голф 1.4 16в 300-400 грама масло- ремонт на двигател?

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
brabusa
Мнения: 14
Регистриран на: Съб 31 авг 2013 12:56
Автомобил:
Двигател:

Re: голф 1.4 16в 300-400 грама масло- ремонт на двигател?

Мнениеот brabusa » Пон 27 яну 2014 23:40


И аз се чудя колега но нали знаеш всеки иска изрядна да му е колата . Сигорно ще събера някой лев с времето и ще видим какво ще стане . Благодаря колеги за идеята с газта ще я пробвам сигорно като трябва да го сменя маслото а за сега ще доливам 300-400 грама




Потребителски аватар
agumba
Мнения: 826
Регистриран на: Пон 07 мар 2011 20:34
Автомобил: Honda Civic 7ма генерация
Двигател: 1600 VTEC 110 hp
Местоположение: Ст.Загора

Re: голф 1.4 16в 300-400 грама масло- ремонт на двигател?

Мнениеот agumba » Вто 28 яну 2014 7:32


Никой не засегна вероятността, да има елипса на цилиндъра? Доколко е възможно това, и какво правим тогава? Също така, до колко е допустимото отклонение в размера, което евентуално би се компенсирало от новите сегменти? Защото, ако има такава елипса, по-големичка, само ще си останат парите, хвърлени за ремонта, ще идат на вятъра!


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19150
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: голф 1.4 16в 300-400 грама масло- ремонт на двигател?

Мнениеот stefan4o » Вто 28 яну 2014 7:36


Тия работи с елипсите могат да се установят като се раздели главата и блока. Ако има елипса, направо друг блок :rolleyes


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7882
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: голф 1.4 16в 300-400 грама масло- ремонт на двигател?

Мнениеот zfa159 » Вто 28 яну 2014 13:18


Алуминиев блок, който да няма елипса на 200 000км едва ли има.Като се свали главата от блока,сваляш и картера и вадиш буталата.После си мериш елипса на цилиндъра и на буталото (при тези мотори и буталата могат да станат елипсовидни :mhihi ).Ако е горе-долу (защото няма да е 100% като нов),събираш с нови сегменти и каквото стане.Ако не е като света - сваляне на блока, шлайф на блока,ремонтни бутала и събираш обратно,както трябва...само че за там 1500лв не ти мърдат (за кола,която цялата струва 3000лв :gruebel ). Друг блок е опция, ама повечето са в състоянието на твоя...износванията на съвременните мотори са сравнително идентични.
:beer


Потребителски аватар
agumba
Мнения: 826
Регистриран на: Пон 07 мар 2011 20:34
Автомобил: Honda Civic 7ма генерация
Двигател: 1600 VTEC 110 hp
Местоположение: Ст.Загора

Re: голф 1.4 16в 300-400 грама масло- ремонт на двигател?

Мнениеот agumba » Вто 28 яну 2014 19:07


И как ще разбереш, кога е за шлайф? Също така, в какви цифрови стойности се изразява това "горе-долу"? А как ще шлайфаш блока, и защо? Доколкото знам, за шлайфане са цилиндрите, ама и там е голяма беля, понеже, са много тънки, и не се хващат да го правят, в повечето случаи е безсмислено!
Според мен, най-добре е, да се намери блок от идентичен двигател, по морги, обяви, и т.н., да се замерят цилиндрите с индикатор, и ако е добре, от двата, да се направи един читав мотор! Вярно, ще седне по-скъпо, но пък ти гарантира, че ще имаш добре направен двигател!


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7882
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: голф 1.4 16в 300-400 грама масло- ремонт на двигател?

