Колеги, търсих из форума отговор,но така и не открих и за това пускам темата. Голфът е с климатик, не климатроник. Когато врътна на позиция да духа само от насрещните духалките, духа по-силно в краката и сравнително слабо през насрещните духалки. При другите позиции мисля, че нямаше проблем, но ще проверя със сигурност пак. Интересува ме защо е така, какъв е проблемът и може ли да се оправи без да се сваля цялото табло, а само като се махне централната конзола и корите покрай нея?
Предварително благодаря!
Проблем с позициите на парното г4
- streetracer1
- Мнения: 460
- Регистриран на: Вто 05 ное 2013 19:15
- Автомобил: Seat Ibiza
- Двигател: BMT 2008г
- Местоположение: Враца/София
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Проблем с позициите на парното г4
Здрасти колега :)
Принципно това управление е с жила.Имаш жило,което управлява така наречената "централна клапа" .Тя определя дали въздуха да отива към централните духалки (тези срещу теб на таблото) или към клапата,която отговаря за стъклото и краката. Това жило е закрепено и се управлява от самата врътка на панела,който въртиш, от задната страна,а в другия си край е закачено към кожуха за вентилацията. Ако жилото се откачи или измести от някоя от двете си страни,се получава такъв проблем. Ако има проблем с врътката,също жилото не се мести и пак става същото - реално клапата седи основно към стъкло/крака и затова през централните не духа добре.
Панела може да се извади и да се прегледат нещата,без да се сваля цялото табло,а само част от него. Ако там няма проблем и жилото работи коректно,трябва да се види какво се случва в другия му край (под таблото,за което пак не се налага да се сваля таблото). Голф 4 са предимно с цели пластмасови клапи,а не като по-старите,с метални клапи и дунапрен.Около 99-та 2000 година започват да ги правят с пластмасови,предишните са с метални и дунапрен. Ако твоя е с по-стария тип вентилация и е с металните клапи, се случва така, ако им изпада дунапрена - тогава духа всичко отвсякъде...ама се съмнявам да си със старите.
Прегледай жилото и панела и ще стане ясно къде е проблема.
Принципно това управление е с жила.Имаш жило,което управлява така наречената "централна клапа" .Тя определя дали въздуха да отива към централните духалки (тези срещу теб на таблото) или към клапата,която отговаря за стъклото и краката. Това жило е закрепено и се управлява от самата врътка на панела,който въртиш, от задната страна,а в другия си край е закачено към кожуха за вентилацията. Ако жилото се откачи или измести от някоя от двете си страни,се получава такъв проблем. Ако има проблем с врътката,също жилото не се мести и пак става същото - реално клапата седи основно към стъкло/крака и затова през централните не духа добре.
Панела може да се извади и да се прегледат нещата,без да се сваля цялото табло,а само част от него. Ако там няма проблем и жилото работи коректно,трябва да се види какво се случва в другия му край (под таблото,за което пак не се налага да се сваля таблото). Голф 4 са предимно с цели пластмасови клапи,а не като по-старите,с метални клапи и дунапрен.Около 99-та 2000 година започват да ги правят с пластмасови,предишните са с метални и дунапрен. Ако твоя е с по-стария тип вентилация и е с металните клапи, се случва така, ако им изпада дунапрена - тогава духа всичко отвсякъде...ама се съмнявам да си със старите.
Прегледай жилото и панела и ще стане ясно къде е проблема.
- streetracer1
- Мнения: 460
- Регистриран на: Вто 05 ное 2013 19:15
- Автомобил: Seat Ibiza
- Двигател: BMT 2008г
- Местоположение: Враца/София
Re: Проблем с позициите на парното г4
2000 година на производство е. Тоест да прегледам зад самите врътки жилата, така ли?
- streetracer1
- Мнения: 460
- Регистриран на: Вто 05 ное 2013 19:15
- Автомобил: Seat Ibiza
- Двигател: BMT 2008г
- Местоположение: Враца/София
Re: Проблем с позициите на парното г4
Така, значи забелязвам, че при вентилатор пуснат на 3 или 4 не успява да прехвърли към централите духалки, но ако е на 1, 2 или изключено всичко си прехвърля правилно. Забелязвам проблема само на позициите за централните духалки и комбинираното централни с тези в краката. При втората позиция потокът от въздух е основно в краката и съвсем леко на централните духалки.
