Golf MK4, Bora 2000г. 1.6 16V мнението Ви за този двигател?
- joker
- Мнения: 5889
- Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
- Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
- Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
- Местоположение: Варна
Re: Golf IV, Bora 2000г. 1.6 16V мнението Ви за този двига
Не знам друго,но смяната на ремъци и ролки струва колкото на моя дизелов AHF...
- pedalchobaba
- Мнения: 1430
- Регистриран на: Вто 01 юли 2008 14:30
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Golf IV, Bora 2000г. 1.6 16V мнението Ви за този двига
2.0 не харчи масло. Карам и обслужвам AQY от пет години.
Твърдя, че е по-добър от който и да е 1.6, а обслужването му е като на 1.6 8V.
Твърдя, че е по-добър от който и да е 1.6, а обслужването му е като на 1.6 8V.
- xalerrelax
- Мнения: 3060
- Регистриран на: Чет 25 сеп 2008 10:54
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: Golf IV, Bora 2000г. 1.6 16V мнението Ви за този двига
Ето колега Тил , първата тема , която ти намерих viewtopic.php?f=5&t=366831&hilit=%D0%B1%D0%BE%D1%80%D0%B0
Отделно за този мотор , който говориш е мисля само на 4моушън и е на комбита и е рядък.
Явно не си запознат , но на Бора е трудно да намериш 1.8 или 1.8Т.
И ако карам 1.6 ,пак храня 1.8Т , значи твърдиш , че градско 1.8Т може да даде малко по - малко от 10/100 газ ?
Ако е така сменям мотора
Колега pedalchobaba би ли споделил на какво гориво караш колата и какъв разход дава.Просто ми е интересно.Като търсех Бора попаднах на една с този мотор , но там друго ме спря , та от любопитство да споделиш.
Едит - линка не бачка нещо, ето цитирам колегата
Аз имам такава от година и половина (изминати 25-30К км някъде), и общо взето съм доволен.Моторът си похарчва масло, но все пак е на 200+К км.
Като динамични характеристики на мен лично ми харесва доста. Е винаги може повече, но предишната ми кола беше Golf 3 1.4 и съм доволен от тази Харчи нормално като за такова купе с такъв двигател.
По окачването не съм сменял нищо от както я взех.
Най ме дразнят проблемите по "електрониката" - разни датчици започват да отказват (за натиснат педал на спирачката, за включена задна скорост,...). Предполагам е нормално - 1999 година е произведена
Имах студени спойки по заключването на вратите (май е проблем и при Г4 и Пасат) - оправя се, но си е врътня.
Преди 1-2 дена ми отказа шофьорското ел.стъкло
Доколкото знам за газифициране е лесно - двигателя е "прост" (8 клапана и т.н.).
Такива работи. От мен толкова. Дано съм бил полезен
Отделно за този мотор , който говориш е мисля само на 4моушън и е на комбита и е рядък.
Явно не си запознат , но на Бора е трудно да намериш 1.8 или 1.8Т.
И ако карам 1.6 ,пак храня 1.8Т , значи твърдиш , че градско 1.8Т може да даде малко по - малко от 10/100 газ ?
Ако е така сменям мотора
Колега pedalchobaba би ли споделил на какво гориво караш колата и какъв разход дава.Просто ми е интересно.Като търсех Бора попаднах на една с този мотор , но там друго ме спря , та от любопитство да споделиш.
Едит - линка не бачка нещо, ето цитирам колегата
Аз имам такава от година и половина (изминати 25-30К км някъде), и общо взето съм доволен.Моторът си похарчва масло, но все пак е на 200+К км.
Като динамични характеристики на мен лично ми харесва доста. Е винаги може повече, но предишната ми кола беше Golf 3 1.4 и съм доволен от тази Харчи нормално като за такова купе с такъв двигател.
По окачването не съм сменял нищо от както я взех.
Най ме дразнят проблемите по "електрониката" - разни датчици започват да отказват (за натиснат педал на спирачката, за включена задна скорост,...). Предполагам е нормално - 1999 година е произведена
Имах студени спойки по заключването на вратите (май е проблем и при Г4 и Пасат) - оправя се, но си е врътня.
Преди 1-2 дена ми отказа шофьорското ел.стъкло
Доколкото знам за газифициране е лесно - двигателя е "прост" (8 клапана и т.н.).
Такива работи. От мен толкова. Дано съм бил полезен
- xalerrelax
- Мнения: 3060
- Регистриран на: Чет 25 сеп 2008 10:54
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: Golf IV, Bora 2000г. 1.6 16V мнението Ви за този двига
Ти явно не четеш , аз какво пиша.
Говоря за мотор 2.0 116 к.с. , който е на 4моушън и е на комби.
