Golf MK4 AKL - сагата с понижената мощност

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
mrpetrov
Мнения: 415
Регистриран на: Чет 22 авг 2013 15:28
Автомобил: 1997 Passat B5
Двигател: 1.6 AHL
Местоположение: ¯\_(ツ)_/¯

Re: Голф 4 2000 AKL - сагата с понижената мощност

Мнениеот mrpetrov » Пон 16 юни 2014 9:52


Така и така експериментирате - защо не направите по 2 набирания - едното със смъкнати прозорци, другото с вдигнати...
Така ще си отговорите на въпросите, а след това ако споделите за резултатите какви са... ще е супер! :th_up




Потребителски аватар
plamikcho
Мнения: 775
Регистриран на: Чет 11 юни 2009 15:25
Автомобил: VW Passat B6
Двигател: BLS 2007
Местоположение: Sofia

Re: Голф 4 2000 AKL - сагата с понижената мощност

Мнениеот plamikcho » Пон 16 юни 2014 9:57


Според мен напълно отворени прозорци ще имат негативно влияние върху аеродинамиката по принцип, тъй като обтекаемостта на купето ще се наруши (поради липсващите повърхности на прозорците). Въпроса ми беше чисто практически - в обхвата от 0 до 100 км/ч (сравнително ниски скорости) дали ще има забележимо влияние? Едва ли при мен затворените прозорци ще оправят времето от 18 на 12 :Mr Green Fun , но все пак :question

П.П. Само с 2 набирания няма да стане, трябват доста повече опити, за да се минимизира човешкия фактор.


Потребителски аватар
javor_bg
Мнения: 722
Регистриран на: Вто 25 сеп 2007 19:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Голф 4 2000 AKL - сагата с понижената мощност

Мнениеот javor_bg » Пон 16 юни 2014 10:37


Вчера набиранията ги направих поне 6-7 пъти и някои от тях не бяха с напълно затворени прозорци.


Потребителски аватар
plamikcho
Мнения: 775
Регистриран на: Чет 11 юни 2009 15:25
Автомобил: VW Passat B6
Двигател: BLS 2007
Местоположение: Sofia

Re: Голф 4 2000 AKL - сагата с понижената мощност

Мнениеот plamikcho » Пон 16 юни 2014 13:24


Пуснах се 2 пъти да меря ускорението, но имаше трафик и само единия път беше успешен. Ето резултатите:

Monday,16,June,2014,12:00:33:48030
Control Module Part Number: 06A 906 019 BQ Component and/or Version: 1.6l 2V/R4 SIMOS HS3120

Metric units
0 to 100 km/h: 16.2 +- 0.40s
400m: 21.2 +- 0.41s, @100 km/h
90-120 km/h:
200 meters: 14.2 +- 0.41s, @90 km/h

US Units
0 to 60 mph: 15.2 +- 0.39s
1/4 mile: 21.3 +- 0.41s, @62 mph
60-90 mph:
660 feet: 14.2 +- 0.41s, @56 mph

