Здравейте,колеги.
Колата е Golf 2 с климатик,и ме притеснява едно нещо - като пусна парното да духа на стъклото,оборотите се вдигат и започва да върти леко перката на радиатора,все едно се пуска компресора.Това ме притеснява,защото не е хубаво в тези ниски температури да работи компресора,но не съм сигурен дали включва.Иначе си духа топло на стъклото,а и сега както падна сняг не може без да духа на стъклото.
Някой с Голф 2 може ли да ми каже,дали и неговия прави така?Може и при тройката да е идентично.
Или да търся проблема някъде из кабелите?
Компресора ми мисля че е сменян и е тройков,защото е с пистов ремък,а не v-образен.
Последен вариант ми е да изключа захранването към компресора,за да не може да се включва,но към него отива само една букса с 2 жици,дали е тя?Като я изкарам,като пусна да духа на стъклото пак си вдига леко мръдва оборотите и перката на големия радиатор работи.
До сега климатика си работеше,не искам лятото като го пусна да разбера,че съм без компресор
Въпрос към някой с Golf 2/3 с климатик
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Въпрос към някой с Golf 2/3 с климатик
Ако е климатроник (от допълнително монтираните), е нормално да прави така, докато не стане около 0 градуса (+7, +3, +1 ,различни датчици има). Погледни дали само вдига оборотите и пуска перката или тръгва и самия компресор. Ако тръгва и компресора, трябва вече да се види защо се случва така. Принципно на компресора няма какво да му стане, заради това, че го използваш на студено време, само че нямаш никаква полза от това, че работи. Има датчик за външната температура,който регулира дали да тръгва компресора или не, както и датчик вътре на питата на изпарителя, който да я предпазва от обледяване (при падане на температурата на питата до около 1-2 градуса, спира компресора). Само че за да можем да ти помогнем с точност какво да търсиш, трябва да кажеш с какъв климатик е - заводски или допълнително монтиран или климатроник и не е никак зле да дадеш някоя снимка от моторния отсег (да видя компресора и маркучите на системата какви са) и на панела вътре за управление на вентилацията (копчетата, с които управляваш какво да става :) ). Също така виж дали компресора тръгва и той или само перката и оборотите (може да е свързан грешно и затова така да се случва с перките и оборотите).
- beky1
- Мнения: 238
- Регистриран на: Съб 24 окт 2009 23:21
- Автомобил: VOLVO V70
- Двигател: B5202S.
- Местоположение: varna
Re: Въпрос към някой с Golf 2/3 с климатик
да нормално е да ти се включва,заради ефекта потно стъкло.така по бързо ти се чисти стъклото от конденза които се получава като се качиш в студена кола.
- toshara
- Мнения: 1470
- Регистриран на: Сря 17 юни 2009 13:21
- Автомобил: MK2 Golf
- Двигател: GTI PB 1990
- Местоположение: Провадия
Re: Въпрос към някой с Golf 2/3 с климатик
Климатик е,колата оригинално е излязла от завода с климатик,инсталацията е оригинална,само компресора ми се струва тройков - както казах е с пистов ремък,двойковия е с v-образен.
Как да разбера дали компресора тръгва?Кое да погледна,за да разбера че компресора е включен/изключен?
Как да разбера дали компресора тръгва?Кое да погледна,за да разбера че компресора е включен/изключен?
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Въпрос към някой с Golf 2/3 с климатик
Шайбата за ремъка се върти нон стоп, докато двигателя работи, от ремъка. Когато компресора е включен, се върти и диска, който е пред нея (съединител се нарича).Когато диска не се върти - компресора е изключен.
Идеята за пускане на компресора е да отнема влагата от влизащия въздух, за да стига сух въздух до стъклото.Затова при климатрониците тръгва компресора,когато пуснеш да вее на стъклото.Тази опция обаче е напълно ненужна при температура под 0 градуса,заради което повечето климатици/климатроници имат датчици,които не им дават да тръгват при отрицателни температури или дори да тръгнат,работят малко и спират.Причината е, че иначе се получава обратния ефект - въздуха е с много ниска температура и когато се отделя вода по питата на изпарителя,тя замръзва заради студения въздух (който отвън влиза с отрицателна температура) и съответно става един вид като тапа и спира да може да минава въздуха навътре към вентилацията. Същото се случва и лятото,ако компресора не спира при ниска температура на изпарителя - навън е 30 градуса,има много вода във въздуха, тя кондензира по питата на изпарителя (която е на около 0 градуса) и ако датчиците не спрат компресора, тогава водата замръзва и спира да минава въздух.Гасите климатика,отдолу се изливат 5 тона вода от раз и пак тръгва всичко нормално .Не знам дали Голф 2 заводски имат такъв датчик на изпарителя,защото досега съм виждал само един Голф 2 със заводски климатик,ама беше много отдавна :)
- anrus
- Мнения: 909
- Регистриран на: Вто 13 ное 2007 18:08
- Автомобил: Golf2 10Millionen и Golf2 Country
- Двигател: RF-1988 и 1P-1991
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Въпрос към някой с Golf 2/3 с климатик
Ако говориш за датчика за обледяване на изпарителя - да, Golf2 има такъв стоков.
