Здравейте колеги ,незнам дали това питане е към тази тема и се извинявам ако сам сбъркал, но имам мн сериозен проблем и се надявам да ми помогнете преди да е станала някой беля.
Към проблема имам голф 4 1.9TDI 2001 год. има ESP след известно време то почна да свети и татко ми го кара на някакъв майстор който каза че са му заминали гривните и затова като карам под 70 км. почва да се пуска и почва да спава колата и което е най лошото това ми влияе на ABS и като натисна рязко спирачките неми хващат.
Та искам да знам някои сбласквал ли се е с този проблем и може ли да ми обясни къде са тези гривни и колко може да ми струва ремонта тъй като тоя майстор казал 4е това струвало към 1000 лв. но това беше преди няколко години.
Благодаря предварително за помоща!!!
Голф 4 проблем с ESP
-
- Мнения: 43
- Регистриран на: Пон 06 апр 2009 18:38
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: bourgas
Re: Голф 4 проблем с ESP
колега не съм ги сменял но ми казаха че е от тях . даже днес трябваше екстремно да натисна спирачките и педала ми се втвърди и нямах никакви спирачки, а и доколкото знам блока на abs и esp са на едно и може ли от там да ми прави тези проблеми. вече се видях в чудо с тези спирачки и усешам че скоро ще спра да я карам тъй като това е самоубийство.
ти може ли да ми кажеш на вътрешните или на външните карета са тези датчици
?
ти може ли да ми кажеш на вътрешните или на външните карета са тези датчици
?
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Голф 4 проблем с ESP
Ами то това може да се провери.При Голф 4 гривните са си на главините,не са на каретата.Датчика си седи на шенкела и си чете обортите на главината.Гривната ако не е крива,няма какво друго да и стане,защото е от много масивен материал. При читава диагностика и едно кръгче с колата, може да се определи дали от там идва проблема и кое точно колело прави проблема (явно не мери скоростта коректно,ако това,което са ти казали,е вярно). Общо взето не би трябвало това да има отношение с втвърдяването на педала обаче, освен ако АБС сработва некоректно.
-
- Мнения: 43
- Регистриран на: Пон 06 апр 2009 18:38
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: bourgas
Re: Голф 4 проблем с ESP
колега вече се видях в чудо и незнам но ще проверя гривните щом са на главините и дано не е от тях, но като карам с малка скорост се пуска esp то и колата почва да забива , снощи се рових във форума и някой колеги са писали че може да е от един датчик който е под волана затова утре мисля го проверя. а когато отида на работа имам комп и дано буксата стане за голфа и да видя каква грешка ми дава. а може ли това със спирачките да е от вакуум помпата да не прави вакуум на сервото и от там да се ебе? просто незнам тея спирачки ме побаркват :)
БЛАГОДАРЯ МНОГО ЗА ПОМОЩА НАДЯВАМ СЕ НЕСъм бил натрапчив :)
БЛАГОДАРЯ МНОГО ЗА ПОМОЩА НАДЯВАМ СЕ НЕСъм бил натрапчив :)
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Голф 4 проблем с ESP
Правилната диагностика спестява и много ровене и много пари. Принципно започваш точно с това - правиш подробна диагностика на всичко,свързано с ASB/ESP и гледаш както за грешки,така и за реалните стойности на датчиците,когато се движиш с колата. Първо накарай ESP да заработи коректно и всичко да е наред и тогава се бори с проблема с педала,ако остане като проблем.
Гривната,както вече казах,няма какво да и стане,ако някой не е пипал нещо там - имам предвид да е сменяно нещо по ходовата част и мисля,че само ще си загубиш времето с ровене по гривните.
Нещата,които те интересуват са следните :
1. дали и какви грешки има в модула (направи един скрийншот и ги качи тук,да видим)
2. какви показания имат датчиците в реално време - интересуват те основно 4-те датчика за скорост на колелата и датчика за ъгъл на завъртане на волана. Датчиците за скорост тествай по следния начин - колата седи на място,те трябва да мерят 0км/ч. После плавно тръгваш право напред и гледаш показанията им дали нарастват плавно и на 4-те еднакво.После така пробваш до към 20км/ч (над 20 ще те изхвърли от диагностиката).След това по-важната част - при плавно спиране пак право напред дали и 4-те датчика плавно намаляват стойностите си.Ако това е така,нямаш никакъв проблем с гривните или датчиците и проблемът ти е на друго място.
99% още при четенето на грешките ще си каже какво има.
Гривната,както вече казах,няма какво да и стане,ако някой не е пипал нещо там - имам предвид да е сменяно нещо по ходовата част и мисля,че само ще си загубиш времето с ровене по гривните.
Нещата,които те интересуват са следните :
1. дали и какви грешки има в модула (направи един скрийншот и ги качи тук,да видим)
2. какви показания имат датчиците в реално време - интересуват те основно 4-те датчика за скорост на колелата и датчика за ъгъл на завъртане на волана. Датчиците за скорост тествай по следния начин - колата седи на място,те трябва да мерят 0км/ч. После плавно тръгваш право напред и гледаш показанията им дали нарастват плавно и на 4-те еднакво.После така пробваш до към 20км/ч (над 20 ще те изхвърли от диагностиката).След това по-важната част - при плавно спиране пак право напред дали и 4-те датчика плавно намаляват стойностите си.Ако това е така,нямаш никакъв проблем с гривните или датчиците и проблемът ти е на друго място.
