Голф 3 ГТИ 150 к.с. Въпрос за оборотите
- bobi_golfa
- Мнения: 213
- Регистриран на: Пет 06 юли 2012 12:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Контакти:
Re: Голф 3 ГТИ 150 к.с. Въпрос за оборотите
Ако се сложи чип колко ще вдигне мощноста на голф 3 150кс
-
- Мнения: 203
- Регистриран на: Чет 30 дек 2010 11:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Въпрос за оборотите на Golf 3
orlin4ooo написа:icorainbow написа:Орлинчо, хич не си прав. Аз като карам на равен път в града с 50 на 5-та оборотите са към 1000-1100, а сега ми обясни защо ми дава разход доста добър, а реално макс ми вътрящ момент е при 2500 оборота, само че ако карам с 2500мин-1 в града - няма да е тоя разход. Истината е - карай с възможно по-ниски обороти, ако колата няма сила да върви, една предавка надолу. Въпрос на усет. Вече за бързо ускоряване или каране по стръмен път, да тогава има смисъл да говорим за обороти при максимален въртящ момент.
По принцип и аз съм фен на икономичното каране :) Но тук говорим за много и комплексно навързани неща и никога няма да бъдем максимално обективни. И все пак мисля че с 50 на 5-та предавка дори и да ти дава нисък разход затормозяваш мотора и това един ден ще даде негативния резултат - разбиване на детайли от коляно-мотовилковия механизъм и т.н :)
Весела Коледа на всички :)
Няма да навреде, все пак говоря за равен път, то се усеща ако иска повече обороти и се тормози мотора, т.е. да трябва някоя по-ниска предавка!
Весели празници и от мен!
- boraks
- Мнения: 366
- Регистриран на: Нед 07 мар 2010 20:42
- Автомобил: VW MK 3
- Двигател: ABF 1994
- Местоположение: София
Re: Голф 3 ГТИ 150 к.с. Въпрос за оборотите
Абф-а с 50 на 5-та не затормозяваш изобщо. Поема си перфектно.
- Bai Sando
- Мнения: 8114
- Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
- Автомобил: Audi A 3
- Двигател: 2000 TDI 2006г
- Местоположение: Пазарджик
Re: Голф 3 ГТИ 150 к.с. Въпрос за оборотите
С всичко съм съгласен,само за разхода между 115/150 коня не съм.
Моя зимата ми дава към 13 газ градско,кой АБФ ще се похвали с такъв разход?
Бензин го слагам 12 да е...
Моя зимата ми дава към 13 газ градско,кой АБФ ще се похвали с такъв разход?
Бензин го слагам 12 да е...
- boraks
- Мнения: 366
- Регистриран на: Нед 07 мар 2010 20:42
- Автомобил: VW MK 3
- Двигател: ABF 1994
- Местоположение: София
Re: Голф 3 ГТИ 150 к.с. Въпрос за оборотите
Ако трафика е нормален, няма кой знае какво движение и с нормално каране моя ми дава 10.5 зимата, ако има трафик може да стигне до към 12. Това е на бензин, няма газ колата.
- batko_miro
- Мнения: 1636
- Регистриран на: Сря 31 окт 2007 11:37
- Автомобил: VW Golf
- Двигател: CHGA 2010
- Местоположение: София
Re: Голф 3 ГТИ 150 к.с. Въпрос за оборотите
Ако караш събота и неделя до обяд, да. Иначе не ти вярвам. Абф, който се кара както трябва сутрин и вечер в пиковите часове не пада под 14-15/100 газ в София ;) Съгласен съм със Сандо.
- Bai Sando
- Мнения: 8114
- Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
- Автомобил: Audi A 3
- Двигател: 2000 TDI 2006г
- Местоположение: Пазарджик
Re: Голф 3 ГТИ 150 к.с. Въпрос за оборотите
Значи 1-2 литра в повече,но пък вървежа на АБФ-а няма нищо общо
- boraks
- Мнения: 366
- Регистриран на: Нед 07 мар 2010 20:42
- Автомобил: VW MK 3
- Двигател: ABF 1994
- Местоположение: София
Re: Голф 3 ГТИ 150 к.с. Въпрос за оборотите
batko_miro написа:Ако караш събота и неделя до обяд, да. Иначе не ти вярвам. Абф, който се кара както трябва сутрин и вечер в пиковите часове не пада под 14-15/100 газ в София ;) Съгласен съм със Сандо.
