Искам да знам защо след като извадя буксата на датчика на хол,който е на делкото,колата си работи без никакъв проблем,даже като въртя делкото и и давам предварение/закъснение без проблем.А включа ли буксата му и ако не е на белега си,не иска да върви?
Знам,че този мотор е с два датчика:на коляновия вал и на хол и ако двата не са в синхрон се получава не вървене.Защо при мен,като извадя буксата на хол и си работи чудесно?
То така се обезсмисля нуждата от 2 датчика
Golf 3 1.6 AEK - Датчик на хол
- Ickoov
- Мнения: 216
- Регистриран на: Пет 06 юни 2008 15:01
- Автомобил: SUBARU Impreza 2.0 GX
- Двигател: EJ20 2001
- Местоположение: Шумен
Re: Датчик на хол Голф 3 АЕК
Предишната ми кола беше като твоята и при мен ситуацията беше същата.
- van4ooo
- Мнения: 1404
- Регистриран на: Нед 13 юли 2008 19:16
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: Датчик на хол Голф 3 АЕК
Ако не работи този на делкото неможе да вдигнеш повече от определени обороти(примерно 4000об/мин)-това е един от симптомите.За центровка предполагам трябва да я вкараш в срвизен режим чрез вадене на буксата на темп датчик или чрез някаква апаратура нека запознатите да кажат.
-
- Мнения: 5389
- Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Датчик на хол Голф 3 АЕК
Еми AEK и AFT са секвенционални инжекциони и имат нужда от информация за положението на разпределителния вал. Тази информация идва от датчика в делкото.
Без него AFT не вдига повече от 5100 оборота, за AEK - не знам.
"Датчикът на Хол" поне по смисъла, който влагат в тези думи повечето майстори за тези двигатели е датчика на коляновия вал (crankshaft sensor), разположен е на блока, под делкото. Другият е camshaft sensor (и за тези мотори е в делкото).
На моноинжекционите crankshaft sensor-а им е на практика в делкото и затова предварението може да се измества, като местиш делкото. На AFT/AEK/AKS ако местиш делкото - смисъл няма, само може да стане по-лошо.
Така си мисля аз, не е задължително да съм 100% прав.
Без него AFT не вдига повече от 5100 оборота, за AEK - не знам.
"Датчикът на Хол" поне по смисъла, който влагат в тези думи повечето майстори за тези двигатели е датчика на коляновия вал (crankshaft sensor), разположен е на блока, под делкото. Другият е camshaft sensor (и за тези мотори е в делкото).
На моноинжекционите crankshaft sensor-а им е на практика в делкото и затова предварението може да се измества, като местиш делкото. На AFT/AEK/AKS ако местиш делкото - смисъл няма, само може да стане по-лошо.
Така си мисля аз, не е задължително да съм 100% прав.
- Bai Sando
- Мнения: 8116
- Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
- Автомобил: Audi A 3
- Двигател: 2000 TDI 2006г
- Местоположение: Пазарджик
Re: Датчик на хол Голф 3 АЕК
Вдига си до 7000 без проблем Интересна работа,че работи и без дебитомер и двата темп.датчика Това само за проба,за сега съм прекъснал само сигнала от темп.датчик на водата до компютъра,понеже със него не иска да върви въобще.Незнам дали това има общо със датчика на хол,но колата си работи чудесно и със изключен такъв.И най важното,че без него мога да си давам предварение на делкото,което е немислимо за АЕК/АФТ.
-
- Мнения: 5389
- Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Датчик на хол Голф 3 АЕК
По едно време мойто AFT спря да пали на студен мотор...
Въртя, въртя, въртя...не ще.
Закачих си ваг-кома, гледам, гледам темп. датчик дава 90-99 градуса темп. на антифриза.
Махнах кабела на датчика - показа 50 градуса (сигурно аварийна стойност).
Въртя - пали веднага.
В магазина - нов датчик = няма проблеми.
