменя трансмисионното масло на пробег или не решава конструктора.Има ли пробка за източване на маслото както на картера на двигателя значи трансмисионното масло е минерално и се сменя на пробег 15-20 х.км..Ако не е предвидена пробка за източване а има две но горе значи маслото е пълна синтетика и е до ремонт или до живот на колата.Понеже и при мен и при автора на темата в аутодата имаме едно и също масло темата ме интересува живо. Това което аз съм намерил ( и е и моето мнение което не натрапвам на никого ) е че колите vw от 95-та до 2001-ва изискват пълна синтетика 75W90 GL5.Интересното е че от 2001 насам изискват не GL5 а GL4+ , а в общия случай последното отговаря на изискванията и на 4 и на 5.и е и за колите отпреди 95-на но не знам до коя година преди това.
Колега ,тъй тъй влагаш труд в темата моля те като получиш новото масло сравни го със старото на мирис.Трансмисионните масла (синтетичните) имат много специфичен мирис и независимо от марките макар и да не е един и същ е много близък и коренно се различава от другите масла ( двигателни, хидравлични и т.н).

Последна промяна от don_s_cecy на Вто 26 мар 2013 20:49, променено общо 1 път.


al3xbg
Мнения: 318
Регистриран на: Вто 27 сеп 2011 9:55
Автомобил: VW Golf 4
Двигател: AKL 98
Местоположение: Sofia / Dobrich

Re: Проблем със скоростите на Голф 4 след смяна на маслото

Мнениеот al3xbg » Вто 26 мар 2013 20:49


don_s_cecy написа:
al3xbg написа:Когато беше студено и колата стоеше на скорост, трудно излизаше първа и понеже не знаех в какво състояние е маслото, реших да го сменя, като междувременно, нямах никакъв проблем с която и да е от другите скорости.

Колегата ясно е описал обезпокоителен симптом в резултат на което е предприел мерки! Аз считам това за единствено грамотния и уважаващ чуждия ум(на създателите на машината) подход.Така че колегата Н2О е в грешка.Той е и в друга грешка, дали се сменя трансмисионното масло на пробег или не решава конструктора.Има ли пробка за източване на маслото както на картера на двигателя значи трансмисионното масло е минерално и се сменя на пробег 15-20 х.км..Ако не е предвидена пробка за източване а има две но горе значи маслото е пълна синтетика и е до ремонт или до живот на колата.Понеже и при мен и при автора на темата в аутодата имаме едно и също масло темата ме интересува живо. Това което аз съм намерил ( и е и моето мнение което не натрапвам на никого ) е че колите vw от 95-та до 2001-ва изискват пълна синтетика 75W90 GL5.Интересното е че от 2001 насам изискват не GL5 а GL4+ , а в общия случай последното отговаря на изискванията и на 4 и на 5.и е и за колите отпреди 95-на но не знам до коя година преди това.
Колега ,тъй тъй влагаш труд в темата моля те като получиш новото масло сравни го със старото на мирис.Трансмисионните масла имат много специфичен мирис и независимо от марките макар и да не е един и същ е много близък и коренно се различава от другите масла ( двигателни, хидравлични и т.н).


За съжаление колегата от форума по неведома грешка ми беше изпратил престарял taf-x и се наложи да го върна, а се бях разбрал за утре да го сменим с майстора.
Отново по независещи от мен причини ще си получа syntrans-a в четвъртък и вече отново зависи от майстора, надявам се до събота най-късно :( .... Като е тръгнало на карък ....
И само да те коригирам, G 060 с което съм сега е GL5 и не е добре за колата, т.е изобщо всички 4ки трябва да се карат с 75/90 GL4/4+.


don_s_cecy
Мнения: 26
Регистриран на: Пет 22 юни 2012 21:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: българия

