Golf MK4 AKL - сагата с понижената мощност

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
oicho
Мнения: 143
Регистриран на: Вто 11 сеп 2007 15:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сливен

Re: Голф 4 2000 AKL - сагата с понижената мощност

Мнениеот oicho » Вто 10 сеп 2013 11:31


такааааа ...... империята отвръща на удара !

Днес както бях споменал по -рано дойде времето и на моя папагал.

Свалих всичко до блок , проверих кабели маркучи гарнитури гумички уплътнения и всичко по реда си . всичко здраво и дойде последен ред на свещитеее и какво да видя : давам на контакт и инжектора на 1 цилиндар още при даването на контакт : пръска ама пръска бензин като невидял / без запалване / .

Някой стигал ли е до този проблем ?! и ако е стигал да каже с кое да продължавам : с компа на бенза или с окабеляването по рейката и дюзите




Потребителски аватар
plamikcho
Мнения: 775
Регистриран на: Чет 11 юни 2009 15:25
Автомобил: VW Passat B6
Двигател: BLS 2007
Местоположение: Sofia

Re: Голф 4 2000 AKL - сагата с понижената мощност

Мнениеот plamikcho » Вто 10 сеп 2013 12:37


При мен след отстраняването на въздушните проблеми мощността се покачи значително и може да се каже, че си върви нормално колата. Е, има малка забележка, все още не е това, което трябва да е. Остана да проверя горивото (не са чистени дюзите). За това непрекъснато пръскане първо окабеляването разбира се. Дано да не излезе нещо скъпо. Май ще проверя и аз инжекторите.


Потребителски аватар
oicho
Мнения: 143
Регистриран на: Вто 11 сеп 2007 15:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сливен

Re: Голф 4 2000 AKL - сагата с понижената мощност

Мнениеот oicho » Съб 28 сеп 2013 18:53


Днес си взех ЕКУ-то, сглобих всичко . Проблема с предърпването и тласаците вече го няма. Колата се чисти както трябва. Но има и оше малко което се ебева с мене : нешо прецъква откъм бобината и кабелите и когато прецъкне мотора претриса. Съмяват ме кабелите свещите или бобинка / макар че съм ги сменял и нямат 10к км/

Някой имал ли е този проблем с това прецъкване / пукане съпроводено от претрисане на мотора !?

Утре ще сменя кабелите и свещите ,че да видим : )


Потребителски аватар
plamikcho
Мнения: 775
Регистриран на: Чет 11 юни 2009 15:25
Автомобил: VW Passat B6
Двигател: BLS 2007
Местоположение: Sofia

Re: Голф 4 2000 AKL - сагата с понижената мощност

Мнениеот plamikcho » Пон 21 окт 2013 16:21


Малко новини. Преди няколко дни водих голфа на преглед и нали се ме човърка колко е наред тая пуста смес, реших да се поинтересувам от газовете. Обясних накратко за "сагата" - махнатия катализатор, сменените неща и т.н. Майстора погледна и каза - "Добре е, не пипай нищо по колата". Понеже си го знам човека, че все в тоя стил говори, не питах за числа и др. (но му имам доверие, досега винаги ми е казвал ако види нещо нередно). По последни данни разхода е същия като преди когато не вървеше хич.


pintio
Мнения: 19
Регистриран на: Чет 24 мар 2011 22:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: BG

Re: Голф 4 2000 AKL - сагата с понижената мощност

Мнениеот pintio » Чет 19 дек 2013 16:02


Аз малко късно към темата. Взех си ония ден един Леон със същия мотор 1.6 sr и на идване от София посока Плевен го настъпих на 5-та от 110 до 180 педала до долу и колата набира доста добре имаики предвид ,че тия 100 коня на тва купенце. Но оначи вечер си направих един тест и аз от 0 до 100 със яко пържола 1-ва , 2-ра и вече си на 100 за има няма 13-14 немога да ги премеря точно. Но силата му идва след 3500 оборота.
Предишната ми кола със 1.4 МПИ набира равномерно без да се чуди дали да върви или не от 0 до 140-150.
SR-чето му идва силата след 3500 оборота.
И аз имам лекото предърпване някаде на 3-та .На свободна като е се усешта малко повече , но от тази тема ще видя това маркуче да не е да се е извадило.
От лекия поглед който видях е че има малко масълце от задната страна на двигателя от към инжекцията. Но не съм свалял пластмасата да видя от каде точно идва маслото.


