на какъв принцип се задейства air bag?
- dmitko
- Мнения: 465
- Регистриран на: Вто 21 дек 2004 14:51
- Автомобил: Tiguan II 4Motion
- Двигател: CZEA 2016
- Местоположение: София
В допълнение на wili98 само бих добавил, че се мери /при по-старите ербеци/ като моя ускорението по надлъжната ос на колата, т.е. при "челен" удар но с ъгъл примерно 30 градуса спрямо правата като се погледнат векторите на действащите сили се вижда, че удар с 60 км/ч всъщност отговаря на удар с 40 км/ч оттам пропорционално на квадрата по-малко ускорение и няма отваряне на ербега примерно.
Re: на какъв принцип се задейства air bag?
Брато го пратих при едни спец за да му оправи АБС-модула. Защото светна и той.
Грешката по Ваг-каза че контролера не комуникирал добре с .......
Вътре в контролера се прекъсвали едни финни жички от злато и сребро. Та се отказахме ние да го разглобяваме и запояваме, че иска спец припой. А и тоя майстор за 120 кинта го е оправил без да разглобява гумата и кората под калника.
Та оправил му е АБС модула и брато е питал за тази грешка дето пак излезе на Бега.
Майстора е казал че щом излиза тя значи колата е с удар. Но това ние го знаеме.
2 Faults Found:
18010 - Power Supply Terminal 30: Voltage too Low
P1602 - 35-10 - - - Intermittent
(Тази вече не излиза !)
17931 - Crash Signal from Airbag Controller: Implausible Signal
P1523 - 35-10 - - - Intermittent
Тоест тази грешка не излиза от слаб акумулатор, а от удар !!!
За да я премахне е казал че или за 50 пари ще се опита да препрограмира модула през Вага или за 80 пари ще сваля Краш модула и пак ще го препрограмира.
Остава ми въпроса- Той модула ще изчисти, ама беговете ще сработват ли ?
Как така е гърмял бега, а пък под волана има бег- Аз разглобявах волана му за да видя буксата в какво е включена и видях че волана не е кух и буксата е включена в бег модул.
Като прочетох темата и разбрах че е възможно да се удари колата и беговете да не излезнат. Но краш модукла дали записва грешката ?
Грешката по Ваг-каза че контролера не комуникирал добре с .......
Вътре в контролера се прекъсвали едни финни жички от злато и сребро. Та се отказахме ние да го разглобяваме и запояваме, че иска спец припой. А и тоя майстор за 120 кинта го е оправил без да разглобява гумата и кората под калника.
Та оправил му е АБС модула и брато е питал за тази грешка дето пак излезе на Бега.
Майстора е казал че щом излиза тя значи колата е с удар. Но това ние го знаеме.
2 Faults Found:
18010 - Power Supply Terminal 30: Voltage too Low
P1602 - 35-10 - - - Intermittent
(Тази вече не излиза !)
17931 - Crash Signal from Airbag Controller: Implausible Signal
P1523 - 35-10 - - - Intermittent
Тоест тази грешка не излиза от слаб акумулатор, а от удар !!!
За да я премахне е казал че или за 50 пари ще се опита да препрограмира модула през Вага или за 80 пари ще сваля Краш модула и пак ще го препрограмира.
Остава ми въпроса- Той модула ще изчисти, ама беговете ще сработват ли ?
Как така е гърмял бега, а пък под волана има бег- Аз разглобявах волана му за да видя буксата в какво е включена и видях че волана не е кух и буксата е включена в бег модул.
Като прочетох темата и разбрах че е възможно да се удари колата и беговете да не излезнат. Но краш модукла дали записва грешката ?
- pecata12310
- Мнения: 112
- Регистриран на: Нед 04 сеп 2011 11:29
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: на какъв принцип се задейства air bag?
Не знам как дейсвува, но скоро се блъснахме в бетонен стълб челно с 40км/ч и се отвориха.
- zografski
- Мнения: 2589
- Регистриран на: Сря 25 мар 2009 18:10
- Автомобил: Golf IV V6 4Motion
- Двигател: AUE 2001
- Местоположение: Sofia
Re: на какъв принцип се задейства air bag?
По принцип на баща ми на Октавията е купувана чисто нова от Шкода на Хан Кубрат и на стъклото има упътване, на което пише, че е хубаво air bag-овете да се сменят на 10год. Иии това не си го измислям, мога да снимам прозрачното упътване на челното стъкло, горе в дясно. Така че явно има някакво предпоръчително време на което да се сменят беговете, но реално ако не даде грешка на компютъра и аз не бих го сменил. И голфа ми е на 13 год, но не бих му сменял беговете ако не дадът някакъв дефект.
