Golf MK4 Ремонт на компресор на климатик?

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
chinadracon
Мнения: 494
Регистриран на: Сря 12 юли 2006 14:10
Автомобил: VW Golf MK4
Двигател: AKL 1999
Местоположение: София
Контакти:

Golf MK4 Ремонт на компресор на климатик?

Мнениеот chinadracon » Сря 01 май 2013 10:26


Колеги, имам питане относно предстоящ ремонт на компресора на климатика на колата ми. Днес в един сервиз установиха, че "не вдигал налягане" и понеже се уточнявам с тях да оставя колата за след празниците да го правят, има ли някой колега, който е минавал през подобно упражнение и какви суми конкретно би следвало да очаквам да ми поискат за подобен ремонт? :death Иначе ми обясниха, че можело да не се стигне до смяна с нов компресор, но предполагам самия ремонт на стария си е цифра...




Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19148
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Ремонт на компресор на климатик - Голф 4?

Мнениеот stefan4o » Сря 01 май 2013 10:33


А защо не попита тях колко ще ти поискат?


Потребителски аватар
chinadracon
Мнения: 494
Регистриран на: Сря 12 юли 2006 14:10
Автомобил: VW Golf MK4
Двигател: AKL 1999
Местоположение: София
Контакти:

Re: Ремонт на компресор на климатик - Голф 4?

Мнениеот chinadracon » Сря 01 май 2013 12:14


попитах ги, казаха, че ориентировъчно 200-300 ще излезе...


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7882
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Ремонт на компресор на климатик - Голф 4?

Мнениеот zfa159 » Сря 01 май 2013 20:48


Ами аз с това се занимавам и мога да ти кажа подробно всичко (цените са за SD7V16,иначе се слага и Зексел на тези коли) :)
-трябва да се източи системата,за да се свали компресора - това нищо не струва
-демонтаж/монтаж на компресора - от 20 до 50лв според колата,в твоя случай 30-40лв
-ремонт на самия компресор
- евтиния вариант (който според мен не е много удачен по ред причини) - сменят му само клапана за налягането - 57лв е клапана + 10лв смяната.
- истинския вариант - сменят му всички гарнитури + клапана + осев уплътнител + лагер на шайбата на съединителя ако е необходимо. Тук ценово изглежда така :
-57лв клапан
-15 или 32лв осев уплътнител (два вида са)
-комплект г-ри за отпред и отзад - 25лв
-лагер за шайбата (ако е необходим) - 36лв
-смяна на всичко това - около 30-40лв при свален компресор
-зареждане обратно на системата (това вече зависи от конкретните колеги,зависи и колко фреон липсва),нормалната цена при средно количество на фреона е към 40лв
Съответно при вариант 1 ще ти струва около 140-150лв.
При вариант 2 ще ти струва около 230-40лв без лагер и около 260-70лв с лагер...разбира се има и по-евтини части ама аз лично не ти препоръчвам да ги ползваш.
Според двигателя на голфа,този клапан може да се смени и на място (не на всички има достъп),тогава отпада частта с демонтажа на компресора от колата,ама пък без да се свали,няма как да се сменят другите неща отпред (отзад може да се смени само клапана и да се сложат нови гарнитури на задния капак).
Ако компресора е заминал,тогава ще се познае още като се свали и се разглоби - тогава ти трябва нов компресор (друг),промивка на цялата система,смяна на филтър-дехидратора, защото компресора отделя стружки и маслото ги разнася из цялата система и ако не се промие и почисти добре и не се смени филтъра,съдбата на следващия компресор ще е същата.
Ако компресора е Зексел,тогава се сменя само капана без да се разглобява нищо,защото е външен..той струва 60-70лв и се сменя само като се изпразни системата (разбира се пак зависи с какъв двигател е колата).
Друго нещо ако те интересува,питай :)


spiral_tech
Мнения: 52
Регистриран на: Пет 27 юли 2012 14:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: Ремонт на компресор на климатик - Голф 4?

Мнениеот spiral_tech » Чет 02 май 2013 14:23


Колега,
как установиха първо,че не дига налягане ?
Обикновенно ако не ти го открият този проблем в специализиран център за автоклиматици недеи да вярваш.
Манометри закачиха ли ти ?
Второ дори и да се окаже смяна на компресор в никакъв случай не го ремонтирай !!!
Просто си вземи 2ра употреба вървят към 100-150лв


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7882
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Ремонт на компресор на климатик - Голф 4?