Потребителски аватар
plamikcho
Мнения: 775
Регистриран на: Чет 11 юни 2009 15:25
Автомобил: VW Passat B6
Двигател: BLS 2007
Местоположение: Sofia

Re: Голф 4 2000 AKL - сагата с понижената мощност

Мнениеот plamikcho » Пет 20 дек 2013 12:11


Абе колега, ти на здрава кола търсиш проблем :smile . Моята ако набираше за 13 сек., нямаше да я има тази тема. Оказа се, че проблем тип "мудност" е по-зле, отколкото да откаже тотално. Майсторите гледат пали, работи спокойно, и ми съобщават "няма и нищо на колата, този мотор толкова си може". Едно знам - със сигурност вървеше по-добре и набираше по-бързо преди тези проблеми. В момента е закрепен в прилично състояние. За съжаление нямам възможност да го пробвам дали ще вдигне поне 160, което поне ще даде някаква надежда за двигателя. До скоро мислех, че проблема се дължи на електроника или инжектори, но може би просто километрите и годините вече са му много. Може и да му дам още един шанс и да го заведа на пълна ревизия при майстор от форума. Интересно обаче: не гори масло и маслото е нормално на щеката. И 5 години чакам да ми се строшат скоростите (DUU). По едно време мислех за ремонтен комплект даже. Като чета тук из форума разни колеги колко неща са правили, то аз съм някакъв късметлия. Колата се кара всеки ден и от 2 години само градско в София.


Потребителски аватар
plamikcho
Мнения: 775
Регистриран на: Чет 11 юни 2009 15:25
Автомобил: VW Passat B6
Двигател: BLS 2007
Местоположение: Sofia

Re: Голф 4 2000 AKL - сагата с понижената мощност

Мнениеот plamikcho » Съб 14 юни 2014 10:23


Леко полеко на Голфи му дойде време да се сменят ангренажи, ролки, молки и т.н. Минаха и годините, и километрите горе-долу. Иска ми се да използвам "разкостването" в сервиза да се провери туй-онуй, ако може да се разбере откъде идва тая мудност, пък ако се и оправи - супер :drunk Ето накратко положението в момента:
- мудност в ниските обороти до 3000. След това се отпушва и върви нормално. Със сигурност до 3000 об. има проблем, ускорението е много по-слабо от преди

- разхода е нормален (проверено многократно)
- разход на масло 200-300 г/10000 км
- тиха и равномерна работа на мотора, оборотите не мърдат
- всички проблеми с вакуумите са отстранени - о-пръстени, маркучи и т.н.
- свещите са сменени
- катализатора е махнат
- ламбда сондата е сменена и работи нормално
- дебитомера е здрав (тествано с друг работещ дебитомер и няма разлика)
- няма грешки на диагностиката
- всички параметри изглеждат в норма

Отново моля за някакви идеи и насоки - какво да се провери, какъв тест да се направи, който би дал някаква информация за проблема? Възможно ли е да е прескочил зъб на ангренажа?


Потребителски аватар
javor_bg
Мнения: 722
Регистриран на: Вто 25 сеп 2007 19:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Голф 4 2000 AKL - сагата с понижената мощност

Мнениеот javor_bg » Съб 14 юни 2014 18:00


Чак сега я виждам темата !

