на какъв принцип се задейства air bag?
- Glove
- Мнения: 2042
- Регистриран на: Сря 03 май 2006 23:35
- Автомобил: VW Golf MK2 GTI
- Двигател: AUM
- Местоположение: Варна
за Air bag
Датчиците са в ауминиевия модул пред скоростния лост затова в хванат здраво за купето за да приема вибрациите от съответните страни, освен това в по-новите системи има допълнителни сензори за следене на коланите.
- znainainai
- Мнения: 5287
- Регистриран на: Пон 04 дек 2006 21:24
- Автомобил: Golf4
- Двигател: MK 4 98 AHF
- Местоположение: Русе
Колеги airbag ът има живот 5 години след това трябва да бъде заменен със нов.Скоростта(минималната)е малко над 30км/ч има сензори които подават инфо на SRSа и той заработва може и със 50км/ч да се удариш и дане заработи много зависи от удара.Колкото е полезен толкова е и вреден и затова има сензори които определят необходимо ли е да сработи или не. Въздушните възглавници се разгъват за около 10мсек едно безпричинно отваряне или при удар със скорост при която и колана е достатъчен може да прати шофьора и спътника му на зъболекар, затова са измислили пиропатроните за коланите първо пиропатрона навива колана и тогава се отваря airbag-а,който във момента на пълно разгъване е твърд като камък.
- wili98
- Щраусолог
- Мнения: 7566
- Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
боже боже кви глупости се изписаха...
1. Еърбезите не се сменят на 5 години... ако се сменяха, производителя щеше да пише.
2. Отварянето на еърбега няма НИЩО общо със скоростта.
3. Коланите са свързани с т.нар. пиропатрон... използва се за донатягане на колана при катастрофа...
Как действа.
Датчик за сила на ускорение. задейства се ЕДНОКРАТНО при определено натоварване. примерно 5G.
т.е. Ако претоварването в даден момент надвииши тази стойност, датчика се задейства, като това е съпроводено с неговата механична повреда. при тези датчици, това е еднократен необратим процес.
Еърбезите се отварят на повечето коли, независимо от коланите.
на останалите, това е глупост и пестене на средства да се използват датчици за присъствие на човек в/у седалката....
Идеята е да се отворят безите, от които има нужда...
При по-съвременните таратайки, тези датчици отчитат от къде е удъра, и с каква сила, и се решава кои бези да се изстрелята.. предни, странични, завеси, т.н...
Според изчисления.. датчика сработва при удър с около 35-40 км фронтално..
което не значи че може да се получи да сработи при 20 км, или да не сработи при 60 км..
датчика работи на сила на ускорение.!
1. Еърбезите не се сменят на 5 години... ако се сменяха, производителя щеше да пише.
2. Отварянето на еърбега няма НИЩО общо със скоростта.
3. Коланите са свързани с т.нар. пиропатрон... използва се за донатягане на колана при катастрофа...
Как действа.
Датчик за сила на ускорение. задейства се ЕДНОКРАТНО при определено натоварване. примерно 5G.
т.е. Ако претоварването в даден момент надвииши тази стойност, датчика се задейства, като това е съпроводено с неговата механична повреда. при тези датчици, това е еднократен необратим процес.
Еърбезите се отварят на повечето коли, независимо от коланите.
на останалите, това е глупост и пестене на средства да се използват датчици за присъствие на човек в/у седалката....
Идеята е да се отворят безите, от които има нужда...
При по-съвременните таратайки, тези датчици отчитат от къде е удъра, и с каква сила, и се решава кои бези да се изстрелята.. предни, странични, завеси, т.н...
Според изчисления.. датчика сработва при удър с около 35-40 км фронтално..
което не значи че може да се получи да сработи при 20 км, или да не сработи при 60 км..
датчика работи на сила на ускорение.!
- Tyan
- Ън Мън
- Мнения: 7957
- Регистриран на: Вто 14 дек 2004 21:31
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
wili98 написа:боже боже кви глупости се изписаха...
1. Еърбезите не се сменят на 5 години... ако се сменяха, производителя щеше да пише.
2. Отварянето на еърбега няма НИЩО общо със скоростта.
3. Коланите са свързани с т.нар. пиропатрон... използва се за донатягане на колана при катастрофа...
Как действа.
Датчик за сила на ускорение. задейства се ЕДНОКРАТНО при определено натоварване. примерно 5G.
