Здравейте колеги.
АБУ-то имаше проблем че хвърляше масло през гарнитурата и затова се наложи да се отхлупи главата.Двигателя си работеше културно но хвърляше доста масло. След като свалих главата се видя че на гарнитурата и се е скапало гуменото уплътнение около масления канал и скъсана около другия който е без гума. Както си му е реда се сменихаа всички гарнитури ( колектори и капак глава). сменихме и болтовете за главата че бяха разтегнати. Смених и гумичките на клапаните. Единственото което пропуснах да сменя е семеринга от към ремъка.
Мисля че няма нужда да разказвам всички процедури по потготовка на главата.
От там - полагане на новата гарнитура и след това главата на мястото си. Прибиране с болтовете и стягане. След това положих повдигачите на мястото им. След това вала на място като след допиране на черупките към вала започнах спираловидно да навивам всяка гайка с по половин витка. след като черупките допряха до главата стегнахме с 3килограма (толкова ми казаха че трябва да се стяга). колетори кабели и сичко по обратния ред.
Ето и проблема:
След пълното събиране на трякачаците палене и това което ме озадачи най напред е че продължаваше да ми се чува чукане на клапани. с манометъра гледахме компресия и си е в нормите (да не казвам и повече). Озадъчи ме това че държи много ниски обороти. Сменихме свещите с нови. проблема си остана, вчера разместих делкото и днес след като го върнах в положението в което си беше преди отварянето леко се подобриха нещата но на топъл мотор (над 50градуса). позакрепиха се нещата, но тази вечер 17 ч след запалване пак се получава моментно пропадане на обороти (не са стабилни). Като се постоли се позакрепят нещата. вчера си направих експеримента и със зъб напред и със зъб назад, но промяна нямаше. Тея дни се надявам да ми се отдаде възможност да я закачим на стробоскоп (несъм убеден дали съм го написал правилно) и да видим как сме с предварението но мисля че при положение че и аз си правих белег няма как да го сбъркам.
Моля дайте ми идея какво може да се е объркало при сабирането и как може най безболезнено да се проверию
Забравих да спомена че колата никога не е помирисвала друго освен бензин и това че днес ми се струва доста по утихнала от към клапаните.
мк3 АБУ 1994 проблем след смяна на гарнитура и гумички решен
- butsefal
- Мнения: 814
- Регистриран на: Вто 05 май 2009 19:20
- Автомобил: Golf 2 syncro passat B5 4motion
- Двигател: RP AFN
- Местоположение: Велико Търново
- Контакти:
мк3 АБУ 1994 проблем след смяна на гарнитура и гумички решен
Последна промяна от butsefal на Вто 18 фев 2014 22:34, променено общо 1 път.
- cheatereye
- Мнения: 428
- Регистриран на: Пон 30 яну 2012 16:33
- Автомобил: VW Golf III 1.6
- Двигател: AEA 1995
- Местоположение: Бургас
Re: мк3 АБУ 1994 проблем след смяна на гарнитура и гумички
Огледай внимателно пущината да не смуче от някъде въздух и да бърка смесите. Обърни внимание и на вакумните маркучи на моното, поне това се сещам за сега.
- stefan4o
- Мнения: 19164
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: мк3 АБУ 1994 проблем след смяна на гарнитура и гумички
butsefal написа:Тея дни се надявам да ми се отдаде възможност да я закачим на стробоскоп (несъм убеден дали съм го написал правилно) и да видим как сме с предварението но мисля че при положение че и аз си правих белег няма как да го сбъркам.
Здравей. Според мен или сте забравили да закачите някое кабЕлче или просто си объркал центровката. Не знам защо си белязал, при положение, че заводски си има белязки на капака, долу на шайбата и горе на зъбното колело.
Когато сваляхме главата на моето АБУ просто докарахме нещата на белези, за да ни е по-лесно после при монтажа.
- 6669
- Мнения: 3133
- Регистриран на: Чет 21 юни 2007 20:35
- Автомобил: VW Golf IV GTI TDI Exclusive
- Двигател: AHF 1999
- Местоположение: Асеновград
Re: мк3 АБУ 1994 проблем след смяна на гарнитура и гумички
Шлайфахте ли главата ?
