Golf MK4 AKL - сагата с понижената мощност

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
plamikcho
Мнения: 775
Регистриран на: Чет 11 юни 2009 15:25
Автомобил: VW Passat B6
Двигател: BLS 2007
Местоположение: Sofia

Golf MK4 AKL - сагата с понижената мощност

Мнениеот plamikcho » Сря 28 авг 2013 16:37


Здравейте колеги!

Колата ми е с този проблем повече от 1.5 г. Друга тема, в която съм писал - http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=5&t=389025 Ето и цялото житие и битие:

Зима 2012 - доста студена и с много сняг, тогава се е появил проблема, защото преди да падне снега нямаше никакви проблеми с вървежа.
2012 април - установих, че колата е с понижена мощност и ускорява мудно. Сагата започва.
Сервиз номер 1:
Грешка в ламбда сонда (стара грешка, още откакто купих колата!). Смениха я - никаква разлика във вървежа. Вече няма грешки при диагностика. Следваща цел - катализатора. Махнаха го и сложиха гърне. Никаква разлика.

Резултат: колата не е оправена, струваше ми около 300 лв общо.

Смених сервиза - препоръчаха ми специално за VAG автомобили сервиз, в който били много добри.
Сервиз номер 2:
Първа диагностика - грешки няма, наблюдавали параметрите, карали колата, тествали, всичко било в норма. Заключение - "този двигател толкова си може". Говорих с баш специалиста, като му казах, че такива отговори не говорят за професионализъм и дори са обидни за мен. След като съм дошъл с някакъв проблем, значи има проблем. Казах му, че тази кола е вървяла доста повече преди и искам да знам защо сега не върви (и дали може да се оправи). Тона ми подейства, човека отиде да говори с хората си и върнаха колата пак да гледат. Резултата от гледането - установиха, че не работи клапана на всмукателния колектор. Смениха го. Промяна във вървежа - почти никаква, ускорението стана по-плавно. Лекото зачудване преди 2000 оборота изчезна.

Резултат: несъществено подобрение, цена 100 лв. общо.

Временно зарязах колата. Нямах възможност да търся свестен майстор и да вися по цял ден в очакване да се реши проблема. Все пак ме подразни това, че не знам причината за този проблем. Намерих доста теми във форума с подобни симптоми. Като най-вероятни причини бяха посочени:

- дебитомер
- мръсна дроселна клапа (моята е чистена 2 пъти и имам представа за колко време се зацапва и какъв е ефекта от почистването)
- влизане на въздух след дебитомера (въздуховода от дебитомера до дросела, о-пръстени на всмукателния колектор, други маркучи, свързани с вакуума)
- датчик на Хол

Последвах съветите на по-опитните колеги (благодаря на всички, които помогнаха) и започнах да търся причината.
1. Дебитомера - почистих го. Разлика никаква. Откачих буксата му и покарах малко да видя има ли разлика. Нямаше разлика. Поръчах си нов дебитомер от ибей (китайка). Имах съмнения, че проблема е в дебитомера и реших да не се набутвам. Новия дебитомер пристигна и тръгнах да го сменям да видя какво ще стане. Реших и дросела да почистя. При чистенето на въздуховода намерих малка дупка (1 мм) на тънката част към картерните газове. Запуших я с поксипол, за да пробвам колата без течове докато купя нов въздуховод. Закачих новия дебитомер. Запалих колата - трагедия :banghead ! На празен ход горе-долу добре, но при подаване на газ прекъсва, гасне, гърми. Пуснах адаптация на дросела за всеки случай (макар да знам, че няма да повлияе с нищо). Направих и едно кръгче - едва се докарах обратно. Работи само от 2000 до 3000 оборота, прекъсва и придърпва жестоко.
Грешки:

00537 - Lambda (Oxygen Sensor) Regulation
18-00 - Upper Limit
00533 - Idle Speed Regulation
19-00 - Lower Limit

Данни от дебитомера: https://picasaweb.google.com/lh/photo/FVHCPHOI2_UuUCniEKfpBIBa0iZVR4I74BmW0YHXx10?feat=directlink

Изключих дебитомера. Като с магическа пръчка колата си стана като преди - мудна и понижена мощност, но вървяща! Тук вариантите май са 2 - кофти дебитомер (все пак е куча марка) или изправен дебитомер, но нещо друго повредено, което се изявява при работещия дебитомер??? Върнах стария дебитомер, тъй като с него колата върви нормално.