Със сигурност има връзка предварението с температурата на антифриза, оттам и моите проблеми.
Относно дебитомера - и аз карах една седмица, без такъв, защото бях забравил да го свържа, след смяна на въздушен филтър. Е, вървеше си.
Въртя, въртя, въртя...не ще.
Закачих си ваг-кома, гледам, гледам темп. датчик дава 90-99 градуса темп. на антифриза.
Махнах кабела на датчика - показа 50 градуса (сигурно аварийна стойност).
Въртя - пали веднага.
В магазина - нов датчик = няма проблеми.
Със сигурност има връзка предварението с температурата на антифриза, оттам и моите проблеми.
Относно дебитомера - и аз карах една седмица, без такъв, защото бях забравил да го свържа, след смяна на въздушен филтър. Е, вървеше си.
- Bai Sando
- Мнения: 8116
- Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
- Автомобил: Audi A 3
- Двигател: 2000 TDI 2006г
- Местоположение: Пазарджик
Re: Датчик на хол Голф 3 АЕК
Значи сега като съм с откачен сигнал към комп.на колата,дефакто си мисли,че е на 50 гр.?
Аз съм го прекъснал с реле време,което след като запаля го прекъсва след 10 сек.Понеже на топъл мотор трудно пали,щом го прекъсне и се усеща моментално как се появява вървежа.Не знам по какъв начин това влияе на вървежа но е факт Иначе едвам се форсира и като карам все едно съм на ръчна,отделно и сутрин пуши и прекъсва,щом релето резне сигнала и всичко се оправя.
Аз съм го прекъснал с реле време,което след като запаля го прекъсва след 10 сек.Понеже на топъл мотор трудно пали,щом го прекъсне и се усеща моментално как се появява вървежа.Не знам по какъв начин това влияе на вървежа но е факт Иначе едвам се форсира и като карам все едно съм на ръчна,отделно и сутрин пуши и прекъсва,щом релето резне сигнала и всичко се оправя.
-
- Мнения: 5389
- Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Датчик на хол Голф 3 АЕК
Диагностицирай и виж на топъл/студен мотор какво показания дава с програмата.
- Bai Sando
- Мнения: 8116
- Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
- Автомобил: Audi A 3
- Двигател: 2000 TDI 2006г
- Местоположение: Пазарджик
Re: Датчик на хол Голф 3 АЕК
Утре ако остане време може да я закачим в сервиза,само още се чудя как работи без хол тая кола
-
- Мнения: 5389
- Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Датчик на хол Голф 3 АЕК
Откачи датчика под делкото, той е "датчикът на Хол".
Ще запали...ама друг път.
Ще запали...ама друг път.
- Bai Sando
- Мнения: 8116
- Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
- Автомобил: Audi A 3
- Двигател: 2000 TDI 2006г
- Местоположение: Пазарджик
Re: Датчик на хол Голф 3 АЕК
Аха,аз се бъркам със стария ми голф дето делкото беше горе и при него се водеше ХОЛ
- Bai Sando
- Мнения: 8116
- Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
- Автомобил: Audi A 3
- Двигател: 2000 TDI 2006г
- Местоположение: Пазарджик
Re: Датчик на хол Голф 3 АЕК
Колеги днес закачихме колата на компютъра и ми излезна:"датчик на хол късо съединение от +" или нещо такова
И наистина при работещ мотор му вадя буксата и никаква разлика.Трием грешката и пак се появява същото.
Явно е заминал и от него не ще да върви.При въртенето на делкото също никаква промяна.
Ето какво изписва на компютъра...
датчик на хол късо съединение от +
На празен ход ми дава -5.5,-6.0 градуса (мисля,че щом е с минус е закъснение на искрата)
Щом му дръпна темп.датчик на охл.течност изписва 28 градуса на нея и градусите стават на -1.5,-2.0 на искрата и двигателя определено се форсира доста по-лесно и следователно върви.