т.е. Ако претоварването в даден момент надвииши тази стойност, датчика се задейства, като това е съпроводено с неговата механична повреда. при тези датчици, това е еднократен необратим процес.
Еърбезите се отварят на повечето коли, независимо от коланите.
на останалите, това е глупост и пестене на средства да се използват датчици за присъствие на човек в/у седалката....
Идеята е да се отворят безите, от които има нужда...
При по-съвременните таратайки, тези датчици отчитат от къде е удъра, и с каква сила, и се решава кои бези да се изстрелята.. предни, странични, завеси, т.н...
Според изчисления.. датчика сработва при удър с около 35-40 км фронтално..
което не значи че може да се получи да сработи при 20 км, или да не сработи при 60 км..
датчика работи на сила на ускорение.!
SRS Supplementary/Secondary Restraint System - буквално значи Вторична Ограничителна Система не говорете за СРС като някакъв страхотен компютър
- Ludia
- Most Wanted
- Мнения: 7924
- Регистриран на: Пон 09 яну 2006 16:57
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
wili98 написа:боже боже кви глупости се изписаха...
1. Еърбезите не се сменят на 5 години... ако се сменяха, производителя щеше да пише.
2. Отварянето на еърбега няма НИЩО общо със скоростта.
3. Коланите са свързани с т.нар. пиропатрон... използва се за донатягане на колана при катастрофа...
Как действа.
Датчик за сила на ускорение. задейства се ЕДНОКРАТНО при определено натоварване. примерно 5G.
т.е. Ако претоварването в даден момент надвииши тази стойност, датчика се задейства, като това е съпроводено с неговата механична повреда. при тези датчици, това е еднократен необратим процес.
Еърбезите се отварят на повечето коли, независимо от коланите.
на останалите, това е глупост и пестене на средства да се използват датчици за присъствие на човек в/у седалката....
Идеята е да се отворят безите, от които има нужда...
При по-съвременните таратайки, тези датчици отчитат от къде е удъра, и с каква сила, и се решава кои бези да се изстрелята.. предни, странични, завеси, т.н...
Според изчисления.. датчика сработва при удър с около 35-40 км фронтално..
което не значи че може да се получи да сработи при 20 км, или да не сработи при 60 км..
датчика работи на сила на ускорение.!
ееее най-накрая някой да го обясни и да се обоснове.....то предположения и аз можех да си нпаравя
- emdless4
- Мнения: 638
- Регистриран на: Пон 25 юли 2005 23:09
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: диана
аз какво съм чувал, и какво съм виждал...
Въздушните възглавници имат минимална скорост, при която да се отворят - едно време беше нещо от рода на 30 км в час. Това е първото поколение така да се каже, после се въвеждат разни други ограничители, като например индикатора за поставен колан, и прочее...
А за срока на годност на въздушните възглавници - не знам, миналото лято катастрофирафме с един нисан 2000-та година, челно в дърво, не беше силен удара но всичко отпред се изпочупи включително и предното стъкло - отвориха се въздушните възглавници, но като че ли нямаше достатъчно сила в тях и не се надуха, просто излязоха изпод капаците на волана и над арматурното табло... развоня се на газ и това беше, възглавниците си увиснаха като използвани капути... сякаш бяха дефектирали, или пиропатрона вътре не сработи както трябва...
Въздушните възглавници имат минимална скорост, при която да се отворят - едно време беше нещо от рода на 30 км в час. Това е първото поколение така да се каже, после се въвеждат разни други ограничители, като например индикатора за поставен колан, и прочее...
А за срока на годност на въздушните възглавници - не знам, миналото лято катастрофирафме с един нисан 2000-та година, челно в дърво, не беше силен удара но всичко отпред се изпочупи включително и предното стъкло - отвориха се въздушните възглавници, но като че ли нямаше достатъчно сила в тях и не се надуха, просто излязоха изпод капаците на волана и над арматурното табло... развоня се на газ и това беше, възглавниците си увиснаха като използвани капути... сякаш бяха дефектирали, или пиропатрона вътре не сработи както трябва...
- emdless4
- Мнения: 638
- Регистриран на: Пон 25 юли 2005 23:09
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: диана
Ludia написа:emdless4 написа:...........
що не прочете wili какво е написал, а разсъждаваш?
искаш да кажеш че srs-a е вързан към километража.....
най-логично е това с натоварването G......
Разсъждавам, защото тази възможност ни е дадена на нас - хората... това ни дели от млекопитаещите...