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Проблем с позициите на парното г4
Да, прегледай жилата зад врътките и дали всички се движат коректно,когато местиш врътката отпред :) . 2000 година би трябвало да си с плътни клапи и да не е проблем от клапата.
- streetracer1
- Мнения: 460
- Регистриран на: Вто 05 ное 2013 19:15
- Автомобил: Seat Ibiza
- Двигател: BMT 2008г
- Местоположение: Враца/София
Re: Проблем с позициите на парното г4
Жилата при врътките се движат свободно,но ми прави впечатление, че когато вентилаторът е на 3 или 4 и не прехвърли към централните духалки долу на другия край на жилото където е самата клапа остава ход на палчето с жилото и като се добута с пръст си прехвърля към централните. Не знам дали някой успява да разбере... ама не знам как да го обясня иначе...
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Проблем с позициите на парното г4
Добре, а като добуташ с пръст долу, горе доизмества ли се на врътката или долу буташ, а горе не мърда?
- streetracer1
- Мнения: 460
- Регистриран на: Вто 05 ное 2013 19:15
- Автомобил: Seat Ibiza
- Двигател: BMT 2008г
- Местоположение: Враца/София
Re: Проблем с позициите на парното г4
Врътката си е докрай, добутвам си само долу...
- streetracer1
- Мнения: 460
- Регистриран на: Вто 05 ное 2013 19:15
- Автомобил: Seat Ibiza
- Двигател: BMT 2008г
- Местоположение: Враца/София
Re: Проблем с позициите на парното г4
предложения от къде да започна?
- streetracer1
- Мнения: 460
- Регистриран на: Вто 05 ное 2013 19:15
- Автомобил: Seat Ibiza
- Двигател: BMT 2008г
- Местоположение: Враца/София
Re: Проблем с позициите на парното г4
Никой ли не е запознат с тази механика ?
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Проблем с позициите на парното г4
Ами аз нали ти бях споменал - свали модула с жилата и виж дали оплетката на жилото не се е откачила от корпуса на модула с врътките. Обикновено оттам става такъв проблем.Може да е откачено горе,може и долу. тогава врътката отива до края,ама се мести цялото жило,а не само вътрешната част и така клапата остава не напълно отворена или затворена.
-
- Мнения: 588
- Регистриран на: Пон 25 апр 2005 8:24
- Автомобил: Passat B7
- Двигател: CFFB -2 0 4motion
- Местоположение: Велико Търново
Re: Проблем с позициите на парното г4
А може и жилото да е скъсано или откачено. Както ти се каза разглабяш и установяваш какво е положението и поправяш. Докато не се види, няма как да се гадае какво е. Така че започвай с разглобяването, пък ако си паралия иди на майстор.
- streetracer1
- Мнения: 460
- Регистриран на: Вто 05 ное 2013 19:15
- Автомобил: Seat Ibiza
- Двигател: BMT 2008г
- Местоположение: Враца/София
Re: Проблем с позициите на парното г4
Не бях успял да схвана какво и как точно, но май ми се изясни. Ще сваля целия панел с врътките и тогава ще ми стане ясно какво как трябва да се направи. Надали е сложно, че чак до майстор да ходя.
- streetracer1
- Мнения: 460
- Регистриран на: Вто 05 ное 2013 19:15
- Автомобил: Seat Ibiza
- Двигател: BMT 2008г
- Местоположение: Враца/София
Re: Проблем с позициите на парното г4
Такаа, в крайна сметка чак днес намерих свободно време защото очаква да се наложи да се разхвърля цялата кола. Оказа се, че едно жило се беше извадило от скобата и съответно се движеше заедно с кожуха на самото жило при местене на врътката. Откаченото беше от самото тяло на парното, а не отзад зад врътките.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: bigold и 95 госта