Здравейте колеги, наскоро си купих Bora 1999 с двигател AGZ (V5 150 hp) със 5 степенна скоростна кутия DZL. Понеже ми се струват къси скоростите (най-вече 5-та), майстора ми предложи вариант за удължаване на 5-та скорост със смяната само не две зъпчатки. В момента разликата между 4-та и 5-та ми е около 400 - 500 оборота, а при 100 Км/h на 5-та съм с 2700 оборота, с по-дългата 5-та ще съм с 11% по-ниски обороти (сиреч 2400 оборота).
Тази интервенция ако реша да я правя ще е с цел по-нисък разход на гориво. Направих няколко експеримента и според показанията на бордовия компютър разликата в разхода между 2700 и 2400 оборота на 5-та е около 1л. на 100, естествено с по-дългата 5-та разликата ще е по-малка (колко точно не знам). И имайки в предвид цената на двете зъпчатки (около 600 лв.) според вас заслужава ли си, и какви плюсове и минуси ще има това удължаване ?
Удължаване 5-та скорост на Bora V5 - има ли смисъл ?
-
- Мнения: 203
- Регистриран на: Чет 30 дек 2010 11:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Удължаване 5-та скорост на Bora V5 - има ли смисъл ?
И къде ще го намерите това "зъпно" колело?
- alex_7656
- Мнения: 359
- Регистриран на: Нед 10 апр 2005 18:51
- Автомобил: Golf IV
- Двигател: AUM
- Местоположение: София
Re: Удължаване 5-та скорост на Bora V5 - има ли смисъл ?
Ако стилът и начина на каране са ти само на високи обороти и високи скорости( над 4500 оборота),
може би да.
Но за скорости от рода на 100-130 км/ч, със сигорност не, и то за сумата от 600 лв.
Но това е мое мнение.
може би да.
Но за скорости от рода на 100-130 км/ч, със сигорност не, и то за сумата от 600 лв.
Но това е мое мнение.
- Vag_activator
- Мнения: 941
- Регистриран на: Пет 27 юли 2012 17:00
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Ruse
Re: Удължаване 5-та скорост на Bora V5 - има ли смисъл ?
Виж сега,аз на моят голф 4 смених така кутията.Моята беше DEA,и понеже се счупи си казах ще е един вид ъпрейд!Сложих следващата кутия EBF,след нея имаше и още една EGS (последната която се монтира на гфолф 4 110к.с тди 5 скорости на ASV двигател).
Та кутията я взех за 180лв,и си я смених сам!EBF-a беше от 1-4 еднакви зъпчатки,замо 5-тата беше различна!
Което мен реално ме устройва супер,защото когато си на извън градско си на 5-та и тя ти е по дълга.а в града са ти еднакви....
При мойте изчисления тогава с едни и същи обороти,ако съм на 5-та със DEA кутията когато съм с 200км/ч с EBF ще съм със същите обороти но с 218км/ч.
Надявам се че го бясних като хората,така че всички да ме разберат!
Като бонус се наложи да сменя и механизма на скоростният лост със жилата около 80лв.Накрая завършват с едни пружини и се гласят много лесно!Иначе можеше да си остана със старият избирач,но нагласянето щеше да е 9-дена,8-часа
Пък така за няма и 1 мин. реално стана настройката!
Та кутията я взех за 180лв,и си я смених сам!EBF-a беше от 1-4 еднакви зъпчатки,замо 5-тата беше различна!
Което мен реално ме устройва супер,защото когато си на извън градско си на 5-та и тя ти е по дълга.а в града са ти еднакви....
При мойте изчисления тогава с едни и същи обороти,ако съм на 5-та със DEA кутията когато съм с 200км/ч с EBF ще съм със същите обороти но с 218км/ч.
Надявам се че го бясних като хората,така че всички да ме разберат!
Като бонус се наложи да сменя и механизма на скоростният лост със жилата около 80лв.Накрая завършват с едни пружини и се гласят много лесно!Иначе можеше да си остана със старият избирач,но нагласянето щеше да е 9-дена,8-часа
Пък така за няма и 1 мин. реално стана настройката!
- didkoltd
- Мнения: 1410
- Регистриран на: Нед 29 яну 2006 22:58
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Казанлък/Ст.Загора
Re: Удължаване 5-та скорост на Bora V5 - има ли смисъл ?
Кви са тия 600 лв за тия пари 3 кутии ще си купиш!Търси от някоя счупена само 5-тата ,сменя се елементарно кутията не се сваля!
Re: Удължаване 5-та скорост на Bora V5 - има ли смисъл ?
Колега, карам същия мотор и извънградско с тази скорост ми дава 6.5 по борда реално около 7, има ли смисъл да падаш с литър? Карай си колата и си свиркай ! :)
- mania
- Мнения: 1749
- Регистриран на: Съб 27 яну 2007 11:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Удължаване 5-та скорост на Bora V5 - има ли смисъл ?