И защо мислиш че не съм прочел какво е написал Вили?
А ти прочете ли аз какво съм написал?
Ако не си, прочети, говоря ти за въздушните възглавници в началото, през 84-та година дали е имало SRS? Защото аз мисля че е нямало. Защо тогава да не е вързан към километража?
А на теб логиката ти каква е? Вили като пише, значи никой не трябва да разсъждава?
- wili98
- Щраусолог
- Мнения: 7566
- Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
emdless4 написа:Вили като пише, значи никой не трябва да разсъждава?
Малиии станал съм много популярен..
И 84 година, беговете се се задействали от Г датчик... скоростта няма общо..
Така основното нещо което действа при катастрофа, е силата на ускорение в/у твоето тяло.
Тя е в пряка зависимост от скоростта ти в момента, но също така е зависима и от скоростта на тялото в което или което те удря.
следователно има шанс, някой да те ковне ти докато си спрял, и тогава енергията от сблъсъка ще се подели от двете коли, в зависимост от масите им.
и ако тук играеше скоростта, тогава твоят еърбег няма да се отвори... и го издухваш...
Та онез тикви дет сметали.. видяли тоз проблем.. и решили...
нема мерим скорост ша мерим ускорение... щото то е директен фактор за пораженията нанесени по теб.
безите дори и от 84 година не са се управлявали в зависимост от скоростта просто е глупаво....
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
Не мога да кажа с точност от какво се управлява,ама според мен Вили е прав.Идеята на еърбега е да е самостоятелна вариина система.Кви датчици за скорост,кви колани,кви пет лева.Ми ако ти се счупи скоростомера или колана бега или няма да работи или ще се отваря когато мупадне/още по-опасно/.Надали някой производител или НКАП си правят такава "руска ролетка" с хората.Според мен само Г-капсула и еърбег+комп който само следи за диагностика.
- wili98
- Щраусолог
- Мнения: 7566
- Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Кефя се искренно.. току що се заинтересовах...
И предположих:
ако се движиш с 50км/ч или 13.89 м/с
Казваме, че А = (V1 - V2)/ t
и кажем, че V2 = 0,
Пък най-нагло предположим, че между главата ти и волана има около 50 см... или 0.5 мтр...
ти се блъскаш, и колата моментално спира.. демек е идеално твърда...
то тогава времето за което ще се срещнеш във волана ако изключим други сили е:
t = S/V
или
t = 0.5 / 13.89
с други думи: т = 0.035997120230381569474442044636429 /сек/
замествайки горе..
получаваме
А = 13.89/0.036
А = 385 м/с2
като кажем, че и G = 9.81
то на главата ти действа 39 G..
бахти му и готиното..
И сега за всички любители на скоростта.. ще изведа формулата за ускорение в по-готин вид:
А = V*V/S
демек скоростта на квадрат, разделена на времето за което спираш от развитата скорост до 0...
знаейки законите на физиката, не би следвало да се качваме на автомобил..
Би било добре, ако някой производител се сети да направи едно малко дисплейче, което да ти показва колко G ще ти действа ако с тази скорост стане скакастрофа.... малиииии страшно е..
колеги .. карайте рзумно...
бахти физиката некъдърна..
И предположих:
ако се движиш с 50км/ч или 13.89 м/с
Казваме, че А = (V1 - V2)/ t
и кажем, че V2 = 0,
Пък най-нагло предположим, че между главата ти и волана има около 50 см... или 0.5 мтр...
ти се блъскаш, и колата моментално спира.. демек е идеално твърда...
то тогава времето за което ще се срещнеш във волана ако изключим други сили е:
t = S/V
или
t = 0.5 / 13.89
с други думи: т = 0.035997120230381569474442044636429 /сек/
замествайки горе..
получаваме
А = 13.89/0.036
А = 385 м/с2
като кажем, че и G = 9.81
то на главата ти действа 39 G..
бахти му и готиното..
И сега за всички любители на скоростта.. ще изведа формулата за ускорение в по-готин вид:
А = V*V/S
демек скоростта на квадрат, разделена на времето за което спираш от развитата скорост до 0...
знаейки законите на физиката, не би следвало да се качваме на автомобил..
Би било добре, ако някой производител се сети да направи едно малко дисплейче, което да ти показва колко G ще ти действа ако с тази скорост стане скакастрофа.... малиииии страшно е..
колеги .. карайте рзумно...
бахти физиката некъдърна..
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 171 госта