Колега, възможно е и прескочил зъб на агренажа да има. Всичко трябва да се провери. Понеже и аз съм с 1.6 SR и аз съм си патил с доста неща. Искам да те попитам дали някога си мерил налягането на бензина колко е преди регулатора със сложен и изваден вакуум ? С неизваден вакуум на горивния регулатор би трябвало да е 2.5 бара и да стига до 3.0 бара при изваден вакуум. Също на един познат при изваждане на вакуума на горивния регулатор в него имаше бензин и го смени. Спукала му се беше мембраната и пропускаше по малко. Много малко вероятно и щом колата работи добре, но за всеки случай е добре човек да го провери. Също така ъгъла на изпреварване на запалването гледан ли е ? Може да играе или да е много висок. Това също не е за подценяване ! Температурния датчик проверявал ли си го ? Пробвай да покараш малко с изключен температурен датчик. Един колега от форума имаше проблем с ЕКУ-то и при изключен температурен датчик колата му влизаше в някакъв авариен режим и се държеше доста по-добре. Също аз мисля да видя дали имам и аз инжектори, които да ми пръскат бензин непрестанно, когато дам на контакт. Изчетох цялата тема, но не видях дали си го проверил това Извинявай, ако не съм видял, но ти провери ли инжекторите ? Живите данни на колата проверявани ли са от някой майстор в движение/при натоварване, а не на място ? Аз също така имах проблем със задържане на десен преден спирачен апарат, но го отстраних. Компресия мерил ли си ? Знам, че не гори масло, но все пак.

Това , което аз мога да ти кажа за експериментите по моята кола:

- няма промяна във вървежа при изключена ламбда сонда
- няма промяна във вървежа при изключен дебитомер
- няма промяна във вървежа при изкючен температурен датчик, но пали много трудно студена

Утре ще проверя ускорението на моята кола да видим за колко време ускорява от 0 до 100 като изляза от София. Все пак на Ботевградско има камери и сфетофари и ме е страх.

Какъв ти е разхода на бензин в София ?

P.S. Още нещо се сещам за работата на мотора в ниските обороти. Преди време един майстор ми беше свалил бобината и установи на стенд, че има пробив в изолацията. Като я смени тази бобина и колата направо литна !


Потребителски аватар
plamikcho
Мнения: 775
Регистриран на: Чет 11 юни 2009 15:25
Автомобил: VW Passat B6
Двигател: BLS 2007
Местоположение: Sofia

Re: Голф 4 2000 AKL - сагата с понижената мощност

Мнениеот plamikcho » Съб 14 юни 2014 21:56


Хванах се за тоя ангренаж като удавник за сламка. По горивната част аз лично не съм мерил нищо, май в единия сервиз са мерили и е нямало проблем (но не съм бил там да видя). Ъгъла на изпреварване може и да са гледали, не помня вече. Ще го запиша за проверка и това. Температурния датчик е изправен - няма никакви проблеми с палене на топло/студено. Инжекторите не съм проверявал. Няма логика да има проблем в тях, колата си върви почти нормално, има мудност и забавяне само в ниските обороти. След 3000 се отпушва и върви нормално, значи горивото е достатъчно. Компресия не е мерена, ще помоля и това да се направи покрай обслужването, което предстои. Но не ми се вярва да има проблем с компресията, този невървеж го има вече 20 000 км и нищо не се случва с мотора. Това ме кара да мисля, че е по-скоро свързано с управлението (датчици, ЕКУ). За бобината - добра идея, може да се провери и тя :th_up . Но пак идва същия въпрос - как така кара без промяна толкова километри? :gruebel Много ще съм ти благодарен, ако измериш ускорението. Ако искаш, не напъвай много колата, примерно до 4500 об и на по-висока предавка. Аз така засякох с очакване за време от порядъка на 14-15 сек, но получих 18. На Ботевградско най-хубавата отсечка за тестове е преди тунела на Подуяне - няма камери, открито е и се вижда ако има ченгета. При обратен завой няма трафик и може да се пробва спокойно от 0 до 120 км/ч. Моя резултат в момента е: тръгвам от Витиня и преди светофара съм с около 120 км/ч. Същия тест с Пасата от профила: с умерено настъпване (щото с по-силно върти гуми на 2-ра :horror ) и смяна на предавките на 3500 об стигам 140 км/ч. Но все пак разликата между чипосано 1.9 ТДИ с над 300 Нм и 1.6 умреляк със 145 Нм (и то като е в ред :11 ) е огромна.
Напълно потвърждавам твоите експерименти с ламбда сонда, дебитомер и темп. датчик. И при мен е така. Разхода на бензин е около 10-11/100 в София, зависи от карането и задръстванията. Зимата може да стане 12. Не гори повече от преди, това поне е сигурно.
Абе ... какви камери на Ботевградско? Аз всеки ден почти го минавам и ако имаше досега да са ми пратили много честитки.


