Golf MK4 Въпрос за разходомер

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
PiMPi
Мнения: 43
Регистриран на: Пон 12 май 2008 15:57
Автомобил: VW Golf MK4
Двигател: 1.9TDI AJM 25.10.2000
Местоположение: София

Golf MK4 Въпрос за разходомер

Мнениеот PiMPi » Вто 17 дек 2013 18:16


Здравейте,
колата е дизел 1.9 помпа-дюза с малкия дисплей и на него показва моментен и среден разход. Въпроса ми е защо разходомера на 100км ми се сменя на всеки 10сек !? Досега съм карал доста коли и разхода на 100км се променя след доста каране, а аз сутрин паля на 15/100, след 1мин съм на 14.5/100 и на всеки 20метра в които изправаря някой се качва или слиза !? На всички голфове ли е такава простотия или на моя му има нещо ?




phantom_
Мнения: 2205
Регистриран на: Нед 25 сеп 2011 11:53
Автомобил: VW passat+BMW X3+Honda St1300
Двигател: avf+m47
Местоположение: shabla

Re: Въпрос за разходомер на Голф 4

Мнениеот phantom_ » Вто 17 дек 2013 18:22


Ако се занулява всеки път,так ще ти показва.На дълъг път е нормално нали?


PyMu
Серпентина с турболатор
Мнения: 1350
Регистриран на: Чет 20 яну 2011 12:41
Автомобил: VW Golf IV GTI
Двигател: 1.8T AGU 2000 185hp
Местоположение: София

Re: Въпрос за разходомер на Голф 4

Мнениеот PyMu » Вто 17 дек 2013 18:32


Аз съм с бензинка, ако изобщо това е от значение, но и при мен е по същия начин.


Потребителски аватар
Anonymous88
Мнения: 316
Регистриран на: Съб 31 мар 2012 2:35
Автомобил: VW Vento - VW Golf IV- VW Golf IV
Двигател: 1z 1996 - AJM 2000 116++ - ALH
Местоположение: Враца

Re: Въпрос за разходомер на Голф 4

Мнениеот Anonymous88 » Вто 17 дек 2013 18:39


И при мен е същата работа.
Мн. мн. не се заглеждам в тия цифри, че по някой път се плаша. Особено когато е на моментен разход и смачкам газта :scare3


PiMPi
Мнения: 43
Регистриран на: Пон 12 май 2008 15:57
Автомобил: VW Golf MK4
Двигател: 1.9TDI AJM 25.10.2000
Местоположение: София

Re: Въпрос за разходомер на Голф 4

Мнениеот PiMPi » Вто 17 дек 2013 19:21


Да тая кола доста си харчи и точно затова го гледам, ама е зверски тъп тоя разходомер... Явно на всички голфове е такава простотия... До колегата по-горе - не се занулява, а и на дълъг път примерно карам София - Пловдив и примерно стои на 6/100 изръчквам го примерно 1-2км и отива на 6.5-7 !? Преди това карах няколко Аудита и там си отчиташе перфектно, тук при "брачеда" обаче нещата са трагични... :banghead


phantom_
Мнения: 2205
Регистриран на: Нед 25 сеп 2011 11:53
Автомобил: VW passat+BMW X3+Honda St1300
Двигател: avf+m47
Местоположение: shabla

Re: Въпрос за разходомер на Голф 4

Мнениеот phantom_ » Сря 18 дек 2013 13:56


Aко е тaкa знaчи нaйстинa не се зaнулявa.При престой от 2чaсa по принцип се зaнулявa и е нормaлно дa покaзвa тaкa..но щом и нa дълъг път го прaви незнaм явно е тaкa.


Потребителски аватар
Haralampi
Мнения: 3612
Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
Автомобил: VW Golf 4 - 2002
Двигател: 1.6 16V - AZD
Местоположение: София

Re: Въпрос за разходомер на Голф 4

Мнениеот Haralampi » Сря 18 дек 2013 14:34


Има 2 борд комп. - единият е за конкретното пътуване (рестартира се ако колата е загасена повече от 2 часа), другият е дългосрочен.

