ABU двигателя добър ли е
- Ronin
- Мнения: 1025
- Регистриран на: Съб 10 юни 2006 16:59
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив Kia ceed 16V 109 к.с
- Контакти:
Re: ABU двигателя добър ли е
За всички дето плюят 1.6 ABU мотора,кара го дядото,решил да сменя ангренажен ремък и така и така и помпата,извадих я и скляпам на парцали....
[img]http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160404/164ffe9face2fb09996a9c32752fda3f.jpg[/img]
Нито един зъб лопатка няма останал,а той се чуди защо на 140 км.по магистралата му загрява ,и така бил от години,днес след смяна не вдига над 70 гр.На новата помпа лопатките са 2 см.високи.
Тоя мотор е бетон.Няма такова куче.
Sent from my HM NOTE 1W using Tapatalk
[img]http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160404/164ffe9face2fb09996a9c32752fda3f.jpg[/img]
Нито един зъб лопатка няма останал,а той се чуди защо на 140 км.по магистралата му загрява ,и така бил от години,днес след смяна не вдига над 70 гр.На новата помпа лопатките са 2 см.високи.
Тоя мотор е бетон.Няма такова куче.
Sent from my HM NOTE 1W using Tapatalk
- stefarata
- Мнения: 1897
- Регистриран на: Нед 13 сеп 2009 10:56
- Автомобил: Seat Alhambra 7M
- Двигател: AFN 1998
- Местоположение: Карнобат
Re: ABU двигателя добър ли е
и кое му е бетон, като не вдига повече от 70 градуса?
- Ronin
- Мнения: 1025
- Регистриран на: Съб 10 юни 2006 16:59
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив Kia ceed 16V 109 к.с
- Контакти:
Re: RE: Re: ABU двигателя добър ли е
stefarata написа:и кое му е бетон, като не вдига повече от 70 градуса?
Що се правиш че не разбираш,две години и нещо тоя мотор е врял и кипял без да прави поразии,в частност и отворения термостат е помогнал доста.
Това го прави бетон.
[img]http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160405/ea61007bc20cef9dd04ed88cf525ebb2.jpg[/img]
Тая помпа съм я купувал аз,взех най скъпата преди 7-8 години,докъто аз го карах.На нея пише SKF,няма разбито,шум или луфт,просто профилактично се сменя със ремъка който при АBU помпата го опъва.
Re: ABU двигателя добър ли е
[quote="stefarata"]и кое му е бетон, като не вдига повече от 70 градуса?[/quote
Хаха, ми ще смени сега един термостат дето струва 8 лева и се сменя преди да е изпил една бира!
Хаха, ми ще смени сега един термостат дето струва 8 лева и се сменя преди да е изпил една бира!
- Volksrod
- Мнения: 258
- Регистриран на: Пет 20 ное 2009 17:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: ABU двигателя добър ли е
Жива ли, е темата!?
Моя Голф го придобих 2004 с ABU мотор на 130 000 км., сега, е почти на 300000.
Лошото, е че тенекиите се предават!
Скоро челосах главата и върви прилично.
Проблеми съм имал със стъпковия мотор и теч на олио от главата, които неща вече са оправени.
Моя Голф го придобих 2004 с ABU мотор на 130 000 км., сега, е почти на 300000.
Лошото, е че тенекиите се предават!
Скоро челосах главата и върви прилично.
Проблеми съм имал със стъпковия мотор и теч на олио от главата, които неща вече са оправени.
- dontaskdontsay
- Мнения: 1385
- Регистриран на: Вто 11 май 2010 17:33
- Автомобил: Golf III 1.6 1994
- Двигател: ABU
Re: ABU двигателя добър ли е
Докато ги има тези двигатели то и темата ще е жива
-
- Мнения: 335
- Регистриран на: Съб 19 апр 2008 19:14
- Автомобил: VW Golf MK3
- Двигател: ABU 1993
- Местоположение: София
Re: ABU двигателя добър ли е
Аз ABU двигателя бих го определил като невероятно прост като конструкция, евтин и лесен за ремонт. Единствения недостатък (ако може така да са каже)е , че повечко грее от другите двигатели при Голф 3.При преминаване обаче от G11(синия) към G13 или G12Evo(розовия) антифриз охлаждането е доста по-добро и до някъде нещата се подобряват. От лични наблюдения мога да кажа, че стъпковото мотроче и гарнитурата на клапаните както колегата Volksrod е посочил правят проблеми, TPS на моното, тампона на моното, тръбата за топъл въздух от генерацията към филтъра(това ако няма сложена газова)и съдът за картерна вентилация(трябва да се чисти в годината поне веднъж ако маркуча е свързан към моното за връщане на парите обратно в двигателя) създават проблеми. Като цяло чудесен двигател за първа кола или за вършене на работа поради евтината поддръжка.