Смяташ ли, че кварталния майстор мисли по-правилно от немските инженери? Швабата го е решил правилно - на тоя мотор тези скорости му трябват. А твоя човек май го сърбят пръстите за 6 стотака. Както каза колегата по-горе, за тея пари ще вземеш 3 кутии.
А относно разхода - кат поддържаш 110 ще ти е оптимален. Оня ден изпробвах дявола на магистралата (Г 3 АГГ 115), на 150 км път с поддържано 100-110 даде разход 7; при 160 плътно 10 литра (и малко по-студено време). Прави си изводите дали скъпа зъбчатка пести повече от лек десен крак :)
А относно разхода - кат поддържаш 110 ще ти е оптимален. Оня ден изпробвах дявола на магистралата (Г 3 АГГ 115), на 150 км път с поддържано 100-110 даде разход 7; при 160 плътно 10 литра (и малко по-студено време). Прави си изводите дали скъпа зъбчатка пести повече от лек десен крак :)
- jordancho
- Мнения: 487
- Регистриран на: Пет 01 яну 2010 19:15
- Автомобил: VW Bora
- Двигател: AGZ 1999
- Местоположение: Пловдив
Re: Удължаване 5-та скорост на Bora V5 - има ли смисъл ?
Е, то майстора няма да ми ги вземе за работа тези пари, самия той ми обясни, че смяната е елементарна, дори и скоростната кутия не се сваляла, защото си имала капак, но самите зъбчатки били скъпи. Другия вариант който ми предложи е да си намеря тези зъбчатки от 5-тата скорост от VW Transporter (били същите). А инженерите от VW сигурно са имали нещо в предвид с тези скорости, но не се знае какво. Според мен е странно Vento-то с мощност 75 hp което имах преди, да има по-дълга 5-та от сегашната ми Bora с мощност 150 hp. Първо си мислих, че има нещо общо с това, че колата ще е най-икономична в оборотите около максималния въртящ момент, но според бордовия компютър: карайки с 90Км/h (2400 rpm), което е далеч от мах. въртящ момент, разхода е 9,6/100, а карайки със 120Км/h (3300 rpm), което е в началото на мах. въртящ момент, разхода е 12,8/100. Така че, не мисля, че инженерите от VW са мислили за икономия на гориво слагайки точно това предавателно число на 5-тата.
И аз не смятам, че си заслужава 600 лв. за евентуално 1L икономия, но ако си намеря само зъбчатките от някоя морга на сносна цена, тогава вече е друга работа. Аз по-скоро се интересувам, дали според вас това ще окаже някакво негативно въздействие върху поведението на колата (освен, че ще е по-тромава на 5-та) ? И ще се радвам, ако някой, който вече е направил тази манипулация сподели някакви по-конкретни резултати - разход, скорост/обороти, ускорение ?
И аз не смятам, че си заслужава 600 лв. за евентуално 1L икономия, но ако си намеря само зъбчатките от някоя морга на сносна цена, тогава вече е друга работа. Аз по-скоро се интересувам, дали според вас това ще окаже някакво негативно въздействие върху поведението на колата (освен, че ще е по-тромава на 5-та) ? И ще се радвам, ако някой, който вече е направил тази манипулация сподели някакви по-конкретни резултати - разход, скорост/обороти, ускорение ?
-
- Мнения: 5553
- Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Удължаване 5-та скорост на Bora V5 - има ли смисъл ?
Освен ускорението на 5-та, няма какво друго да се промени. Колко пари ти искат за труд? Че съм си намерил кутия с по-дълга 5-та, но не смея да отварям и да сменям сам.
- jordancho
- Мнения: 487
- Регистриран на: Пет 01 яну 2010 19:15
- Автомобил: VW Bora
- Двигател: AGZ 1999
- Местоположение: Пловдив
Re: Удължаване 5-та скорост на Bora V5 - има ли смисъл ?
За пари за работа не съм говорил, защото още не съм решил дали ще сменям нещо. Но вчера гледах на живо как се сменя 5-тата скорост на рено - не ми се видя нищо сложно - отваря се капака, няколко болчета, две зъбни колела се сменя с други 2 и това е; не мисля че за тази работа ще ми вземат повече от 40-50 лв.
- stefan4o
- Мнения: 19139
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Удължаване 5-та скорост на Bora V5 - има ли смисъл ?
