Golf MK4 1.9TDI AHF Проблем с климатроник - съвети?

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
niki1_j
Мнения: 671
Регистриран на: Нед 12 юли 2009 21:22
Автомобил: Golf MK IV
Двигател: ASZ
Местоположение: Sliven
Контакти:

Re: Проблем с климатроник на Голф 4 - съвети?

Мнениеот niki1_j » Вто 25 юни 2013 6:44


Така, значи разходите по ремонта са ти не повече от 12 лева. Като за начало правим тест дали наистина резисторите в перката са изгорели:

1. Сваляш буксата на перката. Кафяв проводник (-), червен/бял (+) за 1-ва степен, червен (+) 2-а степен.

2. Свързваш посредством по-дълъг проводник (-) към кафяв и (+) към червен директно от акумулатора. Перката трябва да тръгне бързо.

3. (-) към кафяв и (+) към червен/бял. Това е захранване на перката за 1-ва (по-бавната скорост). Ако резистора е думнал, перките при това свързване няма да тръгнат. Ако сме в този случай продължаваме на долу.

Аз лизно чеших да не нося перките на ремонт, а да си сложа сам външни резистори. Има хора в София, които го ремонтират и взимат между 20 и 40 лв. на перка. Аз реших да приложа по-сигурно решение, тъй като пада върху резитора е голям и си трябва охлаждане.

Та, трябва ти 2бр. резистори 1 Ом/50W:

http://elimex.bg/product/47524/r1-50w.html

проводник, поялник, припой и почистващо средство (колофон, аспирин :Mr Green Fun или от тези модерните киселини за почистване)

Схемата която целим е следната:

Fan.JPG


Резисторите от схемата оригинално са в корпуса на вентилаторите и са отбелязани с R. Ние обаче правим следното:

1. Режем червено/белият кабел.
2. Хващаме единият край на резисторът към червеният кабел (но не го режим, е само леко забелваме изолацията и запояваме)
3. Другият край на резисторът запояваме за червено/белият проводник, но НЕ от страната на буксата,Така червено/белия проводник от към самата перка остава свободен.
4. Преценяш къде ще ти е удобно да закрепиш самите резистори и според позицията пускаш достатъчно проводник и запояваш.
5. Изолираш добре. Препоръчвам употребата на термо шлаух, защото става надеждно и културно.

По този начин постигаме същата схема, само че външно. Аз лично резисторите ги забих на една алуминиева подложка, която закрепих под акумулатора. Така подсигурих добро охлаждане на резисторчетата, което им гарантира дълъг живот.

За съжаление нямам снимков материал, за което много съжалявам. Ако някой ден разглобявам по някаква причина, ще наснимам и ще напрвя един подробен гайд, защото това е доста често срещан проблем.

Ако имаш въпроси по изпълнението, пиши :drunk




snooperchi
Мнения: 297
Регистриран на: Сря 12 юли 2006 11:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Проблем с климатроник на Голф 4 - съвети?

Мнениеот snooperchi » Чет 15 май 2014 9:04


Колеги, може ли и аз да се възползвам от тази тема и да попитам нещо по отношение на моят климатроник?

Колата е Голф 4 1.9ТДИ AHF. Пускам климатроника, духа известно време студено - направо лед... и в един момент дебитът на въздуха намалява, а даже и направо спира. Тръбата отпред е направо сняг, но вътре колкото и да усилвам перката от управлението... все си духа по един и същ начин - слабо. Фреон има, перките си работят, но в един момент струята намалява. Свалях жапката за да видя мотора, но май не е от него, защото като го чукна, като извадя буксите и пак ги сложа... никаква промяна. Като спра колата за 5-10 минути и я запаля пак, и пак си духва стабилно, но след около 20на кмра каране намаля струята. Някой да е имал такъв проблем? ( не го държа на ауто, а го слагам да върти въздухът в купето и да духа срещу мен и на 22-24 градуса ) Само да кажа, че в началото като я взехме колата ( преди 6 години ) и на втора степен на перките направо не се стоеше срещу духалките, но от миналото лято е на лице тоя проблем.


al3xbg
Мнения: 318
Регистриран на: Вто 27 сеп 2011 9:55
Автомобил: VW Golf 4
Двигател: AKL 98
Местоположение: Sofia / Dobrich

Re: Проблем с климатроник на Голф 4 - съвети?

