Въпрос за основен ремонт на голф 4
- agumba
- Мнения: 826
- Регистриран на: Пон 07 мар 2011 20:34
- Автомобил: Honda Civic 7ма генерация
- Двигател: 1600 VTEC 110 hp
- Местоположение: Ст.Загора
Въпрос за основен ремонт на голф 4
Имам такъв въпрос към аудиторията - препоръчайте ми сервиз, или човек, за предпочитане от Ст. Загора, на който мога да разчитам, да ми направи основен ремонт на двигателя. Касае се за AKL, 1.6 SR, 101 к.с.! Знам, че има бол сервизи, но тая задача се оказа доста трудна, да намеря подходящия човек, който, няма да си остави ръцете!
- audi__a8
- Мнения: 205
- Регистриран на: Съб 03 дек 2011 13:02
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: burgas
Re: Въпрос за основен ремонт на голф 4
Ако беше от б-с судоволствие бих ти го направил с гаранция че ще останеш доволен
http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=13&t=399551
http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=13&t=399551
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Въпрос за основен ремонт на голф 4
Отиваш до Пловдив (близо ти е ) и действате -> http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=13&t=124276 .Жоро знае какво и как прави :)
- agumba
- Мнения: 826
- Регистриран на: Пон 07 мар 2011 20:34
- Автомобил: Honda Civic 7ма генерация
- Двигател: 1600 VTEC 110 hp
- Местоположение: Ст.Загора
Re: Въпрос за основен ремонт на голф 4
Става дума за смяна сегменти, понеже гори масло, а дали ще има и нещо друго, това вече е работа и преценка на специалиста, който търся! Щото тука вече попаднах на един, дето почна да ми мънка, че тия двигатели били проблемни, че предпочитал от 1.8 нагоре, че не искал да носи отговорност, ако ремонта се окажел несполучлив (!?), понеже той само щял да събира чарковете, след като дойдели от шлайфа... Е, що за автомонтьор си, ако ти самия не можеш да прецениш, кое за какво е, дали за шлайф, дали за пълна смяна, и т.н.? И как ще събираш и сглобяваш нещо, без да провериш, дали е изпълнено добре, без да замериш, дали е в допуските? Честно казано, на такъв и велосипеда си не бих дал да бърника, а работи в един от големите сервизи на града...
- Bai Sando
- Мнения: 8110
- Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
- Автомобил: Audi A 3
- Двигател: 2000 TDI 2006г
- Местоположение: Пазарджик
Re: Въпрос за основен ремонт на голф 4
Караш я на "касапина",връщаш се с рейса и след някой друг ден отиваш и си взимаш една коренно различна кола от него
-
- Мнения: 37
- Регистриран на: Съб 19 сеп 2009 16:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Gorna Oriahovica
Re: Въпрос за основен ремонт на голф 4
Колега от къде си сигурен че е за ремонт колата? Гори масло - може да са гумички на клапаните. Моя Голф и той гореше масло и като смених гумичките на клапаните и спря да гори.
- agumba
- Мнения: 826
- Регистриран на: Пон 07 мар 2011 20:34
- Автомобил: Honda Civic 7ма генерация
- Двигател: 1600 VTEC 110 hp
- Местоположение: Ст.Загора
Re: Въпрос за основен ремонт на голф 4
antondonew написа:Колега от къде си сигурен че е за ремонт колата? Гори масло - може да са гумички на клапаните. Моя Голф и той гореше масло и като смених гумичките на клапаните и спря да гори.
Е, чак толкова не съм бос... Гумичките са сменени, всичко е гледано, в момента съм с по-гъсто масло, а не искам да го карам така!
-
- Мнения: 840
- Регистриран на: Вто 14 авг 2012 22:48
- Автомобил: Golf IV
- Двигател: AKL 2000
- Местоположение: Plovdiv
Re: Въпрос за основен ремонт на голф 4
Колко масло гори колега?
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Въпрос за основен ремонт на голф 4
AKL = проблемни сегменти и спукани водачи на клапаните. Това са основните проблеми на тези мотори - сегментите стават меки и започва да гори масло като разпран.Лечението е нови сегменти.Водачите се цепят и колкото и гумички да слагаш, маслото си минава. Коментирано е доста на дълго и на широко в много теми във форума. Отваря се мотора, вадят се буталата със сегментите и се мери блока за износвания. Ако е много износен - друг или шлайф на този, после ремонти бутала и събираш и караш. Ако блока има останал ресурс още и може да се мине без шлайф, сглобява се с тези бутала и нови сегменти и примерно започва да гори около 0.5-1Л за 10 000км след ремонта и напасването на новите сегменти.
По повод колегата,който ти е казал - сам за себе си е прав, защото качествен ремонт на този двигател, струва много повече пари, от колкото ти ще си склонен да дадеш.Твърде вероятно предвид цените на нещата, ще се спреш на компромисен вариант, след това той ще ти е виновен, че колата пак гори масло.Иначе мотора е доста по-прост за такъв ремонт от 1.8 .
