Bora 99г. 2,3 V5 - проблем с дросела или нещо друго ?

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
jordancho
Мнения: 487
Регистриран на: Пет 01 яну 2010 19:15
Автомобил: VW Bora
Двигател: AGZ 1999
Местоположение: Пловдив

Bora 99г. 2,3 V5 - проблем с дросела или нещо друго ?

Мнениеот jordancho » Сря 05 окт 2016 23:19


Здравейте колеги, колата е Bora 1999 г. 2,3 V5 150 hp с дросел със жило за газта, а проблемът е следния:
Като цяло дроселът си работи добе - държи си стабилни обороти на празен ход, темпомата също си работи нормално, но от време на време (обикновено когато още мотора не е загрял до работна температура), като освободя от скорост оборотите падат твърде бързо (при нормална работа падат плавно до нормални обороти за празен ход).
Та когато се случи това бързо пдане на оборотите, падат до 400-500 оборота и в повечето случай до 1 секунда успяват да се вдигнат до нормалните, но по някой път се случва мотора да изгасне. Това явление се случва и при работа на газ и на бензин, с тази разлика, че когато е на бензин - мотора никога не гасне, а винаги успява да компенсира и да си вдигне оборотите до нормалните. Или поне моите наблюдения са такива, като се има в предвид, че карам предимно на газ.
Правил съм си диагностика - грешки няма.
Та въпроса ми е - възможно ли е това да е от замърсен дросел, защото никога не съм го чистил или да търся другаде проблема. И ако е от замърсен дросел, ако се хвана да го чистя само клапата ли да чистя или и електрониката да позачистя и да смажа моторчето за празния ход ?




Потребителски аватар
M3ntata
Мнения: 843
Регистриран на: Нед 07 юни 2015 16:02
Автомобил: Golf MK4 4motion
Двигател: V5 AGZ

Re: Bora 99г. 2,3 V5 - проблем с дросела или нещо друго ?

Мнениеот M3ntata » Чет 06 окт 2016 0:08


Като си свалил дросела е хубаво да изчистиш и дебитомера. Дросела го изчисти с ацетон, разредител или специален спрей за карбуратори (бензина не помага особено) от двете страни на клапана, това в повечето случаи е достатъчно. Дебитомера пак със специализиран спрей пръскаш, чакаш да изсъхне хубаво и го монтираш. Дебитомера какви стойности дава на празен ход и в движение на 3-та или 4-та предавка при 6 000rpm? Аз имах проблем с паленето и от време на време забиваше муцуната при ускорение и се дължеше на дебитомер, грешки ми даваше през 1-2 месеца по веднъж (често се закачаше на компютър, почти всеки път щом усетя придърпване, но не винаги имаше грешка). Та започни с тези двете неща, като цяло дебитомера мисля, че може само да го издухаш на въздух пак би било достатъчно (да спестиш пари за спрея)


Потребителски аватар
jordancho
Мнения: 487
Регистриран на: Пет 01 яну 2010 19:15
Автомобил: VW Bora
Двигател: AGZ 1999
Местоположение: Пловдив

Re: Bora 99г. 2,3 V5 - проблем с дросела или нещо друго ?

Мнениеот jordancho » Нед 30 окт 2016 20:31


И така, изчистих дросела със спрей за карбуратори - беше доста черничък, и досадното гаснене вече е история. Освен самата клапа отворих и отделенито с моторчето за празен ход и TPS-a, всичко вътре си изглежда наред, но за всеки случай почистих и бутончето което следи за "празния ход". Та след като изчистих дросела го адаптирах с VAG-COM-а и вече всичко е наред. Е в началото след почистването на моменти като освободя от скорост и се движа по инерция държеше по-високи обороти на празен ход от обичайното (1500-1600), но като спра на място и се нормализират.
Дебитомера не съм го пипал, реших едно по едно да оправям нещата, за да видя къде е причината и май, май се оказа в замърсения дросел, който впрочем никога не бях чистил.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 151 госта