2. Реших да сменя о-пръстените на колектора. Сетих се, че и свещи не са сменяни скоро и могат да се комбинират с о-пръстените така и така ще се сваля колектора. Купих и нов въздуховод. Смених всичко това. Старите о-пръстени бяха спечени, но здрави. Само на 1 забелязах признаци за теч - напукано и мазно.
Резултат: има подобрение във вървежа. Не мога да преценя дали е като преди, но определено ускорението е доста по-добро. За тест ползвам една отсечка на Ботевградско шосе преди тунела на Подуяне (от светофар до светофар). Преди смяната едва вдигаше 100 км/ч до светофара, по средата някъде 70-80. След смяната още на средата скоростта беше 110 км/ч. На 2-ра и 3-та вдига почти 6500 оборота. И тук трябваше да се радвам и да скачам. Да, ама не. Нов проблем - много досадно тресене на тихи обороти с около +/- 50-100 оборота. Намалява леко при загрял двигател. Вижте тук https://picasaweb.google.com/lh/photo/oQsGpabZv-dwO14e6BjgloBa0iZVR4I74BmW0YHXx10?feat=directlink

От горните грешки остана 00537 18-00. Пробвах да трия грешката - при изтриване ламбда регулацията започва да работи, но избива след не повече от минута работа на празен ход и регулацията заковава на 0%.

Какво е правено досега:
- нова ламбда сонда
- премахнат катализатор
- сменен клапан на всмукателния колектор (втора употреба)
- почистен дебитомер (с новия китайски гризнах дървото, но поне беше евтин)
- почистена дроселна клапа
- сменен въздуховод
- сменени о-пръстени м/у всмукателния колектор и главата
- нови свещи

Грешката 00537 18-00 (ламбда регулация на горна граница) означава бедна смес, малко гориво/много въздух според http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/00537 . Интересно, колата върви осезаемо по-добре, тоест сместа не е "много бедна" а пък сме на горна граница??? Мисля да купя стартер спрей и да проверя за пробойни.

Нещо интересно - направих тест според описаното тук http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Fuel_Trim_Info и изглежда, че стария дебитомер работи. Графика тук https://picasaweb.google.com/lh/photo/12HV7K0UHgpp3zqXCl6NaIBa0iZVR4I74BmW0YHXx10?feat=directlink. Според ross-tech работещия дебитомер трябва при пикова стойност на оборотите да дава приблизително 80% от мощността на колата в к.с. при височини близки до морското равнище. Тъй като двигателя вдига без проблем максимални обороти (~6400), датчика на Хол отпада от списъка със заподозрени.

Ще бъда много благодарен за някакви идеи. Наясно съм, че най-вероятно знанията ми няма да са достатъчни, за да реша проблема и определено мисля, че само опитен диагностик може да разбере какво е точно. Все някога ще стигна и до това, но дотогава имам някаква надежда :love.vwclub




didich
Мнения: 219
Регистриран на: Пон 06 сеп 2010 17:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Голф 4 2000 AKL - сагата с понижената мощност

Мнениеот didich » Чет 29 авг 2013 10:52


Едва ли помагам с нещо, но катализатора проверявал ли си го как е ??, при запушен такъв наистина затормозява много мотора и колата не върви както трябва.


Потребителски аватар
plamikcho
Мнения: 775
Регистриран на: Чет 11 юни 2009 15:25
Автомобил: VW Passat B6
Двигател: BLS 2007
Местоположение: Sofia

Re: Голф 4 2000 AKL - сагата с понижената мощност

Мнениеот plamikcho » Чет 29 авг 2013 10:55


Катализатора е премахнат (написано е).


Потребителски аватар
plamikcho
Мнения: 775
Регистриран на: Чет 11 юни 2009 15:25
Автомобил: VW Passat B6
Двигател: BLS 2007
Местоположение: Sofia

Re: Голф 4 2000 AKL - сагата с понижената мощност

Мнениеот plamikcho » Чет 29 авг 2013 11:12


Карах пак колата. Определено върви добре. Усеща се тяга при подаване на газ и има ускорение. Останаха само проблемите с тресенето на празен ход и грешката 00537 - Lambda (Oxygen Sensor) Regulation
18-00 - Upper Limit

На клипчето може да се види как работи.
https://picasaweb.google.com/lh/photo/s4HcBYVfz-cuZGsVEn0jWIBa0iZVR4I74BmW0YHXx10?feat=directlink

Тресенето се появи след чистенето на дроселната клапа (но не му обърнах много внимание, тъй като с китайския дебитомер работеше много зле двигателя). Чистил съм дроселната клапа и преди и не е имало такъв проблем :screwy . Съвсем различно беше поведението - оборотите стояха малко високи 1200 примерно, но за 100-ина км се оправяше и не тресеше така.


