Golf MK4 AKL - сагата с понижената мощност
- radko86
- Мнения: 240
- Регистриран на: Сря 13 окт 2010 15:37
- Автомобил: Golf IV
- Двигател: AKL ARL
- Местоположение: Стара Загора
Re: Голф 4 2000 AKL - сагата с понижената мощност
Браво на теб колега.Радвам се ,че си решил проблема .Постовете ти са изчерпателни и ще бъдат полезни на много колеги за в бъдеще
- niki1_j
- Мнения: 671
- Регистриран на: Нед 12 юли 2009 21:22
- Автомобил: Golf MK IV
- Двигател: ASZ
- Местоположение: Sliven
- Контакти:
Re: Голф 4 2000 AKL - сагата с понижената мощност
Мдааааа, браво колега. Това доказва теорията ми, че има механици и 'диагностици'. Жив пример как не бива да се сменят части преди да има ясна и точна диагноза.
Според мен е време да се процедира така - има проблем, сменяме ламда да кажем. Не се оправи. ОК няма да ти я плащам, прави с нея каквото си пожлеаш.
Знам, че майсторите ще ме захапят сега, но аз тия пари не ги бера по дърветата, а и така да е - не съм благотоврително дружество да ги подарявам ей така за спорта. То като ще е проба грешка, няма да ходя по майстори. Мен лично точна ей такъв тип отношение, ме направи майстор. По моята кола освен мен вече никой друг не пипа. Е не всичко откривам от първия път, но със смелост мога да заявя, че мога и знам повече от голяма част от 'майсторите'.
Малко офф-топик, но вчера ми звъни приятел, който кара Форд Фиеста. Колата много трудно запалила и след това работила на 2-3 цилиндъра по описанието. Притекох се на помощ. Момчето беше ходило до най-близкият сервиз до тях в Младост 4. Сърдитият майстор му заявил, че свещите са му ОК, но замерил компресията и на 1 и 4 била 8,5. Но на 2 и 3 била около 2 атмосфери. Викам брех, до оня ден вървеше и изведнъж бам - няма компресия. Не че е невъзможно ама викам ще развия свещите, ей така да се уверя.
Извадих свещите и наистина проблема беше във 2 и 3 цилиндър. Там свещи нямаше. Катодът беше на 0 и свеща превеша супер мижава искра. Свещи 20 лв. и клолата само докато и показах ключа запали и заработи нормално.
Изумен съм просто.
Поздрави оше веднъж колега и извинявай за спама в темата ти, но не се сдържах!
Според мен е време да се процедира така - има проблем, сменяме ламда да кажем. Не се оправи. ОК няма да ти я плащам, прави с нея каквото си пожлеаш.
Знам, че майсторите ще ме захапят сега, но аз тия пари не ги бера по дърветата, а и така да е - не съм благотоврително дружество да ги подарявам ей така за спорта. То като ще е проба грешка, няма да ходя по майстори. Мен лично точна ей такъв тип отношение, ме направи майстор. По моята кола освен мен вече никой друг не пипа. Е не всичко откривам от първия път, но със смелост мога да заявя, че мога и знам повече от голяма част от 'майсторите'.
Малко офф-топик, но вчера ми звъни приятел, който кара Форд Фиеста. Колата много трудно запалила и след това работила на 2-3 цилиндъра по описанието. Притекох се на помощ. Момчето беше ходило до най-близкият сервиз до тях в Младост 4. Сърдитият майстор му заявил, че свещите са му ОК, но замерил компресията и на 1 и 4 била 8,5. Но на 2 и 3 била около 2 атмосфери. Викам брех, до оня ден вървеше и изведнъж бам - няма компресия. Не че е невъзможно ама викам ще развия свещите, ей така да се уверя.
Извадих свещите и наистина проблема беше във 2 и 3 цилиндър. Там свещи нямаше. Катодът беше на 0 и свеща превеша супер мижава искра. Свещи 20 лв. и клолата само докато и показах ключа запали и заработи нормално.
Изумен съм просто.
Поздрави оше веднъж колега и извинявай за спама в темата ти, но не се сдържах!
- plamikcho
- Мнения: 775
- Регистриран на: Чет 11 юни 2009 15:25
- Автомобил: VW Passat B6
- Двигател: BLS 2007
- Местоположение: Sofia
Re: Голф 4 2000 AKL - сагата с понижената мощност
Според мен е време да се процедира така - има проблем, сменяме ламда да кажем. Не се оправи. ОК няма да ти я плащам, прави с нея каквото си пожлеаш.