Отделно всичките линкове , които ни показа са на комбита , аз принципно говоря за седани , комбито е друга бира.
Не ми отговори , понеже си запознат 1.8Т какъв разход дава на Бора в града.
И къде в обявите е залято с 1.8 и 1.8т , защото аз преди 2-3 месеца като търсих почти нищо не открих.
Комбитата ги изключвам изцяло.Просто , както казах те са друга бира за мен.
Говоря за мотор 2.0 116 к.с. , който е на 4моушън и е на комби.
Отделно всичките линкове , които ни показа са на комбита , аз принципно говоря за седани , комбито е друга бира.
Не ми отговори , понеже си запознат 1.8Т какъв разход дава на Бора в града.
И къде в обявите е залято с 1.8 и 1.8т , защото аз преди 2-3 месеца като търсих почти нищо не открих.
Комбитата ги изключвам изцяло.Просто , както казах те са друга бира за мен.
- xalerrelax
- Мнения: 3060
- Регистриран на: Чет 25 сеп 2008 10:54
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: Golf IV, Bora 2000г. 1.6 16V мнението Ви за този двига
Ами точно за този мотор , който си писал в началото 2.0 115 к.с. ти дадох веднага цитат на колега , че е маслояд.
И нищо не овъртам , просто си явно по - слабо запознат с моторите , които се монтират в Бора , като комбито е аут.
Все пак не разбрах за 1.8Т как така гори колкото 1.6 в града.Не споря , че не е така.Просто не съм запознат.
И нищо не овъртам , просто си явно по - слабо запознат с моторите , които се монтират в Бора , като комбито е аут.
Все пак не разбрах за 1.8Т как така гори колкото 1.6 в града.Не споря , че не е така.Просто не съм запознат.
Re: Golf IV, Bora 2000г. 1.6 16V мнението Ви за този двига
joker написа:Не знам друго,но смяната на ремъци и ролки струва колкото на моя дизелов AHF...
По точно? Цифра!
Re: Golf IV, Bora 2000г. 1.6 16V мнението Ви за този двига
Не е нужно да спорите! И 2.0 е много хубав мотор с не скъпа подръжка 8V е все пак!! Не харчи масло ако е обслужван и пазен, както е за всички двигатели!
Причината за моя въпрос е, че се предлагат основно от тази разновидност на дивигателя 1.6 16V колите втора употреба.
Аз комби си търся! Да разликта за Г.О. е много по-малка от разликата в данака ама неиси :)
Прочетох една тема за проблеми с ламда сондите на този двигател!?
Причината за моя въпрос е, че се предлагат основно от тази разновидност на дивигателя 1.6 16V колите втора употреба.
Аз комби си търся! Да разликта за Г.О. е много по-малка от разликата в данака ама неиси :)
Прочетох една тема за проблеми с ламда сондите на този двигател!?
- joker
- Мнения: 5889
- Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
- Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
- Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
- Местоположение: Варна
Re: Golf IV, Bora 2000г. 1.6 16V мнението Ви за този двига
yoyof1 написа:joker написа:Не знам друго,но смяната на ремъци и ролки струва колкото на моя дизелов AHF...
По точно? Цифра!
Около 500 лв...поне толкова му искаха на един колега в сервиза...
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Golf IV, Bora 2000г. 1.6 16V мнението Ви за този двига
Ангренажа струва една торба с пари, защото има 4 ролки (две обтяжни и две паразитни), 2 ремъка и водна помпа (това е пълния комплект).
Цените както следва - комплект ангренаж на Ina - 273лв (4 ролки + два ремъка), водна помпа 100 ли беше, 110 ли Hepu . Смяната е според зависи - 70-120лв
От техническа гледна точка не съм му фен,както и не е кой знае колко динамичен...иначе да, пазара е пълен точно с тях и по-малкото им братче 1.4 , защото повечето хора ги избягват по ред причини :)
За разхода на масло - това пък си зависи конкретно от бройката...всеки един мотор може да гори по 2 литра на 100км или да не го пипа от смяна до смяна...VW основно горят масло от гумичките на клапаните и от водачите на клапаните, които се цепят много лесно при прегряване на колата (което за бензинов Голф 4 е доста характерно предвид проблема им с перките за охлаждане и честото им дефектиране). Та по темата с харча за маслото - при еднаква експлоатация,8 клапановия мотор има 8 водача и 8 гумички на клапаните, 16 клапановия мотор има 16 клапана и 20 клапановия има 20 гумички и водача. Съответно 16 и 20 клапановия са много по-податливи на много по-сериозен разход на масло при еднакво износване на двигателя (което вече си зависи от конкретния мотор,както казах).
