Bora 2.3 V5 AGZ 99г. "Свирукане" от климатроника

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
caby
Мнения: 70
Регистриран на: Вто 30 яну 2007 11:32
Автомобил: VW CADDY Ecofuel 08g
Двигател: BSX
Местоположение: Добрич

Re: Bora 2,3 V5 AGZ 1999 "Свирукане" от климатроника

Мнениеот caby » Чет 03 апр 2014 10:15


jordancho написа:Никой ли няма с някоя нова идея по проблема ?
Положението си е все същото - В режим "ECON" няма проблем освен ако не включа рециркулацията, но в режим "AUTO", когато двигателя работи на празен ход на място си свирука, малко да натисна газта, дори и на място свирукането изчезва, не мога да разбера каква е връзката между оборотите на двигателя и работата на парното, но явно има нещо.

Провери си количеството фреон в с-мата.Според мен си на границата при която компресора ти все още работи. Т.е.когато фреона в с-мата намалее на 50-60% се получава ефекта на свирукане и то когато компресора не е натоварен( в ниските обороти на двигателя ).При повишаване на оборотите компресора компенсира налягането в с-мата и свирукането изчезва.
Това е разбира се мое мнение и не ангажирам никого с това.Успех и пиши как се е развил проблема




Потребителски аватар
jordancho
Мнения: 487
Регистриран на: Пет 01 яну 2010 19:15
Автомобил: VW Bora
Двигател: AGZ 1999
Местоположение: Пловдив

Re: Bora 2,3 V5 AGZ 1999 "Свирукане" от климатроника

Мнениеот jordancho » Чет 03 апр 2014 13:52


Няма да е от това колега, защото същото свирукане се получава и в режим "ECON", когато включа клапата за рециркулация на въздуха в купето, а в този режим компреспра е изключен.


Потребителски аватар
jordancho
Мнения: 487
Регистриран на: Пет 01 яну 2010 19:15
Автомобил: VW Bora
Двигател: AGZ 1999
Местоположение: Пловдив

Re: Bora 2,3 V5 AGZ 1999 "Свирукане" от климатроника

Мнениеот jordancho » Нед 29 юни 2014 18:22


caby написа:Провери си количеството фреон в с-мата.Според мен си на границата при която компресора ти все още работи. Т.е.когато фреона в с-мата намалее на 50-60% се получава ефекта на свирукане и то когато компресора не е натоварен( в ниските обороти на двигателя ).При повишаване на оборотите компресора компенсира налягането в с-мата и свирукането изчезва.
Това е разбира се мое мнение и не ангажирам никого с това.Успех и пиши как се е развил проблема

И така, колегата се оказа прав, проблема беше в количеството фреон в системата, но за учудване на всички, се оказа, че фреона не е малко, а е прекалено много. Майстора го източи, и напълни колкото си е по каталог, и сега няма и помен от досадното свирукане.
Благодаря още веднъж на колегата за идеята с фреона :beer


Потребителски аватар
jordancho
Мнения: 487
Регистриран на: Пет 01 яну 2010 19:15
Автомобил: VW Bora
Двигател: AGZ 1999
Местоположение: Пловдив

Re: Bora 2.3 V5 AGZ 99г. "Свирукане" от климатроника

Мнениеот jordancho » Вто 21 окт 2014 23:19


Здравейте колеги, както бях писал по-горе, свирукането изчезна след профилактиката на климатика, но не след дълго пак започна да се появява.
Тези дни ходих на майстор да ми смени лагера на ролката на компресора на климатика, заедно с него смени и притискателния диск на ролката. За целта дренираха системата и свалиха компресора. При дренирането се оказа, че фреона си е точно толкова колкото трябва (0,700 гр.), та явно гадното свирукане не е от количеството фреон.
Преди цялата процедура демонстрирах на майстора досадното свирукане, и той каза че най-вероятно идва от "ТРВ-то" и обикновено се получавало когато фреона в системата бил много малко (както беше казал един от колегите в някой от горните постове).
При положение, че фреона си ми е наред и климатика ми е бил на профилактика преди 2 дни, имате ли други идеи освен "ТРВ-то" ? Замислям се да го сменя това "ТРВ", но смяната отива на още 100 лв., така че е добре да съм сигурен че е от него ако реша да го сменям.


Потребителски аватар
jordancho
Мнения: 487
Регистриран на: Пет 01 яну 2010 19:15
Автомобил: VW Bora
Двигател: AGZ 1999
Местоположение: Пловдив

Re: Bora 2.3 V5 AGZ 99г. "Свирукане" от климатроника

Мнениеот jordancho » Нед 30 окт 2016 20:46


Здравейте колеги, да поизтупам малко темата.
Климатроника ми вече не свирука. Причината се оказа не работеща първа скорост на перките на радиатора, което установих съвсем на скоро, когато майсторите които ми сменяха ангренажната верига ми счупиха малката перка на радиатора.
Вече първата скорост е поправена с външни резистори и климатроника ми не свирука. Ще се зачудите какво общо има, ами общото е налягането - когато радиатора отпред не се охлажда добре (защото първата ми скорост не е работила) налягането на фреона започва да се повишава, но не се повишава толкова много че да изключи компресора, защото когато се повиши твърде много се включва направо втората скорост на перките и охлажда драстично радиатора, от там налягането пада и климатроника продължава да работи. Обаче при цялата тази игра на налягането нагоре-надолу, ТРВ-то се шашка и започва да свирука.
Та така, след 3 години шофиране със свирукащ климатроник, най-после си реших проблема, който открих съвсем случайно.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 89 госта