Golf MK4, Bora 2000г. 1.6 16V мнението Ви за този двигател?

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Re: Golf IV, Bora 2000г. 1.6 16V мнението Ви за този двига

Мнениеот joker » Сря 27 мар 2013 20:03


Не знам друго,но смяната на ремъци и ролки струва колкото на моя дизелов AHF...




Потребителски аватар
pedalchobaba
Мнения: 1430
Регистриран на: Вто 01 юли 2008 14:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Golf IV, Bora 2000г. 1.6 16V мнението Ви за този двига

Мнениеот pedalchobaba » Сря 27 мар 2013 21:15


2.0 не харчи масло. Карам и обслужвам AQY от пет години.
Твърдя, че е по-добър от който и да е 1.6, а обслужването му е като на 1.6 8V.


Потребителски аватар
xalerrelax
Мнения: 3060
Регистриран на: Чет 25 сеп 2008 10:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: Golf IV, Bora 2000г. 1.6 16V мнението Ви за този двига

Мнениеот xalerrelax » Сря 27 мар 2013 21:38


Ето колега Тил , първата тема , която ти намерих viewtopic.php?f=5&t=366831&hilit=%D0%B1%D0%BE%D1%80%D0%B0

Отделно за този мотор , който говориш е мисля само на 4моушън и е на комбита и е рядък.
Явно не си запознат , но на Бора е трудно да намериш 1.8 или 1.8Т.
И ако карам 1.6 ,пак храня 1.8Т , значи твърдиш , че градско 1.8Т може да даде малко по - малко от 10/100 газ ?
Ако е така сменям мотора :Mr Green Fun
Колега pedalchobaba би ли споделил на какво гориво караш колата и какъв разход дава.Просто ми е интересно.Като търсех Бора попаднах на една с този мотор , но там друго ме спря , та от любопитство да споделиш.

Едит - линка не бачка нещо, ето цитирам колегата


Аз имам такава от година и половина (изминати 25-30К км някъде), и общо взето съм доволен.Моторът си похарчва масло, но все пак е на 200+К км.
Като динамични характеристики на мен лично ми харесва доста. Е винаги може повече, но предишната ми кола беше Golf 3 1.4 и съм доволен от тази Харчи нормално като за такова купе с такъв двигател.
По окачването не съм сменял нищо от както я взех.
Най ме дразнят проблемите по "електрониката" - разни датчици започват да отказват (за натиснат педал на спирачката, за включена задна скорост,...). Предполагам е нормално - 1999 година е произведена
Имах студени спойки по заключването на вратите (май е проблем и при Г4 и Пасат) - оправя се, но си е врътня.
Преди 1-2 дена ми отказа шофьорското ел.стъкло
Доколкото знам за газифициране е лесно - двигателя е "прост" (8 клапана и т.н.).
Такива работи. От мен толкова. Дано съм бил полезен


Потребителски аватар
xalerrelax
Мнения: 3060
Регистриран на: Чет 25 сеп 2008 10:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: Golf IV, Bora 2000г. 1.6 16V мнението Ви за този двига

Мнениеот xalerrelax » Сря 27 мар 2013 22:55


Ти явно не четеш , аз какво пиша.
Говоря за мотор 2.0 116 к.с. , който е на 4моушън и е на комби.
Отделно всичките линкове , които ни показа са на комбита , аз принципно говоря за седани , комбито е друга бира.
Не ми отговори , понеже си запознат 1.8Т какъв разход дава на Бора в града.
И къде в обявите е залято с 1.8 и 1.8т , защото аз преди 2-3 месеца като търсих почти нищо не открих.
Комбитата ги изключвам изцяло.Просто , както казах те са друга бира за мен.


Потребителски аватар
xalerrelax
Мнения: 3060
Регистриран на: Чет 25 сеп 2008 10:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: Golf IV, Bora 2000г. 1.6 16V мнението Ви за този двига

Мнениеот xalerrelax » Сря 27 мар 2013 23:27


Ами точно за този мотор , който си писал в началото 2.0 115 к.с. ти дадох веднага цитат на колега , че е маслояд.
И нищо не овъртам , просто си явно по - слабо запознат с моторите , които се монтират в Бора , като комбито е аут.
Все пак не разбрах за 1.8Т как така гори колкото 1.6 в града.Не споря , че не е така.Просто не съм запознат.


Потребителски аватар
yoyof1
Мнения: 288
Регистриран на: Съб 11 авг 2007 18:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: Golf IV, Bora 2000г. 1.6 16V мнението Ви за този двига

Мнениеот yoyof1 » Чет 28 мар 2013 9:55


joker написа:Не знам друго,но смяната на ремъци и ролки струва колкото на моя дизелов AHF...



