Golf MK4 Тънкости при смяна на масло

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
ozon-t
Мнения: 196
Регистриран на: Съб 09 апр 2011 15:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Golf MK4 Тънкости при смяна на масло

Мнениеот ozon-t » Съб 28 дек 2013 23:41


Колеги здравейте.Понеже мисля да си сменям маслото на колата и искам да попитам какъв е реда на действие?Колата е голф 4 тди 110 к.с.Първо се маха капачката за маслото после щеката и сега идва въпроса ми преди да отвия пропката отдолу трябва ли да разхлабя масления филтър(или да го отвия и да го махна целия) или като отвия пропката и маслото почне да тече тогава да махам масления филтър.Който знае нека пише ще съм благодарен много.поздрави




Потребителски аватар
rayo_
Мнения: 34
Регистриран на: Пон 24 май 2010 22:04
Автомобил: Passat B3 Variant
Двигател: RP 1991
Местоположение: Asenovgrad

Re: Тънкости при смяна на масло

Мнениеот rayo_ » Нед 29 дек 2013 0:16


Аз процедирам така: Загрява се колата до работна температура,отварям капачката за наливане на масло,махам щеката за маслото,отвивам пробката на картера,след като изтече голяма част от маслото махам стария маслен филтър, изчаквам да се оттече хубаво маслото след което намазвам уплътнението на новия филтър леко с пръста с малко от топлото масло и го затягам, навивам болта на пробката задължително с ново О-пръстенче след което наливам около 3 3 и малко литра от новото масло паля колата за да напълни филтъра и да качи масло в главата след което доливам за да стане малко под максимума. :)


bbdraganov
Мнения: 61
Регистриран на: Пет 02 авг 2013 14:40
Автомобил:
Двигател:

Re: Тънкости при смяна на масло

Мнениеот bbdraganov » Нед 29 дек 2013 7:51


Колегата rayo ти е описал процедурата,само да добавя,във филтъра (новия) се сипва малко масло преди да се завие и се завива на ръка "яко",но без ключове и др.подобни.И щеката не виждам смисъл да се вади,въздух си поема от отвора на капачката.


Потребителски аватар
Vidol Nikolov
Мнения: 2148
Регистриран на: Чет 22 яну 2009 12:22
Автомобил: Jetta 1.6
Двигател: PN
Местоположение: ---

Re: Голф 4 Тънкости при смяна на масло

Мнениеот Vidol Nikolov » Нед 29 дек 2013 10:07


Vie hubavo mu obqsnqvate,ama kajete na choveka i kak da q zapali.
Kolega purvoto palene trqbva da e bez da i podavash gaz.Leko shte ti poprimiga lampata na masloto,dokato go kachi.Az shteka ne maham.Nqma smisul.Nov O-prusten susho ne e zaduljitelen

Последна промяна от radotom на Нед 29 дек 2013 18:06, променено общо 1 път.
Причина: Видолееее, де ти избегА кирилицата?!? ;)


Потребителски аватар
the_red_camel
Мнения: 697
Регистриран на: Съб 17 юли 2010 14:04
Автомобил: Skoda Roomster 1.6 16V 105hp
Двигател: BTS
Местоположение: Plovdiv

Re: Голф 4 Тънкости при смяна на масло

Мнениеот the_red_camel » Нед 29 дек 2013 10:40


То винаги трябва да пали колата без да и подава газ бре колега :cool
Относно смяната на маслото стъпките са следните:
1.Колата се пуска докато стигне работна темп. това ще рече до към 80-90 градуса за да може маслото да се загрее хубаво и да се оттече.
2.След като се изгаси се изчаква около 5 мин и се отвинтва капачката на капака на главата и се маха пръчката за да има от каде да смуче въздух иначе нама да се оттече каато хората.
3.Отвинтване на пробката на картера и пак се исчаква докато хубаво се оттече около 10 минутки (да не се бърза да се завинтва пробката докато не се е изцедило маслото от картера като хората иначе има вероятност да остане от старото)
4.Маха се масленият филтър, по-най удобния ви начин..
5.Новият филтър се пълни с ново малсо и се намазва уплътнението с масло не старо а само ново. След като го завинтиш не се стяга с никакви каиши тям подобни.. Само на ръка, но да се притегне хубаво. След около 2000 км се проверява и ако се налага да се попритенге.
6.Пробка без дифтунга или стара дифтунга не се слага.Само нова и не се затяга в несвяаст иначе при следваща смяна на масло ще береш ядове.. (но ако нямаш и старата изглежда видимо добре може да я сложиш, поне аз така направих :biggrin )
7.Когато налееш маслото запали колата и изчакай докато ти изгасне лапичката.Ако това не стане гасиш ведната и сваляш филтъра за проверка.Може клапана да му е заял.