Мнениеот al3xbg » Чет 15 май 2014 14:55


Това е свързано с температурата в купето. Когато тя стигне желаната от теб, настроена, дебитът намалява и климатроника я поддържа, а не е като обикновен климатик ,който само вее. Когато оставиш колата на слънце или не, темепратурата в нея се покачва и затова после пак духа силно до достигане на желаната от теб. Регулирай си градусите и не се притеснявай, и при мен е така, не мисля, че има проблем.


kanevgeorgi
Мнения: 13
Регистриран на: Нед 21 юли 2013 11:07
Автомобил: Audi A6 C5
Двигател: 1.9 TDi 2001

Re: Проблем с климатроник на Голф 4 - съвети?

Мнениеот kanevgeorgi » Чет 15 май 2014 15:23


Направи го на LO и ще си мръзнеш на воля :smile


Потребителски аватар
V.Petrow
Мнения: 134
Регистриран на: Нед 13 апр 2014 14:24
Автомобил: VW Bora
Двигател: AHF 1999
Местоположение: Vratsa/Sofia

Re: Проблем с климатроник на Голф 4 - съвети?

Мнениеот V.Petrow » Чет 15 май 2014 16:34


Добре, и аз искам да ви попитам нещо. Като си настроя климатроника на auto, започва със силна струя, която дори и след 10мин не намалява, все едно не може да достигне зададената температура. Другото, което ми направи впечатление е, че дори на минимални градуси на климатика, колата сякаш не се охлажда така, че да усетя хлад,а трябва да си насоча духалките към мен. А като си сложа ръка на духалките, струята на студеното е доста силна и ниска.


snooperchi
Мнения: 297
Регистриран на: Сря 12 юли 2006 11:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Проблем с климатроник на Голф 4 - съвети?

Мнениеот snooperchi » Чет 15 май 2014 19:25


al3xbg написа:Това е свързано с температурата в купето. Когато тя стигне желаната от теб, настроена, дебитът намалява и климатроника я поддържа, а не е като обикновен климатик ,който само вее. Когато оставиш колата на слънце или не, темепратурата в нея се покачва и затова после пак духа силно до достигане на желаната от теб. Регулирай си градусите и не се притеснявай, и при мен е така, не мисля, че има проблем.

Колега, разбирам за какво ми говориш, но не го държа на ауто за да е така. Другото което е, че в началото не беше така, но от миналото лято е така. Да не говорим, че колкото и да усилвам перката и все слабо духа след като уж си достигне температурата, а преди на две чертички сила на перката...направо ми е студено като е пуснато да духа срещу мен. Пък сега...никаква сила?!


al3xbg
Мнения: 318
Регистриран на: Вто 27 сеп 2011 9:55
Автомобил: VW Golf 4
Двигател: AKL 98
Местоположение: Sofia / Dobrich

Re: Проблем с климатроник на Голф 4 - съвети?

Мнениеот al3xbg » Пет 16 май 2014 6:53


Ами тогава сам се сещаш какво следва - диагностика на системата. =] Успех.


i3v3a3n
Мнения: 519
Регистриран на: Вто 18 мар 2008 23:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Проблем с климатроник на Голф 4 - съвети?

