Golf MK4 1.9TDI AHF Проблем с климатроник - съвети?

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
vaseto89
Мнения: 40
Регистриран на: Съб 19 ное 2011 14:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Golf MK4 1.9TDI AHF Проблем с климатроник - съвети?

Мнениеот vaseto89 » Съб 22 юни 2013 16:49


Здравейте колеги от два дни си играя с климатроника на Голфа ми (1.9TDI AHF).

Проблема се явява в това, че не дука студено.
Когато му задам най-високата температура си духа топло, като започна да намалявам постепенно температурата топлото намалява и започва въздуха да става хладък.
Помислих, че е изхабен фреона, отидох да го заредим в сервиз оказа се, че той е пълен. Не съм я оставял за ремонт, но майсторите там ме насочиха към блока за управление или клапата която регулира топло-студено.
Днес разглобих жабката и започнах да разглеждам какво се случва с този климатроник.
Зад клима.панела има едно сервомоторче което реагира като му задавам топло или студено. Като задам максимално топло то затваря докрай, като започна да намалявам температурата то започва да движи две "лостчета" (зелено и лилаво са при мен). Като достигне 26 градуса спира да ги движи и от 21 до най-ниската температура започва пак да ги движи. В интервала между 22-26 се чува друго моторче което се намира в дясно от вентилатора и то затваря и отваря една клапа. Забелязах, че в даден момент вероятно колата, като загрее се включват двата вентилатора отпред на радиаторите. При задаване на посока на въздуха от панела всичко си работи ОК духа си на стъкло, напред, в краката - както си му задам.
След което свалих центробежния вентилатор който е зад жабката. Той също си работи. В ляво от него има един радиатор по който се бяха налепили боклуци от някакви дунапрени или нещо подобно. Поизчистих ги колкото можах така без да го свалям и започнах да тествам. Като поработи малко климатроника вътре едната трабичка на радиатора става по-студена от другата, но незнам как да преценя дали достатъчно се изстудява.
VAG-COM показа на 2 от 3 пъти грешка на моторчето което регулира топлия и студения въздух.

Немога да преценя дали това е моторчето което движи зеленото и лилавото лостче. Принципно те стигат крайните си положения, а между тях си работи другото моторче.

Блока за управление незнам дали има смисал да го свалям при положение, че вероятно всички клапи се движат, пуска си вентилтора отпред.

Дайте някакви съвети??

Благодаря предварително и се извинявам ако има нещо което съм обеснил по объркващ начин.
:love.vwclub




Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7882
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Проблем с климатроник на Голф 4 - съвети?

Мнениеот zfa159 » Съб 22 юни 2013 18:09


Общо взето диагностиката ти върви в много грешна посока и разглобяваш, без да е сигурно,че е нужно :)
1. увери се, че климатика произвежда студено и то достатъчно - за да кажат дали е достатъчно пълен климатика, колегите трябва да са го източили (за да се претегли количеството фреон) и после да се зареди отново. Запали колата и пусни климатика, виж дали с тръгването на компресора, тръгват и двете ел. перки на радиатора (те охлаждат и климатични радиатор). Ако перките не работят, това обеснява липсата на студеното и не пускай климатика,докато не се ремонтира проблема с перките. Ако перките си тръгват, преминаваш към следващата стъпка :
2. до десния фар на колата, минава една дебела климатична тръба с едно тумбесто нещо на нея.Когато компресора тръгне,след минута тази тръба трябва да е охладена на около 3-4-5 градуса, ако системата е изправна (т.е. да усещаш доста студено на ръката). Ако тръбата не е студена, преустановяваш ровенето под таблото и започваш да се занимаваш с ремонт на климатичната част - да се види поради каква причина климатика не доставя студено - с това вече трудно ще се справиш сам.
3. ако тръбата се окаже студена (ледена),тогава търсиш проблема под таблото - или ел. мотора за управление на топло/студено или механиката. Принципно при твоите тестова се движат всички мотори,защото при различните температури, климатроника автоматично си променя посоката на струята. Трябва да му зададеш вентилатора на макс. скорост, после да му зададеш да вее през централните духалки (стрелката право напред) и чак тогава да гледаш кое лостче се мести като сменяш градусите (от HI на LO).Междинните стойности на градусите не те интересуват.Ако моторчето не се движи както трябва - смяна с ново такова.
:beer


vaseto89
Мнения: 40
Регистриран на: Съб 19 ное 2011 14:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: Проблем с климатроник на Голф 4 - съвети?