Това е в общи линии цялата работа.. Поздрави :smile


ozon-t
Мнения: 196
Регистриран на: Съб 09 апр 2011 15:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: Голф 4 Тънкости при смяна на масло

Мнениеот ozon-t » Нед 29 дек 2013 13:05


Благодаря за изчерпателните отговори.Поздрави


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7882
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Голф 4 Тънкости при смяна на масло

Мнениеот zfa159 » Нед 29 дек 2013 19:32


Явно никой от писалите до тук, не е сменял на живо масло на голф 4 1.9 ТДИ .Масления филтър на Голф 4 1.9 ТДИ е "елемент" .Предвид това,отпада частта с мазането на уплътнението с масло и частта с пълненето на филтъра,защото няма как да стане. Появява се частта със смяната на двата О-пръстена на капака на филтъра и на основата му (с номера 3 и 3А на картинката).Те вървят к-т с филтъра. Ако филтъра има посока, на него пише top или oebn, което обозначава горната му страна.Капачката отгоре е пластмасова и се стяга с динамометричен ключ на 25Nm (по спомен на нея си пишеше точно с колко се стягаше и беше толкова).Не е фатално и да я стегнеш направо с гедоре,ама трябва по-внимателно,за да не я прецакаш :
Изображение

Процедурата :
1. спираш си колата на равно място, загряваш двигателя до около работна температура.
2. вадиш щеката,развиваш капачката за наливане, отвиваш пробката на картера и източваш маслото
3. развиваш капачката на ф-ра и махаш елемента
4. изчакваш хубаво да се изцеди маслото от картера, сменяш дихтунгата (шайбата) на пробката и стягаш с динамометричен ключ пробката на показаното усилие (ако не знаеш колко е,мога да видя). Това е важно,защото картера е алуминиев и ако стегнеш повече , повлича резбата, ако стегнеш по-малко , покапва и омаслява. Ако стегнеш повече също се случва да капе после (в менюала даже пише за алуминиевите картери,че и при 5Nm повече стегнато,започва да капе).
5. слагаш новия филтър-елемент + новите гумички и стягаш капачката както пише
6. наливаш си масло, с около 300-400мЛ по-малко от колкото дават по каталог.
7. палиш, работи няколко минути и гасиш. Чакаш 15-тина минути и си проверяваш нивото на маслото и ако е нужно,доливаш до максимум (колата пак трябва да ти е на равно място).
:beer


Потребителски аватар
airjohn
Мнения: 707
Регистриран на: Вто 02 окт 2007 19:56
Автомобил: 2020 Skoda Karoq
Двигател:
Местоположение: София

Re: Голф 4 Тънкости при смяна на масло

Мнениеот airjohn » Нед 29 дек 2013 19:44


Капачката на филтъра се стяга на ръка след като се намаже О-пръстена с масло. Никакви Нютони няма смисъл да се мерят. Досега за 7 години намам случай да се саморазхлаби. Щеката също няма смисъл да се вади след като капачката за сипване е свалена.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7882
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Голф 4 Тънкости при смяна на масло

Мнениеот zfa159 » Нед 29 дек 2013 19:48


О-пръстена няма за какво да се маже, защото има достатъчно масло по конзолата за филтъра и си се намазва чудесно като слагаш капачката. За развиване ясно, че няма как да стане, ама ако я стегнеш повече, може да се счупи - има хора, които са чупили, понеже не си знаят силата. Има си книга - там си пише кое колко се стяга, даже и на капачката са го написали, въпрос на желание е вече дали ще го спазиш или не :) .Същото важи и за пробката за картера.
За щеката - това е въпрос на избор. Аз лично си я вадя, когато сменям масло, защото влиза въздух директно в картера без да минава през вентилацията и отворите за оттичане на масло в главата и блока и маслото по-бързо се оттича (тествал съм го,има ефект). Разбира се това пак е въпрос на личен избор.
:beer


icorainbow
Мнения: 203
Регистриран на: Чет 30 дек 2010 11:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Голф 4 Тънкости при смяна на масло

Мнениеот icorainbow » Нед 29 дек 2013 20:00


Това да не е родилното! :gruebel Какво толкова сложно да се смени масло!


Потребителски аватар
Anonymous88
Мнения: 316
Регистриран на: Съб 31 мар 2012 2:35
Автомобил: VW Vento - VW Golf IV- VW Golf IV
Двигател: 1z 1996 - AJM 2000 116++ - ALH
Местоположение: Враца

Re: Голф 4 Тънкости при смяна на масло

Мнениеот Anonymous88 » Нед 29 дек 2013 20:04


При по Мъжко натягане капачката се "пръсва" имам опит с на 1 318-ка :mhihi
Както е казал колегата на Капачката си пише, а и също със филтъра идва 1 упътвне как се слага филтъра(ако има значение) как и къде се слагат О-пръстените и Също с колко Нм се затяга Капачката


icorainbow
Мнения: 203
Регистриран на: Чет 30 дек 2010 11:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Голф 4 Тънкости при смяна на масло