Ако намериш на сносна цена скоростна кутия или само зъбни колела си заслужава. Но за 600 стотака... карай си с тая 5-та, която имаш
Относно показанията на борда - много невероятно ми изглежда да са близко до реалните
Относно показанията на борда - много невероятно ми изглежда да са близко до реалните
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19555
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Sharan 7M
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: Удължаване 5-та скорост на Bora V5 - има ли смисъл ?
jordancho написа:- отваря се капака, няколко болчета, две зъбни колела се сменя с други 2 и това е;
Де факто наистина - това е, но е мааалко по-сложно, отколкото като го гледаш отстрани ;)
Там е подкалника. Мястото е кът (бих казал - много кът!)
Болтовете, които държат тези 2 колела са лепени. Изисква усилие, за да се развият.
Освен това може да се наложи и усилие, за да се извадят колелата, а там място за скоба няма...
Относно какво ще се случи - ще имаш приятна икономия при разумни скорости.
Тръгнеш ли да гониш високи обороти, може и да се вдигне разхода - въртящия ти момент към колелата пада, а въздушното съпротивление се увеличава, защото на същите обороти ще си с по-висока скорост.
Другото - ще имаш 'дупка' м/у IV и V, която ще трябва да се компенсира с по-високи обороти на превключване (но това не е толкова страшно - въпрос на изградени навици)
И последно - да, това са цените на зъбчатките. В ПоршеБг, обаче
Както ти казаха колегите - вземаш една счупена кутия за 100-150лв и си ти!
- jordancho
- Мнения: 487
- Регистриран на: Пет 01 яну 2010 19:15
- Автомобил: VW Bora
- Двигател: AGZ 1999
- Местоположение: Пловдив
Re: Удължаване 5-та скорост на Bora V5 - има ли смисъл ?
Мерси колеги, започвам да търся, пък когато намеря тогава ще се прави.
Re: Удължаване 5-та скорост на Bora V5 - има ли смисъл ?
дали на пасат B5.5 - 2.0 benzin с надлъжна кутия и мотор пета предавка се сменя пак така лесно ? И мен ми се струва тъпо да съм малко над 4000об/мин на 140... А за идеите на инженерите и споразуменията за това колко гориво трябва да се изразходи за да върви икономиката няма смисъл да влизаме в полемики...
- jordancho
- Мнения: 487
- Регистриран на: Пет 01 яну 2010 19:15
- Автомобил: VW Bora
- Двигател: AGZ 1999
- Местоположение: Пловдив
Re: Удължаване 5-та скорост на Bora V5 - има ли смисъл ?
Здравейте колеги, в крайна сметка си смених 5-тата (с предавателно число 0,837)с по-дълга. Не можах да си намеря точно такава каквато търсих (с предавателно число 0,756), но намерих доста близка до тази - с предавателно число 0,769. Разликата между двете е 2 Km/h при 3000 оборота, сиреч вместо да се движа със 122 Km/h при 3000 оборота, аз се движа със 120 Km/h, за сравнение, със старата ми 5-та при 3000 оборота се движих със 109 Km/h, а за да се движа със 120, отивах на около 4000 оборота.
Цялата галимация ми струваше 46 лв. за зъбчатки (с доставката) + още 60 лв. за работа и доливане на масло в кутията. И след около 3500 изминати километра резултата е следния:
- по-висока скорост при по-ниски обороти - при 3000 оборота - преди -109 Km/h, сега - 120 Km/h, колкото са по-високи оборотите, толкова по-голяма ще е разликата от преди и сега.
-разликата в средния разход на гориво е около 0,5-0,6 L/100 газ при кротко каране с около 100 - 110 Кm/h предимно.
- а колкото до дупка между 4-та и 5-та, аз не усещам такава, и съвсем спокойно си карам на 5-та дори и в града с 60 Km/h, без да се тормози мотора, Така че, като цяло съм доволен, сигурно някой от колегите ще каже, че не си заслужава, но по изчисления, тази процедура ще ми спестява около 80 лв. на всеки 10000 Km, точно колкото да си сменя маслото и филтрите, че даже и пари за кафе ще останат
Цялата галимация ми струваше 46 лв. за зъбчатки (с доставката) + още 60 лв. за работа и доливане на масло в кутията. И след около 3500 изминати километра резултата е следния:
- по-висока скорост при по-ниски обороти - при 3000 оборота - преди -109 Km/h, сега - 120 Km/h, колкото са по-високи оборотите, толкова по-голяма ще е разликата от преди и сега.
-разликата в средния разход на гориво е около 0,5-0,6 L/100 газ при кротко каране с около 100 - 110 Кm/h предимно.
- а колкото до дупка между 4-та и 5-та, аз не усещам такава, и съвсем спокойно си карам на 5-та дори и в града с 60 Km/h, без да се тормози мотора, Така че, като цяло съм доволен, сигурно някой от колегите ще каже, че не си заслужава, но по изчисления, тази процедура ще ми спестява около 80 лв. на всеки 10000 Km, точно колкото да си сменя маслото и филтрите, че даже и пари за кафе ще останат
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 191 госта