Самоблокиращ се диференциал или какво е туй животно.

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Symptom
Мнения: 682
Регистриран на: Сря 15 фев 2006 17:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Враца

Самоблокиращ се диференциал или какво е туй животно.

Мнениеот Symptom » Чет 15 мар 2007 17:23


:wink:

Признавам ,че знанията ми малко куцат относно този чарк,. а повече инфо никога не е излишно .

Що е то Limited Slip Differential ,.. оборудвани ли са нашите коли с таковка и как на практика деиства, и какви са му предимствата.
8)




Потребителски аватар
Pichaga
Антиспамър №1
Антиспамър №1
Мнения: 16285
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:57
Автомобил: Opel Zafira B
Двигател: Z19DT
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Pichaga » Чет 15 мар 2007 17:40


доколкото знам като пребуксува едната гума, дифа блокира при нея и пренася усилието върху другата, за да излезе колата
при лада нива поне е така :lol:


Потребителски аватар
Gesha_GTI
Мнения: 1130
Регистриран на: Съб 02 дек 2006 12:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Gesha_GTI » Чет 15 мар 2007 18:11


Като едното колело приплъзне веднага се включва и другото и почват да въртят заедно (много хубаво се върти кола с такъв деферинциал :oops: ) Още се нарича затворен деферинциал или блокаж :wink: Мисля че Vw го нямат това...може и някои модели да го имат но нямам представа кои,повечето тази екстра е по БМВ и Мерцедес


Symptom
Мнения: 682
Регистриран на: Сря 15 фев 2006 17:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Враца

Мнениеот Symptom » Чет 15 мар 2007 18:16


Екстрата н е е скъпа, продава се , тоест не е невазможно да си я сложим :)

А на реалното каране как се отразява или си показва рогите само като стане напечено . :lol:


Потребителски аватар
Gesha_GTI
Мнения: 1130
Регистриран на: Съб 02 дек 2006 12:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Gesha_GTI » Чет 15 мар 2007 18:20


На нормално каране зимата е мн полезна е пак си ти трябват хубави гуми но ако едното колело е на лед и превърти другото веднга ще се задейства и ще излезеш по лесно...попринцип е предназначена за зимни условия и си е много полезна и разбирасе ако решиш да се погазариш да въртиш малко колата се върти страшно мн е ефектно 8)
А я кажи като цена как е и как стоят нещата че ми стана интересно :P


Потребителски аватар
Muncho
Мнения: 2996
Регистриран на: Чет 07 юли 2005 15:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Muncho » Чет 15 мар 2007 19:23


А шпер какво е?


Потребителски аватар
vw_golf_2_Memphis
Мнения: 3836
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vw_golf_2_Memphis » Чет 15 мар 2007 19:47


...

Последна промяна от vw_golf_2_Memphis на Нед 23 яну 2011 12:21, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
Nick_axe
Мнения: 427
Регистриран на: Пет 15 дек 2006 19:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Nick_axe » Чет 15 мар 2007 20:13


:търсачкаа
Малко четете колеги
http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?t=28384 :ihihih:


Symptom
Мнения: 682
Регистриран на: Сря 15 фев 2006 17:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Враца

Мнениеот Symptom » Чет 15 мар 2007 21:00


Колега, линка от търсачката поне при мен не се отваря, липсва пише.

Цената е 838 долара , и дебело подчертавам ,че не съм търсил на друго място ,а сайта е за спортни автомобили та и цените си ги бива, ама не е манна небесна де . :wink:


Потребителски аватар
Popeto_89
Мнения: 691
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: в колата

Мнениеот Popeto_89 » Чет 15 мар 2007 21:08


Gesha_GTI написа:Като едното колело приплъзне веднага се включва и другото и почват да въртят заедно (много хубаво се върти кола с такъв деферинциал :oops: ) Още се нарича затворен деферинциал или блокаж :wink: Мисля че Vw го нямат това...може и някои модели да го имат но нямам представа кои,повечето тази екстра е по БМВ и Мерцедес


аз имам такава система! ASR се казва :)


Потребителски аватар
reinhard
Мнения: 1735
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 10:54
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Мнениеот reinhard » Чет 15 мар 2007 21:31


Popeto_89 написа:
Gesha_GTI написа:Като едното колело приплъзне веднага се включва и другото и почват да въртят заедно (много хубаво се върти кола с такъв деферинциал :oops: ) Още се нарича затворен деферинциал или блокаж :wink: Мисля че Vw го нямат това...може и някои модели да го имат но нямам представа кои,повечето тази екстра е по БМВ и Мерцедес