По точно? Цифра!


Потребителски аватар
yoyof1
Мнения: 288
Регистриран на: Съб 11 авг 2007 18:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: Golf IV, Bora 2000г. 1.6 16V мнението Ви за този двига

Мнениеот yoyof1 » Чет 28 мар 2013 10:58


Не е нужно да спорите! И 2.0 е много хубав мотор с не скъпа подръжка 8V е все пак!! Не харчи масло ако е обслужван и пазен, както е за всички двигатели!
Причината за моя въпрос е, че се предлагат основно от тази разновидност на дивигателя 1.6 16V колите втора употреба.
Аз комби си търся! Да разликта за Г.О. е много по-малка от разликата в данака ама неиси :)

Прочетох една тема за проблеми с ламда сондите на този двигател!?


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Re: Golf IV, Bora 2000г. 1.6 16V мнението Ви за този двига

Мнениеот joker » Чет 28 мар 2013 21:23


yoyof1 написа:
joker написа:Не знам друго,но смяната на ремъци и ролки струва колкото на моя дизелов AHF...



По точно? Цифра!

Около 500 лв...поне толкова му искаха на един колега в сервиза...


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7882
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Golf IV, Bora 2000г. 1.6 16V мнението Ви за този двига

Мнениеот zfa159 » Пет 29 мар 2013 16:24


Ангренажа струва една торба с пари, защото има 4 ролки (две обтяжни и две паразитни), 2 ремъка и водна помпа (това е пълния комплект).
Цените както следва - комплект ангренаж на Ina - 273лв (4 ролки + два ремъка), водна помпа 100 ли беше, 110 ли Hepu . Смяната е според зависи - 70-120лв
От техническа гледна точка не съм му фен,както и не е кой знае колко динамичен...иначе да, пазара е пълен точно с тях и по-малкото им братче 1.4 , защото повечето хора ги избягват по ред причини :)
За разхода на масло - това пък си зависи конкретно от бройката...всеки един мотор може да гори по 2 литра на 100км или да не го пипа от смяна до смяна...VW основно горят масло от гумичките на клапаните и от водачите на клапаните, които се цепят много лесно при прегряване на колата (което за бензинов Голф 4 е доста характерно предвид проблема им с перките за охлаждане и честото им дефектиране). Та по темата с харча за маслото - при еднаква експлоатация,8 клапановия мотор има 8 водача и 8 гумички на клапаните, 16 клапановия мотор има 16 клапана и 20 клапановия има 20 гумички и водача. Съответно 16 и 20 клапановия са много по-податливи на много по-сериозен разход на масло при еднакво износване на двигателя (което вече си зависи от конкретния мотор,както казах).
Правим следното сравнение - ангренажа на всичките е съзимерим като цена (+-100-150лв), гражданска и данък +- 20-30лв, всичките искат газов инжекцион,всичките са с електронен дросел...остава да сравняваме по технически данни - максимален въртящ момент и при какви обороти, което определя средните обороти на които трябва да караш колата за да "тегли" с пълната си сила :
1.6 16V 105 коня имат максимален въртящ момент от 148Нм при 4500 оборота
1.6 101 коня - пак 148 ама на 3800 оборота.
2.0 115 коня - 171 на 2400 оборота.
Поддръжката на 2.0 е съизмерима с на 1.6 или 1.6 16V ,разхода не вярвам да е по-различен от 1 литър и твърде вероятно 2.0 ще е по-икономичния в сравнението с 1.6 или 1.6 16V ...пък като махнеш 15 коня,които изяжда компресора на климатика, пак ще караш кола 100-110 коня :mhihi .
Не казвам,че 1.6 16V е лош мотор от гледна точка че яде масло или е скъп за поддръжка и т.н....това си го преценява всеки според джоба му и според това на какво е попаднал...просто личното ми мнение е,че не е най-удачния вариант и то за кола комби, която следва да се ползва предимно извън града и с повечко хора/багаж...където максималния въртящ момент в ниските обороти е благодат (на пасата ми синхро много му се радвам с максималния въртящ в ниските обороти :mhihi ).