Абсолютно подкрепям Така би трябвало да работи истинският специалист, който е сигурен в знанията си и поема отговорност за грешките си. За съжаление повечето тукашни майстори не работят така. А свестните пък са малко и са заети... Офф топик малко - преди години си правех колата при един много свестен майстор. Винаги откриваше причината за проблема, не ме е товарил с излишни пари и поемаше отговорност ако нещо се прецака след неговата работа без да вземе и стотинка. Защо спрях да ходя при него? Ами стана много зает просто. Трябваше да си резервирам час седмици по-рано, защото постоянно имаше работа. В сервиза му стана като в хан - по 100 човека постоянно, телефона му звъни постоянно и дори и с уговорен час започна да се бави и да закъснява. За тукашните форумни майстори съм чел само хубави неща, даже твърде хубави, та чак не ми се вярва. Но това качество на обслужване си има някаква цена и тя е за сметка на тези хора. Всеки иска да му обърнат внимание веднага, да му помогнат, ако е закъсал, да не му вземат много пари. Е как става тази работа при много желаещи? С отнемане от личното време, нерви и напрежение. Не бих искал да причинявам това на никого само и само да ми закърпи таратайката. Може и да не съм прав, де...
- niki1_j
- Мнения: 671
- Регистриран на: Нед 12 юли 2009 21:22
- Автомобил: Golf MK IV
- Двигател: ASZ
- Местоположение: Sliven
- Контакти:
Re: Голф 4 2000 AKL - сагата с понижената мощност
Така е да, с съвестните и добрите специалисти се изисква търпение. Няма как да е инъче.
- plamikcho
- Мнения: 775
- Регистриран на: Чет 11 юни 2009 15:25
- Автомобил: VW Passat B6
- Двигател: BLS 2007
- Местоположение: Sofia
Re: Голф 4 2000 AKL - сагата с понижената мощност
Ще посъбудя малко темата от чисто любопитство. Обявих край на сагата, тъй като вървежа на колата се подобри значително и влезе в "нормите" на моя окомер . Да, ама пуста човешка природа, дето все търси да чопли за нещо. Имах аз усещането, че все пак не върви така, както преди. Реших да направя един тест от 0 до 100 (естествено, знам, че няма да измеря много точно, нито пък с 1 старт ще стане). Погледнах данните на двигателя по каталог и видях, че от 0 до 100 ускорява за 10.9 сек, макс. въртящ момент 145Нм при 3800 об, макс. мощност при 5600 об. При теста се постарах да потегля без приплъзване максимално бързо, сменях бързо скоростите малко над 4000 об. Като се вземат предвид годинките на мотора (13+) и километрите (200к+), очаквах някакво време от сорта на 14-15 сек., включвайки и моето каране като забавящ фактор (не съм състезател). Малко изненадващо за мен времето беше 19 сек. Да кажем, че направя още няколко опита, предполагам, че ще подобря леко колкото да намаля фактора задкормилно устройство, но едва ли ще станат чудеса. Предполагам, че ще успея да изкарам 17 сек. време. Това е сравнително далече от 14-15 сек. Нямаше да е лошо да бях тествал някога колата, като си вървеше нормално, ама не съм и сега няма как да знам колко е вървяла преди. Затова колеги, моля за малко информация
Имам няколко въпроса:
- Как мога да измъкна максимално ускорение от този мотор (колко греша при карането)?
- Ако някой е тествал кола със същия двигател и горе-долу години + километри, какви са времената?
Мотора не гори масло (много малко липсва от смяна до смяна), работи тихо и равномерно (за моя слух), харчи нормално. Грешки на диагностика не излизат. Ако я закарам в някой сервиз, едва ли ще намерят нещо нередно (нали я карах като не вървеше хич, пак не намериха ). Още къде може да се търси причина за понижена мощност?
Мисля да пробвам и на максимална скорост колко ще вдигне, че не е изкарвана на магистрала от 2 г. Преди съм стигал 180 някъде. След последните интервенции тествах един път до 120 и определено има мегдан за още доста. Ще напиша резултата от този тест.
Какъвто и да е резултата, даже да установя, че пак не е наред, не мисля да оправям повече. Питам просто от интерес.
Имам няколко въпроса:
- Как мога да измъкна максимално ускорение от този мотор (колко греша при карането)?
- Ако някой е тествал кола със същия двигател и горе-долу години + километри, какви са времената?