Абе пичове вие какви абф-и карате. От 3 години го карам на бензин в София тая кола и не съм сложил газ още, а заплатата ми не е голяма. Колата се кара всеки ден. Лято разход 8,9, зимата, 10,11,12. За газ не знам, сигурно толкова идва, макар, че с газов инжекцион би трябвало да дава същия разход като на бензин.
- CyBeR SoUnD
- Мнения: 305
- Регистриран на: Вто 18 мар 2008 21:18
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
-
- Мнения: 1
- Регистриран на: Пон 23 дек 2013 19:05
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Голф 3 ГТИ 150 к.с. Въпрос за оборотите
И преди всичко това простичко но факт,какъв бензин слагаш и с колко човека и какъв багаж караш на мене абф ми е 2.0 150 коня и винаги е различно давало ми е към морето 6.2 и 12-13 разход а до колкото до оптималното развъртяне на мотора,пример за изпреварване трябва да вкараш колата в обороти пример 100 к/ч на 5та около 2000 оборота връщаш 3та оборотите се вдигат около 3700 натискаш и си ти до 150,150 и нещо ако ти трябва можеш да разчиташ.Голфа върви от 3500 оборота натам и един съвет за да може на дълго да изпълниш максималната скорост (което не е препорачително) никога не чакай да удариш прекъсвача(да почне да ти играе оборотометъра)по този начин губиш скорост и няй вече трябва сам да усетиш колата си кога как защо и какво иначе другите фактори които зависят за вървене и харчене колегите са ги написали по горе .
Весели празници!!!
Весели празници!!!
- boraks
- Мнения: 366
- Регистриран на: Нед 07 мар 2010 20:42
- Автомобил: VW MK 3
- Двигател: ABF 1994
- Местоположение: София
Re: Голф 3 ГТИ 150 к.с. Въпрос за оборотите
Да, колега, знаем всички как и кога се превключват скоростите :)) Аз не съм писал за разход 5 човека+изпреварване, а ако ходиш примерно всеки ден в София на работа с голfа. То при определени условия всяка кола би дала разход от -3 до + 3,4 литра примерно. Весели празници:)
Ето и колегата по-горе е дал спецификация за средния разход, който е 10.8.
Ето и колегата по-горе е дал спецификация за средния разход, който е 10.8.
-
- Мнения: 249
- Регистриран на: Съб 27 апр 2013 18:22
- Автомобил: Golf 3 GTI
- Двигател: 2.0 ABF 97
- Местоположение: Ямбол
Re: Голф 3 ГТИ 150 к.с. Въпрос за оборотите
Така темата добре се разви (даже по добре от колкото очаквах) и нека да подновим разискаванията около тази тема ,защото си мисля че има още какво да се сподели по темата (и около нея)и ще бъде полезно,обогатително и любопитно както за мен ,а и за много други всеки да си сподели опита.Първо искам да благодаря на всички писали в темата ,второ пак аз ще задам тона .Карам вече почти 1 година (6000 км) АБФ-а и някакси ми се струва муден (няма такава мощ каквато е характерна за този мотор),но това е в процес на изясняване.За тази година съм доволен от колата си (първата в живота ми). Искам пак да ви запитам колеги , бяхте споменали от по горна към по долна предавка за да се ускори ама аз като върна оборотите скачат на 4000+ и има чувството че мотора сам ще тръгне и избяга от мен (явно греша аз ).По принцип аз сменям от ниска към висока около 2500-3000 оборота това правилно ли е ? или има други параметри за това действие . Там където е лостчето за чистачките има едно копче и като го натиснеш ти показва от кога е запален мотора ,средна скорост ..... и моментен разход (поне така си мисля) та въпроса ми е може ли да се вярва на тези цифри като общ разход на база километрите , защото изв. градско съм падал на 6,8 а в града 10 и от това съдя че колкото повече го карам (постоянно през деня ) толкова по малко разход ми дава.Благодаря на всички които ще пишат и коментират.