Последна промяна от zfa159 на Пон 01 апр 2013 17:04, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
crossofdeath
Мнения: 78
Регистриран на: Нед 08 фев 2009 21:15
Автомобил: Golf MK4 1.6 16v
Двигател: AZD 2002
Местоположение: гр. Първомай/София

Re: Golf IV, Bora 2000г. 1.6 16V мнението Ви за този двига

Мнениеот crossofdeath » Съб 30 мар 2013 13:13


при 1.8 AGN, макс въртящ момент е при 4200 об/мин и е 170 нм, а не 209(за сведение 210 нм е 1.8Т) при 115-то коня има както на 2400об/мин макс въртящ момент, така и на 3200 об при AZJ,ATU. Все пак 1.8-то е 20V, а 2.0 е 8V няма как и двата да се развъртат при 2400об/мин.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7882
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Golf IV, Bora 2000г. 1.6 16V мнението Ви за този двига

Мнениеот zfa159 » Съб 30 мар 2013 18:24


Да, вярно е така. Ето тук иначе ги има всичките с кодовете им :
http://www.doppel-wobber.de/forum/Information_125_VW-Golf-Motoren.html


Потребителски аватар
BsLek
Мнения: 117
Регистриран на: Вто 28 фев 2012 1:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Burgas

Re: Golf IV, Bora 2000г. 1.6 16V мнението Ви за този двига

Мнениеот BsLek » Нед 31 мар 2013 1:26


Тъй като копираш характеристики и сравняваш колите ,забрави да копираш степента на сгъстяване и собственото тегло на колите ,защото nm и оборотите не са най-важното ,където и по двата показателя 1.6 16в е с по-положителен резултат от 2.0 и 1.8 и разхода на гориво в градски условия не е с разлика най-много 1 литър както каза ти а по каталог с 2,да не казвам че съм карал градско с среден разход 7,че няма и да ми повярваш сигурно,и то през светлата част на деня.И още и двата двигателя са по-тежки от от 1.6 16в а този с максимален въртящ момент при 2400 оборота е и най-бавен така,че хем плащаш голям данък хем по-скъпа гражданска хем разликата в харча на гориво е 2литра и е най-бавен.Ами имай си ги тия 10 коня от горе ,кефи се ,че караш мотор 2 хиляди кубика ,ама всички бонус сметки ще са си за твои разноски :mrgreen


Потребителски аватар
pedalchobaba
Мнения: 1430
Регистриран на: Вто 01 юли 2008 14:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Golf IV, Bora 2000г. 1.6 16V мнението Ви за този двига

Мнениеот pedalchobaba » Нед 31 мар 2013 12:06


BsLek, ти карал ли си 2.0 двигател. Поне едно кръгче?
Питам, защото разсъжденията ти по таблици са погрешни. Цитираното от теб за максималния въртящ момент при определени обороти е плюс, а не минус за двигателя.


Потребителски аватар
BsLek
Мнения: 117
Регистриран на: Вто 28 фев 2012 1:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Burgas

Re: Golf IV, Bora 2000г. 1.6 16V мнението Ви за този двига

Мнениеот BsLek » Нед 31 мар 2013 12:38


Работата е там,че се гледат всички характеристики на колата а не 2-3 ,като степента на сгъстяване и теглото далеч не са за подценяване както е в случея .Те и дизеловите турбо двигатели имат максимален въртящ момент при 1800-2000 оборота и имат почти двапъти пвоече nm от бензиновите но ако са с еднакви коне не вървят повече а в повечето случай даже е обратното въпреки изкуствената тяга която се получава щото съмс е возил на турбо дизели на усещане вървят повече от моята кола но в деиствителност не е така.

Pedalchobaba ,та изкам да ти кажа това което усещаш в колата докато се возиш в нея не винаги отговаря на деиствителноста!


Потребителски аватар
pedalchobaba
Мнения: 1430
Регистриран на: Вто 01 юли 2008 14:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Golf IV, Bora 2000г. 1.6 16V мнението Ви за този двига

Мнениеот pedalchobaba » Нед 31 мар 2013 13:51


Разсъждавайки като теб (по таблици) искам да кажа, че колкото по-голяма е разликата в оборотите, при които се постига максимален въртящ момент (теглителната сила) и обороти на максимална мощност, толкова двигателя е по-еластичен. Тази характеристика може да ти я обясни най-точно някой, който е учил ДВГ.
В това отношение няма база за сравнение между 2.0 и 1.6 16V. Ето защо те попитах имаш ли практика, защото тогава най-се усеща. И ще си позволя да ти опонирам, че това което се усеща при управлението на един автомобил е точно това, което е. Казвам го, тъй като имам възможнаст да шофирам 2.0 и 1.6 8V, който дори по еластичен от 16V. От сравнението искам да споделя, че 2.0 е значително по-спокоен двигател и по-приятен за каране. А и 16V не е нищо друго освен един обикновен 1.6 с променено пълнене, в резултат на което са успяли да изтръгнат от него още 4-5 конски сили.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 79 госта