Така, значи разходите по ремонта са ти не повече от 12 лева. Като за начало правим тест дали наистина резисторите в перката са изгорели:
1. Сваляш буксата на перката. Кафяв проводник (-), червен/бял (+) за 1-ва степен, червен (+) 2-а степен.
2. Свързваш посредством по-дълъг проводник (-) към кафяв и (+) към червен директно от акумулатора. Перката трябва да тръгне бързо.
3. (-) към кафяв и (+) към червен/бял. Това е захранване на перката за 1-ва (по-бавната скорост). Ако резистора е думнал, перките при това свързване няма да тръгнат. Ако сме в този случай продължаваме на долу.
Аз лизно чеших да не нося перките на ремонт, а да си сложа сам външни резистори. Има хора в София, които го ремонтират и взимат между 20 и 40 лв. на перка. Аз реших да приложа по-сигурно решение, тъй като пада върху резитора е голям и си трябва охлаждане.
Та, трябва ти 2бр. резистори 1 Ом/50W:
http://elimex.bg/product/47524/r1-50w.html
проводник, поялник, припой и почистващо средство (колофон, аспирин или от тези модерните киселини за почистване)
Схемата която целим е следната:
Резисторите от схемата оригинално са в корпуса на вентилаторите и са отбелязани с R. Ние обаче правим следното:
1. Режем червено/белият кабел.
2. Хващаме единият край на резисторът към червеният кабел (но не го режим, е само леко забелваме изолацията и запояваме)
3. Другият край на резисторът запояваме за червено/белият проводник, но НЕ от страната на буксата,Така червено/белия проводник от към самата перка остава свободен.
4. Преценяш къде ще ти е удобно да закрепиш самите резистори и според позицията пускаш достатъчно проводник и запояваш.
5. Изолираш добре. Препоръчвам употребата на термо шлаух, защото става надеждно и културно.
По този начин постигаме същата схема, само че външно. Аз лично резисторите ги забих на една алуминиева подложка, която закрепих под акумулатора. Така подсигурих добро охлаждане на резисторчетата, което им гарантира дълъг живот.
За съжаление нямам снимков материал, за което много съжалявам. Ако някой ден разглобявам по някаква причина, ще наснимам и ще напрвя един подробен гайд, защото това е доста често срещан проблем.
Ако имаш въпроси по изпълнението, пиши
Golf MK4 1.9TDI AHF Проблем с климатроник - съвети?
-
- Мнения: 297
- Регистриран на: Сря 12 юли 2006 11:38
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Проблем с климатроник на Голф 4 - съвети?
Колеги, може ли и аз да се възползвам от тази тема и да попитам нещо по отношение на моят климатроник?
Колата е Голф 4 1.9ТДИ AHF. Пускам климатроника, духа известно време студено - направо лед... и в един момент дебитът на въздуха намалява, а даже и направо спира. Тръбата отпред е направо сняг, но вътре колкото и да усилвам перката от управлението... все си духа по един и същ начин - слабо. Фреон има, перките си работят, но в един момент струята намалява. Свалях жапката за да видя мотора, но май не е от него, защото като го чукна, като извадя буксите и пак ги сложа... никаква промяна. Като спра колата за 5-10 минути и я запаля пак, и пак си духва стабилно, но след около 20на кмра каране намаля струята. Някой да е имал такъв проблем? ( не го държа на ауто, а го слагам да върти въздухът в купето и да духа срещу мен и на 22-24 градуса ) Само да кажа, че в началото като я взехме колата ( преди 6 години ) и на втора степен на перките направо не се стоеше срещу духалките, но от миналото лято е на лице тоя проблем.
Колата е Голф 4 1.9ТДИ AHF. Пускам климатроника, духа известно време студено - направо лед... и в един момент дебитът на въздуха намалява, а даже и направо спира. Тръбата отпред е направо сняг, но вътре колкото и да усилвам перката от управлението... все си духа по един и същ начин - слабо. Фреон има, перките си работят, но в един момент струята намалява. Свалях жапката за да видя мотора, но май не е от него, защото като го чукна, като извадя буксите и пак ги сложа... никаква промяна. Като спра колата за 5-10 минути и я запаля пак, и пак си духва стабилно, но след около 20на кмра каране намаля струята. Някой да е имал такъв проблем? ( не го държа на ауто, а го слагам да върти въздухът в купето и да духа срещу мен и на 22-24 градуса ) Само да кажа, че в началото като я взехме колата ( преди 6 години ) и на втора степен на перките направо не се стоеше срещу духалките, но от миналото лято е на лице тоя проблем.
