Ееех, мечтииииии Не помня вече кога и моя Голф вървеше така. Днес имах възможност да се пусна на една по-дълга и права отсечка и резултата беше пълен умреляк. След 100 км/ч много слабо ускорение, след 120 км/ч почти спря да ускорява. Нямаше повече мегдан да задържа, но примерно за 150-160 км/ч сигурно трябваше да карам 10 мин, ако изобщо ги стигне. Нищо общо с нормалния вървеж на тази кола .
На кои изводи да вържа потенциометъра? Дебитомера е Hitachi с 4 извода. В Аутодата излиза като B30, изводи 1 и 2. По спомен като мерих с мултицета между тези изводи даваше около 1.9 кОм. Да не прецакам нещо?
Golf MK4 AKL - сагата с понижената мощност
- javor_bg
- Мнения: 722
- Регистриран на: Вто 25 сеп 2007 19:59
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Голф 4 2000 AKL - сагата с понижената мощност
Razz написа:Мислех си че този двигател има ЕГР.... :)
Шунтирането става с 1к потенциометър с който лъжеш компа, че получава максимално количество въздух.
Според мене с това "лъжене" сместта няма да е добра, както и разхода.
Колега, помпата на Голфа провери ли ? А също така генерацията провери ли да няма запушване някъде по гърнетата ?
- plamikcho
- Мнения: 775
- Регистриран на: Чет 11 юни 2009 15:25
- Автомобил: VW Passat B6
- Двигател: BLS 2007
- Местоположение: Sofia
Re: Голф 4 2000 AKL - сагата с понижената мощност
Задните гърнета не са проверявани скоро, но и проблема не е от скоро. Изпускателната част беше първото нещо, което се провери. Затова тях ги изключвам като причина. Мисля другата седмица да го карам Голфа за смяна на ангренаж, филтри и т.н. Засега съм отбелязал:
1) Бобина
2) Центровка (така или иначе ще се направи)
3) Горивна помпа, регулатор на налягането на горивото
Ще помоля да се прегледа това-онова, така че моля за още идеи, които да кажа на сервиза. Всичко, без сваляне на глава и основен ремонт.
Това "шунтиране" на дебитомера колкото за диагностика дали все пак е възможно? Не успях да намеря достоверна информация какъв тип е сигнала на моя дебитомер (напрежение или честота), както и кой извод за какво е. Моля, ако някой има повече опит, да сподели как да направя тази проверка. Имам VCDS и ще мога да видя с колко е мръднал отчетения въздух.
1) Бобина
2) Центровка (така или иначе ще се направи)
3) Горивна помпа, регулатор на налягането на горивото
Ще помоля да се прегледа това-онова, така че моля за още идеи, които да кажа на сервиза. Всичко, без сваляне на глава и основен ремонт.
Това "шунтиране" на дебитомера колкото за диагностика дали все пак е възможно? Не успях да намеря достоверна информация какъв тип е сигнала на моя дебитомер (напрежение или честота), както и кой извод за какво е. Моля, ако някой има повече опит, да сподели как да направя тази проверка. Имам VCDS и ще мога да видя с колко е мръднал отчетения въздух.
Re: Голф 4 2000 AKL - сагата с понижената мощност
javor_bg написа:Razz написа:Мислех си че този двигател има ЕГР.... :)
Шунтирането става с 1к потенциометър с който лъжеш компа, че получава максимално количество въздух.
Според мене с това "лъжене" сместта няма да е добра, както и разхода.
Колега, помпата на Голфа провери ли ? А също така генерацията провери ли да няма запушване някъде по гърнетата ?
Ще е кофти сместа да, ама ако при максимално натоварване колата тръгне да върви както трябва значи дебитомера е виновен.
Не съм казал колегата да кара така постоянно,а само да разбере дали от дебитомера му е проблема при дизелите ако не ти пука че пуши и гори малко повече няма проблем да караш така постоянно, аз така правих .
