голф 1.4 16в 300-400 грама масло- ремонт на двигател?

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
kibo_tom_8440
Мнения: 588
Регистриран на: Пон 25 апр 2005 8:24
Автомобил: Passat B7
Двигател: CFFB -2 0 4motion
Местоположение: Велико Търново

Re: голф 1.4 16в 300-400 грама масло- ремонт на двигател?

Мнениеот kibo_tom_8440 » Чет 30 яну 2014 10:04


Пич защо се хабиш, в края на краищата решението си твое какво да го правиш двигателя - на боклука или да го ремонтираш. Колегата просто ти е предложил информация която смята за необходима за да ти помогне да вземеш по-правилното решение. В края на краищата всеки сам взема решение какво да прави с двигателя си. Но след като си поставил въпрос - тема относно състоянието на твоя двигател и решението какво да се прави с него, то мненията винаги ще имат различни посоки и възгледи. Не се коси, решението си е твое, колата си е твоя и ще направиш това което ти иска.
Относно дали има ризи или няма на твоя Голф, като го отвориш ще видиш. Ризи винаги могат да се сложат (ако не са сложени вече),зависи от дебелината на стените на цилиндъра.
За стойностите които ZFA е посочил, ти го дава като пример. Като занесеш блока на майстор, той ще определи какво да се направи и до какъв ремонт ще стигне. Навремето аз скочих направо за II ремонт (ВАЗ 21013 - 76,4мм), зависи от износването, дали ще намериш сносни ремонтни комплекти и т.н. :drunk :th_up




Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7882
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: голф 1.4 16в 300-400 грама масло- ремонт на двигател?

Мнениеот zfa159 » Чет 30 яну 2014 12:52


agumba написа:Допуските наистина ги наниза едно към гьотере, щото, ако се съди по тая статия, дето си постнал, покритието ти на цилиндъра е от порядъка на 1 - един, микрон!!! Тогава, за какъв ремонт, за какво иде реч? Че ти, ако имаш елипса 1 стотна, едва ли имаш изобщо проблем, сигурен съм, че дори хлабината между сегментите и цилиндъра може да е по-голяма! И все пак, това е, 5 пъти повече, от покритието, тоест, отдавна ще си задрал в алуминия! И как покритието, ще е толкова слабо, както го изкарваш, след като, за да го разстържат, им трябват пластини, с твърдост, близка до тази на диаманта?

Не четеш ли,не разбираш ли..не мога да разбера.
За това как се произвежда блока - пише - алуминия е сплав в областта на цилиндрите и върху сплавта е нанесено покритието, за което ти казваш.Пкритието се износва и след това сегментите не ядат директно чист алуминии,а сплавата (кято е по-твърдичка от алуминия ест.)
За обработката - прави се така,както са написали - с диамантени глави за хонинговане и пак там го пише :mhihi .То може да е здраво,ама не е дебело и сегмента рано или късно го износва - нормално. Както писах - никой няма зор да го прави толкова яко, че да е вечно.
Има шлайф база в БГ за ремонт на такива блокове и се ремонтират успешно - разстъргва се на определения размер,прави се покритието и се хонингова и е готов. Потърси информация - има.
Няма да ти е излишно да прочетеш и още един път статията, защото за n-ти път повтарям това, което пише в нея.
Спорът ми с теб приклчва до тук окончателно.

Колегата над мен е прав - съществува и вариант да се разстърже повече и да се набият метални ризи, но не на всички VW блокове става,защото стените на блока са около 5-6мм и ризата трябва да е тънка,за да не се изстъни прекалено много стената на цилиндъра.Тук се вижда за какво говоря :
Изображение
:beer


Потребителски аватар
richko25
Мнения: 392
Регистриран на: Сря 09 дек 2009 12:28
Автомобил: VAG
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: голф 1.4 16в 300-400 грама масло- ремонт на двигател?

Мнениеот richko25 » Чет 30 яну 2014 23:11


Колега zfa159 дали е възможно да ми обясниш 1 нещо :rolleyes

В сервизната книжка на колата пише: "Naturalmente risulta un consumo d"olio max.1,0/1000km.livello dell
"olio motore va percio controllato ad intervalli regolari, preferibilmentebad ogni rifornimento di carburante e prima di lunghi percorsi..." в общи линии "потреблението на масло макс.1, 0/1000km.маслото в двигателя трябва да се проверява на редовни интервали..."

Въпроса ми е за тези двигатели е предвиден разход на масло до 1л.1000км. но при високо натоварване ли?Ако караш примерно над 3500об./мин.Горенето на масло при натоварване има ли + за двигателя?

Наистина не го разбирам замисъла?
Благодаря предварително :c010


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7882
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: голф 1.4 16в 300-400 грама масло- ремонт на двигател?

Мнениеот zfa159 » Пет 31 яну 2014 9:29


Ами ако сте разглеждали книжката на Мерцедес W124 примерно 2.0 16V 136к.с. и в нея пише подобно нещо, само че беше нещо в стил до 190 грама на 100км или някаква подобна стойност бяха цитирали. Това е максималния допуск, който производителя дава за съответния мотор. Общо взето ако имаш такъв разход на масло, в нито една нормална държава няма да минеш преглед (отзад ще пуши като Трабант), както и катализатора ще стане на нищо за нула време от саждите. Горенето на масло води до много сажди навсякъде - нагари по бутала и клапани, по портовете на главата, по изп. колектори, катализатора и гърнетата. Колата ще се движи, ама няма да работи нормално, защото вътре нещата изглеждат така :
Изображение
Тези сажди пречат на плътното затваряне на клапаните и оттам вече двигателя няма да работи добре и няма да има добра компресия на цилиндрите (при Ауди А4 1.8Т съм виждал компреса 2.0 на цилиндър, заради нагар по клапаните...практически не затваряха изобщо :mhihi ).
С две думи горенето на масло винаги пречи на работата...има и една тема от преди много време. Там един човек беше обяснил за остатъчното тлеене на маслените нагари по буталата и как това води до детонации при работата на двигателя, защото след взрива на гориво-въздушната смес, остават тлеещите нагари на маслените отлагания и съответно при постъпването на новото гориво,то се взривява още преди да бъде сгъстено,защото искра от свещта няма, ама вътре има тлеещи нагари от предишния взрив. Доста подробна беше темата,ама нямам време сега да я потърся и да я прикача към темата.
Според мен над 1Л разход от смяна до смяна, си е проблем за работата на целия двигател. Иначе да, във всички книги на производителите дават такива странни за нас стойности като максимален допустим разход, само че с такъв разход тази кола няма да работи нормално :gruebel

Последна промяна от zfa159 на Пет 31 яну 2014 11:11, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
richko25
Мнения: 392
Регистриран на: Сря 09 дек 2009 12:28
Автомобил: VAG
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: голф 1.4 16в 300-400 грама масло- ремонт на двигател?

Мнениеот richko25 » Пет 31 яну 2014 10:05


Благодаря :a020



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 83 госта