-
- Мнения: 318
- Регистриран на: Вто 27 сеп 2011 9:55
- Автомобил: VW Golf 4
- Двигател: AKL 98
- Местоположение: Sofia / Dobrich
Re: Проблем с климатроник на Голф 4 - съвети?
Това е свързано с температурата в купето. Когато тя стигне желаната от теб, настроена, дебитът намалява и климатроника я поддържа, а не е като обикновен климатик ,който само вее. Когато оставиш колата на слънце или не, темепратурата в нея се покачва и затова после пак духа силно до достигане на желаната от теб. Регулирай си градусите и не се притеснявай, и при мен е така, не мисля, че има проблем.
-
- Мнения: 13
- Регистриран на: Нед 21 юли 2013 11:07
- Автомобил: Audi A6 C5
- Двигател: 1.9 TDi 2001
Re: Проблем с климатроник на Голф 4 - съвети?
Направи го на LO и ще си мръзнеш на воля
- V.Petrow
- Мнения: 134
- Регистриран на: Нед 13 апр 2014 14:24
- Автомобил: VW Bora
- Двигател: AHF 1999
- Местоположение: Vratsa/Sofia
Re: Проблем с климатроник на Голф 4 - съвети?
Добре, и аз искам да ви попитам нещо. Като си настроя климатроника на auto, започва със силна струя, която дори и след 10мин не намалява, все едно не може да достигне зададената температура. Другото, което ми направи впечатление е, че дори на минимални градуси на климатика, колата сякаш не се охлажда така, че да усетя хлад,а трябва да си насоча духалките към мен. А като си сложа ръка на духалките, струята на студеното е доста силна и ниска.
-
- Мнения: 297
- Регистриран на: Сря 12 юли 2006 11:38
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Проблем с климатроник на Голф 4 - съвети?
al3xbg написа:Това е свързано с температурата в купето. Когато тя стигне желаната от теб, настроена, дебитът намалява и климатроника я поддържа, а не е като обикновен климатик ,който само вее. Когато оставиш колата на слънце или не, темепратурата в нея се покачва и затова после пак духа силно до достигане на желаната от теб. Регулирай си градусите и не се притеснявай, и при мен е така, не мисля, че има проблем.
Колега, разбирам за какво ми говориш, но не го държа на ауто за да е така. Другото което е, че в началото не беше така, но от миналото лято е така. Да не говорим, че колкото и да усилвам перката и все слабо духа след като уж си достигне температурата, а преди на две чертички сила на перката...направо ми е студено като е пуснато да духа срещу мен. Пък сега...никаква сила?!
-
- Мнения: 318
- Регистриран на: Вто 27 сеп 2011 9:55
- Автомобил: VW Golf 4
- Двигател: AKL 98
- Местоположение: Sofia / Dobrich
Re: Проблем с климатроник на Голф 4 - съвети?
Ами тогава сам се сещаш какво следва - диагностика на системата. =] Успех.
-
- Мнения: 519
- Регистриран на: Вто 18 мар 2008 23:02
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Проблем с климатроник на Голф 4 - съвети?
Колега не се занимавай с глупости , не че не е хубаво , но само ще си загубиш времето и е много ама много вероятно да допрецакаш нещо ако още не си го прецакал.
Недей го мисли повече ами вземи се обади на колегата zfa159 и иди в сервиза му да ти погледне поне климатика ако не друго , Всичките ми коли все при него съм ги карал досега железен е човека , поне аз не познавам по добър от него в тая област климатиците не само в София ми въобще , с две ръце ти го препоръчвам човека наистина си разбира от работата ... хич не се чуди повече
Недей го мисли повече ами вземи се обади на колегата zfa159 и иди в сервиза му да ти погледне поне климатика ако не друго , Всичките ми коли все при него съм ги карал досега железен е човека , поне аз не познавам по добър от него в тая област климатиците не само в София ми въобще , с две ръце ти го препоръчвам човека наистина си разбира от работата ... хич не се чуди повече
- zografski
- Мнения: 2589
- Регистриран на: Сря 25 мар 2009 18:10
- Автомобил: Golf IV V6 4Motion
- Двигател: AUE 2001
- Местоположение: Sofia
Re: Проблем с климатроник на Голф 4 - съвети?