Time(s) km/h m
0.00 0.0 0.0
0.21 3.0 0.2
0.41 3.0 0.3
0.60 3.0 0.5
0.79 3.0 0.7
0.98 3.0 0.8
1.16 3.0 1.0
1.35 13.0 1.7
1.54 13.0 2.3
1.72 13.0 3.0
1.92 13.0 3.7
2.11 13.0 4.4
2.30 22.0 5.6
2.49 22.0 6.7
2.69 22.0 7.9
2.89 22.0 9.2
3.09 22.0 10.4
3.29 30.0 12.1
3.49 30.0 13.7
3.67 30.0 15.3
3.86 30.0 16.8
4.05 30.0 18.4
4.24 35.0 20.2
4.43 35.0 22.1
4.62 35.0 23.9
4.82 35.0 25.9
5.03 35.0 27.9
5.22 41.0 30.1
5.41 41.0 32.3
5.62 41.0 34.6
5.81 41.0 36.8
6.01 41.0 39.1
6.21 48.0 41.8
6.41 48.0 44.4
6.60 48.0 47.0
6.79 48.0 49.5
6.98 48.0 52.0
7.17 48.0 54.6
7.35 55.0 57.3
7.54 55.0 60.2
7.73 55.0 63.1
7.93 55.0 66.2
8.12 55.0 69.1
8.31 62.0 72.4
8.50 62.0 75.6
8.68 62.0 78.7
8.88 62.0 82.2
9.05 62.0 85.1
9.25 69.0 88.9
9.43 69.0 92.4
9.61 69.0 95.8
9.79 69.0 99.3
9.97 69.0 102.7
10.15 69.0 106.2
10.34 75.0 110.2
10.54 75.0 114.3
10.73 75.0 118.3
10.92 75.0 122.2
11.11 75.0 126.2
11.29 78.0 130.1
11.48 78.0 134.2
11.67 78.0 138.4
11.87 78.0 142.5
12.04 78.0 146.4
12.25 83.0 151.2
12.43 83.0 155.3
12.62 83.0 159.7
12.82 83.0 164.3
13.01 83.0 168.7
13.22 88.0 173.9
13.42 88.0 178.6
13.60 88.0 183.2
13.79 88.0 187.8
14.00 88.0 192.7
14.19 92.0 197.7
14.40 92.0 202.9
14.60 92.0 208.1
14.78 92.0 212.7
14.97 92.0 217.5
15.15 92.0 222.3
15.34 97.0 227.2
15.53 97.0 232.3
15.73 97.0 237.7
15.93 97.0 243.1
16.12 97.0 248.3
16.31 101.0 253.6
16.51 101.0 259.2
16.69 101.0 264.2
16.87 101.0 269.3
17.06 101.0 274.6
17.25 105.0 280.2
17.42 105.0 285.1
17.61 105.0 290.7
17.79 105.0 295.9
17.98 105.0 301.5
18.19 105.0 307.7
18.39 108.0 313.6
18.60 108.0 319.9
18.79 108.0 325.6
18.98 108.0 331.5
19.18 108.0 337.5
19.38 109.0 343.3
19.57 109.0 349.1
19.77 109.0 355.2
19.96 109.0 360.9
20.15 109.0 366.7


Потребителски аватар
javor_bg
Мнения: 722
Регистриран на: Вто 25 сеп 2007 19:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Голф 4 2000 AKL - сагата с понижената мощност

Мнениеот javor_bg » Вто 17 юни 2014 10:35


Колега, исках да те попитам скоростната кутия "DUU" ли ти е ?


Потребителски аватар
plamikcho
Мнения: 775
Регистриран на: Чет 11 юни 2009 15:25
Автомобил: VW Passat B6
Двигател: BLS 2007
Местоположение: Sofia

Re: Голф 4 2000 AKL - сагата с понижената мощност

Мнениеот plamikcho » Вто 17 юни 2014 10:55


Да, DUU е. Между другото, забравих да отчета един интересен факт. При мен поради манипулацията по връщане на километража или някаква друга повреда отчетените километри на скоростомера и на изминатите (и малките, и големите) показва с 10 до 15 % по-ниско. Засечено с GPS и по изминатите километри, които са по-малко от истинските. Бях писал в една тема по този въпрос даже. Примерно ако мина 100 км, ще ми е отчело 90, като скоростта е винаги по-ниска, примерно ако ми показва 90 км/ч, карам със поне 100. Ако отчета този фактор, мога да намаля с 2 секунди времето и то става 14 сек. (защото реални 100 са отчетени 90-92). Проблем наистина има в ниските, което води до това забавяне и загубата на тези 2-3 секунди. Този път настъпих до 5000 об. и не падаха под 4000 при смяната на предавките. 100 км/ч ги стигнах на 3-та.

Може и да не съм прав, де :gruebel Не знам таблото и изминатите километри дали си кореспондират с показанията на VCDS-a. Може пък на диагностиката да са точни, знам ли...