Re: Проблем със скоростите на Голф 4 след смяна на маслото

Мнениеот don_s_cecy » Вто 26 мар 2013 21:02


Това което съм намерил е че GL5 означава че маслото съдържа противозадирни присадки ЕР и в началото са били оловни съединения които разяждат уплътнения и семеринги ако не са предвидени за тези присадки. Но нали се сещаш че присадката се влага и в минерално и в синтетично масло. Така че GL5 в пълна синтетика и в минерално са коренно различни масла. Само предполагам че след като бяха забранени оловните съединения ( и всъщтност бяха спрени оловните бензини ( то и присадката е нова най вероятно от сорта на тези "стор"-чета които слагат на издуханите двигатели в двигателното масло които не са нищо друго освен тефлонови частици 10 или 20 микрона зависи от марката в някаква маслена среда , отново минерална или синтетична.Така че GL-а е на последно място от значение при спецификацията на трансмисионните масла.Аз стигнах до следния извод: 1 пълна синтетика или не.2 SAE.и накрая 3-то GL-а.Може и да съм в грешка , ще се радвам ако аргументирано бъда корегиран.
П.П. Колега ,как не се сетих по-рано да пусна търсачката с G 060726.... и УЖАС! Явно има хора които и с компютър и без не щат да четат и това си е ( но са ти взели парите)! Гледай тези които са ти продали първото масло какво са чели : трансмисионно масло , пълна синтетика , GL4/GL5 , SAE 75W.И толкоз липсва втората цифра в саето и това е друго масло не каквото е по предписание на автомобила. Дават че 75W за разлика от 75W90 е тънко синтетично трансмисионно масло за специални цели.


al3xbg
Мнения: 318
Регистриран на: Вто 27 сеп 2011 9:55
Автомобил: VW Golf 4
Двигател: AKL 98
Местоположение: Sofia / Dobrich

Re: Проблем със скоростите на Голф 4 след смяна на маслото

Мнениеот al3xbg » Сря 27 мар 2013 8:29


С горното мнение мисля изчерпахме всичко по темата. Остава да сменя и да потвърдя, че нещата са си на мястото дай боже. Само ме притеснява да не се пресекат нещо, но предполагам не би трябвало с оглед на минималното количество, което остава след източване.

Едит: Лош ъпдейт. Днес ме остави на пътя със залепнала 3та. След голяма борба стигнах до сервиза. Ще споделя :(


batmit
Мнения: 840
Регистриран на: Вто 14 авг 2012 22:48
Автомобил: Golf IV
Двигател: AKL 2000
Местоположение: Plovdiv

Re: Проблем със скоростите на Голф 4 след смяна на маслото

Мнениеот batmit » Чет 28 мар 2013 0:58


Колега, днес намерих тубите от маслото, което ми продадоха от Шкода -G 052 512 A2. В някакъв сайт видях, че е синтетично, GL-4, 75W-75 и е за студен климат. 10 000 го карам, задна ми изключва трудно понякога.
Успех, дано нямаш поражения!


don_s_cecy
Мнения: 26
Регистриран на: Пет 22 юни 2012 21:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: българия

Re: Проблем със скоростите на Голф 4 след смяна на маслото

Мнениеот don_s_cecy » Чет 28 мар 2013 23:03


ето някои от спецификациите на vw http://syntheticoil-europe.eu/247-vw-gear-oil


al3xbg
Мнения: 318
Регистриран на: Вто 27 сеп 2011 9:55
Автомобил: VW Golf 4
Двигател: AKL 98
Местоположение: Sofia / Dobrich

Re: Проблем със скоростите на Голф 4 след смяна на маслото

Мнениеот al3xbg » Пет 29 мар 2013 9:49


Здравейте колеги.
Да споделя, че проблемът е отстранен и сега скоростите влизат с "мисъл".
Проблемът се оказа предимно дефектен датчик за включване на задните, който играе ролята и на синхронизатор. Сменихме и него, когато източвахме старото масло. Избягвайте FAE ....
Що се отнася до маслото - G 060 ..., понеже нямахме възможност да го сменим с castrol-a снощи (зает канал), за момента карам с него и ще наблюдавам как се държи. Ако няма проблеми, ще пусна кастрола за продажба във форума на атрактивна цена, въпреки че продължавам да си мисля, че castrol-a ще е с класа над него и ще е по-добър антикорозинно и при много студено за кутията като цяло, но е безсмислено да набивам пари за смяна отново.
Темата може да се счита за приключена.
Поздрави.


marin_andonov
Мнения: 312
Регистриран на: Пон 09 мар 2009 18:48
Автомобил: VW
Двигател: TAIGO
Местоположение: sofia