Нормално е в началото средният разход да играе динамично. Колкото по-дълго се кара, толкова по-"постоянен" става. Проста математика, няма нищо странно.

Същото и за "изръчкването" - простата математика показва, че ако караш дори и 50км. със среден разход от 6 и изръчкаш изведнъж и в продължение на 3-4 км караш със среден разход 15, естествено, че средният разход за цялото ти пътуване много бързо ще почне да се качва до 6.5, 7, 7.5 и ако продължаваш така и до 12, 13 ...

Не виждам нищо "трагично" и ненормално :gruebel Напълно нормално и е така на абсолютно всяка кола, която съм карал. Не знам какво очакваш - ти да ръчкаш а средния разход да не мърда !?


PiMPi
Мнения: 43
Регистриран на: Пон 12 май 2008 15:57
Автомобил: VW Golf MK4
Двигател: 1.9TDI AJM 25.10.2000
Местоположение: София

Re: Въпрос за разходомер на Голф 4

Мнениеот PiMPi » Сря 18 дек 2013 19:39


Колега, простата математика показва, че ако карам 200км при разход 6 и в рамките на 2-3км карам при разход 10 няма как веднага да ми мръдне разхода с 0.5 или 1 литър просто защото тези 2-3км са 1% от общите км които съм минал до момента, а 1 литър нагоре е почти 20% разлика в разхода. Идеята на средния разход е не да ми предсказва със сегашната скорост колко ще ми харчи средно, а да ми показва за изминатите км среден разход. Карал съм доста коли(в смисъл имал съм доста коли) и на тази разходомера и най-ненормален... Също така как може при всяко палене да паля на 15.8/100 среден разход - егати недомислицата :gruebel Не че това има особено значение де, харесва ми количката макар и семпла, но този разходомер супер ме дразни да го гледам. Отделен въпрос е че харчи доста стабилно и точно затова исках да го видя тоя разходомер, защото всеки път сипват различно пълно на бензиностанциите и не мога да го хвана имам разход от 6.5 до 13.5 в София, което си е 100% разлика е така и не знам тази кола вече половин година какъв разход ми дава :mhihi


PyMu
Серпентина с турболатор
Мнения: 1350
Регистриран на: Чет 20 яну 2011 12:41
Автомобил: VW Golf IV GTI
Двигател: 1.8T AGU 2000 185hp
Местоположение: София

Re: Въпрос за разходомер на Голф 4

Мнениеот PyMu » Сря 18 дек 2013 23:00


Тогава се регистрираш в http://www.spritmonitor.de и от пълно до пълно зареждане, ти изчислява точния разход. При мен няма разлика между засичането на бордовия компютър и реалните, чисто математически изчсления. Ако имаш съмнения, пробвай така.


Потребителски аватар
Haralampi
Мнения: 3612
Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
Автомобил: VW Golf 4 - 2002
Двигател: 1.6 16V - AZD
Местоположение: София

Re: Въпрос за разходомер на Голф 4

Мнениеот Haralampi » Чет 19 дек 2013 10:21


Нещо ми се струва, че проблемът по-скоро е в задкормилното устройство от колкото в колата! Ако си я "натиснал" както казваш разходът е доста над 10, а 2-3 км се минават доста бързичко с висока скорост.
Моите наблюдения са, че разходомерът е изключително точен, вкл. и на дълъг път. Най-дългата ми отсечка наведнъж с Г4 е била 2000км. и при всяко зареждане разходът отговаряше на показанието.

Какво ненормално има в това на студен двигател като запалиш да е 15 и дори 99 преди да тръгнеш? Някои коли не показват разход на 100 докато не тръгнеш, но това не го прави грешен, когато го има, а просто стряскащ за хората, които не разбират простата математика зад цифрите.

Дори показанието за оставащи км с наличното гориво е доста точно противно на очакванията ми.