Мнениеот vaseto89 » Съб 22 юни 2013 19:50


1. увери се, че климатика произвежда студено и то достатъчно - за да кажат дали е достатъчно пълен климатика, колегите трябва да са го източили (за да се претегли количеството фреон) и после да се зареди отново. Запали колата и пусни климатика, виж дали с тръгването на компресора, тръгват и двете ел. перки на радиатора (те охлаждат и климатични радиатор). Ако перките не работят, това обеснява липсата на студеното и не пускай климатика,докато не се ремонтира проблема с перките. Ако перките си тръгват, преминаваш към следващата стъпка.


Благодаря колега за бързия отговор. Вероятно проблема идва от тук. Когато включа климатика задължително ли трябва да тръгнат и двете перки на радиаторите?? Понеже при мене те не тругват и вероятно, като позагрее малко тогава се включват. Защото днес, като си играх с климатроника и клапите вероятно колата загря в жегите и с пуснат климатроник така както седеше на едно място и видях как перките спираха да се въртят.

Иначе включихме климатика към машината в сервиза за зареждане стоя така около 20тина минути докато си завърши процеса и от там видяхме, че много малко количество липсва.


Потребителски аватар
dido_81
Мнения: 40
Регистриран на: Нед 07 дек 2008 11:21
Автомобил: VW Golf 4 FSI
Двигател: BAD 2002
Местоположение: Варна

Re: Проблем с климатроник на Голф 4 - съвети?

Мнениеот dido_81 » Съб 22 юни 2013 21:46


колега като натиснеш едновременно мисля че бяха двете крайни копчета отгоре и ти изписва номера на грешката-като я напишеш в интернет ще разбереш къде е проблема или отиди някой да я закачи и да ти каже какъв е проблема-аз лично имах проблем с един датчик който се намира на питата и трябваше да разглобявам цялата кола!!!най-вероятно имаш проблем с един клапан който се намира зад разшерителния съд и е точно преди купето- най-често той се разваля!!!успех... :th_up


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7882
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Проблем с климатроник на Голф 4 - съвети?

Мнениеот zfa159 » Съб 22 юни 2013 22:12


dido_81 написа:най-вероятно имаш проблем с един клапан който се намира зад разшерителния съд и е точно преди купето- най-често той се разваля!!!успех... :th_up

Това се нарича ТРВ и общо взето почти никога не се разваля.
Перките трябва да тръгнат заедно с компресора на 1-ва степен и след като налягането стане над 17 атмосфери,да тръгнат на по-бързата 2-ра степен. Двете са свързани заедно в паралел. Ако само 1-ва степен е отпаднала, това не е причина да няма студено, защото 2-ра си тръгва и си работи....тези неща би трябвало да са ги гледали и да си ти ги казали в сервиза, където си бил. В крайна сметка гледай дали тръбата, за която ти писах по-горе, става ледено студена - ако да, нямаш проблем с климатичната част,а имаш проблем под таблото...ако ли не, тогава си имаш проблем по климатика - дали запушване,дали клапан на компресора,дали това,за което говори колегата над мен (ТРВ-то)...това вече няма как да отгатна от разстояние.
:beer


vaseto89
Мнения: 40
Регистриран на: Съб 19 ное 2011 14:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: Проблем с климатроник на Голф 4 - съвети?

Мнениеот vaseto89 » Съб 22 юни 2013 23:25


zfa159 написа:
dido_81 написа:най-вероятно имаш проблем с един клапан който се намира зад разшерителния съд и е точно преди купето- най-често той се разваля!!!успех... :th_up

Това се нарича ТРВ и общо взето почти никога не се разваля.
Перките трябва да тръгнат заедно с компресора на 1-ва степен и след като налягането стане над 17 атмосфери,да тръгнат на по-бързата 2-ра степен. Двете са свързани заедно в паралел. Ако само 1-ва степен е отпаднала, това не е причина да няма студено, защото 2-ра си тръгва и си работи....тези неща би трябвало да са ги гледали и да си ти ги казали в сервиза, където си бил. В крайна сметка гледай дали тръбата, за която ти писах по-горе, става ледено студена - ако да, нямаш проблем с климатичната част,а имаш проблем под таблото...ако ли не, тогава си имаш проблем по климатика - дали запушване,дали клапан на компресора,дали това,за което говори колегата над мен (ТРВ-то)...това вече няма как да отгатна от разстояние.
:beer


Компютъра изписа, че грешката е в мотора на клапа за регулиране на топъл и студен въздух. Но си мисля, че не е прав. Като пипна трабата за която казваш, то тя определено не е 3-4-5 градуса а е около 15-20 да кажем(леко студена). Трябва да пробвам освен утре как ще работи климатроника при постоянно вкл. вентилатори.