uomoto
Мнения: 280
Регистриран на: Чет 17 юли 2008 11:51
Автомобил: MK4 PD
Двигател: 1.9 TDI 131
Местоположение: Кеймбридж

Голф 4 2000 AKL - сагата с понижената мощност

Мнениеот uomoto » Нед 15 юни 2014 6:34


plamikcho написа:Благодаря колега, но май довечера няма да мога. И аз мисля, че времето е зле. Гледах разни клипчета на уж същия мотор как ускорява за 10 сек. И това не ми се вярва много, но все пак реално би трябвало за 12-13 да мога да ускоря до 100.


За 9-10 секунди трябва да направиш 100. Аз със моето умрело, 75 коня за 12 секунди удрям 100-така. Загуба на мощ може да е от много неща, но щом го прави на ниски обороти е от нещо запушено. Горивото също оказва влияние. Ако е от това дето казвам, само с мачкане на педала се оправя.


Потребителски аватар
plamikcho
Мнения: 775
Регистриран на: Чет 11 юни 2009 15:25
Автомобил: VW Passat B6
Двигател: BLS 2007
Местоположение: Sofia

Re: Голф 4 2000 AKL - сагата с понижената мощност

Мнениеот plamikcho » Нед 15 юни 2014 7:04


75 коня на какво? Голф, Поло? По каталог на АКЛ му дават 10.9 сек от 0 до 100. Като добавим годините и километрите нека да станат 12. Горивото в момента е от евтиния бензин на Шел. Пробвал съм и със скъпите горива на Шел и ОМВ, няма кой знае каква разлика. 20 000 км го мачкаме педала и нищо не става...


Потребителски аватар
javor_bg
Мнения: 722
Регистриран на: Вто 25 сеп 2007 19:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Голф 4 2000 AKL - сагата с понижената мощност

Мнениеот javor_bg » Пон 16 юни 2014 8:09


Колега, между 11 и 12 секунди от 0 до 100. Пробвано вчера !

При мене бензиновата помпа даваше 2.0 бара, вместо 2.5, но най-странното е че не се усещаше загуба на мощност въобще.


Потребителски аватар
plamikcho
Мнения: 775
Регистриран на: Чет 11 юни 2009 15:25
Автомобил: VW Passat B6
Двигател: BLS 2007
Местоположение: Sofia

Re: Голф 4 2000 AKL - сагата с понижената мощност

Мнениеот plamikcho » Пон 16 юни 2014 8:17


Много благодаря, колега :bowdown Напълно нормално време за такъв мотор. Днеска ми е подръка колата и може да пробвам и аз пък да видим. Че предния път може да не съм измерил вярно :gruebel Засега заподозряните са бобина и центровка. А само да попитам (може да ми се изсмеете за тъпия въпрос) -ако са отворени 2-та предни прозореца дали ще окаже забележимо негативно влияние или не?


Потребителски аватар
javor_bg
Мнения: 722
Регистриран на: Вто 25 сеп 2007 19:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Голф 4 2000 AKL - сагата с понижената мощност

Мнениеот javor_bg » Пон 16 юни 2014 8:29


Не би трябвало.


Потребителски аватар
vladovelin
Мнения: 1323
Регистриран на: Чет 27 дек 2007 11:18
Автомобил: Golf3 GTI
Двигател: 2E 1994
Местоположение: Пазарджик

Re: Голф 4 2000 AKL - сагата с понижената мощност

Мнениеот vladovelin » Пон 16 юни 2014 9:36


Да сте виждали на рали кола с отворени прозорци ?



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 258 госта