Потребителски аватар
mrpetrov
Мнения: 415
Регистриран на: Чет 22 авг 2013 15:28
Автомобил: 1997 Passat B5
Двигател: 1.6 AHL
Местоположение: ¯\_(ツ)_/¯

Re: Голф 4 2000 AKL - сагата с понижената мощност

Мнениеот mrpetrov » Вто 17 юни 2014 12:28


Колега - колата с какви гуми я караш? Размера им различава ли се много, от това което й слагат в завода?


Потребителски аватар
javor_bg
Мнения: 722
Регистриран на: Вто 25 сеп 2007 19:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Голф 4 2000 AKL - сагата с понижената мощност

Мнениеот javor_bg » Вто 17 юни 2014 12:39


А разхода как го мериш ? При показване на по-малко изминати километри от реалните би трябвало да отчиташ по-голям разход.


Потребителски аватар
plamikcho
Мнения: 775
Регистриран на: Чет 11 юни 2009 15:25
Автомобил: VW Passat B6
Двигател: BLS 2007
Местоположение: Sofia

Re: Голф 4 2000 AKL - сагата с понижената мощност

Мнениеот plamikcho » Вто 17 юни 2014 13:14


Карам със стандартен размер гуми и джанти - 195/65/15. И зимните, и летните са с този размер.
Разхода го меря като приравнявам километрите на истинските, знаейки колко лъже таблото. Това също съм го мерил многократно с другите си коли и ГПС-а. Увеличавам показанията на таблото с 12 % и така ги смятам. Примерно стигам червената зона и светва лампата за горивото, показанията са 430 км. Зареждам 51 л бензин. Прибавям 50 км към 430 и получавам 480. За разход се получава 10.6/100. По същия начин процедирам и за маслото - не чакам да отчете 10000, защото това са реални 11к и нещо км, а сменям към 9к.


Потребителски аватар
plamikcho
Мнения: 775
Регистриран на: Чет 11 юни 2009 15:25
Автомобил: VW Passat B6
Двигател: BLS 2007
Местоположение: Sofia

Re: Голф 4 2000 AKL - сагата с понижената мощност

Мнениеот plamikcho » Вто 17 юни 2014 14:24


За да стане по-интересно, реших да сравня двете си коли. На Пасата почна да ми приплъзва съединителя преди 2 седмици някъде, но в началото го правеше когато си поиска и се заблудих да не е нещо друго. Покрай другите канали записах с VCDS-a и ускорението на същото място на Ботевградско - преди тунела. За съжаление целта ми не беше личен рекорд, а просто да видя какво се случва. Настъпих порядъчно, но все пак сменях на около 3500 об. Карали сме заедно с жена ми двете коли и при такъв режим на ускорение се откъсвам солидно от Голфа :gruebel . Да, обаче данните показват нещо друго :horror

По каталог:
Пасат Б6 1.9 ТДИ 105 кс ( 250 Нм@1900 об/мин ). Маса: 1477 кг. От 0 до 100 - 12 сек
Голф 4 1.6 SR 101 кс (145 Нм@3800 об/мин). Маса: 1092 кг. От нула до 100 - 10.9 сек

Пасата обаче е с чип и в момента е 143 кс. и 330 Нм@1900 об/мин. :horror Ето данните от измерването:

Wednesday,04,June,2014,15:08:35:48030
Control Module Part Number: 03G 906 021 NG Component and/or Version: R4 1,9L EDC G000SG 9971

Metric units
0 to 100 km/h: 13.6 +- 1.02s
400m: 20.0 +- 1.02s, @120 km/h
90-120 km/h: 7.7 +- 1.02s
200 meters: 13.6 +- 1.02s, @99 km/h

US Units
0 to 60 mph: 12.6 +- 1.03s
1/4 mile: 20.1 +- 1.02s, @74 mph
60-90 mph:
660 feet: 13.6 +- 1.02s, @62 mph