Потребителски аватар
lent
Мнения: 481
Регистриран на: Пон 28 юни 2010 9:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Re: Голф 4 2000 AKL - сагата с понижената мощност

Мнениеот lent » Чет 29 авг 2013 12:08


Мислил ли си за проблем в ЕКУ-то на двигателя - софтуерен и/или хардуерен?Може да пробваш с Друго ЕКУ с номер като твоето,но трябва да вземеш и прилежащото му талбо,заради имобилайзера.Или някой с ВАГ-ТАХО да обучи имобилайзера в твоето табло към ЕКУ-то за проба.


Потребителски аватар
plamikcho
Мнения: 775
Регистриран на: Чет 11 юни 2009 15:25
Автомобил: VW Passat B6
Двигател: BLS 2007
Местоположение: Sofia

Re: Голф 4 2000 AKL - сагата с понижената мощност

Мнениеот plamikcho » Чет 29 авг 2013 12:27


Не ми изглежда като проблем с ЕКУ. Не го изключвам като вариант, но просто не е логично. Преди да изчистя дросел клапата нямаше никакво тресене или грешки, само понижената мощност. Едва ли мога да повредя ЕКУ-то с едно чистене на дросел :confused . Или пък със смяна да дебитомер. По-вероятно е като съм чистил дросела, да се е заклещил някой конец от парцала или да съм бутнал нещо. Странното е тази грешка за бедната смес откъде дойде и дали е свързана с тресенето?


Потребителски аватар
lent
Мнения: 481
Регистриран на: Пон 28 юни 2010 9:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Re: Голф 4 2000 AKL - сагата с понижената мощност

Мнениеот lent » Чет 29 авг 2013 12:47


Не става въпрос ти да си повредил ЕКУ-то.Причината може да бъде и друга - дефектирал елемент и т.н.,което на пръв поглед при отваряне на ЕКУ-то може да не се забележи,защото не е задължително да има следи.И пак може да ти дава грешки за няои датчици,ако има проблем в ЕКУ.Така че ЕКУ-то също остава под съмнение до момента,в който не пробваш с друго читаво от работеща номрално кола.И както казваш - след адаптацията се появил проблема - еми нали ЕКУ сканира ТПС и ако стойностите в ЕКУ-то поради някакъв проблем в последното не са запаметени коректно - ето ти причина.Т.е. на пръв поглед адаптацията е завършила успешно,но реално не знаеш какво е записало ЕКУ-то в паметта си.Така че ЕКУ-то съвсем не е за пренебрегване като източник на проблем.А случайно да си пробвал с друга дроселова клапа?


Потребителски аватар
plamikcho
Мнения: 775
Регистриран на: Чет 11 юни 2009 15:25
Автомобил: VW Passat B6
Двигател: BLS 2007
Местоположение: Sofia

Re: Голф 4 2000 AKL - сагата с понижената мощност

Мнениеот plamikcho » Чет 29 авг 2013 12:55


Възможно е наистина. И това ще се провери като се изчерпат другите неща. Да отбележа нещо - проблема се появи след почистването, не след адаптацията. Просто не обърнах внимание в началото, тъй като колата едва вървеше и това ми беше по-сериозния проблем за оправяне.


Потребителски аватар
oicho
Мнения: 143
Регистриран на: Вто 11 сеп 2007 15:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сливен

Re: Голф 4 2000 AKL - сагата с понижената мощност

Мнениеот oicho » Чет 29 авг 2013 20:13


здравей колега и аз имам същия проблем , всичко на диагностика ми работи , нови кабели , нови свещи вакум нов за промелижия смукетел , нов датчик на разпределителния , правилно зацепване на 100% , сменени о пръстени , 3 пъти проверявана за проблем с смъчене на въздух и т.н проверен датчик на хидравиликата ,сменени темп датчици , дросел проверен дебитомер проверен и даже вече грохна

/малко инфо за моя кош :Д

г4 1.6 ср акл 1999 производстео : Германия, колата съм я закупил от Германия , мн е запазена нямам абс никакви счупени сменини скъсани мъркучи и т.н./

Аз вече стигнах до един извод от 3 тъпи проблема , не се наемам да казвам дали са възможни или каквото и да е , просто ще ти следя темата и след няколко дни почвам да разглобявам моя