Мнениеот i3v3a3n » Пет 16 май 2014 14:45


Колега не се занимавай с глупости , не че не е хубаво , но само ще си загубиш времето и е много ама много вероятно да допрецакаш нещо ако още не си го прецакал.
Недей го мисли повече ами вземи се обади на колегата zfa159 и иди в сервиза му да ти погледне поне климатика ако не друго , Всичките ми коли все при него съм ги карал досега железен е човека , поне аз не познавам по добър от него в тая област климатиците не само в София ми въобще , с две ръце ти го препоръчвам човека наистина си разбира от работата ... хич не се чуди повече


Потребителски аватар
zografski
Мнения: 2589
Регистриран на: Сря 25 мар 2009 18:10
Автомобил: Golf IV V6 4Motion
Двигател: AUE 2001
Местоположение: Sofia

Re: Проблем с климатроник на Голф 4 - съвети?

Мнениеот zografski » Пет 16 май 2014 15:02


Ето ви друг гайд, който направих, за да бъде полезен на колегите със сходен проблем :beer Аз лично не съм запоявал нищо, даже не съм използвал и лустер клеми.
http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=11&t=417272


Потребителски аватар
terero
Мнения: 210
Регистриран на: Пон 28 юли 2008 17:45
Автомобил: VW PASSAT VW LUPO
Двигател: AHU 98 AKU 00
Местоположение: Бургас

Re: Проблем с климатроник на Голф 4 - съвети?

Мнениеот terero » Пон 11 авг 2014 12:54


И аз да се включа с едно питане.
Колата е пасат код на мотора AHU 98г. Паля колата пускам троника на ауто и заработва както трябва, но след 10-15мин изчезват градисите,които показват температурата в купето и климатроника почва да духа с по слаба струя.
Понякога когато паля на дисплея не се появяват горе споменатите градуси а и пак си духа студено.
Мога да настройвам силата на въртене на перката, но ми струва, че когато не изписва градусите работи не ефективно.


Потребителски аватар
terero
Мнения: 210
Регистриран на: Пон 28 юли 2008 17:45
Автомобил: VW PASSAT VW LUPO
Двигател: AHU 98 AKU 00
Местоположение: Бургас

Re: Golf MK4 1.9TDI AHF Проблем с климатроник - съвети?

Мнениеот terero » Вто 12 авг 2014 9:54


Днес забелязах и друг момент,че когато изчезнат градусите за вътрешната температура (не тези които настрйвам от копчетата за топло и студено) се чува и че изключна някое реле от към бушоните.
След като му пуснах самодиагностика показа грешка 313, проблем с датчика за навлизащия в купето въздух.
След дълго ровене разбрах, че този датчик G89 се намира под филтъра на купето и се сваля като се махне жабката.
До тук доре, но идва тънкия момент има ли вариант за почистване (отремонтиране на G89 ) или се сменя и дали се продава нов?


ILDIRA
Мнения: 17
Регистриран на: Нед 03 яну 2016 15:28
Автомобил: Голф 4 115кс
Двигател: AJM 2001

Re: Golf MK4 1.9TDI AHF Проблем с климатроник - съвети?

Мнениеот ILDIRA » Сря 22 юни 2016 22:45


Здравейте !!! Искам да попитам и аз нещо !!! Имам Голф 4 /1.9 ТДИ /AJM
Когато пусна климатика перките тръгват на 1 степен и след около 30-40 секунди тръгват на 2 степен тръбата става студена направо лед..
Вътре всичко е наред духа доста студено ,както на ауто така и на екон,но проблема е ,че по диагностика изкарва грешка 01274....
Какво може да е ????


Потребителски аватар
bobi.borisov1
Мнения: 1
Регистриран на: Чет 23 апр 2020 16:47
Автомобил:
Двигател:

Re: Golf MK4 1.9TDI 90коня

Мнениеот bobi.borisov1 » Чет 23 апр 2020 17:14


Искам да попитам аз за моя голф, за климатроника духа студено но не толкова добре. какъв може да е проблема


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12769
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Golf MK4 1.9TDI AHF Проблем с климатроник - съвети?

Мнениеот Zdravko Zankov » Чет 23 апр 2020 18:00


Много могат да бъдат.
По-добре се насочи към сервиз.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: S.Stefanov и 92 госта