Time(s) km/h m
0.00 0.0 0.0
0.51 2.0 0.3
1.02 5.0 1.0
1.55 8.0 2.2
2.06 12.0 3.9
2.57 16.0 6.1
3.09 19.0 8.9
3.60 20.0 11.7
4.12 23.0 15.1
4.63 26.0 18.7
5.14 31.0 23.1
5.67 39.0 28.8
6.17 44.0 35.0
6.69 49.0 42.1
7.21 55.0 49.9
7.72 61.0 58.6
8.24 64.0 67.9
8.75 67.0 77.4
9.26 70.0 87.3
9.78 74.0 98.0
10.30 78.0 109.1
10.81 82.0 120.9
11.32 86.0 133.1
11.85 90.0 146.2
12.36 93.0 159.3
12.87 97.0 173.3
13.39 98.0 187.2
13.89 100.0 201.3
14.40 102.0 215.7
14.91 105.0 230.6
15.43 107.0 246.1
15.94 110.0 261.7
16.47 111.0 277.8
16.98 111.0 293.5
17.49 113.0 309.5
18.01 115.0 326.2
18.52 117.0 342.7
19.04 119.0 360.0
19.55 120.0 377.0
20.07 120.0 394.3
20.58 119.0 411.1


Потребителски аватар
plamikcho
Мнения: 775
Регистриран на: Чет 11 юни 2009 15:25
Автомобил: VW Passat B6
Двигател: BLS 2007
Местоположение: Sofia

Re: Голф 4 2000 AKL - сагата с понижената мощност

Мнениеот plamikcho » Вто 17 юни 2014 15:04


Данните както са записани от софтуера:
golf_passat_accel1.PNG

Къде се намират колите в даден момент от време:
golf_passat_accel2.PNG


Обаче - Голфа отчита поне с 10 % по-ниска скорост и съответно изминато разстояние :question Ако внеса корекцията, резултата почти се изравнява :gruebel Обяснението би било, ако диагностиката измерва вярно, а това, което показва таблото, са глупости. Ако приема данните за верни, всичко си идва на мястото и съм с около 4 сек по-зле от каталожните данни, което е абсолютно доказателство, че има проблем :banghead На графиката се вижда ясно липсата на мощност в обхвата от 60 до 100 км/ч.


Потребителски аватар
Razz
Мнения: 13
Регистриран на: Нед 23 фев 2014 13:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: Голф 4 2000 AKL - сагата с понижената мощност

Мнениеот Razz » Вто 17 юни 2014 19:59


Колега нещо по ЕГР - а да си гледал: вакум системата, соленоида да си проверявал и също клапана който пуска изгорелите газове ?


Потребителски аватар
plamikcho
Мнения: 775
Регистриран на: Чет 11 юни 2009 15:25
Автомобил: VW Passat B6
Двигател: BLS 2007
Местоположение: Sofia

Re: Голф 4 2000 AKL - сагата с понижената мощност

Мнениеот plamikcho » Вто 17 юни 2014 20:23


Предполагам, че питаш за Пасата? Защото Голф с АКЛ мотор няма ЕГР :no


Потребителски аватар
jonjoo2
Мнения: 20
Регистриран на: Пон 06 юни 2011 15:26
Автомобил: Vw Golf
Двигател: Vr6 2.8
Местоположение: ВАРНА

Re: Голф 4 2000 AKL - сагата с понижената мощност

Мнениеот jonjoo2 » Вто 17 юни 2014 21:55


Старата ми машинка голф 3 1995 1.6 101коня гореше масло 1л/1000км пишеше последно към 100хил.км по километраж ги правеше г/д 10секунди https://www.facebook.com/photo.php?v=495107803880762&set=vb.100001446406593&type=3&theater


Потребителски аватар
Razz
Мнения: 13
Регистриран на: Нед 23 фев 2014 13:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: Голф 4 2000 AKL - сагата с понижената мощност

Мнениеот Razz » Сря 18 юни 2014 0:45


Мислех си че този двигател има ЕГР.... :)
Друго което можеш да пробваш е да шунтираш маф - а, за да си сигурен че това животно не ти прави проблема(знам че си го сменял и си потвърдил че е читав но това не е гаранция повярвай ми)
Шунтирането става с 1к потенциометър с който лъжеш компа, че получава максимално количество въздух.
Аз карах моето тди така около 6 месеца.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot], stivyo и 229 госта