Самоблокиращ се диференциал или какво е туй животно.
-
- Мнения: 682
- Регистриран на: Сря 15 фев 2006 17:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Враца
Самоблокиращ се диференциал или какво е туй животно.
Признавам ,че знанията ми малко куцат относно този чарк,. а повече инфо никога не е излишно .
Що е то Limited Slip Differential ,.. оборудвани ли са нашите коли с таковка и как на практика деиства, и какви са му предимствата.
- Gesha_GTI
- Мнения: 1130
- Регистриран на: Съб 02 дек 2006 12:15
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Като едното колело приплъзне веднага се включва и другото и почват да въртят заедно (много хубаво се върти кола с такъв деферинциал ) Още се нарича затворен деферинциал или блокаж Мисля че Vw го нямат това...може и някои модели да го имат но нямам представа кои,повечето тази екстра е по БМВ и Мерцедес
- Gesha_GTI
- Мнения: 1130
- Регистриран на: Съб 02 дек 2006 12:15
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
На нормално каране зимата е мн полезна е пак си ти трябват хубави гуми но ако едното колело е на лед и превърти другото веднга ще се задейства и ще излезеш по лесно...попринцип е предназначена за зимни условия и си е много полезна и разбирасе ако решиш да се погазариш да въртиш малко колата се върти страшно мн е ефектно
А я кажи като цена как е и как стоят нещата че ми стана интересно
А я кажи като цена как е и как стоят нещата че ми стана интересно
- vw_golf_2_Memphis
- Мнения: 3836
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:29
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
...
Последна промяна от vw_golf_2_Memphis на Нед 23 яну 2011 12:21, променено общо 1 път.
- Popeto_89
- Мнения: 691
- Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: в колата
Gesha_GTI написа:Като едното колело приплъзне веднага се включва и другото и почват да въртят заедно (много хубаво се върти кола с такъв деферинциал ) Още се нарича затворен деферинциал или блокаж Мисля че Vw го нямат това...може и някои модели да го имат но нямам представа кои,повечето тази екстра е по БМВ и Мерцедес
аз имам такава система! ASR се казва
Popeto_89 написа:Gesha_GTI написа:Като едното колело приплъзне веднага се включва и другото и почват да въртят заедно (много хубаво се върти кола с такъв деферинциал ) Още се нарича затворен деферинциал или блокаж Мисля че Vw го нямат това...може и някои модели да го имат но нямам представа кои,повечето тази екстра е по БМВ и Мерцедес
аз имам такава система! ASR се казва
колега на този ли пасат има ASR
- niikoo_1
- Мнения: 3308
- Регистриран на: Вто 22 ное 2005 0:10
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Popeto_89 написа:Gesha_GTI написа:Като едното колело приплъзне веднага се включва и другото и почват да въртят заедно (много хубаво се върти кола с такъв деферинциал ) Още се нарича затворен деферинциал или блокаж Мисля че Vw го нямат това...може и някои модели да го имат но нямам представа кои,повечето тази екстра е по БМВ и Мерцедес
аз имам такава система! ASR се казва
Имаш ама дръжки, това което имаш няма нищо общо с механичния диференциал диференциала с ограничено приплъзване.
Автомобилите с предно предаване, които имат LSD се броят на пръсти, а и LSD-то в някои отношения затруднява страшно много упралението на автобил с предно предаване.
- neon
- Мнения: 1796
- Регистриран на: Вто 04 апр 2006 21:38
- Автомобил: S3
- Двигател: BAM
- Местоположение: София
Диференциалът Torsen е изобретен от американската фирма Gleason Сorp., има всички достойнства на ВС и няма неговите недостатъци. Това е напълно механично устройство, работата на което се основава на принципа на червячната предавка, но подробното му описание излиза извън рамките на настоящата статия. Така или иначе неговите характеристики са достатъчно интересни. В нормални условия Torsen разпределя въртящия момент в пропорции 50:50. Но ако колелата на едната от осите започнат да приплъзват, моментът започва да се преразпределя в полза на оста, колелата на която имат по-добро сцепление с пътя, с други думи работата на диференциала Torsen е противоположна на работата на обикновения диференциал. Максималното достижимо преразпределение на момента е 80:20 в зависимост от стъпката на червячната предавка. А заради конструкцията си Torsen има напълно механичен процес на блокировка, която става моментално за разлика от ВС, на който му е нужно някакво време, докато течността "загрее". Затова Torsen е и по-чувствителен към пробуксуване, отколкото ВС. Процесът на блокиране на Torsen има по-прогресивна характеристика. (Инженерите на Porsche са се отказали от ВС в трансмисията на 964 Carrera 4 заради това, че ВС има експоненциална, а не линейна характеристика на блокировка, което обяснява неговата по-лоша управляемост).
Още по-важно преимущество на Torsen е това, че той не се блокира и не се опитва да изравнява разликите в скоростта при спиране, позволявайки на четирите колела да се въртят независимо при отсътствие на въртящ момент. Torsen се блокира само под въртящ момент, а ВС - и под въртящ момент, и при нейното отсътствие. Torsen реагира на въртящия момент, а в това време ВС все още „мисли”.
А сега познайте кой си има такова?
Още по-важно преимущество на Torsen е това, че той не се блокира и не се опитва да изравнява разликите в скоростта при спиране, позволявайки на четирите колела да се въртят независимо при отсътствие на въртящ момент. Torsen се блокира само под въртящ момент, а ВС - и под въртящ момент, и при нейното отсътствие. Torsen реагира на въртящия момент, а в това време ВС все още „мисли”.
А сега познайте кой си има такова?
- kokovanev
- Мнения: 1170
- Регистриран на: Пет 09 сеп 2005 16:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Плевен
При по-новите "кошници" май не си играят да оскъпяват производството с такива неща, просто компа на АБС-а има още един скрипт /програма, кръстена с гръмко име/, който блокира леко спирачката на боксуващото колело - съответно съвсем нормалния диф. прехвърля върт. мом. към другото колело, което /дай боже / е на по-здрава повърхност.
Такива истински самоблокиращи или виско- диф. май слагат вече само на коли /и джипове/ от доста висок клас, отново с една камара електроника за управление, окачване с променлив клиренс според скоростта и пътните условия и т.н. "щуротии". Тук там и в "бегачките" - топ-изпълнението на някои "нормални" автомобили.
Такива истински самоблокиращи или виско- диф. май слагат вече само на коли /и джипове/ от доста висок клас, отново с една камара електроника за управление, окачване с променлив клиренс според скоростта и пътните условия и т.н. "щуротии". Тук там и в "бегачките" - топ-изпълнението на някои "нормални" автомобили.
- Popeto_89
- Мнения: 691
- Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: в колата
reinhard написа:Popeto_89 написа:Gesha_GTI написа:Като едното колело приплъзне веднага се включва и другото и почват да въртят заедно (много хубаво се върти кола с такъв деферинциал ) Още се нарича затворен деферинциал или блокаж Мисля че Vw го нямат това...може и някои модели да го имат но нямам представа кои,повечето тази екстра е по БМВ и Мерцедес
аз имам такава система! ASR се казва
колега на този ли пасат има ASR
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Zdravkov94 и 250 госта