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13434
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Голф 3 ГТИ 150 к.с. Въпрос за оборотите
да бе АБФ хич не харчи. Имам познат дето го кара само на дълъг път , а в града драпа с Пуловер 1,4 АЕХ . На път за Сф скъса ремък - оцеля цял клапан.
Уж голям двигател ,уж конкурент на VR6 , но не се слага на тежки ванове, а се препочита Vr6,1,8Т, дори стария АДУ
Уж голям двигател ,уж конкурент на VR6 , но не се слага на тежки ванове, а се препочита Vr6,1,8Т, дори стария АДУ
- boraks
- Мнения: 366
- Регистриран на: Нед 07 мар 2010 20:42
- Автомобил: VW MK 3
- Двигател: ABF 1994
- Местоположение: София
Re: Голф 3 ГТИ 150 к.с. Въпрос за оборотите
Бандит написа:Така темата добре се разви (даже по добре от колкото очаквах) и нека да подновим разискаванията около тази тема ,защото си мисля че има още какво да се сподели по темата (и около нея)и ще бъде полезно,обогатително и любопитно както за мен ,а и за много други всеки да си сподели опита.Първо искам да благодаря на всички писали в темата ,второ пак аз ще задам тона .Карам вече почти 1 година (6000 км) АБФ-а и някакси ми се струва муден (няма такава мощ каквато е характерна за този мотор),но това е в процес на изясняване.За тази година съм доволен от колата си (първата в живота ми). Искам пак да ви запитам колеги , бяхте споменали от по горна към по долна предавка за да се ускори ама аз като върна оборотите скачат на 4000+ и има чувството че мотора сам ще тръгне и избяга от мен (явно греша аз ).По принцип аз сменям от ниска към висока около 2500-3000 оборота това правилно ли е ? или има други параметри за това действие . Там където е лостчето за чистачките има едно копче и като го натиснеш ти показва от кога е запален мотора ,средна скорост ..... и моментен разход (поне така си мисля) та въпроса ми е може ли да се вярва на тези цифри като общ разход на база километрите , защото изв. градско съм падал на 6,8 а в града 10 и от това съдя че колкото повече го карам (постоянно през деня ) толкова по малко разход ми дава.Благодаря на всички които ще пишат и коментират.
АБФ-а е характерен с това, че до 3500к е муден, след това му идва силата. Сложили са му дълги скорости, което допълнително спомага за тази мудност. Все пак, ако всичко му е наред, би трябвало дори и в ниските да върви добре. Хубавото е, че и с 40 на 5-та да му дадеш газ, ще поеме без да се замисли особено. Можеш да сменяш както намериш за добре. Аз като карам бавно сменям на 2000,2200. Като карам бързо сменям на 6500. Разхода извънградско може да падне и до 6. В града варира от 9 до 12.5 в зависимост от трафика. Цифрите са верни, но най-добре е когато заредиш и минеш определени километри, да заредиш същото количество бензин, и след това да сравниш цифрите със стрелката на бензиномера. Колкото повече го караш извънградско толкова повече пада. В града обаче е обратното и накрая ти се получва смесен разход, ако гледаш цифрите.
- boraks
- Мнения: 366
- Регистриран на: Нед 07 мар 2010 20:42
- Автомобил: VW MK 3
- Двигател: ABF 1994
- Местоположение: София
Re: Голф 3 ГТИ 150 к.с. Въпрос за оборотите
kris11 написа:да бе АБФ хич не харчи. Имам познат дето го кара само на дълъг път , а в града драпа с Пуловер 1,4 АЕХ . На път за Сф скъса ремък - оцеля цял клапан.
Уж голям двигател ,уж конкурент на VR6 , но не се слага на тежки ванове, а се препочита Vr6,1,8Т, дори стария АДУ
Би могъл да бъде конкурентен, но нарочно са го окастрили. 4 цилиндров мотор е можело да се изкара към 170к.с. а вр6 е излезнал със 174к.с. така, че от пазарна гледна точка е било неизгодно да се направи:) Все пак с чип,спорен филтър, спортна генерация, спортен маховик, и късите скорости абф би могъл да стане конкурентен на вр6, но си трябват пари за това. А за вановете съм виждал доста с 2.0 16в мотори, но все пак едно е атмосферен мотор, друго е с принудително пълнене, особено за по-тежки автомобили.