Re: на какъв принцип се задейства air bag?
Така да споделя и моя опит.По колите които съм имал датчика за ускорение се намира под парното, Поло ,Пасат .На пасата има датчици и под седалките.За сработването: при удар се отвори пасажерския преден и този на седалката, от моита страна само този на волана на седалката не, предполагам пиропатрона не заминал.На полото при страничен удар с предна дясна през бордюр не се отвори нито един.Към колегата зографски ербеците имат живот на пиропатрона за това е препоръчително на 10г да се сменят, грешка никога няма да намериш на това по простия факт че към пиропатрона има два кабела които са за задействането му.Диагностика се прави само като се шибнеш някъде .
Последна промяна от Somi на Вто 02 сеп 2014 15:13, променено общо 1 път.
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: на какъв принцип се задейства air bag?
По думите на момчето, удара е бил с 50км/ч, като в последния момент е набил спирачки. Таблото обаче е замръзнало на 20км/ч. Отврени бегове няма (и 4-те са здрави и на мястото си, системата не даваша грешки преди случката с удара). То е видно, че това не е удар с 20км/ч :
Последна промяна от zfa159 на Пет 05 сеп 2014 20:37, променено общо 1 път.
-
- Мнения: 3443
- Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.
Re: на какъв принцип се задейства air bag?
Същите щети може да се постигнат не много трудно,ако...да предположиме,че фадрома с бавна скорост и неудържима сила натисне колата отпред,а отзад е бетонен стълб...е,тогава airbag ще сработи ли!?.
Вярно е принципът на "ускорение",не на "скоростта"(т.е 1-ва производна на скоростта).Ако искате,вземете едно чукле..100-150 грамово и го разиграйте по "оня сензор ли е,кутия ли.."-това ще отговори еднозначно на любопитството ви.
А ако видите какви рани по ръцете(изгаряне!!!) оставя шофьорски airbag,кола модел 2006-2007г....не пожелавам никому!Не че задължително да стане така,ама обикновено ръцете на водача са волана....
Като споменаваме ускорението,то иде реч за точно определено по тегло тяло в "сензора",а иначе би трябвало да се въвеждат килата на шофера..щото тия по-едрите..при една и съща скорост се размазват по-успешно...и бая щети правят по таблото на колата
Вярно е принципът на "ускорение",не на "скоростта"(т.е 1-ва производна на скоростта).Ако искате,вземете едно чукле..100-150 грамово и го разиграйте по "оня сензор ли е,кутия ли.."-това ще отговори еднозначно на любопитството ви.
А ако видите какви рани по ръцете(изгаряне!!!) оставя шофьорски airbag,кола модел 2006-2007г....не пожелавам никому!Не че задължително да стане така,ама обикновено ръцете на водача са волана....
Като споменаваме ускорението,то иде реч за точно определено по тегло тяло в "сензора",а иначе би трябвало да се въвеждат килата на шофера..щото тия по-едрите..при една и съща скорост се размазват по-успешно...и бая щети правят по таблото на колата
- doaiena
- Мнения: 1500
- Регистриран на: Чет 05 фев 2009 17:51
- Автомобил: Audi A3
- Двигател:
- Местоположение: София, Зоната на здрача
- Контакти:
Re: на какъв принцип се задейства air bag?
Удара е много високо, дори не е засегнат радиатора, колата се е врязла в камион най вероятно и е минала от долу и поради тази причина удара изглежда жесток от страни а реално само е смачкала капака и част от двигателя, може би заради това не са сработили беговете!
пп Сега се вгледах по детайлно и мисля, че дори и роговете на са засегнати!
пп Сега се вгледах по детайлно и мисля, че дори и роговете на са засегнати!
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: на какъв принцип се задейства air bag?
Точно така, всъщност не е камион, а джип, който спира на пешеходна пътека (стар и здрав, не от пластмасовите :) ). Момчето в последния момент набива спирачки, само че ефекта от това е само един - колата се навежда и влиза директно под джипа. Роговете са здрави, гредата пред тях също. Над тях от ляво няма нищо здраво чак до механиката за чистачките и преградата на коша е една педя навътре под таблото. Колата няма датчици в роговете, за да има значение дали те са поели удар или не. Има един за ускорението (колегата горе е обяснил за какво става дума) и според мен при такава скорост и такъв удар (колата е спряла от 50км/ч до 0 за няма и 3 метра, без значение как точно се е ударила), беговете според мен би трябвало да се задействат, заради рязката промяна в ускорението.
-
- Мнения: 3443
- Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.
Re: на какъв принцип се задейства air bag?
Изприказва се вече доста,темата е от 2007г....
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: victory1983 и 78 госта