За да стане добре,ако ще сменяш само сегменти, трябва да се сменят още доста неща, от които обикновено хората искат да спестят - нови биелни лагери, нови болтове за стягане на главата към блока,нови семеринги и гарнитури навсякъде, нови О-пръстени на всмукателния колектор. Никак не е зле да и сложиш и нови свещи,ако гори доста масло (зацапва ги). Обслужването на главата е ясно - смяна на гумички на клапаните + водачи на клапаните, напасване на клапани и т.н. Общо взето за смяна на сегменти, ако няма да се прави ремонт на блока, приготви си едни 700-1000лв (според колко е зле главата и колко пари взимат по вашия регион за обслужване на глава). Ако се окаже,че блока има износване и се препоръча шлайф, работата става около двойно по-дебела - още доста гарнитури,нови ремонти бутала по ремонтния размер на блока, нови основни лагери, семеринги на коляновия вал и т.н. неща.Този блок е алуминиев и се шлайфа по по-особена технология и не е особено евтина процедурата. Затова казах по-горе, че едва ли би се съгласил на подобен ремонт, ако колегата ти го препоръча - говорим за нещо от сорта на 1500-1800лв за наистина качествен ремонт на двигателя.
Иначе да - обади се на Жоро, разберете се, остави му колата и той ще ти каже какво трябва да се направи като я разглоби. Две отивания и връщания до Пловдив, ще ти спестят много главоболия покрай този ремонт :)
По повод колегата,който ти е казал - сам за себе си е прав, защото качествен ремонт на този двигател, струва много повече пари, от колкото ти ще си склонен да дадеш.Твърде вероятно предвид цените на нещата, ще се спреш на компромисен вариант, след това той ще ти е виновен, че колата пак гори масло.Иначе мотора е доста по-прост за такъв ремонт от 1.8 .
За да стане добре,ако ще сменяш само сегменти, трябва да се сменят още доста неща, от които обикновено хората искат да спестят - нови биелни лагери, нови болтове за стягане на главата към блока,нови семеринги и гарнитури навсякъде, нови О-пръстени на всмукателния колектор. Никак не е зле да и сложиш и нови свещи,ако гори доста масло (зацапва ги). Обслужването на главата е ясно - смяна на гумички на клапаните + водачи на клапаните, напасване на клапани и т.н. Общо взето за смяна на сегменти, ако няма да се прави ремонт на блока, приготви си едни 700-1000лв (според колко е зле главата и колко пари взимат по вашия регион за обслужване на глава). Ако се окаже,че блока има износване и се препоръча шлайф, работата става около двойно по-дебела - още доста гарнитури,нови ремонти бутала по ремонтния размер на блока, нови основни лагери, семеринги на коляновия вал и т.н. неща.Този блок е алуминиев и се шлайфа по по-особена технология и не е особено евтина процедурата. Затова казах по-горе, че едва ли би се съгласил на подобен ремонт, ако колегата ти го препоръча - говорим за нещо от сорта на 1500-1800лв за наистина качествен ремонт на двигателя.
Иначе да - обади се на Жоро, разберете се, остави му колата и той ще ти каже какво трябва да се направи като я разглоби. Две отивания и връщания до Пловдив, ще ти спестят много главоболия покрай този ремонт :)
Re: Въпрос за основен ремонт на голф 4
здравей, и аз съм на същия хал - Бора 99, 1.6 АКЛ. Гори масло като невидял.
На първи етап смених гумички на клапаните и го карам с 15w-40... Без промяна е.
Мислех да му сипвам от ония химии - xado и подобни, но прецених че не си струва.
Втори етап е отваряне на двигателя за смяна на сегменти.
Препоръчаха ми един майстор, който работи в АПК-то, срещах се с него и имам добри впечатления,
поне от първо виждане.
На първи етап смених гумички на клапаните и го карам с 15w-40... Без промяна е.
Мислех да му сипвам от ония химии - xado и подобни, но прецених че не си струва.
Втори етап е отваряне на двигателя за смяна на сегменти.
Препоръчаха ми един майстор, който работи в АПК-то, срещах се с него и имам добри впечатления,
поне от първо виждане.
Последна промяна от w610 на Пон 03 мар 2014 20:23, променено общо 2 пъти.
- stefan4o
- Мнения: 19114
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Въпрос за основен ремонт на голф 4
Не разбрахте ли, че разходът на масло не се оправя с гъсто масло, ами с ремонт на мотора
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Въпрос за основен ремонт на голф 4
stefan4o написа:Не разбрахте ли, че разходът на масло не се оправя с гъсто масло, ами с ремонт на мотора
Не си прав адаш .Гъсто масло = предървени повдигачи от постоянно високо налягане...рано или късно троши повдигача или повдигача натиска повече клапана (когато трябва да е затворен) и евентуално следва близка среща с буталото....тогава разхода на масло спира завинаги, защото мотора отива в Надин. Който не смята,че е възможно, ще го светна, че пружините на клапаните на бензиновите мотори не са много яки и ако маслото държи свръх налягане, клапана може да остане частично отворен дори без повдигача да е натиснат от разпр. вал. Същото го има и при дизелите, където дадеш ли рязко газ на студен мотор и го вкараш във високи обороти, той гасне или остава на 3 цилиндъра - не затварят клапаните заради високото налягане на маслото и меки пружини.По-често се среща при дизел, защото той е с по-яка маслена помпа .