аз имам такава система! ASR се казва :)

колега на този ли пасат има ASR


Потребителски аватар
niikoo_1
Мнения: 3308
Регистриран на: Вто 22 ное 2005 0:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот niikoo_1 » Чет 15 мар 2007 21:54


Popeto_89 написа:
Gesha_GTI написа:Като едното колело приплъзне веднага се включва и другото и почват да въртят заедно (много хубаво се върти кола с такъв деферинциал :oops: ) Още се нарича затворен деферинциал или блокаж :wink: Мисля че Vw го нямат това...може и някои модели да го имат но нямам представа кои,повечето тази екстра е по БМВ и Мерцедес


аз имам такава система! ASR се казва :)


Имаш ама дръжки, това което имаш няма нищо общо с механичния диференциал диференциала с ограничено приплъзване.

Автомобилите с предно предаване, които имат LSD се броят на пръсти, а и LSD-то в някои отношения затруднява страшно много упралението на автобил с предно предаване.


Потребителски аватар
neon
Мнения: 1796
Регистриран на: Вто 04 апр 2006 21:38
Автомобил: S3
Двигател: BAM
Местоположение: София

Мнениеот neon » Пет 16 мар 2007 1:54


Диференциалът Torsen е изобретен от американската фирма Gleason Сorp., има всички достойнства на ВС и няма неговите недостатъци. Това е напълно механично устройство, работата на което се основава на принципа на червячната предавка, но подробното му описание излиза извън рамките на настоящата статия. Така или иначе неговите характеристики са достатъчно интересни. В нормални условия Torsen разпределя въртящия момент в пропорции 50:50. Но ако колелата на едната от осите започнат да приплъзват, моментът започва да се преразпределя в полза на оста, колелата на която имат по-добро сцепление с пътя, с други думи работата на диференциала Torsen е противоположна на работата на обикновения диференциал. Максималното достижимо преразпределение на момента е 80:20 в зависимост от стъпката на червячната предавка. А заради конструкцията си Torsen има напълно механичен процес на блокировка, която става моментално за разлика от ВС, на който му е нужно някакво време, докато течността "загрее". Затова Torsen е и по-чувствителен към пробуксуване, отколкото ВС. Процесът на блокиране на Torsen има по-прогресивна характеристика. (Инженерите на Porsche са се отказали от ВС в трансмисията на 964 Carrera 4 заради това, че ВС има експоненциална, а не линейна характеристика на блокировка, което обяснява неговата по-лоша управляемост).
Още по-важно преимущество на Torsen е това, че той не се блокира и не се опитва да изравнява разликите в скоростта при спиране, позволявайки на четирите колела да се въртят независимо при отсътствие на въртящ момент. Torsen се блокира само под въртящ момент, а ВС - и под въртящ момент, и при нейното отсътствие. Torsen реагира на въртящия момент, а в това време ВС все още „мисли”.
А сега познайте кой си има такова? :wink:
Изображение


Потребителски аватар
kokovanev
Мнения: 1170
Регистриран на: Пет 09 сеп 2005 16:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен

Мнениеот kokovanev » Пет 16 мар 2007 8:14


При по-новите "кошници" май не си играят да оскъпяват производството с такива неща, просто компа на АБС-а има още един скрипт /програма, кръстена с гръмко име/, който блокира леко спирачката на боксуващото колело - съответно съвсем нормалния диф. прехвърля върт. мом. към другото колело, което /дай боже :lol: / е на по-здрава повърхност.

Такива истински самоблокиращи или виско- диф. май слагат вече само на коли /и джипове/ от доста висок клас, отново с една камара електроника за управление, окачване с променлив клиренс според скоростта и пътните условия и т.н. "щуротии". Тук там и в "бегачките" - топ-изпълнението на някои "нормални" автомобили.


Потребителски аватар
Popeto_89
Мнения: 691
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: в колата

Мнениеот Popeto_89 » Вто 20 мар 2007 21:15


reinhard написа:
Popeto_89 написа:
Gesha_GTI написа:Като едното колело приплъзне веднага се включва и другото и почват да въртят заедно (много хубаво се върти кола с такъв деферинциал :oops: ) Още се нарича затворен деферинциал или блокаж :wink: Мисля че Vw го нямат това...може и някои модели да го имат но нямам представа кои,повечето тази екстра е по БМВ и Мерцедес


аз имам такава система! ASR се казва :)

колега на този ли пасат има ASR

:да:



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Zdravkov94 и 250 госта