Голф 3 1.8 моно праблем с алтернатор

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
fena_01
Мнения: 63
Регистриран на: Съб 27 мар 2010 17:42
Автомобил:
Двигател:

Голф 3 1.8 моно праблем с алтернатор

Мнениеот fena_01 » Съб 22 мар 2014 21:48


Имам музика в колата и когато не е усилена всичко си е нормално (фарове осветление на табло плафон),но усиля ли започва едно омаляне. На запален двигател без музика 13.8V, а с музиката пада до 12.5V (без фарове парно подгрев).Започне ли да "думка" забелязах че и оборотите падат малко. Предполагам че е алтернатор, но не съм сигорен.Какво може да му стане и евентуално как се сменя (ако може снимков материал). 90А на бош.Моля ви за помощ.




Потребителски аватар
cheatereye
Мнения: 428
Регистриран на: Пон 30 яну 2012 16:33
Автомобил: VW Golf III 1.6
Двигател: AEA 1995
Местоположение: Бургас

Re: Голф 3 1.8 моно праблем с алтернатор

Мнениеот cheatereye » Нед 23 мар 2014 6:43


Не знам, колко вата ти е музиката, и баса ама от много премигвания заминава акумулатора. В такъв случай, се слагат филтри и кондензатор(и)
- ЯК(ама наистина як) кондензатор - това е второто устройство, което акумулира енергия, и осигурява стабилно подаване на ток към аудио системата. Кондензатора акумулира енергията за много кратко време и я "доставя" на консуматорите. Той не е акумулатор, но стабилизира енергийния поток, като предпазва компонентите от изгаряне и акумулатора от претоварване, при жадната за ток мощна аудио система в колата. Тоя кондензатор(или кондензатори) никой производител не ги вгражда, но те са важна част от захранването с ток, ако планирате на използвате мощни говорители със съответните им усилватели. Има кондензатори, които започват от половин фарад, а най-големите достигат и 5 фарада


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6170
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: RP 94
Местоположение: Шумен

Re: Голф 3 1.8 моно праблем с алтернатор

Мнениеот Iezekil » Нед 23 мар 2014 6:52


Тока на запален мотор трябва да е над 14 волта,даже 14,5 е най-добре.Явно трябва за начало да си обслужиш алтернатора,но дали ще минеш само със смяна на четки-това не знам.Четките можеш да си смениш сам.


fena_01
Мнения: 63
Регистриран на: Съб 27 мар 2010 17:42
Автомобил:
Двигател:

Re: Голф 3 1.8 моно праблем с алтернатор

Мнениеот fena_01 » Нед 23 мар 2014 10:28


отворих го днес и видях че едната четка е доста по износена от другата и на ротора вътрешния пръстен доста е износен. какво следва? Нови четки 100% вървят с регулатора ако не се лъжа.Съвет какви да се вземът(предполагам са доста видове).Този пръстен подлежи ли на ремонт или да не се занимавам а да си взема от моргата?


Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5208
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Re: Голф 3 1.8 моно праблем с алтернатор

Мнениеот pas1.8mi » Нед 23 мар 2014 10:44


"Колектора" се продава нов(няколко вида са),и е около 10лв! Смяната му не е чак толкова лесна,както на регулатора! icon_idea


fena_01
Мнения: 63
Регистриран на: Съб 27 мар 2010 17:42
Автомобил:
Двигател:

Re: Голф 3 1.8 моно праблем с алтернатор

Мнениеот fena_01 » Нед 23 мар 2014 20:44


Колеткора да разбирам ли че са тия два пръстена? Можете ли да ми кажете как се сметят?