Мнениеот zfa159 » Чет 02 май 2013 18:04


Защо пък да не го ремонтира? Да си вземе друг 2-ра ръка пълен с пясък и влага от някоя морга, който тече като лейка и я работи, я не? Стига от стария му компресор да става нещо и да е годен (което може да се прецени с разглобяване и оглед от човек, който знае за какво иде реч), много по-добре е да се ремонтира този и да се монтира и всичко да си му е наред на човека поне 3-4 години напред. Иначе 2-ра употреба съм стигал до 13 броя смени на един клиент, който не искаше да си ремонтира неговия. Единия изпуска, другия не вдига налягане, третия дрънчи и т.н....сметни сега 13 пъти по айде не 30,ами нека дори да са 20лв за сваляне и качване, 13 пъти по 20-30лв за зареждане и празнене на системата, сметни 13 пъти ходене до моргата за смяна на компресора с поредния и тегли чертата...излиза повече пари от колкото чисто нов компресор (към 800лв струва вече чисто нов).


andro_
Мнения: 5389
Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Ремонт на компресор на климатик - Голф 4?

Мнениеот andro_ » Чет 02 май 2013 18:45


Мисля, че си струва да се пробва да се ремонтира, ако може да се размине само със смяна на клапан и гарнитури (sanden) ще е супер. Ако не е стоял дълго време без фреон и не е блокирал/загрявал има голяма вероятност да стане.

На моя Sanden обаче ремонтът не помогна (беше блокирал един път).
Лично го разглобих, отвътре си изглеждаше много добре, без едри стружки,маслото беше сравнително чисто. Сменихме клапан-а, гарнитури, но така и не пожела да направи налягане. Изглежда тефлоновите семеринги си бяха отишли.
А компресора ми блокира, просто защото бях решил, че не е абсолютно необходимо да ходя на профилактика всяка година.
За съжаление, вече впоследствие разбрах, от майстори по кллиматици и то добри, че даже и даже и на новите коли се случва да губят фреон и то в немалки количества и един пропуск на профилактика, особено на по-старите коли вече е предпоставка за дефектиране. Тук трябва да допълня, че системата си има датчик, който следи дали има налягане в системата (съответно дали има фреон), преди да включи компресора, но при vw, от по-старото поколение дори и да има малко останал фреон в газова фаза, системата сработва...
Купих си от морга друг компресор, но от прясно свален двигател, лично си го демонтирах от двигателя, който беше същия като моя и за 100 лв се реши проблема.
Разбира се, сменихме филтър-дехидратора.
После обаче ме прецака с лош фреон и високото ми налягане беше твърде високо и често включваше втората степен на перката на радиатора. Даже компресорът притракваше при по-високи външни температури. Сменихме фреона с истински, вече при други майстори и сега е екстра. Пазете се от фалшив фреон. Как да го разпознаете за съжаление нямам представа, но имам горчив опит.


Потребителски аватар
chinadracon
Мнения: 494
Регистриран на: Сря 12 юли 2006 14:10
Автомобил: VW Golf MK4
Двигател: AKL 1999
Местоположение: София
Контакти:

Re: Ремонт на компресор на климатик - Голф 4?

Мнениеот chinadracon » Чет 02 май 2013 21:32


Колеги, благодаря ви за доста подробната информация, особено на zfa159. Очевидно излиза, че посочената ориентировъчна цена е в общи линии реална, така че другата седмица ще закарам колата, пък дано да се справят. В общи линии 300 лв са ми тавана, така че се надявам да се справят и да не надхвърлят тази сума, затова и питах тук колко приблизително излиза подобна интервенция, да няма после :banghead. Иначе мога да кажа, че досега съм се старал сравнително редовно да зареждам колата с фреон, така че системата със сигурност не е оставала без. Да се надяваме, че нещата ще приключат благополучно. Ще пиша за резултата.
П.П. Колега spiral_tech, сервизът е специализиран - за автоклиматици и с битови такива се занимават, така че мисля, че в общи линии са наясно. Разбира се, с псевдо-майстори е пълно в София и и аз не веднъж съм патил от такива, но тези хора ми изглеждат читави като цяло.


Потребителски аватар
hooligan_sk
Модератор
Модератор
Мнения: 7821
Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
Автомобил: Tiguan R + Golf MKV GTI
Двигател: EA888 evo4
Местоположение: София

Re: Ремонт на компресор на климатик - Голф 4?

Мнениеот hooligan_sk » Чет 02 май 2013 21:39


chinadracon написа:Колеги, благодаря ви за доста подробната информация, особено на zfa159. Очевидно излиза, че посочената ориентировъчна цена е в общи линии реална, така че другата седмица ще закарам колата, пък дано да се справят. В общи линии 300 лв са ми тавана, така че се надявам да се справят и да не надхвърлят тази сума, затова и питах тук колко приблизително излиза подобна интервенция, да няма после :banghead. Иначе мога да кажа, че досега съм се старал сравнително редовно да зареждам колата с фреон, така че системата със сигурност не е оставала без. Да се надяваме, че нещата ще приключат благополучно. Ще пиша за резултата.
П.П. Колега spiral_tech, сервизът е специализиран - за автоклиматици и с битова такива се занимават, така че мисля, че в общи линии са наясно. Разбира се, с псевдо-майстори е пълно в София и и аз не веднъж съм патил от такива, но тези хора ми изглеждат читави като цяло.