Ето ви друг гайд, който направих, за да бъде полезен на колегите със сходен проблем Аз лично не съм запоявал нищо, даже не съм използвал и лустер клеми.
http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=11&t=417272
http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=11&t=417272
- terero
- Мнения: 210
- Регистриран на: Пон 28 юли 2008 17:45
- Автомобил: VW PASSAT VW LUPO
- Двигател: AHU 98 AKU 00
- Местоположение: Бургас
Re: Проблем с климатроник на Голф 4 - съвети?
И аз да се включа с едно питане.
Колата е пасат код на мотора AHU 98г. Паля колата пускам троника на ауто и заработва както трябва, но след 10-15мин изчезват градисите,които показват температурата в купето и климатроника почва да духа с по слаба струя.
Понякога когато паля на дисплея не се появяват горе споменатите градуси а и пак си духа студено.
Мога да настройвам силата на въртене на перката, но ми струва, че когато не изписва градусите работи не ефективно.
Колата е пасат код на мотора AHU 98г. Паля колата пускам троника на ауто и заработва както трябва, но след 10-15мин изчезват градисите,които показват температурата в купето и климатроника почва да духа с по слаба струя.
Понякога когато паля на дисплея не се появяват горе споменатите градуси а и пак си духа студено.
Мога да настройвам силата на въртене на перката, но ми струва, че когато не изписва градусите работи не ефективно.
- terero
- Мнения: 210
- Регистриран на: Пон 28 юли 2008 17:45
- Автомобил: VW PASSAT VW LUPO
- Двигател: AHU 98 AKU 00
- Местоположение: Бургас
Re: Golf MK4 1.9TDI AHF Проблем с климатроник - съвети?
Днес забелязах и друг момент,че когато изчезнат градусите за вътрешната температура (не тези които настрйвам от копчетата за топло и студено) се чува и че изключна някое реле от към бушоните.
След като му пуснах самодиагностика показа грешка 313, проблем с датчика за навлизащия в купето въздух.
След дълго ровене разбрах, че този датчик G89 се намира под филтъра на купето и се сваля като се махне жабката.
До тук доре, но идва тънкия момент има ли вариант за почистване (отремонтиране на G89 ) или се сменя и дали се продава нов?
След като му пуснах самодиагностика показа грешка 313, проблем с датчика за навлизащия в купето въздух.
След дълго ровене разбрах, че този датчик G89 се намира под филтъра на купето и се сваля като се махне жабката.
До тук доре, но идва тънкия момент има ли вариант за почистване (отремонтиране на G89 ) или се сменя и дали се продава нов?
Re: Golf MK4 1.9TDI AHF Проблем с климатроник - съвети?
Здравейте !!! Искам да попитам и аз нещо !!! Имам Голф 4 /1.9 ТДИ /AJM
Когато пусна климатика перките тръгват на 1 степен и след около 30-40 секунди тръгват на 2 степен тръбата става студена направо лед..
Вътре всичко е наред духа доста студено ,както на ауто така и на екон,но проблема е ,че по диагностика изкарва грешка 01274....
Какво може да е ????
Когато пусна климатика перките тръгват на 1 степен и след около 30-40 секунди тръгват на 2 степен тръбата става студена направо лед..
Вътре всичко е наред духа доста студено ,както на ауто така и на екон,но проблема е ,че по диагностика изкарва грешка 01274....
Какво може да е ????
- bobi.borisov1
- Мнения: 1
- Регистриран на: Чет 23 апр 2020 16:47
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Golf MK4 1.9TDI 90коня
Искам да попитам аз за моя голф, за климатроника духа студено но не толкова добре. какъв може да е проблема
-
- VW експерт
- Мнения: 12769
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Golf MK4 1.9TDI AHF Проблем с климатроник - съвети?
Много могат да бъдат.
По-добре се насочи към сервиз.
По-добре се насочи към сервиз.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: S.Stefanov и 92 госта