При мен обаче климатика изобщо не се пуска при околна температура под около 2°C (не съм засичал точно) - нито компресора работи, нито перката на радиатора, нито се променя положението на дроселовата клапа. Причината е в един датчик над филтъра за купето:
При мен обаче климатика изобщо не се пуска при околна температура под около 2°C (не съм засичал точно) - нито компресора работи, нито перката на радиатора, нито се променя положението на дроселовата клапа. Причината е в един датчик над филтъра за купето:
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Въпрос към някой с Golf 2/3 с климатик
да,точно за този на изпарителя горовех,не бях сигурен дали има.Той отговаря за това компресора да не тръгва при ниска темп. на питата. Иначе този горе при филтъра,отговаря въобще климатичната система да не тръгва на студено време - нито перка,нито компресор,нито повдигане на оборотите :) .Затова мисълта ми беше,че ако оборотите се вдигат, а перката тръгва, без компресора да се пуска,трябва да има нещо гнило по ел. инсталацията
- parno
- Мнения: 7309
- Регистриран на: Сря 19 сеп 2007 13:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: Въпрос към някой с Golf 2/3 с климатик
Скоро мятахме едно парно на г3 и забелязах сонда влизаща в изпарителя свързана към кутийка стояща под него. На кожуха пишеше 93год....моя както и на приятел климатиците нямат такова животно а са по-нови години? И така си работи ама интересно защо нямат?
Sent from my HTC Desire V using Tapatalk
Sent from my HTC Desire V using Tapatalk
- toshara
- Мнения: 1470
- Регистриран на: Сря 17 юни 2009 13:21
- Автомобил: MK2 Golf
- Двигател: GTI PB 1990
- Местоположение: Провадия
Re: Въпрос към някой с Golf 2/3 с климатик
Благодаря много на колегата,който ми показа съединителя.
За съжаление компресора се включи като пуснах да духа на стъклото,а колата беше в гаража(2градуса показваше на компютъра).Като дадах на студено и си духа от климатика.
Изкарах буксата на компресора и вече не се включва.Проблем ли е извадената букса?
Другото интересно е,че нямам филтър на купето и съответно нямам датчик.
Има нещо гнило-единственото,което ме радва е,че климатика работи Изкарах буксата,намирам един филтър за купето и зимата ще е с изкарана букса.
Според Вас дали е проблем да карам така?
За съжаление компресора се включи като пуснах да духа на стъклото,а колата беше в гаража(2градуса показваше на компютъра).Като дадах на студено и си духа от климатика.
Изкарах буксата на компресора и вече не се включва.Проблем ли е извадената букса?
Другото интересно е,че нямам филтър на купето и съответно нямам датчик.
Има нещо гнило-единственото,което ме радва е,че климатика работи Изкарах буксата,намирам един филтър за купето и зимата ще е с изкарана букса.
Според Вас дали е проблем да карам така?
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Въпрос към някой с Golf 2/3 с климатик
Не е проблем за момента да караш така,ама трябва да се оправи рано или късно,за да си работи,както трябва :)
- toshara
- Мнения: 1470
- Регистриран на: Сря 17 юни 2009 13:21
- Автомобил: MK2 Golf
- Двигател: GTI PB 1990
- Местоположение: Провадия
Re: Въпрос към някой с Golf 2/3 с климатик
Проблема е,че не знам какво трябва да се направи...Никаква идея как да вържа тоя датчик,откъде да го взема и т.н.Не знам и къде е проблема с това включване на позицията за прозореца...
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Въпрос към някой с Golf 2/3 с климатик
Е за това вече трябва да се разглоби и да се види...дистанционно ми е трудно да ти помогна.Иначе датчика е температурен - няма връзка под + няколко градуса,има връзка над + някаквите градуси (обикновено е около +3 градуса). Можеш да го вържеш практически навсякъде по оперативните вериги на климатика - идеята е,когато няма връзка т.е. е студено,да няма сигнал към релетата за пускане на перката и на компресора. Къде е най-удачно да се върже,е по-добре да се види по конкретната ел. схема на колата. За стъклото,вариантите са два - или да е заводско така направено или да е допълнително направено. При климатрониците това се случва автоматично - цъкнеш ли да вее на прозореца,тръгва компресора (ако не е студено) :)
- toshara
- Мнения: 1470
- Регистриран на: Сря 17 юни 2009 13:21
- Автомобил: MK2 Golf
- Двигател: GTI PB 1990
- Местоположение: Провадия
Re: Въпрос към някой с Golf 2/3 с климатик
А имаш ли инфо на тройките къде е този датчик,че не разбрах?Може и аз да го имам някъде,просто го пуснах на 2градуса в гаража,трябва да пробвам на по-голям студ не вярвам да му стане нещо...
Гледах някои двойки имат копче AC където е панела с копчетата,мисля си да намеря такова и през него да прекъсна сигнала за включване на компресора.
П.С. Ако се засечем някъде ме подсети,имаш най-малко 2 бири и 1 ракия от мен
Гледах някои двойки имат копче AC където е панела с копчетата,мисля си да намеря такова и през него да прекъсна сигнала за включване на компресора.
П.С. Ако се засечем някъде ме подсети,имаш най-малко 2 бири и 1 ракия от мен
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 49 госта