Golf MK3 1995г АЕК-прекъсва и пуши когато е студена!

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Anatoli Markov
Мнения: 14
Регистриран на: Чет 19 дек 2013 21:39
Автомобил: VW Golf 3 Yachting
Двигател: AEK 1995
Местоположение: Провадия

Re: Golf MK3 1995г АЕК-прекъсва и пуши когато е студена!

Мнениеот Anatoli Markov » Сря 12 фев 2014 19:40


Температурният датчик е замерван и дава коректно съпротивление!Смених компютъра и ефект няма,инжекторите бяха почистени и минаха стенд!За капак на всичко понеже колата се кара предимно на бензин ми вдигна нивото на маслото с около 600 грама!Колата работи на богата смес и получих савет от приятел че проблема може да идва от запалителната система и да не може да изгаря горивото качествено.И колеги отново сме в изходна позиция!!! :death




Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19114
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Golf MK3 1995г АЕК-прекъсва и пуши когато е студена!

Мнениеот stefan4o » Сря 12 фев 2014 19:45


Това, че ти е вдигнала нивото на маслото не е никак хубаво. Вътре има бензин. Отстрани този проблем, за да не повредиш мотора сериозно.


Anatoli Markov
Мнения: 14
Регистриран на: Чет 19 дек 2013 21:39
Автомобил: VW Golf 3 Yachting
Двигател: AEK 1995
Местоположение: Провадия

Re: Golf MK3 1995г АЕК-прекъсва и пуши когато е студена!

Мнениеот Anatoli Markov » Сря 12 фев 2014 20:31


Желание не ми липсва колега!Просто вече не зная каде да търся проблема!
ПОМОЩ!!! :censored2


Anatoli Markov
Мнения: 14
Регистриран на: Чет 19 дек 2013 21:39
Автомобил: VW Golf 3 Yachting
Двигател: AEK 1995
Местоположение: Провадия

Re: Golf MK3 1995г АЕК-прекъсва и пуши когато е студена!

Мнениеот Anatoli Markov » Пет 14 фев 2014 19:00


Открит е проблем в реле 109 но след презапояването проблема остава на лице все още. :drunk


the beast
Мнения: 14
Регистриран на: Чет 05 ное 2009 9:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: st.zagora

Re: Golf MK3 1995г АЕК-прекъсва и пуши когато е студена!

Мнениеот the beast » Пет 14 фев 2014 20:06


Колега,с ваг-кома видяхте ли дебитомера дали работи .По принцип ако не работи прави ужасни смеси на бензин.Пробвай с изключване.


Потребителски аватар
GuLiVeR
Мнения: 287
Регистриран на: Вто 27 мар 2012 20:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен

Re: Golf MK3 1995г АЕК-прекъсва и пуши когато е студена!

Мнениеот GuLiVeR » Пет 14 фев 2014 23:30


Това няма оправия на 1.6 всичките го имат този проблем,с изпушване и неравномерна работа на първото палене,всичко по ел. да смените и Екуто и датчици и релета и квото се сетите и ремонт на двигателя да направите няма да се оправи този проблем така че караите не е болка за умиране :a045


Anatoli Markov
Мнения: 14
Регистриран на: Чет 19 дек 2013 21:39
Автомобил: VW Golf 3 Yachting
Двигател: AEK 1995
Местоположение: Провадия

Re: Golf MK3 1995г АЕК-прекъсва и пуши когато е студена!

Мнениеот Anatoli Markov » Съб 15 фев 2014 18:54


Понеже колегата ме запита за дебитомера имам един въпрос.Когато я закача на компютъра на колко процента трябва да е дебитомера при пълен товар,защото при мен не се натоварва.Говоря за показанията на MAF-a и на празен ход са около 3-4 процента но когато я форсирам не достига 70-80 процента???


Потребителски аватар
Damianski
Мнения: 92
Регистриран на: Вто 30 мар 2010 15:12
Автомобил: VW Golf mk3
Двигател: AFT
Местоположение: BG

Re: Golf MK3 1995г АЕК-прекъсва и пуши когато е студена!

Мнениеот Damianski » Съб 15 фев 2014 23:48


- Кабели
- свещи
- капачка
- палец
- всички релета припоени
- реле на бензиновата помпа - НОВО
- чистена дросел клапа (мит цял интейк с обезмаслител)
- пробвах с изключване на датчиците
- катализатора е махнат
- дебитомера е измит и работи
- имам ЧИП тунинг от Брезел ! или по-точно казано пипано е и по компютъра

Без ефект по въпроса....

Интересното е че понякога не го прави това прекъсване и невървеж на студено

Има теория ,че е така направено да пипа центровката за да не ти позволява да я форсираш на студено ... някакъв тип защита от идиоти ...


Потребителски аватар
Golf 3 Yahting GT
Мнения: 444
Регистриран на: Вто 27 окт 2009 21:49
Автомобил: VW GOLF III YACHTING GT VARIANT
Двигател: AEK 1.6-74kW - 1996
Местоположение: Пловдив

Re: Golf MK3 1995г АЕК-прекъсва и пуши когато е студена!

Мнениеот Golf 3 Yahting GT » Нед 16 фев 2014 7:55


Damianski написа:Има теория ,че е така направено да пипа центровката за да не ти позволява да я форсираш на студено ... някакъв тип защита от идиоти ...