Паснахте ли клапаните ? Че никъде не е споменато
Относно чукането - ще спре тотално, просто иска да загрее хубаво 1-2 пъти
Паснахте ли клапаните ? Че никъде не е споменато
Относно чукането - ще спре тотално, просто иска да загрее хубаво 1-2 пъти
- butsefal
- Мнения: 814
- Регистриран на: Вто 05 май 2009 19:20
- Автомобил: Golf 2 syncro passat B5 4motion
- Двигател: RP AFN
- Местоположение: Велико Търново
- Контакти:
Re: мк3 АБУ 1994 проблем след смяна на гарнитура и гумички
клапаните и главата не са бутани защото нямаше нужда - мерихме ги. Белезите съм гледал и на вал и на шайба, както и на делко, като на делкото се застраховах с мое допълнително белязване, което накрая съвпадна и то. Не знам защо бяха паднали тапите от еднопосочния клапан към сервото на спирачките, но и това е отстранено всички други вакуми ги огледах по няколко пъти. Капачката на делкото, както и палеца, също бяха обстойно огледани. Става някакво чудо, защото без да сме коригирали каквото и да е след сваляне и качване на нещо (пример с капачката)нещата се подобряват. Днес, като се чух с бащата каза, че тази сутрин голфа се е държал доста по-добре, дори има усещането че върви по-добре отпреди, което ме навежда на мисълта, че може да е карал с не затапен еднопосочен вакум. Остава наистина само да се намери стробоскоп да се закачи и да се види какво е предварението. Освен всичко друго ми направи впечатление, че имам разминаване от половин зъб, което ме навежда на мисълта, че тая глава е стъргана още в Италия. Хора, които имат АБУ-та и са карали голфа казват, че върви повече от техните. Не знам само дали е сменян вала или си е неговия - пустата му и кратуна, не обърна внимание на номера по вала...
- pas1.8mi
- Мнения: 5208
- Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: 1.8T AEB 1999
- Местоположение: София,Плевен
Re: мк3 АБУ 1994 проблем след смяна на гарнитура и гумички
Колата има ли АГУ? Пробва ли ресет,чрез откачане на едната клема на акумулатора?
- stefan4o
- Мнения: 19164
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: мк3 АБУ 1994 проблем след смяна на гарнитура и гумички
Колега, половин зъб не мисля, че е проблем. А това какво е правено по нея никой не знае. Важното е, че сте я направили и върви нормално колата. Светнете я със стробоскопа да донагодите центровката и толкоз
- butsefal
- Мнения: 814
- Регистриран на: Вто 05 май 2009 19:20
- Автомобил: Golf 2 syncro passat B5 4motion
- Двигател: RP AFN
- Местоположение: Велико Търново
- Контакти:
Re: мк3 АБУ 1994 проблем след смяна на гарнитура и гумички
pas1.8mi написа:Колата има ли АГУ? Пробва ли ресет,чрез откачане на едната клема на акумулатора?
за газта още в началото съм написал че никога не е помирисвала а за ресета също е направено
- vaiper 1
- Неграмотен
- Мнения: 1244
- Регистриран на: Нед 03 апр 2011 12:45
- Автомобил: Pasat
- Двигател:
- Местоположение: Сливен
Re: мк3 АБУ 1994 проблем след смяна на гарнитура и гумички
Дане си ходи помпата бензиновата,филтри виж кабели
- butsefal
- Мнения: 814
- Регистриран на: Вто 05 май 2009 19:20
- Автомобил: Golf 2 syncro passat B5 4motion
- Двигател: RP AFN
- Местоположение: Велико Търново
- Контакти:
Re: мк3 АБУ 1994 проблем след смяна на гарнитура и гумички
Здравейте колеги,
Проблема е решен. Оказа се че всичко се дължи на нещо изключително незабележимо а имано съвсем леко закъсан вакум водещ към филтърната кутия.
Проблема е решен. Оказа се че всичко се дължи на нещо изключително незабележимо а имано съвсем леко закъсан вакум водещ към филтърната кутия.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 45 госта