Правим следното сравнение - ангренажа на всичките е съзимерим като цена (+-100-150лв), гражданска и данък +- 20-30лв, всичките искат газов инжекцион,всичките са с електронен дросел...остава да сравняваме по технически данни - максимален въртящ момент и при какви обороти, което определя средните обороти на които трябва да караш колата за да "тегли" с пълната си сила :
1.6 16V 105 коня имат максимален въртящ момент от 148Нм при 4500 оборота
1.6 101 коня - пак 148 ама на 3800 оборота.
2.0 115 коня - 171 на 2400 оборота.
Поддръжката на 2.0 е съизмерима с на 1.6 или 1.6 16V ,разхода не вярвам да е по-различен от 1 литър и твърде вероятно 2.0 ще е по-икономичния в сравнението с 1.6 или 1.6 16V ...пък като махнеш 15 коня,които изяжда компресора на климатика, пак ще караш кола 100-110 коня .
Не казвам,че 1.6 16V е лош мотор от гледна точка че яде масло или е скъп за поддръжка и т.н....това си го преценява всеки според джоба му и според това на какво е попаднал...просто личното ми мнение е,че не е най-удачния вариант и то за кола комби, която следва да се ползва предимно извън града и с повечко хора/багаж...където максималния въртящ момент в ниските обороти е благодат (на пасата ми синхро много му се радвам с максималния въртящ в ниските обороти ).
Цените както следва - комплект ангренаж на Ina - 273лв (4 ролки + два ремъка), водна помпа 100 ли беше, 110 ли Hepu . Смяната е според зависи - 70-120лв
От техническа гледна точка не съм му фен,както и не е кой знае колко динамичен...иначе да, пазара е пълен точно с тях и по-малкото им братче 1.4 , защото повечето хора ги избягват по ред причини :)
За разхода на масло - това пък си зависи конкретно от бройката...всеки един мотор може да гори по 2 литра на 100км или да не го пипа от смяна до смяна...VW основно горят масло от гумичките на клапаните и от водачите на клапаните, които се цепят много лесно при прегряване на колата (което за бензинов Голф 4 е доста характерно предвид проблема им с перките за охлаждане и честото им дефектиране). Та по темата с харча за маслото - при еднаква експлоатация,8 клапановия мотор има 8 водача и 8 гумички на клапаните, 16 клапановия мотор има 16 клапана и 20 клапановия има 20 гумички и водача. Съответно 16 и 20 клапановия са много по-податливи на много по-сериозен разход на масло при еднакво износване на двигателя (което вече си зависи от конкретния мотор,както казах).
Правим следното сравнение - ангренажа на всичките е съзимерим като цена (+-100-150лв), гражданска и данък +- 20-30лв, всичките искат газов инжекцион,всичките са с електронен дросел...остава да сравняваме по технически данни - максимален въртящ момент и при какви обороти, което определя средните обороти на които трябва да караш колата за да "тегли" с пълната си сила :
1.6 16V 105 коня имат максимален въртящ момент от 148Нм при 4500 оборота
1.6 101 коня - пак 148 ама на 3800 оборота.
2.0 115 коня - 171 на 2400 оборота.
Поддръжката на 2.0 е съизмерима с на 1.6 или 1.6 16V ,разхода не вярвам да е по-различен от 1 литър и твърде вероятно 2.0 ще е по-икономичния в сравнението с 1.6 или 1.6 16V ...пък като махнеш 15 коня,които изяжда компресора на климатика, пак ще караш кола 100-110 коня .
Не казвам,че 1.6 16V е лош мотор от гледна точка че яде масло или е скъп за поддръжка и т.н....това си го преценява всеки според джоба му и според това на какво е попаднал...просто личното ми мнение е,че не е най-удачния вариант и то за кола комби, която следва да се ползва предимно извън града и с повечко хора/багаж...където максималния въртящ момент в ниските обороти е благодат (на пасата ми синхро много му се радвам с максималния въртящ в ниските обороти ).
Последна промяна от zfa159 на Пон 01 апр 2013 17:04, променено общо 1 път.
- crossofdeath
- Мнения: 78
- Регистриран на: Нед 08 фев 2009 21:15
- Автомобил: Golf MK4 1.6 16v
- Двигател: AZD 2002
- Местоположение: гр. Първомай/София
Re: Golf IV, Bora 2000г. 1.6 16V мнението Ви за този двига
при 1.8 AGN, макс въртящ момент е при 4200 об/мин и е 170 нм, а не 209(за сведение 210 нм е 1.8Т) при 115-то коня има както на 2400об/мин макс въртящ момент, така и на 3200 об при AZJ,ATU. Все пак 1.8-то е 20V, а 2.0 е 8V няма как и двата да се развъртат при 2400об/мин.
