Golf 3 1.6 AEK - Датчик на хол

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
Bai Sando
Мнения: 8116
Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
Автомобил: Audi A 3
Двигател: 2000 TDI 2006г
Местоположение: Пазарджик

Golf 3 1.6 AEK - Датчик на хол

Мнениеот Bai Sando » Нед 24 мар 2013 21:39


Искам да знам защо след като извадя буксата на датчика на хол,който е на делкото,колата си работи без никакъв проблем,даже като въртя делкото и и давам предварение/закъснение без проблем.А включа ли буксата му и ако не е на белега си,не иска да върви?
Знам,че този мотор е с два датчика:на коляновия вал и на хол и ако двата не са в синхрон се получава не вървене.Защо при мен,като извадя буксата на хол и си работи чудесно?
То така се обезсмисля нуждата от 2 датчика :screwy




Потребителски аватар
Ickoov
Мнения: 216
Регистриран на: Пет 06 юни 2008 15:01
Автомобил: SUBARU Impreza 2.0 GX
Двигател: EJ20 2001
Местоположение: Шумен

Re: Датчик на хол Голф 3 АЕК

Мнениеот Ickoov » Пон 25 мар 2013 17:27


Предишната ми кола беше като твоята и при мен ситуацията беше същата.


Потребителски аватар
van4ooo
Мнения: 1404
Регистриран на: Нед 13 юли 2008 19:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Re: Датчик на хол Голф 3 АЕК

Мнениеот van4ooo » Пон 25 мар 2013 18:50


Ако не работи този на делкото неможе да вдигнеш повече от определени обороти(примерно 4000об/мин)-това е един от симптомите.За центровка предполагам трябва да я вкараш в срвизен режим чрез вадене на буксата на темп датчик или чрез някаква апаратура нека запознатите да кажат.


andro_
Мнения: 5389
Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Датчик на хол Голф 3 АЕК

Мнениеот andro_ » Пон 25 мар 2013 18:59


Еми AEK и AFT са секвенционални инжекциони и имат нужда от информация за положението на разпределителния вал. Тази информация идва от датчика в делкото.
Без него AFT не вдига повече от 5100 оборота, за AEK - не знам.
"Датчикът на Хол" поне по смисъла, който влагат в тези думи повечето майстори за тези двигатели е датчика на коляновия вал (crankshaft sensor), разположен е на блока, под делкото. Другият е camshaft sensor (и за тези мотори е в делкото).
На моноинжекционите crankshaft sensor-а им е на практика в делкото и затова предварението може да се измества, като местиш делкото. На AFT/AEK/AKS ако местиш делкото - смисъл няма, само може да стане по-лошо.
Така си мисля аз, не е задължително да съм 100% прав.


Потребителски аватар
Bai Sando
Мнения: 8116
Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
Автомобил: Audi A 3
Двигател: 2000 TDI 2006г
Местоположение: Пазарджик

Re: Датчик на хол Голф 3 АЕК

Мнениеот Bai Sando » Пон 25 мар 2013 19:12


Вдига си до 7000 без проблем :mrgreen Интересна работа,че работи и без дебитомер и двата темп.датчика :screwy Това само за проба,за сега съм прекъснал само сигнала от темп.датчик на водата до компютъра,понеже със него не иска да върви въобще.Незнам дали това има общо със датчика на хол,но колата си работи чудесно и със изключен такъв.И най важното,че без него мога да си давам предварение на делкото,което е немислимо за АЕК/АФТ.


andro_
Мнения: 5389
Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Датчик на хол Голф 3 АЕК

Мнениеот andro_ » Пон 25 мар 2013 19:22


По едно време мойто AFT спря да пали на студен мотор...
Въртя, въртя, въртя...не ще.
Закачих си ваг-кома, гледам, гледам темп. датчик дава 90-99 градуса темп. на антифриза.
Махнах кабела на датчика - показа 50 градуса (сигурно аварийна стойност).
Въртя - пали веднага.
В магазина - нов датчик = няма проблеми.
Със сигурност има връзка предварението с температурата на антифриза, оттам и моите проблеми.
Относно дебитомера - и аз карах една седмица, без такъв, защото бях забравил да го свържа, след смяна на въздушен филтър. Е, вървеше си.


Потребителски аватар
Bai Sando
Мнения: 8116
Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
Автомобил: Audi A 3
Двигател: 2000 TDI 2006г
Местоположение: Пазарджик

Re: Датчик на хол Голф 3 АЕК

Мнениеот Bai Sando » Пон 25 мар 2013 19:41


Значи сега като съм с откачен сигнал към комп.на колата,дефакто си мисли,че е на 50 гр.?
Аз съм го прекъснал с реле време,което след като запаля го прекъсва след 10 сек.Понеже на топъл мотор трудно пали,щом го прекъсне и се усеща моментално как се появява вървежа.Не знам по какъв начин това влияе на вървежа но е факт :rolleyes Иначе едвам се форсира и като карам все едно съм на ръчна,отделно и сутрин пуши и прекъсва,щом релето резне сигнала и всичко се оправя.


andro_
Мнения: 5389
Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Датчик на хол Голф 3 АЕК

Мнениеот andro_ » Пон 25 мар 2013 19:52


Диагностицирай и виж на топъл/студен мотор какво показания дава с програмата.