Потребителски аватар
niki1_j
Мнения: 671
Регистриран на: Нед 12 юли 2009 21:22
Автомобил: Golf MK IV
Двигател: ASZ
Местоположение: Sliven
Контакти:

Re: Проблем с климатроник на Голф 4 - съвети?

Мнениеот niki1_j » Нед 23 юни 2013 15:00


Щом е 15-20 градуса, проблемът ще да е по самият климатик. А компресора тръгва ли въобще? Като го включиш трябва да се чува едно щракване от екетромагнитният съединител на компресора. А това, че перките не тръгват на 1-ва степен определено не е много хубаво, но за теста би трябвало да дуне студено.


vaseto89
Мнения: 40
Регистриран на: Съб 19 ное 2011 14:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: Проблем с климатроник на Голф 4 - съвети?

Мнениеот vaseto89 » Нед 23 юни 2013 15:19


niki1_j написа:Щом е 15-20 градуса, проблемът ще да е по самият климатик. А компресора тръгва ли въобще? Като го включиш трябва да се чува едно щракване от екетромагнитният съединител на компресора. А това, че перките не тръгват на 1-ва степен определено не е много хубаво, но за теста би трябвало да дуне студено.


Компресора тръгва, но перките не. Духа студено, но е достатъчно студеното. Според мен проблема е в блока за управление който се намира под акумулатора, той не включва перките. Днеска видях, че там е правено нещо изолирани са проводници.


Потребителски аватар
silven-VW FOREVER
Мнения: 671
Регистриран на: Пон 11 май 2009 22:31
Автомобил: Audi A6 Audi A1
Двигател: FSI TFSI
Местоположение: Козлодуй

Re: Проблем с климатроник на Голф 4 - съвети?

Мнениеот silven-VW FOREVER » Нед 23 юни 2013 15:22


За да не пускам нова тема, ще си позволя да използвам тази на колегата. На приятелката ми на колата (Audi A3 1.6 101к.с.) не работи климата. Пускам го и перките тръгват и като погледна към компресора едвам едвам се движи ролката, един вид ремъка боксува и не движи хубаво компресора. Самия компресор е ревизиран от-до и всичко му е сменено.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7882
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Проблем с климатроник на Голф 4 - съвети?

Мнениеот zfa159 » Нед 23 юни 2013 21:11


silven-VW FOREVER написа:За да не пускам нова тема, ще си позволя да използвам тази на колегата. На приятелката ми на колата (Audi A3 1.6 101к.с.) не работи климата. Пускам го и перките тръгват и като погледна към компресора едвам едвам се движи ролката, един вид ремъка боксува и не движи хубаво компресора. Самия компресор е ревизиран от-до и всичко му е сменено.

На теб ти писах на Лс за проблема - умрял ти е компресора, защото не сте промили системата и не сте сменили дехидратора,след като стария е умрял (и стружките от стария,които са си по системата, е*ават мамата на новия).
По повод другия въпрос - ако перките не тръгват изобщо на климатик (дори 30-40 секунди след пускането на компресора, на 2-ра степен), въобще не го пускай, защото после и твоя компресор ще е за боклука. Ако това действително е така, колегите в сервиза, в който си ходил и са я гледали, е трябвало да видят, че налягането въобще не е в норми и съответно да ти кажат да си оправиш охлаждането и да те посъветват да не го пускаш изобщо.
:beer


vaseto89
Мнения: 40
Регистриран на: Съб 19 ное 2011 14:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: Проблем с климатроник на Голф 4 - съвети?