От към тунинг не става за нищо , но то и целта му е друга на мотора. Ако все пак някой реши да се заиграе може да го докара към 90-95 кс. като се заиграе с оборудвана глава от Поло g40, поръчкови бутла и биели, цялостна спортна изпускателна система и електроника, но като се има предвид цента на цял оборудван 1,8T, ABF или VR6 просто няма смисъл.
От към тунинг не става за нищо , но то и целта му е друга на мотора. Ако все пак някой реши да се заиграе може да го докара към 90-95 кс. като се заиграе с оборудвана глава от Поло g40, поръчкови бутла и биели, цялостна спортна изпускателна система и електроника, но като се има предвид цента на цял оборудван 1,8T, ABF или VR6 просто няма смисъл.
- Ивайло Димов
- предупреждение за БАН
- Мнения: 1519
- Регистриран на: Пон 31 май 2021 19:02
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: 1800 -20V -AGN -1999
- Местоположение: Шумен
Re: ABU двигателя добър ли е
Те повечето ДВГ от 90-те години от този тип с моноинжекцион са максимално опростени и лесно се ремонтират .Проблем си остават тенекиите ,лесно ги напада червената чума .Голф 3,Венто и Опел Астра,Вектра са просто нагледен пример за добър двигател,елементарно окачване и трагични купета .
- connor cane
- Мнения: 1281
- Регистриран на: Чет 05 апр 2007 9:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: ABU двигателя добър ли е
Тези коли са вече на по 30 години, едва ли конструкторите са ги предвиждали да живеят повече от 10 и то преко сили. Въпрос на стандарт.
- 777
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 2789
- Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
- Автомобил:
- Двигател:
Re: ABU двигателя добър ли е
connor cane написа:едва ли конструкторите са ги предвиждали да живеят повече от 10 и то преко сили. Въпрос на стандарт.
Малко се престараваш с фантазиите. Да беше казал 20г как да е.
- dontaskdontsay
- Мнения: 1385
- Регистриран на: Вто 11 май 2010 17:33
- Автомобил: Golf III 1.6 1994
- Двигател: ABU
Re: ABU двигателя добър ли е
Моето впечатление за ABU-то е че или е много здрав мотор или е на изчезване. На скоро ми се наложи да търся глава за този мотор, и доста трудно открих. Обиколих няколко големи морги и с зор открих само 3 двигателя.
Иначе като цяло и този мотор си има проблеми както всички останали. Имаше една друга тема за този мотор и неговото греене. Преди много години и аз се абонирах за нея понеже много грееше. Е сега вече съм на обратното мнение. Събрал съм една кутия с термостати и нито един от тях не може да сгрее двигателя. Така и не успях да му намеря читав термостат и едва достига 80С в градски условия.
Със стъпковото не съм имал ядове и още съм с оригиналното. Само веднъж ми се спука зъбното колелце вътре и го подмених със същото но от стъпково с 4 кабела.
ТПС- а да чукам на дърво също не ми е правил ядове.
Картерната вентилация можеше да бъде измислена по добре. Веднъж ми се случи да замръзне и да изхвърли всичкото масло. Тогава я карах все на къси разстояния и през нощта падна страшен студ, а пък сутринта тръгнах на дълъг път и белята стана. След това изхвърлих пластмасата коята покрива разпределителния вал (тази под капачката за маслото) и спря да събира майонеза под капачката.
Тампона на моното мисля че не е толкова голям проблем. По скоро на нашия пазар се продават тампони с лошо качество. Сменил съм 4 тампона и обикновено след първата или втората година започват да се напукват. Както писах по горе, наскоро търсих глава за този мотор. Главата която взех беше с оригиналния си тампон които е в почти перфектно състояние без напуквания
Капака на клапаните също е малко недоизмислен. Колкото и силикон да слагаш .... рано или късно пак протича. Тук в форума беше писано нещо за преправяне (изработка на малко по различни болтове) за да се избегне този теч.