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Golf IV, Bora 2000г. 1.6 16V мнението Ви за този двига
Да, вярно е така. Ето тук иначе ги има всичките с кодовете им :
http://www.doppel-wobber.de/forum/Information_125_VW-Golf-Motoren.html
http://www.doppel-wobber.de/forum/Information_125_VW-Golf-Motoren.html
Re: Golf IV, Bora 2000г. 1.6 16V мнението Ви за този двига
Тъй като копираш характеристики и сравняваш колите ,забрави да копираш степента на сгъстяване и собственото тегло на колите ,защото nm и оборотите не са най-важното ,където и по двата показателя 1.6 16в е с по-положителен резултат от 2.0 и 1.8 и разхода на гориво в градски условия не е с разлика най-много 1 литър както каза ти а по каталог с 2,да не казвам че съм карал градско с среден разход 7,че няма и да ми повярваш сигурно,и то през светлата част на деня.И още и двата двигателя са по-тежки от от 1.6 16в а този с максимален въртящ момент при 2400 оборота е и най-бавен така,че хем плащаш голям данък хем по-скъпа гражданска хем разликата в харча на гориво е 2литра и е най-бавен.Ами имай си ги тия 10 коня от горе ,кефи се ,че караш мотор 2 хиляди кубика ,ама всички бонус сметки ще са си за твои разноски
- pedalchobaba
- Мнения: 1430
- Регистриран на: Вто 01 юли 2008 14:30
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Golf IV, Bora 2000г. 1.6 16V мнението Ви за този двига
BsLek, ти карал ли си 2.0 двигател. Поне едно кръгче?
Питам, защото разсъжденията ти по таблици са погрешни. Цитираното от теб за максималния въртящ момент при определени обороти е плюс, а не минус за двигателя.
Питам, защото разсъжденията ти по таблици са погрешни. Цитираното от теб за максималния въртящ момент при определени обороти е плюс, а не минус за двигателя.
Re: Golf IV, Bora 2000г. 1.6 16V мнението Ви за този двига
Работата е там,че се гледат всички характеристики на колата а не 2-3 ,като степента на сгъстяване и теглото далеч не са за подценяване както е в случея .Те и дизеловите турбо двигатели имат максимален въртящ момент при 1800-2000 оборота и имат почти двапъти пвоече nm от бензиновите но ако са с еднакви коне не вървят повече а в повечето случай даже е обратното въпреки изкуствената тяга която се получава щото съмс е возил на турбо дизели на усещане вървят повече от моята кола но в деиствителност не е така.
Pedalchobaba ,та изкам да ти кажа това което усещаш в колата докато се возиш в нея не винаги отговаря на деиствителноста!
Pedalchobaba ,та изкам да ти кажа това което усещаш в колата докато се возиш в нея не винаги отговаря на деиствителноста!
- pedalchobaba
- Мнения: 1430
- Регистриран на: Вто 01 юли 2008 14:30
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Golf IV, Bora 2000г. 1.6 16V мнението Ви за този двига
Разсъждавайки като теб (по таблици) искам да кажа, че колкото по-голяма е разликата в оборотите, при които се постига максимален въртящ момент (теглителната сила) и обороти на максимална мощност, толкова двигателя е по-еластичен. Тази характеристика може да ти я обясни най-точно някой, който е учил ДВГ.
В това отношение няма база за сравнение между 2.0 и 1.6 16V. Ето защо те попитах имаш ли практика, защото тогава най-се усеща. И ще си позволя да ти опонирам, че това което се усеща при управлението на един автомобил е точно това, което е. Казвам го, тъй като имам възможнаст да шофирам 2.0 и 1.6 8V, който дори по еластичен от 16V. От сравнението искам да споделя, че 2.0 е значително по-спокоен двигател и по-приятен за каране. А и 16V не е нищо друго освен един обикновен 1.6 с променено пълнене, в резултат на което са успяли да изтръгнат от него още 4-5 конски сили.
В това отношение няма база за сравнение между 2.0 и 1.6 16V. Ето защо те попитах имаш ли практика, защото тогава най-се усеща. И ще си позволя да ти опонирам, че това което се усеща при управлението на един автомобил е точно това, което е. Казвам го, тъй като имам възможнаст да шофирам 2.0 и 1.6 8V, който дори по еластичен от 16V. От сравнението искам да споделя, че 2.0 е значително по-спокоен двигател и по-приятен за каране. А и 16V не е нищо друго освен един обикновен 1.6 с променено пълнене, в резултат на което са успяли да изтръгнат от него още 4-5 конски сили.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 79 госта