99% още при четенето на грешките ще си каже какво има.
-
- Мнения: 43
- Регистриран на: Пон 06 апр 2009 18:38
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: bourgas
Re: Голф 4 проблем с ESP
zfa159 написа:Правилната диагностика спестява и много ровене и много пари. Принципно започваш точно с това - правиш подробна диагностика на всичко,свързано с ASB/ESP и гледаш както за грешки,така и за реалните стойности на датчиците,когато се движиш с колата. Първо накарай ESP да заработи коректно и всичко да е наред и тогава се бори с проблема с педала,ако остане като проблем.
Гривната,както вече казах,няма какво да и стане,ако някой не е пипал нещо там - имам предвид да е сменяно нещо по ходовата част и мисля,че само ще си загубиш времето с ровене по гривните.
Нещата,които те интересуват са следните :
1. дали и какви грешки има в модула (направи един скрийншот и ги качи тук,да видим)
2. какви показания имат датчиците в реално време - интересуват те основно 4-те датчика за скорост на колелата и датчика за ъгъл на завъртане на волана. Датчиците за скорост тествай по следния начин - колата седи на място,те трябва да мерят 0км/ч. После плавно тръгваш право напред и гледаш показанията им дали нарастват плавно и на 4-те еднакво.После така пробваш до към 20км/ч (над 20 ще те изхвърли от диагностиката).След това по-важната част - при плавно спиране пак право напред дали и 4-те датчика плавно намаляват стойностите си.Ако това е така,нямаш никакъв проблем с гривните или датчиците и проблемът ти е на друго място.
99% още при четенето на грешките ще си каже какво има.
Колега днес като отидох на работа и закачих компа да проверя каква грешка ще ми даде и тя беше с номер 01542 .извинявам се че не запомних какво точно изписа ,но като се разрових из нета ми излезе това http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/01542 и до колкото разбрах причината е от датчика (G202) който следи за положението на волана. поразрових се още из нета и открих една тема как този датчик се ремонтира тъй като цената му е 340 лв. (тея хора са луди) ето я темата http://volkswagen.msk.ru/forum/index.php?showtopic=102086 но неми стана много ясно какво да направя ,гледах че един е изкарал платката и е разпоил един чип обаче подменя ли го или само го презапоява неразбрах. аз само го свалих и го изчистих от едната страна тъй като е запечатан с вид силикон.
И питането ми е може ли и ти да ми помогнеш с малко инфо и дали ше се получи защото аз нямам нуйните инструменти и ще трябва да го закарам на ел. техник но несъм сигурен дали някои ще му се занимава и другото което е дали наистина е там проблема.
Ще сам ти благодарен ако погледнеш темите и дадеш мнение :)
Re: Голф 4 проблем с ESP
vaneca написа:zfa159 написа:Правилната диагностика спестява и много ровене и много пари. Принципно започваш точно с това - правиш подробна диагностика на всичко,свързано с ASB/ESP и гледаш както за грешки,така и за реалните стойности на датчиците,когато се движиш с колата. Първо накарай ESP да заработи коректно и всичко да е наред и тогава се бори с проблема с педала,ако остане като проблем.
Гривната,както вече казах,няма какво да и стане,ако някой не е пипал нещо там - имам предвид да е сменяно нещо по ходовата част и мисля,че само ще си загубиш времето с ровене по гривните.
Нещата,които те интересуват са следните :
1. дали и какви грешки има в модула (направи един скрийншот и ги качи тук,да видим)
2. какви показания имат датчиците в реално време - интересуват те основно 4-те датчика за скорост на колелата и датчика за ъгъл на завъртане на волана. Датчиците за скорост тествай по следния начин - колата седи на място,те трябва да мерят 0км/ч. После плавно тръгваш право напред и гледаш показанията им дали нарастват плавно и на 4-те еднакво.После така пробваш до към 20км/ч (над 20 ще те изхвърли от диагностиката).След това по-важната част - при плавно спиране пак право напред дали и 4-те датчика плавно намаляват стойностите си.Ако това е така,нямаш никакъв проблем с гривните или датчиците и проблемът ти е на друго място.
99% още при четенето на грешките ще си каже какво има.
Колега днес като отидох на работа и закачих компа да проверя каква грешка ще ми даде и тя беше с номер 01542 .извинявам се че не запомних какво точно изписа ,но като се разрових из нета ми излезе това http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/01542 и до колкото разбрах причината е от датчика (G202) който следи за положението на волана. поразрових се още из нета и открих една тема как този датчик се ремонтира тъй като цената му е 340 лв. (тея хора са луди) ето я темата http://volkswagen.msk.ru/forum/index.php?showtopic=102086 но неми стана много ясно какво да направя ,гледах че един е изкарал платката и е разпоил един чип обаче подменя ли го или само го презапоява неразбрах. аз само го свалих и го изчистих от едната страна тъй като е запечатан с вид силикон.
