Здравейте,
колата е дизел 1.9 помпа-дюза с малкия дисплей и на него показва моментен и среден разход. Въпроса ми е защо разходомера на 100км ми се сменя на всеки 10сек !? Досега съм карал доста коли и разхода на 100км се променя след доста каране, а аз сутрин паля на 15/100, след 1мин съм на 14.5/100 и на всеки 20метра в които изправаря някой се качва или слиза !? На всички голфове ли е такава простотия или на моя му има нещо ?
Golf MK4 Въпрос за разходомер
-
- Мнения: 2205
- Регистриран на: Нед 25 сеп 2011 11:53
- Автомобил: VW passat+BMW X3+Honda St1300
- Двигател: avf+m47
- Местоположение: shabla
Re: Въпрос за разходомер на Голф 4
Ако се занулява всеки път,так ще ти показва.На дълъг път е нормално нали?
-
- Серпентина с турболатор
- Мнения: 1350
- Регистриран на: Чет 20 яну 2011 12:41
- Автомобил: VW Golf IV GTI
- Двигател: 1.8T AGU 2000 185hp
- Местоположение: София
Re: Въпрос за разходомер на Голф 4
Аз съм с бензинка, ако изобщо това е от значение, но и при мен е по същия начин.
- Anonymous88
- Мнения: 316
- Регистриран на: Съб 31 мар 2012 2:35
- Автомобил: VW Vento - VW Golf IV- VW Golf IV
- Двигател: 1z 1996 - AJM 2000 116++ - ALH
- Местоположение: Враца
Re: Въпрос за разходомер на Голф 4
И при мен е същата работа.
Мн. мн. не се заглеждам в тия цифри, че по някой път се плаша. Особено когато е на моментен разход и смачкам газта
Мн. мн. не се заглеждам в тия цифри, че по някой път се плаша. Особено когато е на моментен разход и смачкам газта
-
- Мнения: 43
- Регистриран на: Пон 12 май 2008 15:57
- Автомобил: VW Golf MK4
- Двигател: 1.9TDI AJM 25.10.2000
- Местоположение: София
Re: Въпрос за разходомер на Голф 4
Да тая кола доста си харчи и точно затова го гледам, ама е зверски тъп тоя разходомер... Явно на всички голфове е такава простотия... До колегата по-горе - не се занулява, а и на дълъг път примерно карам София - Пловдив и примерно стои на 6/100 изръчквам го примерно 1-2км и отива на 6.5-7 !? Преди това карах няколко Аудита и там си отчиташе перфектно, тук при "брачеда" обаче нещата са трагични...
-
- Мнения: 2205
- Регистриран на: Нед 25 сеп 2011 11:53
- Автомобил: VW passat+BMW X3+Honda St1300
- Двигател: avf+m47
- Местоположение: shabla
Re: Въпрос за разходомер на Голф 4
Aко е тaкa знaчи нaйстинa не се зaнулявa.При престой от 2чaсa по принцип се зaнулявa и е нормaлно дa покaзвa тaкa..но щом и нa дълъг път го прaви незнaм явно е тaкa.
- Haralampi
- Мнения: 3612
- Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
- Автомобил: VW Golf 4 - 2002
- Двигател: 1.6 16V - AZD
- Местоположение: София
Re: Въпрос за разходомер на Голф 4
Има 2 борд комп. - единият е за конкретното пътуване (рестартира се ако колата е загасена повече от 2 часа), другият е дългосрочен.
Нормално е в началото средният разход да играе динамично. Колкото по-дълго се кара, толкова по-"постоянен" става. Проста математика, няма нищо странно.
Същото и за "изръчкването" - простата математика показва, че ако караш дори и 50км. със среден разход от 6 и изръчкаш изведнъж и в продължение на 3-4 км караш със среден разход 15, естествено, че средният разход за цялото ти пътуване много бързо ще почне да се качва до 6.5, 7, 7.5 и ако продължаваш така и до 12, 13 ...