Все пак всеки си има глава на раменете и може да прецени какво да прави с колата си. Добавките, които са "монтьор в шише" , също ги знаем - след това при ремонта на мотора и с тях трябва да се занимаваш и да се чудиш как да ги чистиш. За сметка на това може да разтопите една кофа 5Л с грес и да я налеете в мотора...по-гъсто "масло" от това едва ли ще намерите..ама съм 100% сигурен, че и него ще намери начин да го изгори , ако не блокира преди това .
На тези коли по едно поне 200 000км едва ли някой им е сменял маслото или масления филтър въобще някога и са карани на изнасилване...смятате ли, че едно по-гъсто масло или някаква добавка ще го оправи? Дори да свали разхода, ще е примерно от 1Л на 1000км, на половин, ама това пак е ненормално висок разход и води до други последици след това. Механични проблеми от сорта на меки сегменти или разцепени водачи (характерни за AKL и другите дето са пак AKL ама с прахосмукачки) не се лекуват с масла и добавки - лекуват се със смяна. Има много теми, има много писано. На мен също ми беше чудно, как 1.6 примерно на 200 000км реални (1-ви собственик) може да духне сегменти - еми да ама може. Разглобихме мотора и какво да видим - 8 от 8 водача разцепени, сегментите меки като тел - гънеш си го, както ти е кеф...е как няма да гори масло .Не е единичен случай този проблем конкретно за този тип двигатели. Щом харчи масло и с гумички не се е оправило - мотора го пръсваш на гайки и решаваш проблемите. Добавките и гъстото масло са, ако утре или следващата седмица ще я продадеш. Ако искаш да я караш и да е сигурна кола - смяната е начина.
- agumba
- Мнения: 826
- Регистриран на: Пон 07 мар 2011 20:34
- Автомобил: Honda Civic 7ма генерация
- Двигател: 1600 VTEC 110 hp
- Местоположение: Ст.Загора
Re: Въпрос за основен ремонт на голф 4
Хайде да се върнем на същността на темата, и да спрем с нравоученията, всеки е наясно, че гъстото масло не е лек, затова съм и отправил запитване, за сервиз и специалист, а не за масло и начините за употреба! всеки, който може да препоръча такъв човек, е добре дошъл!
Re: Въпрос за основен ремонт на голф 4
ако искаш, отиди при майстора, дето работи в апк-то?
ако те интересува, на лс
ако те интересува, на лс
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Въпрос за основен ремонт на голф 4
Ами хубавото в случая е, че още в началото на тази тема, ти си бил наясно, че колата ти е за ремонт и че ти трябва човек, който да го свърши, което говори добре за теб и за начина, по който си поддържаш колата. . Само че темата вече е практически изчерпана - посочен е човек (не само от мен), който е авторитет в този форум и си разбира от работата, доказал се не 1 и 2 пъти, че даже е и близо до теб и ще си доволен .Колегата над мен ти посочи и друга алтернатива, от която да се възползваш в твоя град.
За съжаление, оправията ни в днешно време е такава - при мен идват хора от къде ли не, за да си ремонтират климатиците на колите, защото в региона им, няма подходящи хора и само дават и дават пари и нищо не се случва...идват от на по 200-300км . Аз също ходя по други градове, за да ми се свърши адекватно работа за някои неща...даже за едни лекарства преди 2 години, ми се наложи да ходя до Гърция (в БГ заради една неподновена спогодба, не се предлагат и се намират адски трудно на нечовешка цена, под масата ) и си ги возих в хладилна чанта (прецакват се при температура над +10 градуса) 450км .
Темата преседя вече 3 дни в една от най-четените секции на форума и вероятно, който е можел да ти препоръча майстор за Стара Загора и региона, го е направил...от тук нататък едва ли ще се случи нещо друго с темата ти, освен да я обърнем на спам за масла, греси, тубички, шишенца, епруветки и т.н. с разни химии вътре
За съжаление, оправията ни в днешно време е такава - при мен идват хора от къде ли не, за да си ремонтират климатиците на колите, защото в региона им, няма подходящи хора и само дават и дават пари и нищо не се случва...идват от на по 200-300км . Аз също ходя по други градове, за да ми се свърши адекватно работа за някои неща...даже за едни лекарства преди 2 години, ми се наложи да ходя до Гърция (в БГ заради една неподновена спогодба, не се предлагат и се намират адски трудно на нечовешка цена, под масата ) и си ги возих в хладилна чанта (прецакват се при температура над +10 градуса) 450км .
Темата преседя вече 3 дни в една от най-четените секции на форума и вероятно, който е можел да ти препоръча майстор за Стара Загора и региона, го е направил...от тук нататък едва ли ще се случи нещо друго с темата ти, освен да я обърнем на спам за масла, греси, тубички, шишенца, епруветки и т.н. с разни химии вътре
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Дечев89 и 92 госта