И питането ми е може ли и ти да ми помогнеш с малко инфо и дали ше се получи защото аз нямам нуйните инструменти и ще трябва да го закарам на ел. техник но несъм сигурен дали някои ще му се занимава и другото което е дали наистина е там проблема.
Ще сам ти благодарен ако погледнеш темите и дадеш мнение :)
Колега, аз имах проблем с G202 и го презапоявах и се оправи. Ако проблема ти е от него, ESP-то няма да работи и лампичката ще ти свети постоянно. Според мен в твоя случай не става въпрос за него, а за другата спомената причина: Check ESP-Sensor Unit (G419). Търси причината в тази насока, съжалявам че не мога да ти дам решение,дано има някой по-в час с тези неща. Успех!
-
- Мнения: 43
- Регистриран на: Пон 06 апр 2009 18:38
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: bourgas
Re: Голф 4 проблем с ESP
ми да колега неми свети но като тръгна и след известно време почва да се вклучва и остава постоянно светната лампата това дори се и случва осще веднага с първото тръгване и и не се оправя дори и когато колата преношува така че може да се нарече че свети постоянно :) а какъв е тоя датчик за който ти ми казваш?
- batkotivalio
- Мнения: 597
- Регистриран на: Съб 12 май 2007 20:56
- Автомобил: VW Golf TDI
- Двигател: AJM
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Голф 4 проблем с ESP
G202 е сензора за отклонение от траекторията...
A, ако изключиш ESP поне да не се включва докато караш, докато не намериш някакво решение...
A, ако изключиш ESP поне да не се включва докато караш, докато не намериш някакво решение...
-
- Мнения: 43
- Регистриран на: Пон 06 апр 2009 18:38
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: bourgas
Re: Голф 4 проблем с ESP
колеги днес пак се рових и разбрах че проблемния сензор е G202 но след вчера като изтрих грешката и днес несе е появявала даже на един завой нарочно се поднесах и тракшъна си работеше без проблеми но сигорно няма да е за дълго. но този сензор не подлежи на ремонт а нов е 199 евро което никак не е малко. според вас дали ше успея да си намеря такъв втора ръка?
- batkotivalio
- Мнения: 597
- Регистриран на: Съб 12 май 2007 20:56
- Автомобил: VW Golf TDI
- Двигател: AJM
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Голф 4 проблем с ESP
Пробвай да изпълниш указанията от руския сайт. Там мисля че го разглобява, припоява наново спойките, след което залива със топъл силикон.
Re: Голф 4 проблем с ESP
batkotivalio написа:Пробвай да изпълниш указанията от руския сайт. Там мисля че го разглобява, припоява наново спойките, след което залива със топъл силикон.
Презапоява се малкия-G200. Моя е грешката в поста, където съм писал, че презапоих G202. За по-големия и аз съм чувал, че не подлежи на ремонт, дори го отварях и него да го разгледам (голяма платка,в куха кутийка без силикони и тем подобни), но слава богу моя проблем беше с малкия. Добрата новина е, че големия G202 се разваля рядко и ако намериш в морга Голф 4, Бора и т.н. с ESP има голям шанс да са със здрави сензори. Преди да тръгнеш да търсиш си отвори отдолу пластмасите, за да можеш лесно да поставиш намерения сензор и да го тестваш. Успех!
-
- Мнения: 43
- Регистриран на: Пон 06 апр 2009 18:38
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: bourgas
Re: Голф 4 проблем с ESP
stills написа:batkotivalio написа:Пробвай да изпълниш указанията от руския сайт. Там мисля че го разглобява, припоява наново спойките, след което залива със топъл силикон.
Презапоява се малкия-G200. Моя е грешката в поста, където съм писал, че презапоих G202. За по-големия и аз съм чувал, че не подлежи на ремонт, дори го отварях и него да го разгледам (голяма платка,в куха кутийка без силикони и тем подобни), но слава богу моя проблем беше с малкия. Добрата новина е, че големия G202 се разваля рядко и ако намериш в морга Голф 4, Бора и т.н. с ESP има голям шанс да са със здрави сензори. Преди да тръгнеш да търсиш си отвори отдолу пластмасите, за да можеш лесно да поставиш намерения сензор и да го тестваш. Успех!
и аз така мисля да направя колега но от както му изчистих грешката два дена несе е пускал и мисля да го покарам така да видя дали не е имал проблем само с бусата и като я размардах да се е оправил (силно се надявам да е от това ама на дали) и вече тогава ше търся по моргите :)
Re: Голф 4 проблем с ESP
здравейте колеги аз също имам проблем постоянно ми светят лампите на АБС и ЕСП може ли никои да помогне колата е голф 4 1.9 тди 131 коня 4мотион след дигностика ми казаха че проблема е датцчик G419 които бил за напречото и надлажното ускорение по принцип ми казаха че на голфовета са 2датчика а на моята е само 1 комбиниран вазможно ли е това да е само 1 датцчик
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 147 госта