При АЕК двигателя още след запалването на студен мотор можеш да го форсираш до изключвач. Жена ми скоро изкара книжка и често и се случва като е под наклон потеглянето да и изгасне. След което се пали гаста в дъно изпилват се новия съединител и предните гуми, но двигатела не прекъсва. А на въпроса чувала ли е за ръчна - отговора е че на курсовете не са я научили какво е това и как се използва.

Преди две години имах проблеми с прекъсване, никаква мощност и пушене на студен мотор - оказа се че е било от сцепения в долната част маркуч между дебитомера и дроселовата клапа. След залеплане проблема се реши.


the beast
Мнения: 14
Регистриран на: Чет 05 ное 2009 9:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: st.zagora

Re: Golf MK3 1995г АЕК-прекъсва и пуши когато е студена!

Мнениеот the beast » Нед 16 фев 2014 15:01


Значи,дебитомера стои на 3-4 процента,и като натиснеш трябва да се увеличи.Моя отдавна не работи-стои на 4 процента и не се променя.Дори става по-лошо като е включен-пуши,мирише на бензин...Като си е изклюен всичко си е наред.Щом твоя променя стойности,се води още за работещ и едва ли тези неща при теб са от него


Anatoli Markov
Мнения: 14
Регистриран на: Чет 19 дек 2013 21:39
Автомобил: VW Golf 3 Yachting
Двигател: AEK 1995
Местоположение: Провадия

Re: Golf MK3 1995г АЕК-прекъсва и пуши когато е студена!

Мнениеот Anatoli Markov » Съб 08 мар 2014 18:50


След ходене по прехвалени сервизи и майстори никой не може да каже какво и има на колата.Всички казват едно и също-колата е перфектна но докато загрее е много богата!
Ако някой от вас колеги разполага с електрическата схема и схемата на ЕСУ-то за този мотор/АЕК/ нека я сподели,ще ми бъде от голяма полза!
:love.vwclub


Потребителски аватар
javor_bg
Мнения: 722
Регистриран на: Вто 25 сеп 2007 19:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Golf MK3 1995г АЕК-прекъсва и пуши когато е студена!

Мнениеот javor_bg » Пон 10 мар 2014 14:34


Одисеята е голяма. Искам да попитам автора на темата дали е гледал свещите преди първо палене една по една дали има мокри, колкото и банално да звучи? Колата има ли катализатор ? Пробвал ли си да запалиш колата и да следиш температурата дали не играе ?

Значи аз съм с подобен мотор същите коне 8 клапана и 1.6 SR. Значи при около 0 градуса имам една "прахосмукачка", която вкарва допълнително въздух и обогатява сместа. Незнам дали на АЕК-то го има. Като запаля колата на 0 градуса потока въздух през дебитомера е около 8 g/s при празен ход. След това спада като изключи прахосмукачката и като загрее колата при 864 об /мин стига на 2.8 g/s. Да уточня прекъсване НЯМАМ ! Добре е да се сравни тази информация с някой на който не му прекъсва АЕК-то.

Значи имах подобен проблем със забиване на муцуна преди време и се оправи със смяна на О-пръстените на смукателните колектори. Оттам теглеше въздух като е студена колата. Бяха се одървили О-пръстените , но като загрее колата се разширяват и уплътняват по-добре. Смених ги и се оправи.

Друг проблем, който имах е скъсаната мембранка на ето този вакуум регулатор. Този регулатор към него има и ел. магнитен клапан както е на втората снимка. Резултата е смучене на въздух оттам. Мисля , че и на АЕК го има същото.

Изображение

Изображение


Потребителски аватар
Bai Sando
Мнения: 8110
Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
Автомобил: Audi A 3
Двигател: 2000 TDI 2006г
Местоположение: Пазарджик

Re: Golf MK3 1995г АЕК-прекъсва и пуши когато е студена!

Мнениеот Bai Sando » Пон 10 мар 2014 17:10


АЕК-то няма такава мембранка.Както и венилатор.
Имам чувството,че АЕК е бил експериментален модел на 1.6 101 коня.
После се появаява АФТ-то което е една идея по-живо в ниските и със Сименс компютър.
Карал съм бая 1.6 и АФТ-то ми харесва повече.


Anatoli Markov
Мнения: 14
Регистриран на: Чет 19 дек 2013 21:39
Автомобил: VW Golf 3 Yachting
Двигател: AEK 1995
Местоположение: Провадия

Re: Golf MK3 1995г АЕК-прекъсва и пуши когато е студена!

Мнениеот Anatoli Markov » Пон 10 мар 2014 20:50


Колата няма катализатор и няма мокри свещи,дюзите са стендовани!!!
Намерих малко информация за сигналите и напрежението което влиза и излиза от компютъра.Та намерих разминаване в параметрите на температурния датчик и най-вероятно от там идва това преобогатяване.Ще се борим с проблема но без нужните схеми и информация е доста по трудно!
А относно майсторите,мнението ми се затвърди за сетен път а то е ПЪЛНИ БЕЗХАБЕРНИЦИ!!! :beat_butt2


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19114
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Golf MK3 1995г АЕК-прекъсва и пуши когато е студена!

Мнениеот stefan4o » Пон 10 мар 2014 20:52


Какви схеми ти трябват за температурния датчик. Ти къде отиде в ЕКУ да дириш проблема... Премери си датчика с един прост мултицет за 5 лева и ще си каже :th_up



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 64 госта