Аз лично немога да се сетя за причина поради която просто не отидеш при колегата zfa159 да ти оправи системата на 100%. :th_up


Потребителски аватар
vw_derby
Мнения: 1323
Регистриран на: Пон 24 дек 2007 19:57
Автомобил: audi a4
Двигател: AFN

Re: Ремонт на компресор на климатик - Голф 4?

Мнениеот vw_derby » Чет 02 май 2013 21:43


дано случая не е като при мен . От два компресора и двата да са шит. оста и съединителя не са им останали шлици.Утре ше пусна снимки


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7882
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Ремонт на компресор на климатик - Голф 4?

Мнениеот zfa159 » Пет 03 май 2013 10:32


Шлиците са слабо място на всичките, изронват се поради две причини - едната е ако няма добро охлаждане и системата постоянно бичи на високо налягане (датчика я спира чак на 31 атмосфери).Това се получава заради неработещи ел. перки (синдрома на Голф 4 и Ауди А4 :mhihi ) или мръсни радиатори (никой не еба*а да ги мие пролетно време).Другата е ако е ремонтирано нещо по съединителя на компресора и не са стегнали както трябва гайката. По-старите компресори нямат такъв проблем, защото са с шпонка и няма как да превърти :Mr Green Fun
Иначе с времето се убедих, че най-добрият убиец на автомобилен климатик е човек, който се занимава с домашни :mhihi .Общо взето зависи на какви хора си попаднал, но повечето колеги, които се занимават с домашни климатици и покрай тях правят и автомобилни, не знаят някои базови разлики между домашния и автомобилния и ги надуват с въздух или азот на по 20-30 атомсфери (което е недопустимо за автомобилен климатик по ред причини и особености) и после системата лее фреон като лейка отвсякъде...
Иначе един компресор блокира ли дори един път,никога повече няма да бъде същия,дори да го развъртиш и да му смениш половината карантия...точно заради сегментите (които не се предлагат като резервна част и не са сменяеми).Дори много ситните стружки (на вид се вижда само като сиво масло,не дори,че са стружки),за нула време изпилва сегментите и компресора е довиждане.
:beer


Потребителски аватар
vw_derby
Мнения: 1323
Регистриран на: Пон 24 дек 2007 19:57
Автомобил: audi a4
Двигател: AFN

Re: Ремонт на компресор на климатик - Голф 4?

Мнениеот vw_derby » Пет 03 май 2013 12:10


то налягането се вдига и от запушен със стружки филтър .
А това за взимане на втора ръка компресор е нож с две остриета


Потребителски аватар
hooligan_sk
Модератор
Модератор
Мнения: 7821
Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
Автомобил: Tiguan R + Golf MKV GTI
Двигател: EA888 evo4
Местоположение: София

Re: Ремонт на компресор на климатик - Голф 4?

Мнениеот hooligan_sk » Пет 03 май 2013 14:13


Май излиза че един нов компресор за 800лв не е толкова лоша идея :deal


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7882
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Ремонт на компресор на климатик - Голф 4?

Мнениеот zfa159 » Пет 03 май 2013 17:41


Ами основната идея е, че всичко започва с хубавата диагностика на проблема - има ли налягания, няма ли, какво се случва. Когато е запушен дехидратора, това се познава доста лесно, дори да не е напълно запушен, защото не минава достатъчно фреон и ниското налягане след температурния редуцир вентил е по-ниско от нормалното,както и студеното спира да е кой знае колко студено. Високото вече зависи къде се мери, може и да не се наблюдава аномалия. Общо взето дехидратора не натоварва толкова системата, защото при запушване на системата, фреона спира да циркулира или поне циркулацията му рязко намалява. Компресора спира да има какво да засмуква и съответно няма какво да нагнетява и реално така не се товари особено, само дето трие на сухо и топло (постъпващия фреон го охлажда) и това го прецаква...далеч по-зле е ако няма добро охлаждане на кондензатора, тогава наляганията са доста сериозни.


Потребителски аватар
Leon777
Мнения: 12
Регистриран на: Съб 26 апр 2008 18:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ловеч
Контакти:

Re: Ремонт на компресор на климатик - Голф 4?

Мнениеот Leon777 » Вто 25 юни 2013 9:48


Препоръчайте майстор на климатроник за VOLKSWAGEN PASSAT (3B2) 1.9 TDI (90Kc). Всяка година, като започне сезона, ходя на профилактика и ако е нужно ми го доливат. Ходих да ми измерят нивото на фреона и ми казаха, че компресора не вдигал налягане и да си търся нов, или втора употреба. Аз съм от Ловеч. Не знам дали наистина е заминал, или след смяна на части може да проработи.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 191 госта