- plamikcho
- Мнения: 775
- Регистриран на: Чет 11 юни 2009 15:25
- Автомобил: VW Passat B6
- Двигател: BLS 2007
- Местоположение: Sofia
Re: Голф 4 2000 AKL - сагата с понижената мощност
Ша пробвам да шунтирам, ама кажи бе младеж, как да го свържа Да не оакам работата с това шунтиране?
Re: Голф 4 2000 AKL - сагата с понижената мощност
В момента нямам аутодата и не знам как са пиновете при тебе.... до ден два като реша проблемите с компютъра си ще мога да ти кажа
- plamikcho
- Мнения: 775
- Регистриран на: Чет 11 юни 2009 15:25
- Автомобил: VW Passat B6
- Двигател: BLS 2007
- Местоположение: Sofia
Re: Голф 4 2000 AKL - сагата с понижената мощност
Аз имам аутодата Не се бях сетил да погледна pin data да видя кой извод е сигнала от дебитомера. Така, както е написано, сигнала е по напрежение, а не честотен и би трябвало да стане номера. Извод 1 е сигнала за въздуха, от 1 V до 4.2 V, извод 2 е маса, номер 3 е +12V и 4 остава температурния сензор. За да го излъжа добре, трябва леко да повиша това напрежение. И пак ми се струва, че 1 кОм е доста малко за тази цел
Re: Голф 4 2000 AKL - сагата с понижената мощност
Извинявай за късния отговор, малко съм зает последно време.
1 - сигнал от MAF към компа
2 - маса (идва си от компа)
3 - захранване +12V за MAF-a
4 - сигнал от IAT-a към компа
Прав си при тебе ще трябва по голям потенциометър (аз бях със TDI ALH и нямах IAT и захранващото ми беше 5 волта идващо от компа).
Един 6к пот ще ти свърши работа, но IAT - а трябва да го свържеш и захраниш за да работи (междо другото преди да си тръгъгнал да правиш тая цялата схема провери с вагком IAT - a каква температура показва, ако е значително по висока от външната или датчика ти не е изправен или смуче преди дебитомера топъл въздух), защото от температурата на въздуха компа преценява колко въздух може да събере в цилиндруте без да има детонации.
На потециометъра трябва да свържеш външните крачета между захранване и маса, след това измери напражението между средното краче и маса и го настрой на 4.2 волта (компа принципно трябва да не се повреди от напрежения под 5 волта така че 0,1 отгоре не е фатален). Средното краче ти е сигнала към компа. Недей свързва средното краче с пин 1 преди да си настоил правилното напрежение и имай в предвид че колата най - вероятно ще работи кофти на ниско натоварване и ще излязат грешки.
1 - сигнал от MAF към компа
2 - маса (идва си от компа)
3 - захранване +12V за MAF-a
4 - сигнал от IAT-a към компа
Прав си при тебе ще трябва по голям потенциометър (аз бях със TDI ALH и нямах IAT и захранващото ми беше 5 волта идващо от компа).
Един 6к пот ще ти свърши работа, но IAT - а трябва да го свържеш и захраниш за да работи (междо другото преди да си тръгъгнал да правиш тая цялата схема провери с вагком IAT - a каква температура показва, ако е значително по висока от външната или датчика ти не е изправен или смуче преди дебитомера топъл въздух), защото от температурата на въздуха компа преценява колко въздух може да събере в цилиндруте без да има детонации.
На потециометъра трябва да свържеш външните крачета между захранване и маса, след това измери напражението между средното краче и маса и го настрой на 4.2 волта (компа принципно трябва да не се повреди от напрежения под 5 волта така че 0,1 отгоре не е фатален). Средното краче ти е сигнала към компа. Недей свързва средното краче с пин 1 преди да си настоил правилното напрежение и имай в предвид че колата най - вероятно ще работи кофти на ниско натоварване и ще излязат грешки.
