Въпрос относно лампата за абс-а и червената удивителна наМК4
- pesho_kalibrata
- Мнения: 73
- Регистриран на: Нед 09 окт 2011 9:53
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Асеновград
Въпрос относно лампата за абс-а и червената удивителна наМК4
Здравейте , колеги , имам следният въпрос към вас , имам Голф 4 1,4 16в и сега покрай снежното време си играх с ръчната спирачка на снега и при продължително задържане на ръчната вдигната в едно положение светва червената удивителна , светва лампата за абс-а и пиука таблото (течността на спирачките е на макс)и абс-а спира да функционира.Искам да Ви попитам това предпазна мярка на компа на голфа ли е заради блокирани задни колела поради ръчната , или е грешка в компа или защита някаква ? Интересно ми е дали и на някой друг му се е случвало това нещо ?
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Въпрос относно лампата за абс-а и червената удивителна н
pesho_kalibrata написа:сега покрай снежното време си играх с ръчната спирачка на снега и при продължително задържане на ръчната вдигната в едно положение светва червената удивителна , светва лампата за абс-а и пиука таблото
Това се случва така,когато задържиш ръчната докато колата се движи или когато колата седи на едно място?
Залагам, че е когато колата се движи и отговора е, че нямаш проблем в този случай :)
- pesho_kalibrata
- Мнения: 73
- Регистриран на: Нед 09 окт 2011 9:53
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Асеновград
Re: Въпрос относно лампата за абс-а и червената удивителна н
да , в движение се случва това , не при спряло положение , забравих да уточня интересно ми стана дали това не е някаква защита на компютъра на колата за АБС-а или за нещо друго
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Въпрос относно лампата за абс-а и червената удивителна н
Не е,просто производителя не е предвиждал таква експлоатация на ръчната. Когато колата се движи, 4-те датчика на АБС-а мерят скоростта на всяко едно колело във всеки един момент. Когато дръпнеш ръчната,двете задни колела спират да се движат и датчиците отчитат 0км/ч , ама предните си се движат с някаква скорост и датчиците си я мерят. Тогава АБС-а записва грешка за двата задни датчика,че показват невярна стойност, защото по неговите разбирания ти не си натиснал спирачката, а задните колела са спрели да се движат (физически не е възможно). Ако си натиснал и спирачката,тогава АБС-а вижда следното - натиснал си спирачката и задните колела са блокирали,а предните не са (защото си я натиснал леко,а той не знае,че си дръпнал ръчната).Тогава се опитва да разблокира задните колела, само че това,че са блокирали,не зависи от него,а от ръчната и съответно пак записва грешка. Когато запише грешка, светва удивителната на таблото + лампата за АБС-а . Когато датчиците започнат пак да показват скоростта (т.е. пуснеш ръчната), тогава системата би трябвало да се възстанови и лампите да изгаснат, а АБС-а да си заработи отново. Ако си натиснал и спирачката, докато си дърпал ръчната, АБС-а няма да се възстанови сам и ще трябва да изгасиш и запалиш колата, за да заработи. При някои АБС-и и в първия случай няма да се възстанови сам и ще трябва да рестартираш с изгасване и запалване отново.
- pesho_kalibrata
- Мнения: 73
- Регистриран на: Нед 09 окт 2011 9:53
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Асеновград
Re: Въпрос относно лампата за абс-а и червената удивителна н
Да , сега разбрах точно какво се случва със АБС системата , мерси за изчерпателната информация колега !