Потребителски аватар
Bai Sando
Мнения: 8116
Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
Автомобил: Audi A 3
Двигател: 2000 TDI 2006г
Местоположение: Пазарджик

Re: Датчик на хол Голф 3 АЕК

Мнениеот Bai Sando » Пон 25 мар 2013 20:00


Утре ако остане време може да я закачим в сервиза,само още се чудя как работи без хол тая кола :rolleyes


andro_
Мнения: 5389
Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Датчик на хол Голф 3 АЕК

Мнениеот andro_ » Пон 25 мар 2013 20:02


Откачи датчика под делкото, той е "датчикът на Хол".
Ще запали...ама друг път.


Потребителски аватар
Bai Sando
Мнения: 8116
Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
Автомобил: Audi A 3
Двигател: 2000 TDI 2006г
Местоположение: Пазарджик

Re: Датчик на хол Голф 3 АЕК

Мнениеот Bai Sando » Пон 25 мар 2013 20:04


Аха,аз се бъркам със стария ми голф дето делкото беше горе и при него се водеше ХОЛ :redface


Потребителски аватар
Bai Sando
Мнения: 8116
Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
Автомобил: Audi A 3
Двигател: 2000 TDI 2006г
Местоположение: Пазарджик

Re: Датчик на хол Голф 3 АЕК

Мнениеот Bai Sando » Пон 15 юли 2013 17:49


Колеги днес закачихме колата на компютъра и ми излезна:"датчик на хол късо съединение от +" или нещо такова
И наистина при работещ мотор му вадя буксата и никаква разлика.Трием грешката и пак се появява същото.
Явно е заминал и от него не ще да върви.При въртенето на делкото също никаква промяна.
Ето какво изписва на компютъра...
датчик на хол късо съединение от +
На празен ход ми дава -5.5,-6.0 градуса (мисля,че щом е с минус е закъснение на искрата)
Щом му дръпна темп.датчик на охл.течност изписва 28 градуса на нея и градусите стават на -1.5,-2.0 на искрата и двигателя определено се форсира доста по-лесно и следователно върви.
Въпросите са ми следните:
На колко градуса трябва да работи реално тоя мотор,ако хол датчика му работеше и си правят комуникацията с тоя на коляновия вал.Щото като е с включен темп.датчик ми дава -5.5-6.0 и колата неще да върви.
На -1.5,-2 когато му дръпна тоя на температурата си върви,но пак ми се струва малко мудна.
Къде мога да проверя заводските му градуси колко са,та като си му сложа здраво делко със здрав хол датчик да знам какво да очаквам да видя на диагностиката?
И стават ли делко от 1.8 и 2.0 моторите на 1.6 АЕК?На външен вид гледам,че са еднакви?


Потребителски аватар
neiki4a
Мнения: 551
Регистриран на: Чет 19 апр 2007 18:14
Автомобил: polo 6n1
Двигател: 1.4 16V
Местоположение: стара загора
Контакти:

Re: Датчик на хол Голф 3 АЕК

Мнениеот neiki4a » Пон 15 юли 2013 18:32


презвани си и кабелите до буксата на датчика да нямаш някой прекъснат кабел ,а самия датчик да си работи и да се набуташ да купиш нов


Потребителски аватар
Bai Sando
Мнения: 8116
Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
Автомобил: Audi A 3
Двигател: 2000 TDI 2006г
Местоположение: Пазарджик

Re: Датчик на хол Голф 3 АЕК

Мнениеот Bai Sando » Пон 15 юли 2013 19:13


Ами изглеждат здрави.То по инсталацията не е пипано и като цяло колата е много запазена,за това по-добре е да пробвам с друго делко и веднага ще си покаже дали върви.
А миналото лято когато купих колата пробвах да му откачам датчика на делкото и веднага се появи забиване,значи тогава би трябвало да е работел :gruebel
Сега откачам/закачам файда няма,все е умряла.Само като махна темп. датчика и покаже 28 градуса живва малко.
Това е -1.5 градуса закъснение иначе на -5-6 мре.
На колко градуса ще има най-вървеж? Можеби на +1/+2?
Това от ремъка може ли да се постигне?


Потребителски аватар
Daniel Kuntov
Мнения: 820
Регистриран на: Пон 05 мар 2012 18:29
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: GTI 2.0 8V AGG

Re: Датчик на хол Голф 3 АЕК

Мнениеот Daniel Kuntov » Чет 31 мар 2016 18:44


За да не повдигам нова тема.
    Колата ми прекъсваше на бензин и забиваше муцуна.
      При откачен датчик на ХОЛ колата се оправя и спира да прекъсва,но удря прекъсвач на 5100 об.
        За сега карам с откачен датчик.
          Въпроса ми е дали е отишъл датчика?И как мога да разбера?
            Голф 3 2.0 115 к.с. АГГ



            Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

            Кой е на линия

            Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 45 госта