Потребителски аватар
vanesto
Мнения: 6175
Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
Автомобил: Octavia 3 FL+Golf 4 Variant
Двигател: DGTE 2018+AHF 1999
Местоположение: Varna

Re: Голф 3 1.8 моно праблем с алтернатор

Мнениеот vanesto » Нед 23 мар 2014 21:46


Да това е колектора, разглобява се алтернатора, избива се стария от оста на ротора, набива се новия и се запоява. Съветът ми е да отидеш на майстор и да ти смени четките и колектора, и да ти провери и лагерите. Така и така ще се разглобява. За алтернатор от морга никога не съм бил съгласен, обикновено след някой друг месец се стига до ремонт или смяна.


fena_01
Мнения: 63
Регистриран на: Съб 27 мар 2010 17:42
Автомобил:
Двигател:

Re: Голф 3 1.8 моно праблем с алтернатор

Мнениеот fena_01 » Нед 23 мар 2014 22:22


благодаря за съвета колега ще търся майстор в Търново вече. Ако някой знае за такъв да ме насочи.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6119
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Голф 3 1.8 моно праблем с алтернатор

Мнениеот ktamen » Нед 23 мар 2014 22:23


fena_01 написа:Колеткора да разбирам ли че са тия два пръстена? Можете ли да ми кажете как се сметят?

Наричат се контактни пръстени, а не колектор. Колектори в алтернаторите няма. Затова и колегата по горе го е сложил в кавички. Но така или иначе макар и неправилно хората масово им викат колектор.
Не бързай да сменяш контактните пръстени, вероятно няма да има никакъв ефект. Каналите издълбани от четките не са проблем докато не свърши метала под тях. Най-вероятно ти трябва нов реле-регулатор или трябва да си добавиш диод към стария за да ти се вдигне напрежението. Прегледай и тази тема.
http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=59&t=107807&hilit=%D0%B0%D0%BB%D1%82%D0%B5%D1%80%D0%BD%D0%B0%D1%82%D0%BE%D1%80&start=330
Снимка на такъв диод има на 23страница.
Все пак може би трябва да идеш на майстор щото проблема може и да е друг.


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6170
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: RP 94
Местоположение: Шумен

Re: Голф 3 1.8 моно праблем с алтернатор

Мнениеот Iezekil » Пон 24 мар 2014 8:39


Да,но така и така ще се сменя регулатора,купуваш си го,сменяш си го,мериш напрежението и ако го няма-отиваш на майстор.Разббира се е на късмет всичконо моя алтернатор примерно не е ходил на майстор,за 9 години 2 пъти си смених реле регулатора и толкоз.


Потребителски аватар
quattro team
Мнения: 29
Регистриран на: Чет 06 юни 2013 19:20
Автомобил: Passat V6 4motion
Двигател: ALG 2000
Местоположение: София, жк. Хаджи Димитър
Контакти:

Re: Голф 3 1.8 моно праблем с алтернатор

Мнениеот quattro team » Пон 24 мар 2014 12:09


в търново ходи на ЦБА


fena_01
Мнения: 63
Регистриран на: Съб 27 мар 2010 17:42
Автомобил:
Двигател:

Re: Голф 3 1.8 моно праблем с алтернатор

Мнениеот fena_01 » Пон 24 мар 2014 17:11


ок ще пробвам само с регулатора да видя как ще е и ако не стане на майсторче.


Потребителски аватар
quattro team
Мнения: 29
Регистриран на: Чет 06 юни 2013 19:20
Автомобил: Passat V6 4motion
Двигател: ALG 2000
Местоположение: София, жк. Хаджи Димитър
Контакти:

Re: Голф 3 1.8 моно праблем с алтернатор

Мнениеот quattro team » Пет 28 мар 2014 11:16


ако колектора не е заминал...


fena_01
Мнения: 63
Регистриран на: Съб 27 мар 2010 17:42
Автомобил:
Двигател:

Re: Голф 3 1.8 моно праблем с алтернатор

Мнениеот fena_01 » Пет 28 мар 2014 13:51


Смених вчера колектора,положението е същата и сега алтернатора е на майсторче. Званнаха ми да ми кажат че накав диоден блок е заминал. Сега ще е с нови колектори,нов блок и лагери. След като го сложа ще споделя как е положението.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: plamen7667 и 80 госта