Мнениеот vaseto89 » Пон 24 юни 2013 17:01


zfa159 написа:
silven-VW FOREVER написа:За да не пускам нова тема, ще си позволя да използвам тази на колегата. На приятелката ми на колата (Audi A3 1.6 101к.с.) не работи климата. Пускам го и перките тръгват и като погледна към компресора едвам едвам се движи ролката, един вид ремъка боксува и не движи хубаво компресора. Самия компресор е ревизиран от-до и всичко му е сменено.

На теб ти писах на Лс за проблема - умрял ти е компресора, защото не сте промили системата и не сте сменили дехидратора,след като стария е умрял (и стружките от стария,които са си по системата, е*ават мамата на новия).
По повод другия въпрос - ако перките не тръгват изобщо на климатик (дори 30-40 секунди след пускането на компресора, на 2-ра степен), въобще не го пускай, защото после и твоя компресор ще е за боклука. Ако това действително е така, колегите в сервиза, в който си ходил и са я гледали, е трябвало да видят, че налягането въобще не е в норми и съответно да ти кажат да си оправиш охлаждането и да те посъветват да не го пускаш изобщо.
:beer


Колега включването на перките от блока за управление под акумулатора ли се командва или от друго място? Винаги и двете ли работят паралелно?


Потребителски аватар
niki1_j
Мнения: 671
Регистриран на: Нед 12 юли 2009 21:22
Автомобил: Golf MK IV
Двигател: ASZ
Местоположение: Sliven
Контакти:

Re: Проблем с климатроник на Голф 4 - съвети?

Мнениеот niki1_j » Пон 24 юни 2013 17:14


Перките се управляват от блока, който се намира под акумулатора. Той съответно събира информация както от климатичната инстаклация, така и от охлаждането. Дали да тръгне на 1-ва или 2-а степен, зависи от налягането в компресора на климатаика или от температурата в радиатора.

Но перките и в двата случая трябва да се въртят и двете заедно :exclaim

Като съответно в по-голямат част от случаите 1-вата степен се прецекава поради изгорелите резистори, които са в тялото на самите перки.


vaseto89
Мнения: 40
Регистриран на: Съб 19 ное 2011 14:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: Проблем с климатроник на Голф 4 - съвети?

Мнениеот vaseto89 » Пон 24 юни 2013 19:20


niki1_j написа:Перките се управляват от блока, който се намира под акумулатора. Той съответно събира информация както от климатичната инстаклация, така и от охлаждането. Дали да тръгне на 1-ва или 2-а степен, зависи от налягането в компресора на климатаика или от температурата в радиатора.

Но перките и в двата случая трябва да се въртят и двете заедно :exclaim

Като съответно в по-голямат част от случаите 1-вата степен се прецекава поради изгорелите резистори, които са в тялото на самите перки.



Добре колеги ми според вас проблем ли ще е ако ги напрвим да се пускат директно на 2ра степен при пускане на климатика?


Потребителски аватар
niki1_j
Мнения: 671
Регистриран на: Нед 12 юли 2009 21:22
Автомобил: Golf MK IV
Двигател: ASZ
Местоположение: Sliven
Контакти:

Re: Проблем с климатроник на Голф 4 - съвети?

Мнениеот niki1_j » Пон 24 юни 2013 21:42


Не е много хубаво по ред причини. Има алтернативно решение, ако са ти изгорели резисторите, които са вградени в перките. Слагат се мощни, външни 1Ом/50W с радиатор за охлаждане. Първо трябва да си сигурен, че твоите перки са от този модел. Защото след определена година сменят управелнието и степените се регулират от самия модул. Виж моля те колко кабела влизат в перката и след това ще говорим ;)


vaseto89
Мнения: 40
Регистриран на: Съб 19 ное 2011 14:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: Проблем с климатроник на Голф 4 - съвети?

Мнениеот vaseto89 » Пон 24 юни 2013 22:11


niki1_j написа:Не е много хубаво по ред причини. Има алтернативно решение, ако са ти изгорели резисторите, които са вградени в перките. Слагат се мощни, външни 1Ом/50W с радиатор за охлаждане. Първо трябва да си сигурен, че твоите перки са от този модел. Защото след определена година сменят управелнието и степените се регулират от самия модул. Виж моля те колко кабела влизат в перката и след това ще говорим ;)


Влизат по 3 проводника...кафяв, и два червени с бяло май, но определено са 3.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Georgig382 и 205 госта