Мнениеот icorainbow » Нед 29 дек 2013 20:40


Леко загрей колата, за да може по-лесно да се оттече маслото - ако е много топла да не те изгори внимавай! Махаш пробката, след изтичане на маслото от картера леко с филтъра да не се омажеш - и там остава масло! Не стягай хамалсктата - няма да изтечи маслото! Преди стягане намажи уплътненията с масло, по-добре с новото масло! А щеката, и да я махаш и да не я, все тая!


icorainbow
Мнения: 203
Регистриран на: Чет 30 дек 2010 11:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Голф 4 Тънкости при смяна на масло

Мнениеот icorainbow » Нед 29 дек 2013 20:53


И ако не си в двора си, ако си на някакъв общ канал в махалата, гледай да не го усереш, че най е гадно следващия да плува в маслото ти! Вземи си голяма цедка, туба или леген, не разливай в канала, и други ще го ползват след теб! Ако трябва и подложи парцали!


lion_heart002
Мнения: 2312
Регистриран на: Чет 18 фев 2010 13:45
Автомобил: Rio UB Corolla E110 GS450H
Двигател: D4FC 4ZZFE 2GR-FSE

Re: Голф 4 Тънкости при смяна на масло

Мнениеот lion_heart002 » Нед 29 дек 2013 22:34


Възможно най-елементарната работа,но след като и инструкции искате,ето ви малко.

Oil Change instructions for Women:

1) Drive into Ultra Tune when the odometer reaches 10,000 kilometres since the last oil change.
2) Drink a cup of coffee , read free paper.
3) 15 minutes later, swipe the Visa and leave with a properly maintained vehicle.
Money spent:
Oil Change: $40.00
Coffee: $2.00
Total: $42.00

Oil Change instructions for Men:

1) Wait until Saturday, drive to auto parts store and buy a case of oil, filter, kitty litter, hand cleaner and a scented tree, swipe the Visa for $50.00.
2) Stop by the Bottle Shop and buy a slab of beer, swipe the Visa for $40, drive home.
3) Open a beer and drink it.
4) Jack car up. Spend 30 minutes looking for jack stands.
5) Find jack stands under caravan.
6) In frustration, open another beer and drink it.
7) Place drain pan under engine.
8) Look for 19 mm ring spanner.
9) Give up and use crescent wrench.
10) Unscrew drain plug.
11) Drop drain plug in pan of hot oil: splash hot oil on you in process. Curse and swear.
12) Crawl out from under car to wipe hot oil off face and arms. Throw kitty litter on spilled oil.
13) Have another beer while watching oil drain.
14) Spend 30 minutes looking for oil filter wrench.
15) Give up; crawl under car and hammer a screwdriver through oil filter and twist off.
16) Crawl out from under car with dripping oil filter splashing oil everywhere from holes. Cleverly, hide old oil filter among rubbish in rubbish bin to avoid environmental penalties. Drink a beer.
17) Install new oil filter making sure to apply a thin coat of oil to gasket surface.
18) Dump first litre of fresh oil into engine.
19) Remember drain plug from step 11.
20) Hurry to find drain plug in drain pan.
21) Drink beer.
22) Discover that first litre of fresh oil is now on the floor. Throw kitty litter on oil spill.
23) Get drain plug back in with only a minor spill. Drink beer.
24) Crawl under car getting kitty litter into eyes. Wipe eyes with oily rag used to clean drain plug. Slip with stupid crescent wrench tightening drain plug and bang knuckles on frame removing any excess skin between knuckles and frame.
25) Begin swearing fit.
26) Throw stupid crescent wrench.
27) Swear for additional 5 minutes because wrench hit bowling trophy.
28) Beer.
29) Clean up hands and bandage as required to stop blood flow.
30) Beer.
31) Dump in five fresh litres of oil.
32) Beer.
33) Lower car from jack stands.
34) Move car back to apply more kitty litter to fresh oil spilled during any missed steps.
35) Beer.
36) Test drive car.
37) Get pulled over: arrested for driving under the influence.
38) Car is impounded.
39) Call loving wife, make bail.
40) 12 hours later, get car from impound yard.
Money spent:
Parts: $50.00
Driving Under Influence fine: $2500.00
Impound fee: $75.00
Bail: $1500.00
Beer: $40.00
Total: $4,185.00
But you know the job was done right!


icorainbow
Мнения: 203
Регистриран на: Чет 30 дек 2010 11:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Голф 4 Тънкости при смяна на масло

Мнениеот icorainbow » Нед 29 дек 2013 23:19


Много бири, много пари, пък и глоби! Това взе да става хептен на майтап! Ходете пийте една бира, дайте колата на жената и тя да свърши нещата! А бе, за елементарна работа, засрамете се :banghead



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 106 госта