тъп сл.1 :
- гарнитурата на изп колектор е преебана , защото много препръцква моя

тъп сл.2 :
-бобина /проверена но не съм на 100 % сиг /

тъп сл.3 :
-проблеми в окабеляването около кабелите за дузите ако евентуално при поставяне на газ инж. е влязло влага оттам проблеми или прецакване на ЕКУ


Потребителски аватар
plamikcho
Мнения: 775
Регистриран на: Чет 11 юни 2009 15:25
Автомобил: VW Passat B6
Двигател: BLS 2007
Местоположение: Sofia

Re: Голф 4 2000 AKL - сагата с понижената мощност

Мнениеот plamikcho » Пет 30 авг 2013 10:46


От написаното виждам, че си с газова. Кога се появи при теб проблема?


Потребителски аватар
radi_nrj
Мнения: 9331
Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
Двигател: AEL ALH
Местоположение: София

Re: Голф 4 2000 AKL - сагата с понижената мощност

Мнениеот radi_nrj » Пет 30 авг 2013 10:59


Огледайте да не ви смуче въздух след дебитомера. При мен се беше цепнал маркуча точно където влизат маслените пари и така на лампда сензора идваше завишено количество свободен кислород в изгорелите газове и компа почва да обогатява. Резултата беше понижена мощност, неравномерна работа на мотора и 15/100 разход. Моята е с AFT мотор ама нещата са сходни.


Потребителски аватар
plamikcho
Мнения: 775
Регистриран на: Чет 11 юни 2009 15:25
Автомобил: VW Passat B6
Двигател: BLS 2007
Местоположение: Sofia

Re: Голф 4 2000 AKL - сагата с понижената мощност

Мнениеот plamikcho » Пет 30 авг 2013 11:24


Проверил съм всички маркучи и няма нищо нередно, което да мога да видя. Големия маркуч от дебитомера е сменен с нов. О-пръстените са сменени. Остава ми само пробата със спрей за скрити места, където изпуска. Преди последните ми интервенции, след които мощността се върна, е имало повече пробойни във вакуума - дупка при картерните газове на стария маркуч, самия маркуч при връзката с дроселната клапа отвътре е грапав, като надран и сигурно въпреки скобата е пускал малко въздух. А, и о-пръстените, да кажем, че и оттам нещо е влизало. И какво излиза - намалявам (или премахвам) влизането на въздух след дебитомера, логично сместа става по-добра и колата върви по-добре, което се наблюдава. Да, ама виждам грешка за много бедна смес (след като ламбда сондата излиза от граници). Защо мощността се върна, пък сместа стана толкова бедна, та чак грешка излиза? :question


Потребителски аватар
oicho
Мнения: 143
Регистриран на: Вто 11 сеп 2007 15:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сливен

Re: Голф 4 2000 AKL - сагата с понижената мощност

Мнениеот oicho » Пет 30 авг 2013 17:20


проблема беше много след газовата , маркучите съм ги проверил на 100 % написано е


Потребителски аватар
radi_nrj
Мнения: 9331
Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
Двигател: AEL ALH
Местоположение: София

Re: Голф 4 2000 AKL - сагата с понижената мощност

Мнениеот radi_nrj » Пет 30 авг 2013 18:28


plamikcho написа:Проверил съм всички маркучи и няма нищо нередно, което да мога да видя. Големия маркуч от дебитомера е сменен с нов. О-пръстените са сменени. Остава ми само пробата със спрей за скрити места, където изпуска. Преди последните ми интервенции, след които мощността се върна, е имало повече пробойни във вакуума - дупка при картерните газове на стария маркуч, самия маркуч при връзката с дроселната клапа отвътре е грапав, като надран и сигурно въпреки скобата е пускал малко въздух. А, и о-пръстените, да кажем, че и оттам нещо е влизало. И какво излиза - намалявам (или премахвам) влизането на въздух след дебитомера, логично сместа става по-добра и колата върви по-добре, което се наблюдава. Да, ама виждам грешка за много бедна смес (след като ламбда сондата излиза от граници). Защо мощността се върна, пък сместа стана толкова бедна, та чак грешка излиза? :question


Ако както казваш смученето на въздух е отстранено и дебитомер и лампда отчитат вярно, дросела работи адекватно остава само горивото. Щом ти идва бедна смес може да е всичко от задръстен филтър до запушен инжектор.


