Колеги,утре ще сменям това-онова,та имам течове по ангренажния ремък и ще сменям семеринга на разпределителния и коляновия вал.Разпределителния ясно-сменял съм,там няма проблеми.
Как стои въпроса с коляновия вал?Като сваля зъбното колело,как се вади семеринга?Не си спомням там каква беше картинката,тоест има ли начин да се изкара след като се махне зъбното колело по по-безболезнен начин?Мисля си - ще му набия отверка да кажем и ще излезе,ама после дали новия ще влезе плътно?
Приемам всякакви съвети по този въпрос.Утре ще си играя доста,ясно е - ще сменям разпределителен вал,капак на клапаните,ангренажен ремък,семеринги,масло и филтри
Golf MK2 1.6 PN Семеринг колянов вал
- toshara
- Мнения: 1470
- Регистриран на: Сря 17 юни 2009 13:21
- Автомобил: MK2 Golf
- Двигател: GTI PB 1990
- Местоположение: Провадия
Re: Семеринг колянов вал - Golf 2 1.6PN
Щом никой нищо не казва,мятам го,пълк ако има нещо ще питам пак
- pas1.8mi
- Мнения: 5208
- Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: 1.8T AEB 1999
- Местоположение: София,Плевен
Re: Семеринг колянов вал - Golf 2 1.6PN
Семеринга е набит в един алуминиев капак,който скрепен към блока с няколко болтчета М6.Има и поне две болтчета към Картера!Може би е по-безопасно да свалиш капака!
- toshara
- Мнения: 1470
- Регистриран на: Сря 17 юни 2009 13:21
- Автомобил: MK2 Golf
- Двигател: GTI PB 1990
- Местоположение: Провадия
Re: Семеринг колянов вал - Golf 2 1.6PN
pas1.8mi написа:Семеринга е набит в един алуминиев капак,който скрепен към блока с няколко болтчета М6.Има и поне две болтчета към Картера!Може би е по-безопасно да свалиш капака!
И аз си спомням нещо такова,отивам да го мятам ;-)
-
- Low rider
- Мнения: 5548
- Регистриран на: Сря 12 ное 2008 8:31
- Автомобил: OLD
- Двигател: OTO
- Местоположение: СТАРА ЗАГОРА
Re: Семеринг колянов вал - Golf 2 1.6PN
Няма никакъв смисъл да демонтираш капака
- vit_autosofia
- Мнения: 2542
- Регистриран на: Нед 20 фев 2005 8:13
- Автомобил: Мерцедес W210 2002г
- Двигател: 2700CDI
- Местоположение: Орланденбург
- Контакти:
Re: Семеринг колянов вал - Golf 2 1.6PN
golfmk1 написа:Няма никакъв смисъл да демонтираш капака
- toshara
- Мнения: 1470
- Регистриран на: Сря 17 юни 2009 13:21
- Автомобил: MK2 Golf
- Двигател: GTI PB 1990
- Местоположение: Провадия
Re: Семеринг колянов вал - Golf 2 1.6PN
Смених го,единствения проблем беше развиването на болта-не стана в гаража и се наложи да се дърпаме до сервиз,за да го развият,защото бях свалил и разпределителния вал и ремъци и т.н.Общо взето - за тези които ще намерят тази тема с търсачката:
свалят се ролките на водната помпа и коляновия вал,след което капака на ангренажния ремък,малката ролка на коляновия вал и с отверка излиза семеринга.Набива се новия и така
свалят се ролките на водната помпа и коляновия вал,след което капака на ангренажния ремък,малката ролка на коляновия вал и с отверка излиза семеринга.Набива се новия и така
-
- Мнения: 10
- Регистриран на: Пон 11 юни 2012 12:49
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Pleven
Re: Семеринг колянов вал - Golf 2 1.6PN
Колега и аз ще я правя тази опрерация тия дни искам само да те питам , каква е цената на семеринга на коляновия и разпределителния вал ?? А болта на коляновия вал (този с който се държи шайбата ) с права или с обратна резба е , че изчетох доста теми и някой твърдяха че била обратна , което не ми се вярва :)
-
- Low rider
- Мнения: 5548
- Регистриран на: Сря 12 ное 2008 8:31
- Автомобил: OLD
- Двигател: OTO
- Местоположение: СТАРА ЗАГОРА
Re: Семеринг колянов вал - Golf 2 1.6PN
Семеринга на коляновия, разпределителния и паразитния вал са еднакви.Цената е около 6 лева.Размерите и са 32*47*10.Боллта е около 5 лева и е с нормална резба
- toshara
- Мнения: 1470
- Регистриран на: Сря 17 юни 2009 13:21
- Автомобил: MK2 Golf
- Двигател: GTI PB 1990
- Местоположение: Провадия
Re: Семеринг колянов вал - Golf 2 1.6PN