Въпросите са ми следните:
На колко градуса трябва да работи реално тоя мотор,ако хол датчика му работеше и си правят комуникацията с тоя на коляновия вал.Щото като е с включен темп.датчик ми дава -5.5-6.0 и колата неще да върви.
На -1.5,-2 когато му дръпна тоя на температурата си върви,но пак ми се струва малко мудна.
Къде мога да проверя заводските му градуси колко са,та като си му сложа здраво делко със здрав хол датчик да знам какво да очаквам да видя на диагностиката?
И стават ли делко от 1.8 и 2.0 моторите на 1.6 АЕК?На външен вид гледам,че са еднакви?
И наистина при работещ мотор му вадя буксата и никаква разлика.Трием грешката и пак се появява същото.
Явно е заминал и от него не ще да върви.При въртенето на делкото също никаква промяна.
Ето какво изписва на компютъра...
датчик на хол късо съединение от +
На празен ход ми дава -5.5,-6.0 градуса (мисля,че щом е с минус е закъснение на искрата)
Щом му дръпна темп.датчик на охл.течност изписва 28 градуса на нея и градусите стават на -1.5,-2.0 на искрата и двигателя определено се форсира доста по-лесно и следователно върви.
Въпросите са ми следните:
На колко градуса трябва да работи реално тоя мотор,ако хол датчика му работеше и си правят комуникацията с тоя на коляновия вал.Щото като е с включен темп.датчик ми дава -5.5-6.0 и колата неще да върви.
На -1.5,-2 когато му дръпна тоя на температурата си върви,но пак ми се струва малко мудна.
Къде мога да проверя заводските му градуси колко са,та като си му сложа здраво делко със здрав хол датчик да знам какво да очаквам да видя на диагностиката?
И стават ли делко от 1.8 и 2.0 моторите на 1.6 АЕК?На външен вид гледам,че са еднакви?
- neiki4a
- Мнения: 551
- Регистриран на: Чет 19 апр 2007 18:14
- Автомобил: polo 6n1
- Двигател: 1.4 16V
- Местоположение: стара загора
- Контакти:
Re: Датчик на хол Голф 3 АЕК
презвани си и кабелите до буксата на датчика да нямаш някой прекъснат кабел ,а самия датчик да си работи и да се набуташ да купиш нов
- Bai Sando
- Мнения: 8116
- Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
- Автомобил: Audi A 3
- Двигател: 2000 TDI 2006г
- Местоположение: Пазарджик
Re: Датчик на хол Голф 3 АЕК
Ами изглеждат здрави.То по инсталацията не е пипано и като цяло колата е много запазена,за това по-добре е да пробвам с друго делко и веднага ще си покаже дали върви.
А миналото лято когато купих колата пробвах да му откачам датчика на делкото и веднага се появи забиване,значи тогава би трябвало да е работел
Сега откачам/закачам файда няма,все е умряла.Само като махна темп. датчика и покаже 28 градуса живва малко.
Това е -1.5 градуса закъснение иначе на -5-6 мре.
На колко градуса ще има най-вървеж? Можеби на +1/+2?
Това от ремъка може ли да се постигне?
А миналото лято когато купих колата пробвах да му откачам датчика на делкото и веднага се появи забиване,значи тогава би трябвало да е работел
Сега откачам/закачам файда няма,все е умряла.Само като махна темп. датчика и покаже 28 градуса живва малко.
Това е -1.5 градуса закъснение иначе на -5-6 мре.
На колко градуса ще има най-вървеж? Можеби на +1/+2?
Това от ремъка може ли да се постигне?
- Daniel Kuntov
- Мнения: 820
- Регистриран на: Пон 05 мар 2012 18:29
- Автомобил: VW Golf 3
- Двигател: GTI 2.0 8V AGG
Re: Датчик на хол Голф 3 АЕК
За да не повдигам нова тема.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 45 госта