Мотора не гори масло (много малко липсва от смяна до смяна), работи тихо и равномерно (за моя слух), харчи нормално. Грешки на диагностика не излизат. Ако я закарам в някой сервиз, едва ли ще намерят нещо нередно (нали я карах като не вървеше хич, пак не намериха ). Още къде може да се търси причина за понижена мощност?
Мисля да пробвам и на максимална скорост колко ще вдигне, че не е изкарвана на магистрала от 2 г. Преди съм стигал 180 някъде. След последните интервенции тествах един път до 120 и определено има мегдан за още доста. Ще напиша резултата от този тест.
Какъвто и да е резултата, даже да установя, че пак не е наред, не мисля да оправям повече. Питам просто от интерес.
- moimoimoi
- Мнения: 2418
- Регистриран на: Сря 21 мар 2007 21:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: В голф2 VR6 турбо
Re: Голф 4 2000 AKL - сагата с понижената мощност
замери я на дино колко коня е,даже може да ти понастроят
- plamikcho
- Мнения: 775
- Регистриран на: Чет 11 юни 2009 15:25
- Автомобил: VW Passat B6
- Двигател: BLS 2007
- Местоположение: Sofia
Re: Голф 4 2000 AKL - сагата с понижената мощност
Диното е добър вариант, но не знам кога ще имам възможност да посетя такова. Затова питам дали някой е правил такива тестове да видя къде съм аз.
Re: Голф 4 2000 AKL - сагата с понижената мощност
Здрасти колега, ако довечера си навит може да взема колата на жената 1,6 AKL и да направим едно сравнение м/у двете коли.
Колата е с газов инжекцион, демек е малко по-тежка, иначе е с оригиналните джанти 15 цола с втора ръка гумета на 195/65/15
Може да направим по няколко старта и ще си покаже за какво иде реч, но споредм мен това време от 19сек. е много много зле, то уно 45к.с. ще направо 0-100 за толко
Колата е с газов инжекцион, демек е малко по-тежка, иначе е с оригиналните джанти 15 цола с втора ръка гумета на 195/65/15
Може да направим по няколко старта и ще си покаже за какво иде реч, но споредм мен това време от 19сек. е много много зле, то уно 45к.с. ще направо 0-100 за толко
- plamikcho
- Мнения: 775
- Регистриран на: Чет 11 юни 2009 15:25
- Автомобил: VW Passat B6
- Двигател: BLS 2007
- Местоположение: Sofia
Re: Голф 4 2000 AKL - сагата с понижената мощност
Благодаря колега, но май довечера няма да мога. И аз мисля, че времето е зле. Гледах разни клипчета на уж същия мотор как ускорява за 10 сек. И това не ми се вярва много, но все пак реално би трябвало за 12-13 да мога да ускоря до 100.
- siso_k
- Мнения: 1221
- Регистриран на: Вто 10 авг 2010 9:29
- Автомобил: 1999 VW Golf
- Двигател: AKL
- Местоположение: Ветровития град
- Контакти:
Re: Голф 4 2000 AKL - сагата с понижената мощност
пробвал ли си колко е максималната скорост - аз с моя в Сливен на летището успях да вдигна 190. По католог мисля че беше около 186.
Re: Голф 4 2000 AKL - сагата с понижената мощност
Ако всичко е наред по мотора би следвало каталожните данни да си ги прави без проблем, 19 сек е много за тия 101к.с. на тоя мотор, може да даде 19сек, но преди това трябва да му качиш 2 тона товар на тоя голф
- plamikcho
- Мнения: 775
- Регистриран на: Чет 11 юни 2009 15:25
- Автомобил: VW Passat B6
- Двигател: BLS 2007
- Местоположение: Sofia
Re: Голф 4 2000 AKL - сагата с понижената мощност
Не съм пробвал още максималната скорост, последната година съм яко блокиран и затова и 2-те ни коли стигнаха до окаяно състояние . А и няма винетка голфи, само на пасатчо сме му купили. Чудя се къде да пробвам - на новия участък на Долни Богров или на околовръстното между ботевградско и казичене. На новия участък като нищо може да са сложили камери... Околовръстното не е в добро състояние и може и да излетим след 140. Ще напиша резултата като пробвам. Имам странното усещане, че въпреки мудността при ускорение ще развие поне 170.