Но да, като цяло е много прост и евтин за ремонт. Малко муден но като за 75 коня толкова.
Има писано, и 1-2 видеа за ABU с монтирано турбо без смяна на глави валове или бутала. Даже преди около година колега от форума пусна обява че си продава турбо кита от неговото ABU.
Но за мен това са малко пари на вятъра и излишно тормозене на мотора.
Щях да забравя да спомена температурния датчик. Намирането на нов читав датчик е трудна работа. Аз си реших проблема с рециклирането на оригиналния датчик.
Също така и пластмасовата тръба за антифриз която е зад двигателя и влиза при водната помпа. Но и тук по скоро става въпрос за лошо качество на частите от колкото за проблем с двигателя.
Един + за двигателя е че можеш да му сменяш ангренажа без да пипаш водната помпа. Само издърпваш ремъка и после надяваш новия
Аре стига толкова че стана егати фермана
Иначе като цяло и този мотор си има проблеми както всички останали. Имаше една друга тема за този мотор и неговото греене. Преди много години и аз се абонирах за нея понеже много грееше. Е сега вече съм на обратното мнение. Събрал съм една кутия с термостати и нито един от тях не може да сгрее двигателя. Така и не успях да му намеря читав термостат и едва достига 80С в градски условия.
Със стъпковото не съм имал ядове и още съм с оригиналното. Само веднъж ми се спука зъбното колелце вътре и го подмених със същото но от стъпково с 4 кабела.
ТПС- а да чукам на дърво също не ми е правил ядове.
Картерната вентилация можеше да бъде измислена по добре. Веднъж ми се случи да замръзне и да изхвърли всичкото масло. Тогава я карах все на къси разстояния и през нощта падна страшен студ, а пък сутринта тръгнах на дълъг път и белята стана. След това изхвърлих пластмасата коята покрива разпределителния вал (тази под капачката за маслото) и спря да събира майонеза под капачката.
Тампона на моното мисля че не е толкова голям проблем. По скоро на нашия пазар се продават тампони с лошо качество. Сменил съм 4 тампона и обикновено след първата или втората година започват да се напукват. Както писах по горе, наскоро търсих глава за този мотор. Главата която взех беше с оригиналния си тампон които е в почти перфектно състояние без напуквания
Капака на клапаните също е малко недоизмислен. Колкото и силикон да слагаш .... рано или късно пак протича. Тук в форума беше писано нещо за преправяне (изработка на малко по различни болтове) за да се избегне този теч.
Но да, като цяло е много прост и евтин за ремонт. Малко муден но като за 75 коня толкова.
Има писано, и 1-2 видеа за ABU с монтирано турбо без смяна на глави валове или бутала. Даже преди около година колега от форума пусна обява че си продава турбо кита от неговото ABU.
Но за мен това са малко пари на вятъра и излишно тормозене на мотора.
Щях да забравя да спомена температурния датчик. Намирането на нов читав датчик е трудна работа. Аз си реших проблема с рециклирането на оригиналния датчик.
Също така и пластмасовата тръба за антифриз която е зад двигателя и влиза при водната помпа. Но и тук по скоро става въпрос за лошо качество на частите от колкото за проблем с двигателя.
Един + за двигателя е че можеш да му сменяш ангренажа без да пипаш водната помпа. Само издърпваш ремъка и после надяваш новия
Аре стига толкова че стана егати фермана
- Ивайло Димов
- предупреждение за БАН
- Мнения: 1519
- Регистриран на: Пон 31 май 2021 19:02
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: 1800 -20V -AGN -1999
- Местоположение: Шумен
Re: ABU двигателя добър ли е
Мотора си е добър ,то няма ДВГ без проблеми......въпроса е колко ще ти струва решаването на ребуса с отстраняването на проблема като пари и време :) Аз лично доста 3-ки бензинови виждам по улиците .Проблема при тях е срамните тенекии ,като дантела са .Но тва не е недомислица само на VW .Доста други марки гният ,че някои са и направо за вечните железни полета :)
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 167 госта