Мнениеот zfa159 » Вто 28 яну 2014 21:28


Цилиндрите по случайност са в блока...този мотор не е с ризи. Блок се нарича цялата долна част на двигателя. В блока са разпробити отворите, които се наричат цилиндри и в които се движат буталата. Картинка по въпроса :
Изображение
На блока могат да се шлайфат две неща :
1. челно да му шлайфаш повърхността, където ляга главата, защото блока също може да се криви, както главата и тогава колкото и г-ри да слагаш, няма да изкарват дълго.Много гарнитури и в последствие и глави, са били сменени в историята, заради криви блокове :mhihi
2. да му шлайфаш или разстъргваш цилиндрите на ремонтен размер. Жаргонно това се нарича шлайф на блока, макар, че си прав, че по-правилно е да се каже шлайф на цилиндрите, ама предвид, че при мотор без ризи, цилиндрите са отвори в блока, реално шлайфаш материал от блока т.е. шлайфаш блока и оформяш нов цилиндър от елипсовиден отвор.
Причината - примерно стандартно буталото е с диаметър 74мм и такъв е отвора в блока (с някаква хлабина разбира се), ама с времето блока е станал елипсовиден и вече размерите са станали по-големи на места т.е вече не е перфектна окръжност от горе до долу, а е елипсовиден отвор. Тогава разстъргваш целия цилиндър, докато стане на съответния ремонтен размер (през 0.25мм са). След това си взимаш ремонтни бутала, защото старите ще хлопат и си готов с блок, който е като сега излизащ от завода. VW имат до 3-ти ремонтен размер, някои коли имат и 4-ти. До колко може да се шлайфа, определя производителя и той определя дали стените на блока, който е произвел, са достатъчно дебели за да се шлайфат или не и до колко мм могат да се шлайфат. Примерно за еднолитровия мотор (AER му е кода) пише, че няма такова положение, защото производителя казва така - развиеш ли основните лагери поради някаква причина, смени блока с нов. Това автоматично води до невъзможност да шлайфаш цилиндрите или коляновия вал т.е. не дават възможност да ремонтираш успешно мотора, спазвайки заводските предписания. Иначе повечето от нас са правили поне по един такъв въпреки предписанието, ама е въпрос на късмет колко ще изкара след това. Производителя си е казал - нИ гЪ барай :mhihi .
Как се преценява дали е за шлайф цилиндъра - измерва се с уред за целта. В шлайф базите, които правят блокове, имат такива екстри, както и много други хора също имат. Отиваш и си взимаш човек, срещу съответното заплащане, да ти измери елипсите на цилиндрите, ако се съмняваш, че има такива.Същия този технолог от там ти казва дали има смисъл да се шлайфа въпросния блок и на кой размер или не, без блока да излиза от колата. Примерно ако нормално цилиндъра е с диаметър 74.00 , тогава да кажем, ако на места е 74.05, може и да не се налага да се шлайфа. Ако е 74.2 си е почти готов на 1-ви ремонт :mhihi .Точните цифри не ги знам,защото не шлайфам блокове през свободното си време и си има хора за тази работа :) . Ако цилиндрите случайно нямат елипси или поне не са големи (т.е. технолога каже, че няма основателна причина да се шлайфа),тогава трябва да се измерят и буталата за елипси, защото може буталото, ако трябва да е 74мм в диаметър, на места да е примерно 73.9 или 73.8 и оттам да идва по-голяма хлабина между буталото и блока. Тогава се слагат нови стандартни бутала, а не ремонтни и проблема с решава.
Процедурата по шлайфането - блока излиза от колата,демонтира се всичко от него - валове,болтове,шпилки и каквото се сетите - остава гол блок и се носи в този му вид в шлайф базата. Разстъргват му цилиндрите, прави му се хонинга на цилиндрите наново (ето тези неща - http://i360.photobucket.com/albums/oo48/trailerfitter2/2009_01200022.jpg ) ,удрят му един челен шлайф и заминава за сглобяване.
Стигне ли се до такава процедура, аз бих сменил двигателя с друг, защото финансово изразено това забавление би струвало повече от половин Голф 4 и макар след това мотора да е като нов,нищо на гарантира, че на светофара някой Камаз няма да спре отзад в Голф-а :bishop

Последна промяна от zfa159 на Сря 29 яну 2014 21:37, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
agumba
Мнения: 826
Регистриран на: Пон 07 мар 2011 20:34
Автомобил: Honda Civic 7ма генерация
Двигател: 1600 VTEC 110 hp
Местоположение: Ст.Загора

Re: голф 1.4 16в 300-400 грама масло- ремонт на двигател?

Мнениеот agumba » Сря 29 яну 2014 7:31


Нали се сещаш, че няма как на голфа да му е монолитен блока, при положение че е алуминиев? Тоест, иде реч за набити ризи, които обаче, са прекалено тънки, за да издържат 0.2 мм шлайфане. По-скоро, пада им повърхностната циментация, а да оставим другата галимация, по избиване и набиване. Според мен, даже и 0.05 мм елипса си е бая голяма, и пак бих търсил друг блок!


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7882
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: голф 1.4 16в 300-400 грама масло- ремонт на двигател?

Мнениеот zfa159 » Сря 29 яну 2014 9:26


agumba написа:Нали се сещаш, че няма как на голфа да му е монолитен блока, при положение че е алуминиев? Тоест, иде реч за набити ризи, които обаче, са прекалено тънки, за да издържат 0.2 мм шлайфане. По-скоро, пада им повърхностната циментация, а да оставим другата галимация, по избиване и набиване. Според мен, даже и 0.05 мм елипса си е бая голяма, и пак бих търсил друг блок!