- plamikcho
- Мнения: 775
- Регистриран на: Чет 11 юни 2009 15:25
- Автомобил: VW Passat B6
- Двигател: BLS 2007
- Местоположение: Sofia
Re: Голф 4 2000 AKL - сагата с понижената мощност
Благодаря за инфото, същото, което съм разбрал и аз В стъпки какво трябва да се направи:
1) Потенциометър 10к (по-лесен за намиране ) и свързване като делител на напрежение.
Извод 2 (маса) - общ
Извод 3 +12 - вход
Извод 1 - изход (след настройка)
2) Свързване на IAT сензора - изводи 2, 3 и 4 на буксата. Извод 1 остава свободен.
3) Настройка на 4.2 V на изхода на делителя (средния извод на потенциометъра)
4) Свързване на изхода на делителя към извод 1 (сигнал MAF към ECU)
IAT сензора съм го гледал на VCDS, показва нормални стойности. Нали и друг дебитомер слагах, същото показваше. Въздушната част е прегледана и оправена.
1) Потенциометър 10к (по-лесен за намиране ) и свързване като делител на напрежение.
Извод 2 (маса) - общ
Извод 3 +12 - вход
Извод 1 - изход (след настройка)
2) Свързване на IAT сензора - изводи 2, 3 и 4 на буксата. Извод 1 остава свободен.
3) Настройка на 4.2 V на изхода на делителя (средния извод на потенциометъра)
4) Свързване на изхода на делителя към извод 1 (сигнал MAF към ECU)
IAT сензора съм го гледал на VCDS, показва нормални стойности. Нали и друг дебитомер слагах, същото показваше. Въздушната част е прегледана и оправена.
- plamikcho
- Мнения: 775
- Регистриран на: Чет 11 юни 2009 15:25
- Автомобил: VW Passat B6
- Двигател: BLS 2007
- Местоположение: Sofia
Re: Голф 4 2000 AKL - сагата с понижената мощност
Малко новини от хронично болния Голф. Водих го за обслужване при zfa159 и се смениха ангренаж, масло и всички филтри (и други неща, но нямат връзка). Центровката е проверена и преди смяната на ангренажа - била е наред. Мотора има разход на масло около 300 гр/10000 км и според Стефан и Милен няма никакви данни да е прецакан. Направих и експеримента с потенциометъра - настроих и подадох 4.1 V сигнал от дебитомера към ЕКУ-то. Сигнала от самия дебитомер варираше от 1.2 до 3.6 V, но това в покой, нямах условия да го меря в движение. Според мен си работи напълно нормално и вероятно достига 4 V в движение. Какво се получи от "излъгването":
- нормално палене
- игра на ниските обороти и периодично стабилизиране, явно ЕКУ-то се опитва да компенсира многото "въздух"
- лоша работа в ниските обороти, докъм 3000 ускорява на тласъци и се дави
- след 3000 об. доста повече тяга, по-рязка стана или поне така ми се стори
Според мен проблема не е дебитомера, горните ефекти са предизвикани от повечето подавано гориво, но не забелязах значителна разлика с вързан дебитомер.
- нормално палене
- игра на ниските обороти и периодично стабилизиране, явно ЕКУ-то се опитва да компенсира многото "въздух"
- лоша работа в ниските обороти, докъм 3000 ускорява на тласъци и се дави
- след 3000 об. доста повече тяга, по-рязка стана или поне така ми се стори
Според мен проблема не е дебитомера, горните ефекти са предизвикани от повечето подавано гориво, но не забелязах значителна разлика с вързан дебитомер.
-
- Мнения: 6
- Регистриран на: Пон 01 юни 2009 13:33
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: Golf MK4 AKL - сагата с понижената мощност
Здрасти,
Колата ми е Golf 4 1.6 SR 101 кс, има АГУ. До голяма степен имам повечето от твоите проблеми:
- на свободна не работи особено равномерно
- на скорост, при повече подаване на газ, колата се дави, чувам гърмене/пукане от ауспуха ми. Това до 3000-3500 оборота.