Не виждам нищо "трагично" и ненормално Напълно нормално и е така на абсолютно всяка кола, която съм карал. Не знам какво очакваш - ти да ръчкаш а средния разход да не мърда !?
Нормално е в началото средният разход да играе динамично. Колкото по-дълго се кара, толкова по-"постоянен" става. Проста математика, няма нищо странно.
Същото и за "изръчкването" - простата математика показва, че ако караш дори и 50км. със среден разход от 6 и изръчкаш изведнъж и в продължение на 3-4 км караш със среден разход 15, естествено, че средният разход за цялото ти пътуване много бързо ще почне да се качва до 6.5, 7, 7.5 и ако продължаваш така и до 12, 13 ...
Не виждам нищо "трагично" и ненормално Напълно нормално и е така на абсолютно всяка кола, която съм карал. Не знам какво очакваш - ти да ръчкаш а средния разход да не мърда !?
-
- Мнения: 43
- Регистриран на: Пон 12 май 2008 15:57
- Автомобил: VW Golf MK4
- Двигател: 1.9TDI AJM 25.10.2000
- Местоположение: София
Re: Въпрос за разходомер на Голф 4
Колега, простата математика показва, че ако карам 200км при разход 6 и в рамките на 2-3км карам при разход 10 няма как веднага да ми мръдне разхода с 0.5 или 1 литър просто защото тези 2-3км са 1% от общите км които съм минал до момента, а 1 литър нагоре е почти 20% разлика в разхода. Идеята на средния разход е не да ми предсказва със сегашната скорост колко ще ми харчи средно, а да ми показва за изминатите км среден разход. Карал съм доста коли(в смисъл имал съм доста коли) и на тази разходомера и най-ненормален... Също така как може при всяко палене да паля на 15.8/100 среден разход - егати недомислицата Не че това има особено значение де, харесва ми количката макар и семпла, но този разходомер супер ме дразни да го гледам. Отделен въпрос е че харчи доста стабилно и точно затова исках да го видя тоя разходомер, защото всеки път сипват различно пълно на бензиностанциите и не мога да го хвана имам разход от 6.5 до 13.5 в София, което си е 100% разлика е така и не знам тази кола вече половин година какъв разход ми дава
-
- Серпентина с турболатор
- Мнения: 1350
- Регистриран на: Чет 20 яну 2011 12:41
- Автомобил: VW Golf IV GTI
- Двигател: 1.8T AGU 2000 185hp
- Местоположение: София
Re: Въпрос за разходомер на Голф 4
Тогава се регистрираш в http://www.spritmonitor.de и от пълно до пълно зареждане, ти изчислява точния разход. При мен няма разлика между засичането на бордовия компютър и реалните, чисто математически изчсления. Ако имаш съмнения, пробвай така.
- Haralampi
- Мнения: 3612
- Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
- Автомобил: VW Golf 4 - 2002
- Двигател: 1.6 16V - AZD
- Местоположение: София
Re: Въпрос за разходомер на Голф 4
Нещо ми се струва, че проблемът по-скоро е в задкормилното устройство от колкото в колата! Ако си я "натиснал" както казваш разходът е доста над 10, а 2-3 км се минават доста бързичко с висока скорост.
Моите наблюдения са, че разходомерът е изключително точен, вкл. и на дълъг път. Най-дългата ми отсечка наведнъж с Г4 е била 2000км. и при всяко зареждане разходът отговаряше на показанието.
Какво ненормално има в това на студен двигател като запалиш да е 15 и дори 99 преди да тръгнеш? Някои коли не показват разход на 100 докато не тръгнеш, но това не го прави грешен, когато го има, а просто стряскащ за хората, които не разбират простата математика зад цифрите.
Дори показанието за оставащи км с наличното гориво е доста точно противно на очакванията ми.
Моите наблюдения са, че разходомерът е изключително точен, вкл. и на дълъг път. Най-дългата ми отсечка наведнъж с Г4 е била 2000км. и при всяко зареждане разходът отговаряше на показанието.