Лошо е да говориш наизуст, когато хората, произвеждащи блокове ( KOLBENSCHMIDT PIERBURG GROUP ) са описали технологията на изработка и ремонт на алуминиев блок и то даже на български (ама няма кой да прочете, вместо да се заяжда по форумите) :worry2 :
http://intertruck.biz/wp-content/uploads/2012/02/ks_50003947-26_web.pdf
Блока е напълно монолитен, изцяло алуминиев, без никакви ризи да са набивани в него, без значение колко тънки и т.н. неща, които изброи. Има само покритие, което пази директния контакт на алуминия с буталото и сегментите, за да не се износи блока за нула време. Също така там пише - стига сервиза за блока да е грамотен (а има такъв в БГ с много модерна техника,ама не в София), може да ремонтира блока без проблем - шлайфа се в определени граници, за да не изядеш покритието, хонингова се наново и караш :deal .
:beer


kibo_tom_8440
Мнения: 588
Регистриран на: Пон 25 апр 2005 8:24
Автомобил: Passat B7
Двигател: CFFB -2 0 4motion
Местоположение: Велико Търново

Re: голф 1.4 16в 300-400 грама масло- ремонт на двигател?

Мнениеот kibo_tom_8440 » Сря 29 яну 2014 11:40


Така е. Прав е ZFA. Навремето имаше едни машини "Винченца" - италиански за пристъргване на блокове за 1-ви, 2-ри и по нагоре размери за различни автомобили( тогава имаше Москвич, Жигули, Волга и т.н.). Но както той отбеляза, работата е доста и парите ще са много. Само пристъргването ще ти легне около 200 лв., бутала, сегменти, бутални болтове, лагери - основни и биелни за коляновия вал и т.н. трябва да се купуват нови. Майстора който ще ти го сглобява не се знае колко е кадърен, защото трябва да се припасват сегменти, лагери и т.н. Като сложиш части, труд и времето без което ще бъдеш без кола. По добре да се потърси друг мотор с опция за проба, гаранция, изпитване и т.н.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7882
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: голф 1.4 16в 300-400 грама масло- ремонт на двигател?

Мнениеот zfa159 » Сря 29 яну 2014 13:01


zfa159 написа:Ако не е като света - сваляне на блока, шлайф на блока, ремонтни бутала и събираш обратно, както трябва...само че за там 1500лв не ти мърдат (за кола, която цялата струва 3000лв :gruebel ).

Определено е така - ако се стигне до такъв ремонт и няма компромис да се сглоби с износванията и едни нови сегменти или и нови бутала, по-добре е друг мотор наистина. Но вариант за ремонт на блока има, ако искате да се направи като ново.
:beer


Потребителски аватар
agumba
Мнения: 826
Регистриран на: Пон 07 мар 2011 20:34
Автомобил: Honda Civic 7ма генерация
Двигател: 1600 VTEC 110 hp
Местоположение: Ст.Загора

Re: голф 1.4 16в 300-400 грама масло- ремонт на двигател?

Мнениеот agumba » Сря 29 яну 2014 18:50


Да бе, на голф4 е само алуминий, вервам ти...С покритие с корунд, или направо диамант, за вечно ползване, със суперзакален алуминий! Няма ризи, няма бутала, сегменти, направо вечен двигател, от нищото... Е, ти си спеца, щом ти си верваш, що пък и аз да не ти вервам...


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7882
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: голф 1.4 16в 300-400 грама масло- ремонт на двигател?

Мнениеот zfa159 » Сря 29 яну 2014 19:17


Че защо да вярваш на мен - дал съм ти статия, където производителя пише как го произвежда въпросния блок, не съм си го измислил аз, за да вярваш на мен и да спориш с мен. Дали вярваш на производителя или на убежденията си - твоя работа. Типично по български... :no
П.п. - AKL-a ти и той е със същия тип блок :mhihi


Потребителски аватар
agumba
Мнения: 826
Регистриран на: Пон 07 мар 2011 20:34
Автомобил: Honda Civic 7ма генерация
Двигател: 1600 VTEC 110 hp
Местоположение: Ст.Загора

Re: голф 1.4 16в 300-400 грама масло- ремонт на двигател?