Проблемът го има и на бензин и на газ. Имах някои дребни забележки що се отнася до АГУ, но са отстранени.
Бях на диагностика в BOSCH. Излязоха дросел за чистене и датчика на хидравличната система за смяна (влияел на оборотите).
Отделно смених кабели и свещи. Сложих BERU.
Сменяни са О-пърстените на смукателните тръби, Дебелата гофрирана тръба към дросела, температурен датчик.
Всички филтри са сменени преди не повече от 3 хил. километра.
Към момента съм безидеен, какво още мога да направя.
Мисля отново да ида на диагностика, за да видя дали не е излязло нещо ново...или старо - например дросел отново, което може би ще означава, че е за смяна, не за почистване.
Молбата ми е да ми препоръчате сервиз в София с хора, които си разбират от работата и познават този модел автомобили.
Благодаря
Колата ми е Golf 4 1.6 SR 101 кс, има АГУ. До голяма степен имам повечето от твоите проблеми:
- на свободна не работи особено равномерно
- на скорост, при повече подаване на газ, колата се дави, чувам гърмене/пукане от ауспуха ми. Това до 3000-3500 оборота.
Проблемът го има и на бензин и на газ. Имах някои дребни забележки що се отнася до АГУ, но са отстранени.
Бях на диагностика в BOSCH. Излязоха дросел за чистене и датчика на хидравличната система за смяна (влияел на оборотите).
Отделно смених кабели и свещи. Сложих BERU.
Сменяни са О-пърстените на смукателните тръби, Дебелата гофрирана тръба към дросела, температурен датчик.
Всички филтри са сменени преди не повече от 3 хил. километра.
Към момента съм безидеен, какво още мога да направя.
Мисля отново да ида на диагностика, за да видя дали не е излязло нещо ново...или старо - например дросел отново, което може би ще означава, че е за смяна, не за почистване.
Молбата ми е да ми препоръчате сервиз в София с хора, които си разбират от работата и познават този модел автомобили.
Благодаря
-
- Мнения: 318
- Регистриран на: Вто 27 сеп 2011 9:55
- Автомобил: VW Golf 4
- Двигател: AKL 98
- Местоположение: Sofia / Dobrich
Re: Golf MK4 AKL - сагата с понижената мощност
Погледни раздела с клубните майстори. =]
- javor_bg
- Мнения: 722
- Регистриран на: Вто 25 сеп 2007 19:59
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Golf MK4 AKL - сагата с понижената мощност
Georgi.y.georgiev написа:Здрасти,
датчика на хидравличната система за смяна (влияел на оборотите).
Благодаря
При мене е изключен от години, защото е развален. Проблеми с оборотите нямам.
- nesho_1983
- Мнения: 33
- Регистриран на: Съб 26 дек 2009 21:21
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: lovech
Re: Голф 4 2000 AKL - сагата с понижената мощност
oicho написа:Днес си взех ЕКУ-то, сглобих всичко . Проблема с предърпването и тласаците вече го няма. Колата се чисти както трябва. Но има и оше малко което се ебева с мене : нешо прецъква откъм бобината и кабелите и когато прецъкне мотора претриса. Съмяват ме кабелите свещите или бобинка / макар че съм ги сменял и нямат 10к км/
Някой имал ли е този проблем с това прецъкване / пукане съпроводено от претрисане на мотора !?
Утре ще сменя кабелите и свещите ,че да видим : )
колега какво му е било на компа на колата ,че е пръскала дюзата на 1ви постоянно
- Shanovec
- Мнения: 452
- Регистриран на: Вто 28 дек 2010 17:16
- Автомобил: WV POLO 6N1 Golf mk4
- Двигател: AEX 1997 AKL 1999
- Местоположение: Казанлък / Копринка
Re: Golf MK4 AKL - сагата с понижената мощност
Да вдигнем малко темата от прахта...