PiMPi
Мнения: 43
Регистриран на: Пон 12 май 2008 15:57
Автомобил: VW Golf MK4
Двигател: 1.9TDI AJM 25.10.2000
Местоположение: София

Re: Въпрос за разходомер на Голф 4

Мнениеот PiMPi » Пет 20 дек 2013 1:39


Колега Haralampi, не ми трябва да вдигам 180 за да дръпна 1-2 коли на магистралата при положение, че карам със 130 примерно - дори не свалям от 6-та на 5-та просто давам малко повече газ, но това няма значение по принцип. Мисълта ми беше дали на всички Голфове е така тоя разходомер, защото имам наблюдение над разходомера на един колега на голфа и неговия и същата работа мени се като моментен разход, но въпреки всичко е малко по-спокоен от моя в промените.
Да използвам момента и да попитам примерно при 140км/ч на 6-та моята(AJM мотор помпа-дюза 115к.с.) харчи повече от на колегата на 5-та(AHF 110к.с.) тогава каква е ползата от тази 6-та скорост ? По каталог си дават, че моята е по-лакома, но не намирам логиката !


Потребителски аватар
Haralampi
Мнения: 3612
Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
Автомобил: VW Golf 4 - 2002
Двигател: 1.6 16V - AZD
Местоположение: София

Re: Въпрос за разходомер на Голф 4

Мнениеот Haralampi » Пет 20 дек 2013 9:00


Друг двигател (сам си видял, че дори по каталог харчи повече), друго състояние, може би друга нафта... Фактори колкото щеш. Наличието на 6-та не те прави автоматично по-икономичен от всички с 5 скорости.


Jack Krauser
Мнения: 75
Регистриран на: Сря 13 яну 2010 21:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Re: Въпрос за разходомер на Голф 4

Мнениеот Jack Krauser » Пон 23 дек 2013 20:41


PiMPi написа:Здравейте,
колата е дизел 1.9 помпа-дюза с малкия дисплей и на него показва моментен и среден разход. Въпроса ми е защо разходомера на 100км ми се сменя на всеки 10сек !? Досега съм карал доста коли и разхода на 100км се променя след доста каране, а аз сутрин паля на 15/100, след 1мин съм на 14.5/100 и на всеки 20метра в които изправаря някой се качва или слиза !? На всички голфове ли е такава простотия или на моя му има нещо ?

Не е простотия. Направено е така, за да може във всеки един момент, шофьора да си оптимизира стила на каране спрямо моментния разход. Като се води по показанията на дисплея, много лесно може да постигне значителна икономия на горивото, ако иска.
Направено е от хора с акъл. :biggrin
На другите коли като се сменя един път на 20 минути, каква е ползата? :thumb_down Как ще си оптимизираш стила на шофиране?

Преди доста време бях пробвал да видя колко може да падне разхода, ако се водя стриктно по показанията дисплея и бях постигнал реален разход някъде към 5L/100км, което на бензин си е перфектен резултат. Обаче е доста тегаво да се кара максимално икономично. Става само на пътища, където няма много трафик.


Потребителски аватар
Minjares
Мнения: 65
Регистриран на: Сря 04 дек 2013 0:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Въпрос за разходомер на Голф 4

Мнениеот Minjares » Пон 23 дек 2013 21:41


И за мен е простотия... :thumb_down :banghead :censored2

Иначе си е нормално. :gruebel :no


Потребителски аватар
Haralampi
Мнения: 3612
Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
Автомобил: VW Golf 4 - 2002
Двигател: 1.6 16V - AZD
Местоположение: София

Re: Въпрос за разходомер на Голф 4

Мнениеот Haralampi » Вто 24 дек 2013 17:41


Явно има хора, които предпочитат просто да нямат борд комп. или пък да им показва изкуствена стойност, че да се радват как хем натискат газ, хем колата не харчи повече.... Хора всякакви, ама както колегата писа по-горе - направено е от хора с акъл (и за хора с акъл) ;)



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 270 госта