Здравейте!
Имам голф 4 16ср 1999г. 100 кончета.
Вчера както си паркирах изродчето и без да исках отпуснах педала на газта и тои изгасна.
След което се опитаах отново да го запаля но уви нямаше ток и се рестртира километража.
3 часа по сьсно след като заредих добре акомулатора и го замерих беше 12,6.
Запалих колата и волтажа скокна с +0,2 0,3
Навьртях 15км градско (като се има в предвид че сьм палил колата 5 пати за тези 15 км) и волтажа беше 11.7
Акомулатора ми е на 2 месеца откакто си го закупих,четките:едната е на 10-11мм. а другата е на 7-8мм Имам сьмнения, че куца нещо в самия генератор или релето, но незнам кьде да замеря за да разбера в кое от двете има живот.
според мен ако някоя от намотките е минала в отвьдното ще дава по нисак волтаж а пьк ако е релето то или ще дава много висок волтаж , или вьобще няма да дава ток.
Ремька е добре изпзнат, всички клеми и кабели са прегледани за слаби врьзки а на теблото не свети лампа за слаб акомулатор, е поне все още не е светнала.
Направих и един опит: Запалих колата и откачих клемата + и колата не огасна а продьлжи да работи.
Та ако има някой колега с подобен или сьщия проблем, или компетентни хора по темата моля ви споделете.
Поздрави :)
голф 4 16ср 1999г.Проблемемен алтернатор с понижена мощност.
-
- Мнения: 79
- Регистриран на: Пет 13 апр 2012 18:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: sliven
- ktamen
- Мнения: 6151
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Проблемемен алтернатор с понижена мощност.
Друг път не откачай акумулатора при работещ двигател, може да прецакаш много неща
Най-вероятно релето на алтернатора се е скапало. Измери напрежението при работещ двигател и включени консуматори на клемите на акумулатора и на самия алтернатор - тоест между плюсовия му извод и корпуса му. И напиши числата тук
Най-вероятно релето на алтернатора се е скапало. Измери напрежението при работещ двигател и включени консуматори на клемите на акумулатора и на самия алтернатор - тоест между плюсовия му извод и корпуса му. И напиши числата тук
-
- Мнения: 79
- Регистриран на: Пет 13 апр 2012 18:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: sliven
Re: голф 4 16ср 1999г.Проблемемен алтернатор с понижена мощн
Колега разкачих всичко но преди това показваше едни и сьщи стойности.
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: голф 4 16ср 1999г.Проблемемен алтернатор с понижена мощн
За 3 часа не можеш да зареди акумулатор...трябват му поне 10-12 часа за да стане, както трябва. ако е 62Ah и го зареждаш на около 4А, колкото е средното нормално за зареждане,тогава ти трябват 12 часа поне, ако не е разреден тотално. Както и да е,това е друга тема.
В случая подходи така - запали колата,пусни си консуматори - светлини,отопление на задния прозорец и тем подобни и премери какво напрежение имаш на акумулатора. Ако е под 13.8 - 13.5V - имаш си проблемче. Премери после на + на алтернатора какво става там и дали алтернатора доставя по-високо напрежение (трябва да имаш разлика не повече от 0.3 / 0.5V между акумулатора и алтернатора, иначе имаш проблем с кабелите и връзките по тях). Ако в крайна сметка алтернатора ти не зарежда, тогава го сваляш и разглобяваш. Четки добре си видял, че има, ама има ли здрав колектор или е изпилен вече от четките? Също така смени и регулатора (дето му викаш реле), защото най-вероятния проблема с недозареждането е от него.
В случая подходи така - запали колата,пусни си консуматори - светлини,отопление на задния прозорец и тем подобни и премери какво напрежение имаш на акумулатора. Ако е под 13.8 - 13.5V - имаш си проблемче. Премери после на + на алтернатора какво става там и дали алтернатора доставя по-високо напрежение (трябва да имаш разлика не повече от 0.3 / 0.5V между акумулатора и алтернатора, иначе имаш проблем с кабелите и връзките по тях). Ако в крайна сметка алтернатора ти не зарежда, тогава го сваляш и разглобяваш. Четки добре си видял, че има, ама има ли здрав колектор или е изпилен вече от четките? Също така смени и регулатора (дето му викаш реле), защото най-вероятния проблема с недозареждането е от него.
- ktamen
- Мнения: 6151
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: голф 4 16ср 1999г.Проблемемен алтернатор с понижена мощн
Няма как стойностите да са били едни и същи. Винаги има разлика
Поне за мен разлика над 0,2В вече е проблем. И ме интересува не само разликата, а и точно какви са двете напрежения.
Поне за мен разлика над 0,2В вече е проблем. И ме интересува не само разликата, а и точно какви са двете напрежения.
-
- Мнения: 79
- Регистриран на: Пет 13 апр 2012 18:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: sliven
Re: голф 4 16ср 1999г.Проблемемен алтернатор с понижена мощн
проблема е решен ново реле с четки и колата е супер ;)
- toni82
- Мнения: 515
- Регистриран на: Пет 27 ное 2009 16:33
- Автомобил: golf4 1.6 16v
- Двигател: azd
- Местоположение: italia
Re: голф 4 16ср 1999г.Проблемемен алтернатор с понижена мощн
Един от симптомите за проблем с релето е автоматично повиишаване на ниските оборити,както при пускане на климатика с цел да компенсира спада на напрежение.ако някой го забележи е добре веднага да си провери релето.
-
- Мнения: 318
- Регистриран на: Вто 27 сеп 2011 9:55
- Автомобил: VW Golf 4
- Двигател: AKL 98
- Местоположение: Sofia / Dobrich
Re: голф 4 16ср 1999г.Проблемемен алтернатор с понижена мощн
Какво точно повишаване, при мен всичко е ревизирано, а при работещ климатроник ниските са с 30 до 50 отгоре, което е нормално според мен.
Последна промяна от IvanMan на Чет 30 яну 2014 16:41, променено общо 1 път.
Причина: Не цитирай предишното мнение!
Причина: Не цитирай предишното мнение!
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 86 госта