Не знам дали колегата е отстранил проблемите по колата си, но нека му споделя нещо...
Преди всичко искам да вметна че и аз съм със същия мотор.
С коментара си не се стремя да хейтя или нагрубявам, а просто да ви споделя нанлюденията си.
1: В първите коментари си споделил какво са ти отговорили т.н. майстори - "тя колата тоолкова си може"... Ами прави са.
Не знам какво си очаквал когато си купувал колата... Да лети едва ли не... Или да "точкуваш" ABF-ите по светофарите...
За тази цел евентуално е трябвало да се ориентираш към 1.8Т, 2.3 V5, VR6 и тем подобни.
2: Да, категорично съм съгласен, че до 3000 rpm колата е мално мудна, и едва след това ѝ идва силицата.
3: С тея 300 грама масло на 10к км хич не се оплаквай, че има хора които си возат по 2 туби масло в багажника.
4: Колегата спомена, че зареждал само и единствено от "Шел".
Един съвет - бЕгай далеч от тая бензиностанция (ако има колеги от Казанлък ще потвърдят думите ми).
5: Мернах някъде из коментарите за прословутите DUU скорости...
За 5 години не съм имал абсолютно никакъв проблем с тях.
Но изглежда там проблема идва от задкормилното устройство.
Еми няма как да караш като на рали и да очакваш да издържат.
Проблема идва оттам, че разни келешлъци си купуват AKL за първа кола с идеята тепърва да де учат на рейсърски изпълнения в стил "Бързи и Яростни".
Много хора от форума ще потвърдят, че когато колата се експоатира нормално, няма никакъв проблем със скоротите.
Колега надявам се да не се обидиш. Просто се опитвам да бъда обективен.
Искренно се надявам вече да си отстранил неизправностите.
p.s. знам че темата е стара, но видях че скоро е било писано и реших да се включа и аз.
Не знам дали колегата е отстранил проблемите по колата си, но нека му споделя нещо...
Преди всичко искам да вметна че и аз съм със същия мотор.
С коментара си не се стремя да хейтя или нагрубявам, а просто да ви споделя нанлюденията си.
1: В първите коментари си споделил какво са ти отговорили т.н. майстори - "тя колата тоолкова си може"... Ами прави са.
Не знам какво си очаквал когато си купувал колата... Да лети едва ли не... Или да "точкуваш" ABF-ите по светофарите...
За тази цел евентуално е трябвало да се ориентираш към 1.8Т, 2.3 V5, VR6 и тем подобни.
2: Да, категорично съм съгласен, че до 3000 rpm колата е мално мудна, и едва след това ѝ идва силицата.
3: С тея 300 грама масло на 10к км хич не се оплаквай, че има хора които си возат по 2 туби масло в багажника.
4: Колегата спомена, че зареждал само и единствено от "Шел".
Един съвет - бЕгай далеч от тая бензиностанция (ако има колеги от Казанлък ще потвърдят думите ми).
5: Мернах някъде из коментарите за прословутите DUU скорости...
За 5 години не съм имал абсолютно никакъв проблем с тях.
Но изглежда там проблема идва от задкормилното устройство.
Еми няма как да караш като на рали и да очакваш да издържат.
Проблема идва оттам, че разни келешлъци си купуват AKL за първа кола с идеята тепърва да де учат на рейсърски изпълнения в стил "Бързи и Яростни".
Много хора от форума ще потвърдят, че когато колата се експоатира нормално, няма никакъв проблем със скоротите.
Колега надявам се да не се обидиш. Просто се опитвам да бъда обективен.
Искренно се надявам вече да си отстранил неизправностите.
p.s. знам че темата е стара, но видях че скоро е било писано и реших да се включа и аз.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: ch90chavdarov, Google [Bot] и 181 госта