Какво ненормално има в това на студен двигател като запалиш да е 15 и дори 99 преди да тръгнеш? Някои коли не показват разход на 100 докато не тръгнеш, но това не го прави грешен, когато го има, а просто стряскащ за хората, които не разбират простата математика зад цифрите.
Дори показанието за оставащи км с наличното гориво е доста точно противно на очакванията ми.
-
- Мнения: 43
- Регистриран на: Пон 12 май 2008 15:57
- Автомобил: VW Golf MK4
- Двигател: 1.9TDI AJM 25.10.2000
- Местоположение: София
Re: Въпрос за разходомер на Голф 4
Колега Haralampi, не ми трябва да вдигам 180 за да дръпна 1-2 коли на магистралата при положение, че карам със 130 примерно - дори не свалям от 6-та на 5-та просто давам малко повече газ, но това няма значение по принцип. Мисълта ми беше дали на всички Голфове е така тоя разходомер, защото имам наблюдение над разходомера на един колега на голфа и неговия и същата работа мени се като моментен разход, но въпреки всичко е малко по-спокоен от моя в промените.
Да използвам момента и да попитам примерно при 140км/ч на 6-та моята(AJM мотор помпа-дюза 115к.с.) харчи повече от на колегата на 5-та(AHF 110к.с.) тогава каква е ползата от тази 6-та скорост ? По каталог си дават, че моята е по-лакома, но не намирам логиката !
Да използвам момента и да попитам примерно при 140км/ч на 6-та моята(AJM мотор помпа-дюза 115к.с.) харчи повече от на колегата на 5-та(AHF 110к.с.) тогава каква е ползата от тази 6-та скорост ? По каталог си дават, че моята е по-лакома, но не намирам логиката !
- Haralampi
- Мнения: 3612
- Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
- Автомобил: VW Golf 4 - 2002
- Двигател: 1.6 16V - AZD
- Местоположение: София
Re: Въпрос за разходомер на Голф 4
Друг двигател (сам си видял, че дори по каталог харчи повече), друго състояние, може би друга нафта... Фактори колкото щеш. Наличието на 6-та не те прави автоматично по-икономичен от всички с 5 скорости.
-
- Мнения: 75
- Регистриран на: Сря 13 яну 2010 21:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Русе
Re: Въпрос за разходомер на Голф 4
PiMPi написа:Здравейте,
колата е дизел 1.9 помпа-дюза с малкия дисплей и на него показва моментен и среден разход. Въпроса ми е защо разходомера на 100км ми се сменя на всеки 10сек !? Досега съм карал доста коли и разхода на 100км се променя след доста каране, а аз сутрин паля на 15/100, след 1мин съм на 14.5/100 и на всеки 20метра в които изправаря някой се качва или слиза !? На всички голфове ли е такава простотия или на моя му има нещо ?
Не е простотия. Направено е така, за да може във всеки един момент, шофьора да си оптимизира стила на каране спрямо моментния разход. Като се води по показанията на дисплея, много лесно може да постигне значителна икономия на горивото, ако иска.
Направено е от хора с акъл.
На другите коли като се сменя един път на 20 минути, каква е ползата? Как ще си оптимизираш стила на шофиране?
Преди доста време бях пробвал да видя колко може да падне разхода, ако се водя стриктно по показанията дисплея и бях постигнал реален разход някъде към 5L/100км, което на бензин си е перфектен резултат. Обаче е доста тегаво да се кара максимално икономично. Става само на пътища, където няма много трафик.
- Haralampi
- Мнения: 3612
- Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
- Автомобил: VW Golf 4 - 2002
- Двигател: 1.6 16V - AZD
- Местоположение: София
Re: Въпрос за разходомер на Голф 4
Явно има хора, които предпочитат просто да нямат борд комп. или пък да им показва изкуствена стойност, че да се радват как хем натискат газ, хем колата не харчи повече.... Хора всякакви, ама както колегата писа по-горе - направено е от хора с акъл (и за хора с акъл) ;)
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 270 госта