Тези 19 сек сигурно мога да ги сваля на 16 само с по-добро каране, но пак си е много. Гледах по клипчетата, че ги пържат почти до 6к. Аз май раничко сменях на 4к и нещо. Ама как няма да сменям като в главата ми постоянно изскачат постове за счупени скорости DUU .
Представете си преди колко е било зле, след като сега си потегля прилично, даже мога и да се откъсна от повечето коли по кръстовищата. Като беше съвсем зле, освен рейсове и камиони май друго не можех да дръпна на старт. Ускорението беше леко по-добро от на Икарус. На мол Сердика по спиралата нагоре не можех да се качвам на 2-ра, направо си спираше. Сега не само се качва на 2-ра, ами и с пуснат климатик и няма проблеми. Ако я оправя тази кола някой ден, сигурно ще литне . А дано, ама надали
Тези 19 сек сигурно мога да ги сваля на 16 само с по-добро каране, но пак си е много. Гледах по клипчетата, че ги пържат почти до 6к. Аз май раничко сменях на 4к и нещо. Ама как няма да сменям като в главата ми постоянно изскачат постове за счупени скорости DUU .
Представете си преди колко е било зле, след като сега си потегля прилично, даже мога и да се откъсна от повечето коли по кръстовищата. Като беше съвсем зле, освен рейсове и камиони май друго не можех да дръпна на старт. Ускорението беше леко по-добро от на Икарус. На мол Сердика по спиралата нагоре не можех да се качвам на 2-ра, направо си спираше. Сега не само се качва на 2-ра, ами и с пуснат климатик и няма проблеми. Ако я оправя тази кола някой ден, сигурно ще литне . А дано, ама надали
- siso_k
- Мнения: 1221
- Регистриран на: Вто 10 авг 2010 9:29
- Автомобил: 1999 VW Golf
- Двигател: AKL
- Местоположение: Ветровития град
- Контакти:
Re: Голф 4 2000 AKL - сагата с понижената мощност
Раничко си сменял колега, то на 4 000 почва да тегли общо взето, трябва поне до 5500. Аз като пробвах моя колко ще вдигне го натисках до 6000, че иначе летището нямаше да ми стигне.
Гледам че караш и Б6 – принципно като се качиш от Пасата на Голфа, Голфа ще ти струва доста муден. Аз оня ден карах едно Пежо 307 1.6 ХДИ 90 коня – при ускорение се усеща много рязка колата, докато при голф-а таква рязкост няма – просто двигателя си е слабичък. А и все пак турбо мотора набира доста по добре от атмосферката.
Гледам че караш и Б6 – принципно като се качиш от Пасата на Голфа, Голфа ще ти струва доста муден. Аз оня ден карах едно Пежо 307 1.6 ХДИ 90 коня – при ускорение се усеща много рязка колата, докато при голф-а таква рязкост няма – просто двигателя си е слабичък. А и все пак турбо мотора набира доста по добре от атмосферката.
Re: Голф 4 2000 AKL - сагата с понижената мощност
Ако мислиш, че проблема на колата е в мотора, а не другаде по-добре не я пържи да вдигаш максимална скорост да не вземе да се разлети нещо под капака, иначе наистина почва да дърпа след 4000 оборота, преди това не е особенно интересно, а ти точно тогава сменяш по-горна скорост, трябват си обороти за да се доближиш до каталожните данни
Най-добре виж какво и е на колата, вкарай я в кондикция и тогава започни да замерваш 0-100 и максимална, ако тогава не ти харесва пиши ще се видим накъде с мойта и ще направим една сверка
Най-добре виж какво и е на колата, вкарай я в кондикция и тогава започни да замерваш 0-100 и максимална, ако тогава не ти харесва пиши ще се видим накъде с мойта и ще направим една сверка
- plamikcho
- Мнения: 775
- Регистриран на: Чет 11 юни 2009 15:25
- Автомобил: VW Passat B6
- Двигател: BLS 2007
- Местоположение: Sofia
Re: Голф 4 2000 AKL - сагата с понижената мощност
Благодаря колеги! Засега мисля да пробвам още един път от 0 до 100 като сменям малко преди 6000 и проба колко ще вдигне. Ако ще се чупи нещо, по-добре да стане по време на проба и да карам аз.
С пасата хич не сравнявам, там още при 1800 об. става като самолет. А голфа си се държи точно както е по технически данни - започва да дърпа след 3000 об.
С пасата хич не сравнявам, там още при 1800 об. става като самолет. А голфа си се държи точно както е по технически данни - започва да дърпа след 3000 об.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 286 госта