Мнениеот agumba » Сря 29 яну 2014 20:21


Ха сега де, нали туй ти казвам, че ти вервам, какво повече? Само мъъъничко се поусъмних, когато ги наниза тия допуски, че където са 2 мм, там са и 0.05, но какво пък, и там взех, че ти повервах...Между другото, за да ти повервам още повече, що не ме светнеш, какво покритие полагат върху тоя алуминий, та го правят по-здрав и от чугунените сегменти? Само не ми казвай сега, че и сегментите са алуминиеви, с покритие от металокерамика?


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7882
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: голф 1.4 16в 300-400 грама масло- ремонт на двигател?

Мнениеот zfa159 » Сря 29 яну 2014 21:16


Примерно ако нормално цилиндъра е с диаметър 74.00 , тогава да кажем, ако на места е 74.05, може и да не се налага да се шлайфа. Ако е 74.2 си е почти готов на 1-ви ремонт :mhihi .
- къде видя някой да говори или т.е. "нанизвам" ,както му казваш ти, за някакви 2мм ? .Има нещо в математиката, наречено десетична запетая.Това за 2-та мм е плод на болните ти фантазии и го няма написано в темата никъде (бъди така добър и го покажи). Написах, че примерно 0.05 може да се смята за допустимо износване и то примерно. След това написах, че 0.25 е ремонтен размер. Ако не си се усетил - става дума за милиметри т.е. в мнението ми става дума за 5 стотни от мм и 25 стотни от милиметъра и никъде не се коментира цял мм,камо ли 2 мм :deal .Пак ще подчертая - дал съм примерни допуски, истинските ги има в книгите.
За покритието - пише го в статията какво е и даже и как се прави - прочети и ще си отговориш сам на въпроса какво е и защо е.Също там пише и че няма ризи, на които ти толкова много държиш :mhihi
За това дали е по-здраво от сегментите - естествено, че не е - затова тези блокове се износват, както също вече казах по-горе и на тези км всичките са с елипсовидни цилиндри :mhihi .
Помисли над това, че никой няма интерес (не технологична възможност, а чисто финансов интерес) да създаде двигател, който да не се износва...при сегашните технологии няма да е проблем, ама няма да е финансово обосновано за никого. Точно с тази идея алуминиевия блок няма ризи и няма кой знае каква здравина - за да се скапе и да решиш сам дали да дадеш 1000+ лв за ремонт на стария ти мотор (което пак е изгодно за производителя, защото ще ти продаде ремонтни бутала и други джуджавки) или да си вземеш следващата кола, което пак е изгодно на продавача на колите :) .
Спирам до тук с коментара по въпроса за блока, материала и износването, защото аз пиша и качвам статии с технологии и обяснения, а отсреща са само приказки без никакви факти...ако случайно произвеждаш алуминиеви блокове за VW през свободното си време и ги правиш по твоята технология с ултра тънки микроскопични ризи по 0.2мм :
agumba написа:Нали се сещаш, че няма как на голфа да му е монолитен блока, при положение че е алуминиев? Тоест, иде реч за набити ризи, които обаче, са прекалено тънки, за да издържат 0.2 мм шлайфане.

, се извинявам за това, че може би греша за технологията им на изработка...не би било зле да напишеш един мейл и на Kolbenschmidt, за да им кажеш да не пишат глупави статии по въпроса за това как се произвежда такъв блок. :12
:c010


Потребителски аватар
agumba
Мнения: 826
Регистриран на: Пон 07 мар 2011 20:34
Автомобил: Honda Civic 7ма генерация
Двигател: 1600 VTEC 110 hp
Местоположение: Ст.Загора

Re: голф 1.4 16в 300-400 грама масло- ремонт на двигател?

Мнениеот agumba » Чет 30 яну 2014 7:35


Допуските наистина ги наниза едно към гьотере, щото, ако се съди по тая статия, дето си постнал, покритието ти на цилиндъра е от порядъка на 1 - един, микрон!!! Тогава, за какъв ремонт, за какво иде реч? Че ти, ако имаш елипса 1 стотна, едва ли имаш изобщо проблем, сигурен съм, че дори хлабината между сегментите и цилиндъра може да е по-голяма! И все пак, това е, 5 пъти повече, от покритието, тоест, отдавна ще си задрал в алуминия! И как покритието, ще е толкова слабо, както го изкарваш, след като, за да го разстържат, им трябват пластини, с твърдост, близка до тази на диаманта?

Както казах, ти си спеца, ти си верващия на всекви статии, мен пък малко ме усъмни, как между другото, в статия, претендираща да е научна, се промъква и реклама, и то доста явна! Не, че имам нещо против WALTER, но не мисля, че само те имат такива инструменти, но пък, това е друга тема...



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: BobbyTarantino, jordan17772, railfan и 242 госта