Re: Проблем със скоростите на Голф 4 след смяна на маслото

Мнениеот marin_andonov » Пет 29 мар 2013 10:43


al3xbg написа:Здравейте колеги.
Да споделя, че проблемът е отстранен и сега скоростите влизат с "мисъл".
Проблемът се оказа предимно дефектен датчик за включване на задните, който играе ролята и на синхронизатор. Сменихме и него, когато източвахме старото масло. Избягвайте FAE ....
Що се отнася до маслото - G 060 ..., понеже нямахме възможност да го сменим с castrol-a снощи (зает канал), за момента карам с него и ще наблюдавам как се държи. Ако няма проблеми, ще пусна кастрола за продажба във форума на атрактивна цена, въпреки че продължавам да си мисля, че castrol-a ще е с класа над него и ще е по-добър антикорозинно и при много студено за кутията като цяло, но е безсмислено да набивам пари за смяна отново.
Темата може да се счита за приключена.
Поздрави.

Колега,
Супер е, че проблема се е оказал толкова лесен за отстраняване.
Само да споделиш:
Кое ви насочи проблема да го търсите в този датчик а не в самата кутия или масло.
Какви пари е датчика?
Поздрави!


al3xbg
Мнения: 318
Регистриран на: Вто 27 сеп 2011 9:55
Автомобил: VW Golf 4
Двигател: AKL 98
Местоположение: Sofia / Dobrich

Re: Проблем със скоростите на Голф 4 след смяна на маслото

Мнениеот al3xbg » Пет 29 мар 2013 11:34


marin_andonov написа:Колега,
Супер е, че проблема се е оказал толкова лесен за отстраняване.
Само да споделиш:
Кое ви насочи проблема да го търсите в този датчик а не в самата кутия или масло.
Какви пари е датчика?
Поздрави!


Принципно се почва от най-лесното, което в случая беше да се развие датчика и да се види какво става. Не съм присъствал, но доколкото разбрах, след свалянето му лоста веднага е омекнал. Новият датчик е Facet, около 35 лв мисля някъде.
Изображение
Дефектното или менте FAE беше 28.
Проблеми по кутията беше малко вероятно да се появят така отведнъж, без шумове и т.н и само от смяна на масло, а и е сменяна в Германия с диференциала преди около 60к км.
Странното е, че преди и 2ра и 3та скорост влизаха не меко, усещаха се зъпчатките, което ме наведе към проблем с маслото, а сега с новия датчик е толкова меко, че първоначално се чудех дали изобщо са влезли.... Явно голямо значение има въпросния датчик за цялостното функциониране на кутията като синхронизатор, а не само функцията му да светва задните светлини.


Motty
Мнения: 41
Регистриран на: Пон 10 юли 2006 13:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Проблем със скоростите на Голф 4 след смяна на маслото

Мнениеот Motty » Пет 29 мар 2013 12:46


Радвам се колега, че си разрешил проблема и ще си взема урок от твоето "патило". Добре направи, че сподели.

За оригиналното масло, пък аз мога да кажа само хубави неща - и аз изчетох всички теми, накрая си взех, това което препоръчва ЕТКА и офиц. представител, а именно G 060 726 A2. Забележки към маслото НЯМАМ, при мен поведението на скоростния лост се подобри с още една степен след изчистването и гресирането на всички точки по лостовата система. Гумичките са евтини и се сменят лесно!!!Имам вече 30К км, с ориг. масло, пак ще го сменя с оригинално!


Потребителски аватар
pedalchobaba
Мнения: 1430
Регистриран на: Вто 01 юли 2008 14:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Проблем със скоростите на Голф 4 след смяна на маслото

Мнениеот pedalchobaba » Пет 29 мар 2013 17:25


Предварително моля да бъда извинен за глупавия въпрос, но искам да попитам това:
al3xbg написа:... датчик за включване на задните, който играе ролята и на синхронизатор ...

Ти ли го измисли или някой ти го каза?


don_s_cecy
Мнения: 26
Регистриран на: Пет 22 юни 2012 21:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: българия

Re: Проблем със скоростите на Голф 4 след смяна на маслото

Мнениеот don_s_cecy » Пет 29 мар 2013 21:30


Колеги , не съм толкова грамотен но ако проблема е от датчика не трябваше ли компютъра да отчете грешка?



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 156 госта