Потребителски аватар
plamikcho
Мнения: 775
Регистриран на: Чет 11 юни 2009 15:25
Автомобил: VW Passat B6
Двигател: BLS 2007
Местоположение: Sofia

Re: Голф 4 2000 AKL - сагата с понижената мощност

Мнениеот plamikcho » Пет 30 авг 2013 22:51


Колеги, с този пост обявявам край на сагата :smile. За мен проблема е решен и избягалите 20 коня се върнаха, както и се оправи тресенето и грешката за бедна смес. Ето и графика как изглежда нормално работещия двигател https://picasaweb.google.com/lh/photo/rgsxiwocEzz-b9jMj-wIJ4Ba0iZVR4I74BmW0YHXx10?feat=directlink. Днес купих стартер спрей и тръгнах да правя пълна ревизия на въздуха за течове. И още на дроселната клапа какво виждат очите ми - малкото маркуче под картерните газове извадено :twisted. От толкова проверки накрая съм се изложил яко - как не съм го видял? :banghead Внимавайте с това маркуче, при мен се вади доста лесно и може по невнимание да се бутне ако се пипа по този на картерните газове (точно над него). Точно това маркуче е отговорно за тресенето и грешката за бедна смес. Не знам точно каква роля играе, но видях, че изваждането му не спъва колата на високи обороти, а причинява тресене в тихите и грешката 00537 18-00 - ламбда на горна граница. Диагностиката със спрея не показа наличие на каквито и да било други течове.

Реалните проблеми, които са довели до понижената мощност в моя случай, са:
- мръсен дебитомер
- пробит маркуч към картерните газове (малка дупка 1 мм, трудно забележима)
- изгорели о-пръстени на всмукателния колектор

Комбинацията от тези 3 фактора може да направи колата мудна като трактор. Не мога да кажа кое доколко допринася, тъй като последните 2 ги отстраних наведнъж. Със сигурност почистването на дебитомера преди смяната на големия маркуч и о-пръстените не промени нищо (не е ясно колко е бил мръсен, но съм го написал при проблемите). За всичко това е писано многократно във форума.
Колко реално струва ремонта (частите само, без работата и четенето):
- о-пръстени 20 лв
- стартер спрей 11 лв
- спрей за почистване на дебитомер 12 лв
- гофрирания маркуч от дебитомера 60 лв
- свещи 20 лв (едва ли имат отношение, но използвах момента да ги сменя)
--------------------------------------------------
Общо: 123 лв

Какво излишно беше сменено без връзка с проблема:
- махнат катализатор и поставено гърне вместо него - около 100 лв, не помня точно
- нова ламбда сонда - 200 лв
- клапанчето на всмукателния колектор - 50 лв за втора употреба + 50 лв за диагностика и смяна. И това на доверие, защото не съм присъствал на диагностиката и ремонта
--------------------------------------------------
Общо: ~ 400 лв

Излишни части:
Китайския дебитомер от ибей - 90 лв.
Поръчах го след дискусия в тази тема http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=5&t=389025. Там питах дали е сигурно че е прецакан дебитомера, след като при изключването му няма видима разлика във вървежа на колата (има лека разлика само в данните от лога). Оказа се, че колегата не е прав - не е задължително да се промени драстично поведението на колата при изключване на здрав дебитомер. Стойностите, които ЕКУ-то изчислява при изключен дебитомер, за близки до реално отчетените (малко по-ниски всъщност). Логично е при наличие на теч от о-пръстени или някой маркуч да не се случи кой знае какво с вървежа на колата. Имах съмнения, че оригиналния дебитомер все пак може да е здрав и затова поръчах евтин (можеше да пробвам и с работещ от друга кола, но нямам тази възможност).

И за финал искам да се върна в началото на "сагата" - сервизите. Сервиз номер 1 го ползвам отдавна и съм доволен. Това, което могат, го могат. Но определено в диагностиката не ги бива (обаче им прави чест, че знаят кога да се откажат, когато нещо не им е по силите). Сервиз номер 2 - тук е голямото мое разочарование. Определено хората там разбират от VAG автомобили. Сигурен съм, че знаят всичко за моя проблем и лесно биха определили причините за загубата на мощност. Вероятно някои от тях са членове на клуба или поне четат и пишат в този форум. Защо не оправиха колата ми? :question

Благодаря на всички колеги, които ми помогнаха да оправя колата си :love.vwclub Надявам се и тази тема да е полезна.
На колегата al3xbg плюс 2-те бири ще му подаря и един чисто нов китайски дебитомер за спомен :beer
Успех на всички и безаварийно каране :drive



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: BobbyTarantino, kiko26 и 190 госта