Болта е с нормална резба,семерингите на коляновия и разпределителния вал са еднакви,аз ги взех по 8лв/бр Victor Reinz,като ще сменяш на коляновия,смени и на разпределителния.А коляновия вал се развива много трудно,при мен след като бях свалил ремъци,ролки и т.н. ме дърпаха до близкия сервиз да ми го развият с пистолета,че на ръка го законтрях как ли не и не ще и не ще После всичко по обратния ред,зацепване по фабричните белези,а не по разни бели маркери от "майстори" и караш Не е кой знае какво като цяло,ама все пак един ден го считай за изгубен,ако нещо се закучи :)
-
- Мнения: 10
- Регистриран на: Пон 11 юни 2012 12:49
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Pleven
Re: Семеринг колянов вал - Golf 2 1.6PN
Благодаря за бързите отговори колеги :) тия дни ако намеря свободно време се захващам и после ще споделя резултатите
- lubecku
- Мнения: 393
- Регистриран на: Нед 22 мар 2009 19:04
- Автомобил: mk3
- Двигател: ABF
- Местоположение: sofiq bulgaria
- Контакти:
Re: Семеринг колянов вал - Golf 2 1.6PN
Предстой ми смяна на болта тези дни след като си бях прегънал маркуча за картерната вентилация и текна..
Поръчал съм си нов болт, ремък и семеринг, но се плаша като чета колко сложно било.
Първо има ли вариант след като съм си оправил маркуча да спре да тече и да си се намести семеринга ?
После ако не спре да тече и ако този болт не е бил завит с лепило някога от предишен собственик и по някаква случайност го сваля цял, колелото под него само по един начин ли може да се сложи на вала, има ли някаква засечка, белег, шпонка, или е само конус ?
При монтажа на новият болт някой беше писал за внимателно почистване на отвора във вала и т.н. и без лепило ?
И след като си оправих маркуча извадих цялата тръба за вентилацията от блока, направи ми впечатление че когато е извадена от блока си духа доволно но когато я сложа самата тръба е съпротивление и духа по слабо горе, тоест трябва ли да задържа малко от малко налягането тази тръба или може и без нея и направо от отвора на блока ?
Мотора е АБС на пасат 1992 г.
Поръчал съм си нов болт, ремък и семеринг, но се плаша като чета колко сложно било.
Първо има ли вариант след като съм си оправил маркуча да спре да тече и да си се намести семеринга ?
После ако не спре да тече и ако този болт не е бил завит с лепило някога от предишен собственик и по някаква случайност го сваля цял, колелото под него само по един начин ли може да се сложи на вала, има ли някаква засечка, белег, шпонка, или е само конус ?
При монтажа на новият болт някой беше писал за внимателно почистване на отвора във вала и т.н. и без лепило ?
И след като си оправих маркуча извадих цялата тръба за вентилацията от блока, направи ми впечатление че когато е извадена от блока си духа доволно но когато я сложа самата тръба е съпротивление и духа по слабо горе, тоест трябва ли да задържа малко от малко налягането тази тръба или може и без нея и направо от отвора на блока ?
Мотора е АБС на пасат 1992 г.
- genov1
- Мнения: 849
- Регистриран на: Пон 09 май 2011 19:52
- Автомобил: Passat CC
- Двигател: CBBB 2008
- Местоположение: Стара Загора
Re: Семеринг колянов вал - Golf 2 1.6PN
Колеги и аз да попитам за семеринга на разпределителния вал, дали трябва да се сваля капака на разпределителния вал и как точно се вади този семеринг, ръгаш с отверка и го вадиш или как?
- lubecku
- Мнения: 393
- Регистриран на: Нед 22 мар 2009 19:04
- Автомобил: mk3
- Двигател: ABF
- Местоположение: sofiq bulgaria
- Контакти:
Re: Семеринг колянов вал - Golf 2 1.6PN
Сваля се капака на главата, сваля се вала, лагерите му се развиват, сваля се и колелото и тогава го сменяш.
-
- Low rider
- Мнения: 5548
- Регистриран на: Сря 12 ное 2008 8:31
- Автомобил: OLD
- Двигател: OTO
- Местоположение: СТАРА ЗАГОРА
Re: Семеринг колянов вал - Golf 2 1.6PN
Сваля се само и единствено колелото и се разцепва ремъка естествено:wink
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: speedvw и 202 госта